Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
"Król Lir" Aż oczy przetarłam ze zdziwienia. Serio??? Pod takim tytułem ten dramat(tragedia) jest w Biblionetce? Nie wierzę. Przecież to jest nazwa własna. A już chyba dawno odeszliśmy od spolszczania nazw własnych. Nie przeczę temu, że kiedyś może w takiej formie to tłumaczono i publikowano. Ale to nie powód, aby pod takim tytułem ten utwór funkcjonował w Biblionetce. Dla mnie Król Lir - to król tych lir (dopełniacz liczby mnogiej od "lira").
Dzień dobry, w maju głównie nadrabiałam zaległości z Czarnego: Bierut: Kiedy partia była bogiem Cyrankiewicz: Wieczny premier W oblężeniu: Życie pod ostrzałem na sarajewskiej ulicy Spojrzenie wstecz: Rozmowy Langosz w jurcie a po za tym Wichrowe Wzgórza (audiobook, w końcu udało mi się dosłuchać) oraz Centuria: Sto krótkich powieści rzek (zdecydowanie książka miesiąca)
Maj ciut lepszy niż kwiecień, ale nadal słabo. :( MAJ 41. "Daj się pokochać, dziewczyno" Katarzyna Miller & Joanna Olekszyk 42. "Berezowska. Nagość dla wszystkich" Małgorzata Czyńska 43. "Pamiętnik inteligenta" Jerzy Rakowiecki 44. "O pisaniu na chłodno" Remigiusz Mróz 45. "Islandia albo najzimniejsze lato od 50 lat" Piotr Milewski 46. "Saudyjka za kierownicą" Manal Asz-Szarif
Polecam Rykoszet Poprzednio też miała to być odpowiedź dla Ciebie, ale chyba nie ogarniam do końca tego nowego systemu :(
Polecam Rykoszet :)
15 masz ocenione. Postać kluczowa dla działań bohatera wymieniona jest we fragmencie. 8 jest częścią cyklu dla młodzieży, za moich czasów miał pięć części. W trzeciej części pojawia się moje miasto! Dusiołek pochodzi z wcześniejszego tomu.
Małe ogniska - 4.5 Skaza - 3.0 Najwyższa sprawiedliwość -4.5 Przeczytałam w tym miesiącu dwa kryminały - podobno świetny polski i szwedzki. I tak myślę i myślę. O wiele bardziej jednak lubię czytać powieści ze skandynawskiego kręgu, społeczeństwo tam wydaje mi się bardziej dojrzałe, ewentualnie opisane w bardziej dojrzały sposób. Bardziej interesują mnie rozmyślania szwedzkiej pastor niż polskiego hurtownika. Może dlatego, że pastor zadaje s...
Czeka mnie Wycieczka do zoo - wydany w roku 1982 i póki co to oceniony tu tylko przez jedną osobę zbiorek wierszyków.
Chętnie usłyszę o 8, 15 i 26. W zamian: 13 - imiona naprowadzają na ogólny kierunek, a dokładna lokalizacja jest w tytule, podobnie jak określenie zakazanych zajęć narratorki i jej towarzyszek 14 - tym razem nie tylko o książkach, ale i w tytule, "i pod każdym innym względem" zabawnie i erudycyjnie 21 - to nie fantastyczna bajka dla dzieci, chociaż rodzicielkę czasem posądzano o opowiadanie bajek; takie lody serwowano w czasach, gdy Polska ...
Jeszcze 8 i 14 odgadnięte wczoraj.
Ferma blond (5) 44 listy ze świata płynnej nowoczesności (5) A. B. C. (4) Tajemnica Bladego Konia (4,5) Najlepiej w życiu ma Twój kot (6) Harda (4,5) Przyjdź i zgiń (3) Blask (5,5) Królowa (4) Najgorsze dopiero nadejdzie (2) Moje pierwsze spotkanie z Cherezińską - historia w wersji pop. Na dłuższą metę - męcząca. Widzę ambicje popularyzatorskie autorki, staram się je docenić. Chyba jednak nieprędko sięgnę po jakąś jej książkę. Na...
8 masz poprawnie, moje niedopatrzenie.:-)
Mam potwierdzone 1, 6, 11, 15 i 26, negocjuję 8. Wymienię na inne dusiołki
Dobry wieczór. Krótki komunikat konkursowy. Lody degustują trzy osoby. Skonsumowano ze smakiem lody: 1. 2, 6, 9, 11, 13, 15, 21, 26, 28, 29 oraz rozpoznano autora 16. W związku z brakiem funkcji zobaczenia wszystkich ocen w jednym okienku, proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Bardzo byście mi pomogli gdyby forum konkursowe w końcu ożyło. Możecie oprócz mnie pytać również na forum czy znacie jakiś utwór konkursowy lub czy znacie autora. I ja...
Dzisiaj narysujemy śmierć Słucham. Robi większe wrażenie niż Jest życie po końcu świata, którą oceniłam na 5,5. Jest szansa na 6.
A oto moje majowe przeczytanki: 1 Wszystkie moje siostry - 3 - po opisie spodziewałem się czegoś dużo lepszego. Zapowiadało się nawet dobrze, a potem autorka zaczęła streszczać i zostało przeciętne czytadło. 2 Powrót do Jalny - 4+ - jeden z najlepszych tomów sagi. Sprawnie napisany, pełen kapitalnych scenek, wzruszający. Uwielbiam tych bohaterów. 3 Żądza - 4+ - czytanie Jelinek nie jest łatwe, ale sprawia ogromną satysfakcję. Trudno jej nie ...
Dobry miesiąc. Z jedną książką wybitną. Józef Retinger - prywatny polityk (4,5) "- Powiedz mi Joseph, mówią, że jesteś masonem, agentem SIS, CIA i Watykanu, a także sympatykiem komunizmu. Czasem dodają że jesteś Żydem i pederastą. Co mam powiedzieć? - Powiedz (...) że to jeszcze nie wszystko" Faraon (5,0) Opisy Egiptu w Faraonie są równie aktualne, jak taksonomia wielorybów w Moby Dicku, jednak podobnie jak tam, zupełnie nie przeszkadza...
Instytut (4) Wzgórze psów (3,5) Popioły (4) Na wieży (5,5)
Odważne dusze: Czy planujemy swoje życie przed przyjściem na świat?; ocena: 3 Robert Schwartz rozmawia z kilkoma osobami, które przeżyły niezwykle bolesne doświadczenia i które wierzą głęboko, że sytuacje i emocje, z którymi przyszło im się zmagać, były zaplanowane w życiu-przed-życiem, po to by zainicjować ich rozwój duchowy. Temat frapujący, ale wykonanie niezbyt ciekawe i mało przekonywujące. Jak fascynują mnie informacje przekazywane drogą c...
Dzisiaj w Empiku. :) Gliny z innej gliny
Przeczytałam tylko jedną. 4. Sekretne życie Chanel No. 5: Pierwsza biografia najsłyniejszych perfum świata - 5 Za to jestem w trakcie trzech. :) Biblia Historia filozofii po góralsku Kurtyna śmierci
„Wyjątkowo zimny maj” (za Maanamem): Sto tysięcy kartek: Opowieść o Józefie Ignacym Kraszewskim (5, 29 maja 2019) - marżin zbiera sto tysięcy kartek. Bohaterowie literaccy czytający książki. Bruno (i siostry) - 4,5; 28 maja 2019 - marżin, Bruno i siostry. Bohaterowie literaccy czytający książki. Śpij aniele mój / Bez kolacji - 5,5; 26 maja 2019 Biały klaun - 5, 26 maja 2019 - marżin i biały klaun Ucieszki Cieszka - 5, 18 maja 2019 - pisars...
Lektury - MAJ 2019 r. 1. Księga dla starych urwisów: Wszystko, czego jeszcze nie wiecie o Edmundzie Niziurskim (5) 2-3. Skarb w Srebrnym Jeziorze (6) - Biblioteka Andrzeja, nowe tłumaczenie, bogato ilustrowane 4. Czarny Maciek i tunel grozy 5. Awantura w Niekłaju - powtórka - bzm. (5) 6. Metoda Krokodyla (4,5) 7. Charlotte i koń marzeń (5) 8. Charlotte i bolesne sekrety (5) 9. Nielubiana (5) 10. Charlotte i nieoczekiwane odwiedziny (5)...
Ja nie jestem wymagająca:). A Jelinek się szczerze mówiąc trochę boję, bo to nie dość, że Noblistka, to jeszcze autorka raczej eksperymentalna, a ja jakoś nie bardzo lubię eksperymentalną literaturę.
Czuć, że zbliżają się wakacje, bo ochota na czytanie książek znacząco spada, więcej mam rozgrzebanych, zaczętych niż skończonych... Żart - 4- (debiut... i to chyba wyjaśnia, dlaczego jest to jedyna dotąd książka Kundery, której nie pochłonęłam i nie obiecałam sobie powtórki) Nie ma - 4 (właśnie sobie uświadomiłam sobie, że nie pamiętam żadnej historii z tej książki... ciekawa formalnie, parę ciekawych refleksji Szczygła, powtórzonych z innych...
Za mną już Czarna kawa , która okazała się sporym rozczarowaniem, więc tylko trójka:(
Nigdy nie potrafiłam składać origami - zawsze kończyło się bezsilną furią i darciem kartek ;) Polecam także w podobnej tematyce "Pępowinę" Axelsson, jedną z moich ulubionych jej powieści oraz "Pianistkę" Jelinek, jeśli dotąd jeszcze na nią nie natrafiłaś. Ta druga jest o tyle ciekawa, że pewne fakty z życia głównej bohaterki wydają się odzwierciedlać elementy z biografii autorki, co każe się zastanowić, ile w tej historii jest prawdy, a ile li...
Ilościowo słabo, natomiast pod względem jakości - bez większych zastrzeżeń. Taki mój maj: 1. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 - powtórka i zmiana oceny z 5,5 na 5. Dobra fantastyka i bardzo ciekawa koncepcja, natomiast zdecydowanie za pierwszym razem robi lepsze wrażenie. 2. Dzieci Lampy i Dżinn Faraona - tutaj również powtórka po latach, tym razem bardzo udana. Świetnie napisana powieść przygodowo-fantastyczna dla dzieci i młodzieży. Wartka akc...
Mam takie samo zdanie o nowej wersji i zdecydowanie stara była bardziej przejrzysta. Całkowicie popieram pomysł o podziale opcji sortowania na opcje "wyświetl książki cyklami" i "wyświetl książki w seriach".
Dołączam do prośby - nowy widok strony jest o wiele mniej przejrzysty i czytelny, szczególnie na ekranie smartfona. Okładki książek widoczne przy liście tytułów zaciemniają obraz i zajmują sporo miejsca, sortowanie wg cyklu (dla mnie istotna opcja) także mocno zawodzi. Pod względem estetyczno-wizualnym również bardziej odpowiadała mi stara wersja strony.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)