Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zgłośbłąd z Apulią znalazłem i taga dodałem. Innych nie widziałem...
Na pewno prosiłam o tag Apulia. Innych sobie już nie przypomnę...
Otóż to!
Lektury - LIPIEC 2019 r. 1. Człowiek bez twarzy: powieść kryminalna (4) 2. Przypadki pewnej desperatki (5) 3. Śledztwo od kuchni czyli Klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem) (5) 4. Śmierć na żądanie (4,5) 5. Gwiazdy Oriona (5) 6. Pierwsze prawo magii (5) 7. Projekt "Kuźnia Wulkana" (5) 8. Śmierć nadeszła wczoraj (5) W ciągłym czytaniu: 1. Biblia 2. Żywoty Świętych Pańskich na wszystkie d...
I słusznie. Czytaj. Należy omijać książki, w których przemocy jest za dużo. Albo nie jest konieczna w takiej ilości, w jakiej jest. Nieważne, czy w stosunku do ludzi, czy do zwierząt, czy też do reszty przyrody i środowiska. Po prostu - mówimy "NIE" przemocy w kulturze. Bo według mnie 90% jest niepotrzebna i nieuzasadniona. Jest tylko dlatego, że się dobrze sprzedaje.
"tam i z powrotem", czyli w obie strony. Uh, poprawiam poniewczasie:( Pozdrawiam i zapaaamiętam, już.
Ha, udało się!:) wytropić dojazd na Sabat w wersji niezmotoryzowane tam i spowrotem. Łatwo nie było, lecz wszystko już obstalowane na miarę, zakupione i zapisane. Teraz już tylko czytam, aby zdążyć z pożyczkami:)
To możliwe. Moja znakomita Żona uświadomiła mi właśnie, że kiedyś te same okładki zdobiły wydania/dodruki różne. Moje wydanie (niestety nie sprawdzę, które, bo jestem świeżo po przeprowadzce i większość książek śpi jeszcze w kartonach) to oblongus. Okładka oblepiona jest (nie sposób tego inaczej określić) przezroczystą folią, która się po latach odkleja.
Za mną też już sierpniowa Agatka. Powtórzyłem sobie: Tajemnica wirującego stolika i zmieniłem ocenę z 4 na 4+. A recenzja tutaj: Czego to się człowiek nie dowie podczas seansu spirytystycznego!
Dzięki, Ka.ju. Upewniłyście mnie z Moniką, że to książka, którą chcę przeczytać!
Tylko dwie, ale obie znakomite. :) Koniec dzieciństwa (5,5) Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (6)
Dziękuję.
Już jest ok ;)
Okres wakacyjny - na obsługę zgłośbłędów trzeba trochę poczekać niestety... A możesz podać przykład tagów, których brakuje przy książce? Ze strony książki powinno się dać dodawać tagi, które już są w bazie: https://www.biblionetka.pl/tags.aspx Jeśli to nie działa, to prawdopodobnie trzeba wyczyścić cache przeglądarki (ctrl+F5).
1. Zapiski młodego lekarza (4.5) - opracowane literacko wspomnienia Bułhakowa z pierwszej pracy na rosyjskiej prowincji początku XX wieku - narkoza chloroformowa, dezynfekcja jodyną, leczenie syfilisu rtęcią. Trochę widać, że to literackie pierwociny, choćby w strukturze opowiadań. 2. Bułhakow Michaił (Bułhakow Michał) "Morfina" (4) - opowiadanie wiarygodnie przestawiające uzależnienie młodego lekarza od morfiny, obudowane w nieco koturnowe wp...
Szlag! Coś źle zrobiłam z paplą!
Ja mogę - to są rybacy, więc na przykład mała dziewczynka uczy się od ojca zabijania i patroszenia ryb. W żadnym wypadku nie jest to znęcanie się, ale też żadna przyjemność dla ryby. Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
"Kronika wypadków miłosnych"! :)
Mogłabyś mi pospoilerować w kwestii zwierząt? Może być na prv.
Bardzo bym prosiła nie przelewać mi już nic za pobyt! Reszta na miejscu, bardzo proszę!
Krzywda się dzieje. I ludziom, i zwierzętom. Mniejsza zwierzętom niż ludziom. Według mnie. Nie jest to książka epatująca niepotrzebnym okrucieństwem. Ale jest to książka prawdziwa. A krzywda jest elementem życia. Smutne, ale prawdziwe.
Moniko, a czy w tych "Niewidzialnych" nie dzieje się jakaś krzywda zwierzętom? Kusi mnie ta książka, ale chciałbym to wiedzieć.
Uciekł mi jeszcze komiks: Ballada o Daltonach i inne opowieści
Czytałyśmy "Rdzę" w tym samym czasie i tak samo oceniłyśmy. Pokrewieństwo czytelnicze...
Książka jest już bezpieczna na moim stoliku!
Zaczął się sierpień i za mną już Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie . Początek i koniec świetne, za to środek taki sobie - w sumie czwórka z plusem.
Blask (5) Samsara: Na drogach, których nie ma (4,5) "Nie" to za mało: Jak stawić opór polityce szoku i stworzyć świat, jakiego nam trzeba (4) Rdza (5) Oczy Eugena Kallmanna (5) Kołysanka (5) Majster Bieda czyli Zakapiorskie Bieszczady (4,5) Mroczna połowa (4) Szczegóły tutaj: Lektury - rok 2019
Podsumowując lipiec: Natalii 5 Drugi przekręt Natalii Sosnowe dziedzictwo Pensjonat Sosnówka Poezje Noelka Pulpecja Dziecko piątku A już w sierpniu przyszły: Czas Herkulesów Pamiętnik księgarza
Szczerze? Mimo że mam brata z Aspergerem, po tej książce udało mi się jeszcze więcej dowiedzieć o tej chorobie i zdiagnozować u powiedzmy niedoszłego chłopaka i zrozumieć pewne jego zachowania. Tymczasem sama historia nie zrobiła na mnie piorunującego wrażenia, ponieważ ten motyw często jest wykorzystywany w komediach. Nie wpłynęła ona ani trochę na mój stosunek do in vitro czy banków spermy. Przeczytałam jako ciekawostkę, trochę zazdroszcząc dz...
Ja w lipcu przeczytałam tylko trzy...: 8. Córka jest córką - 4 9. Mój Poeta: Notatki z osobistych spotkań z Czesławem Miłoszem - 4 (z półki) 10. Mikołajek: Jak to się zaczęło - 5 Ale za to wciąż mam zaczęte cztery: Biblia Dziennik Mistrza i Małgorzaty Nowolipie Świat Agaty Christie :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)