Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Maj dał mi całkiem sporo czasu na czytanie. J.R.R. Tolkien: Wizjoner i marzyciel - biografia z klasą. Sam Tolkien był dżentelmenem, a i jego biograf zachował się jak należy. Lektura do popijania dobrą herbatą lub ewentualnie jakimś szlachetnym ginem. Wspomnienia: Druga księga - pierwsza część tych wspomnień podobała mi się o niebo bardziej, w tej zdecydowanie za dużo jest pisania o pisaniu, streszczania poglądów Mandelsztama na literaturę...
Dobry miesiąc - więcej czasu na czytanie i pisanie (co prawda dokańczałam też niektóre książki zaczęte w poprzednich miesiącach, ale nawet bez nich wyszło sporo): Krótka historia jednego zdjęcia (5) [recenzja: Migawki z przeszłości] Komu bije Big Ben: Brytyjczycy w sosie własnym (5) [recenzja: wysłana do Ravelo] Terry Pratchett: Życie i praca z magią w tle (3) [recenzja: Cóż nam przyjdzie z poznania asystenta szwaczki? ] Cisza białego mia...
Sto tysięcy kartek: Opowieść o Józefie Ignacym Kraszewskim - Rej Mikołaj (Rey Mikołaj), Kochanowski Jan, Mickiewicz Adam. Kraszewski czyta książkę „Historia miasta Wilna” (może to Historya miasta Wilna t. I: Dzieje Wilna od założenia miasta aż do roku 1430 i Historya miasta Wilna t. II: Zawierający dzieje miasta Wilna od początku rządów Świdrygajłły do śmierci Stefana Batorego, czyli od 1430-1586 roku). Pan Urbanowski czyta poemat Pan Tadeusz, a...
Bruno (i siostry) - Benjamin Blümchen (inaczej Słoń Benjamin) i Proust Marcel.
Jakiś potwór tu nadchodzi (4.0) - historia dość prosta - ot do miasta przyjeżdża cyrk, który jest zdecydowanie bardziej przerażający niż zwykle. Za to język - o rany... Przy tych porównaniach i zdaniach złożonych Szekspir się chowa. Mimo wszystko jakoś to do siebie pasuje i czytało się przyjemnie Dalsze gawędy o sztuce: XVII wiek (5,5) - nie mam wiele do powiedzenia - po prostu kolejny tom moich ulubionych gawęd. Tym razem dodatkowe smaczki w ...
A w sumie nic szczególnego. Mam ostatnio trochę bardziej nerwowy okres - i to się prawdopodobnie jeszcze jakiś czas utrzyma, a jak jestem zestresowana to nie bardzo się mogę skupić na czytaniu. Ale mogę wtedy rzeźbić zwierzątka z origami:D:D A "Dom Augusty" mi się bardzo podobał, to pierwsza książka Axelsson, która po mnie tak całkiem nie spłynęła (wcześniej czytałam "Lód i woda, woda i lód" - który mi się podobał, ale nie zachwycił, oraz "Kwi...
Zainteresowała mnie "Gospoda pod Bocianem", bo cykl "Pokolenia" tej autorki zauroczył mnie. :)
Co się przydarzyło Niedźwiedziowi, że nie mógł czytać? Jak na pół miesiąca to świetny wynik ;) Napiszesz coś więcej o „Domu Augusty”? To jedna z moich ulubionych książek, dlatego jestem bardzo ciekawa, jakie masz przemyślenia po lekturze.
Na razie bać się nie będę, bo wyjeżdżam 15 czerwca i to nie do Katowic. Ale wracam przed długim weekendem czerwcowym, więc ewentualna zmiana terminu na 22 lub 23 czerwca umożliwiłaby mi udział w spotkaniu . Będę śledzić wątek na bieżąco.
Zważywszy, że przez jakieś pół miesiąca właściwie nie byłam w stanie czytać, wyszło chyba nie najgorzej. * Uśpione morderstwo - 4.5 * Dwóch panów z branży - 4.0 * Będę u Klary - 3.0 * Pocałunek przed śmiercią - 4.5, za pożyczankę dziękuję Misiakowi * Sprawa nieostrożnego kotka - 5.0, za pożyczankę (i polecenie tego cyklu:)) dziękuję również Misiakowi * Tatuś Muminka i morze - 5.0 * Dom Augusty - 6.0 * Tajemniczy opiekun - 4.5, kolejny r...
Rezerwację dokonałam U Babuni jak zwykle na godzinę 13.
Mam nadzieję, że przed spotkaniem okaże się, że zgłosi się więcej osób. Mam mnóstwo książek do oddania nie tylko Misiakowi! Bój się Stephanie :)
MAJ W cieniu drzewa granatu - 3,5 Gospoda pod Bocianem - 5 Na psa urok - 4 Mgła - 4,5 Wawelskie wzgórze: Powieść historyczna z czasów Łokietka (powtórka) - 5,5 Wywołańcy (powtórka) - 5,5 Przełom (powtórka) - 5,5 Piąta pora roku - 4,5 Wrota obelisków - 4,5 Kamienne niebo - 4 Rezerwat - 4,5 Przemija postać świata (powtórka) - 5 Na blogu garść cytatów.
Skoro w tym miejscu można pytać o antykwariaty i je polecać, to powiedzcie mi, co sądzicie o internetowym punkcie o nazwie Tezeusz? Dokładny jego adres macie tutaj https://tezeusz.pl/ . Przeczytałam na ich stronie, że wszystko skupują, ale też dojeżdżają do klienta. Ciekawi mnie, czy to prawda i czy naprawdę mają takie dobre ceny? Będę wdzięczna za pomoc.
Maj bardzo dobry czytelniczo :) Dziwne losy Jane Eyre bardzo dobra; czytana chyba z piąty raz i ogromną zagadką jest dla mnie dlaczego dopiero teraz ją oceniłam... Porwanie Jane E. bardzo dobra, centrum świata to literatura, wszystko się wokół niej kręci, bardzo ciekawe i nowatorskie pomysły. Polecam, dzięki Rbit :) Silva rerum dobra, porządna, ciekawa i poprawna. Zamek 3+/4- fajna historia, z nowym nieznanym mi otoczeniem i warunkami. Dobr...
Bardzo dobry ilościowo maj. Jakościowo - taki sobie. Ale nie ma, co narzekać. 30. Śledztwo od kuchni czyli Klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem), ocena: 4,5 Pół oceny wyżej za regionalizmy - Pieskowa Skała, Wielmoża, Sułoszowa, Skała i okolice i za ładne opisy potraw. Połączenie współczesnej Panny Marple (prowincja, samotna kobieta) z pastiszem i satyrą na wszystko. I trochę tej satyry za dużo - pr...
Witam :) Szukam książki w której główna bohaterka przedstawia rodzinie swojego nowego faceta (chyba narzeczonego) i jej rodzina jest bardzo sceptyczna. Ogólnie reagują, że to nie jest prawdopodobne, że Bohaterka ma tak przystojnego lub/i porządnego i bogatego faceta, że nie zasługuje na niego. Narzeczony broni ją przed jej rodzina. Z tego co pamiętam dziewczyna miała słabą samoocenę. Wiem że to mało informacji, tylko jedna scena, ale może akur...
Pani McGinty nie żyje - 5 Narzeczona księcia - 5,5 Ciąża: Pytania i odpowiedzi: Wszystko, co powinniście wiedzieć trymestr po trymestrze - 4 Droga do wyzwolenia: Scjentologia, Hollywood i pułapki wiary - 5,5 Nic takiego; Złe wieści; Jakaś nadzieja - 4 Ciemno, prawie noc - 4 Robin: Biografia Robina Williamsa - 4,5
Zapraszam ;)
Jeszcze dodam, że wyczytałam w "internetach", że Sebastian Fitzek aktualnie przebywa w Polsce. :-)
Nic nie szkodzi :)
Marżin zbiera Sto tysięcy kartek: Opowieść o Józefie Ignacym Kraszewskim.
Jejku faktycznie, z tym Fitzkiem popłynęłam. Przepraszam! :)
Bardzo dziękuję wam za pomoc. Wydaje mi się, że Sebastian Fitzek jest Niemcem. Czy się mylę? Jeżeli ktoś jeszcze przyjdzie wam do głowy, oczywiście piszcie!
Tak, ale dopiero wtedy jak się wejdzie do środka. Mnie chodzi o to, żeby inne tytuły dodać np. w nawiasach. Jednak bardziej mi zależy na tym, żeby można było wyświetlać sobie tytuły tak jak to było przed zmianą szaty graficznej.
Remigiusz Mróz Sebastian Fitzek Anna Klejzerowicz Ryszard Ćwirlej Igor Brejdygant Małgorzata Rogala Jacek Ostrowski
Agnieszka Fibich, Andrzej Swat, Adam Zalewski, Marek Stelar, Dominika Dudziak, Agnieszka Miklis, Przemysław Borkowski, Katarzyna Pisarzewska.
Przecież książki mają informacje o innych wydaniach pod innym tytułem, np. Kruchy fundament Książka Barbary Sęk wyświetla się pod tytułem "Dlaczego ona?", ale również w punkcie inne wersje książki: "Kruchy fundament". I książkę znajdziesz i pod jednym i pod drugim tytułem, gdy go wpisujesz w wyszukiwarkę.
Autorzy kryminałów bardzo retro: Kwiatkowska Katarzyna (ur. 1976) Szymiczkowa Maryla (właśc. Dehnel Jacek, Tarczyński Piotr)
Też uważam, że poprzednio było lepiej widać wszystkie książki danego autora. Okładka i opis w tym momencie są zbędne w widoku. Lepszą opcją byłoby dodanie różnych wersji tytułów danej książki, bo wiele książek w nowych wydaniach ma zmienione tytuły.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)