Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ale "Księga Tatr" warta była ukończenia, prawda? Bardzo lubię tę książkę. Niestety, w drugiej części Kurek już przynudza.
MARZEC 2019 (ΣR=7068;Σm=2518s;𝔼m=2356) 1.(15.) Bajki filozoficzne 2.0 Rozczarowanie z własej półki: Bajki z interpretacją pod tezę (67s) 2.(16.) Frajerskie listy: Komiczna powiastka o życiu, śmierci i ateizmie 4.0 Dość interesująca polemika z Nowym Ateizmem, pisana w formie listów, publikowanych istotnie w gazecie. Miejscami przeszkadza pewna toporność narracji czy argumentowania, ale wiele punktów bardzo słusznych, dużo interesujących spo...
Marzec 2019: 19) Zuzia pomaga mamie (3,5) 20) Pojawia się idea (5) 21) Metafora się zmienia (4,5) 22) Kicia Kocia w przedszkolu (4) 23) Kicia Kocia nie może zasnąć(4) 24) Kicia Kocia mówi: "Nie!" (3) 25) Ominąć Paryż (3,5) 26) Wiersze [Zielona Sowa] (5,5) 27) Życie Lali przez nią samą opowiedziane (5) 28) A ja żem jej powiedziała... (4)
Przede wszystkim dużo, jak na mnie, jakościowo różnie. 22. Marion, córeczko, dlaczego cię zadręczyli?: Prześladowanie w szkole zabija! Ocena: 5 Wstrząsająca, przerażająca książka o tym, jak wiele jest nie tak, w jaki sposób wychowuje się dzieci, co jest dla tych dzieci istotne, dlaczego, do licha, absolutnie nie ufają dorosłym, a oni tak naprawdę ich nie widzą. 23. Panika Ocena: 5 Kilka celnych obserwacji w tej rozrywce się pojawiło. 24....
Histeryczki - 5 (będzie recenzja na Granice.pl - ale już zdradzę, że jest to lektura niezwykła, przygnębiająca, przerażająca, przytłaczająca,zaskakująca, olśniewająca, o wszelkich odcieniach kobiecości, zróżnicowana formalnie i językowo, miejscami pieprzna albo jakby nie z tego świata, wkurza i boli, ale ostatecznie trzeba przyznać, że autorka ma talent pisarski - naprawdę znakomity zbiór opowiadań) Historia smaku: Jak warzywa i przyprawy budow...
Nie wiem, czy powinnam się przechwalać wynikami. ;) Skończyłam czytać tylko: 2. Księga Tatr - 5 Cały czas zaczęte mam: Biblia Skoruń
Dołączam do tych, co tak mówią! Przeczytałam niedawno i strasznie mnie wymęczyły "Wichrowe wzgórza". Nie przerwałam lektury wyłącznie dlatego, że jednak fajnie by było czasem coś zrobić od początku do końca, choćby przeczytać książkę ogólnie uznaną za arcydzieło. :) Natomiast "Jane Eyre" bardzo mi się podobała.
Odkupię "Błony umysłu" Jolanty Brach-Czainy.
Są na Szewskiej, mogę zajrzeć przy najbliższej okazji do biblioteki i do książki.
I ja z Wami za "Jane Eyre"! ("Wichrowe Wzgórza" co prawda mnie nie nudzą, ale strasznie męczą tą całą emocjonalną szarpaniną).
Na tym blogu wszystko bardzo ładnie wygląda.Takie jest moje zdanie. [reklama usunięta]
„W poradniku młodego zielarza napisanym dla szczęścia ludzkości...” można by zanucić, ale tym razem chodzi o Poradnik hodowcy aniołów, którego główna bohaterka, Marta, czyta książki o aniołach.
Marżin poznaje Poradnik hodowcy aniołów.
Ruiny i ślady dawnej świetności często są lubianą atrakcją turystyczną. Równie przyjemne może być tropienie takich miejsc w literaturze. 30 takich atrakcji przygotowała dot59. Zapraszam do konkursu.
Przedstawiam KONKURS nr 227, który przygotowała dot59 . PATOS RUIN, CZYLI RUINY W LITERATURZE Trudno odmówić patosu ruinom… (Wisława Szymborska, „Nienawiść”) Najpierw są ludzie i zbudowane przez nich elementy środowiska: domy, kościoły, zamki, mury, całe miasta. Potem wydarza się coś złego: pożar, wojna, epidemia, trzęsienie ziemi. Ludzie giną albo bezpowrotnie opuszczają miejsce, które stworzyli. Czego...
Marzec: Pamiątka z Paryża (3,5; 31 marca 2019) - seria „Mały Koneser”; miał urzec mnie klimat Paryża, ale... „grubo” nie wypalił. Powidoki (4,5-5, ale w końcu 4,5; 31 marca 2019) - seria „Mały Koneser”. W tle Łódź, ASP w Łodzi i Strzemiński Władysław, który stworzył unizm i namalował „Powidoki” „Kingsajz” obejrzany po iluś latach 31 marca 2019 - ocena: 9 „w koronie” - aktualny wtedy i coraz bardziej aktualny teraz. Niestety. Klasyka polskieg...
Miesiąc bogaty ilościowo, jakościowo mało zachwytów, za to dużo czytelniczych "fast foodów": Geniusz i bogini - 5,0 Jak tłumaczyć dzieciom matematykę - 5,0 Bocianie gniazdo: Opowiadania - 4,0 Bukareszt: Kurz i krew - 5,0 Cień burzowych chmur - 3,5 Drewniany różaniec - 4,0 Dziedzictwo - 4,0 Dzika droga: Jak odnalazłam siebie - 3,0 Jezus z Judenfeldu: Alpejski przypadek księdza Grosera - 3,5 Pastor - 3,0 Życie wśród dzikusów - 3,0 W...
Marzec spracowany - i sił i czasu na książki brakło trochę... Marsz Radetzky'ego bardzo dobra, pięknie napisana i klasyczna. Największy bogacz wszech czasów: Jakub Fugger i jego epoka bardzo dobra, wciągająca i ciekawa, o zasadzie podwójnego zapisu, finansowaniu cesarzy i papieży, kopalniach srebra i miedzi, Hanzie, wozach złota i kulisach polityki międzynarodowej. Polecam! Hiob: Powieść o człowieku prostym świetna, taki żywot człowieka poczc...
Tak, tak, tak! Jane zdecydowanie wygrywa! Dołączam się do grona wyznawców 😊 chociaż "Wichrowe wzgórza" przy drugim czytaniu nawet mi się spodobały.
Od dawna tak twierdziłam
To ode mnie tego nigdy nie słyszałaś? Choć to możliwe, bo częściej określam je jako okropne. I to w podwójnym znaczeniu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)