Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Literatura zagraniczna 1. Zmiana (4) Literatura polska 2. Grecy umierają w domu (4) 3. Wiosna w Różanach (4) 4. Wzgórze psów (5,5) 5. Niebko (5,5) 6. Sońka (5) Popularnonaukowa 7. Bluzgaj zdrowo: O pożytkach z przeklinania (4) Reportaże 8. Jakuck: Słownik miejsca (4) Album 9. Dwory polskie: Najpiękniejsze posiadłości ziemskie (4) Historia rodziny 10. "Byliśmy, mijamy, przetrwamy" - Urbaniak Michał Paweł (5,5)
W jaki sposób można ściągnąć stare numery Literadaru ? Też uważam, że był to bardzo interesujący pomysł i bardzo żałuję, że został zaniechany. Może zaliczam się do mniejszości wśród użytkowników biblionetki, ale lubię i bardzo potrzebuję głębszej analizy literackiej utworu, informacji o autorze, opinii krytyków literackich (ale nie recenzentów pracujących dla wydawnictwa), wywiadów z autorami, charakterystyki epoki w której tworzyli, ciekawostek...
Lektury - LUTY 2019 r. 1. Kryminalistka (4,5) 2. Танганайский лев (Фалькенгорст Карл) - Ein Afrikanischer Lederstrumpf Zweite Abteilung. Der Löwe vom Tanganyika (Falkenhorst Carl) (po rosyjsku) (5) 3. Корсар пустыни (Фалькенгорст Карл) - Ein Afrikanischer Lederstrumpf Dritte Abteilung. Raubtier-Araber (Falkenhorst Carl) (po rosyjsku) (5) 4. Rodzanice (4,5) 5. Serce i pazur: Gawędy Simony Kossak o uczuciach zwierząt (5) 6. Żydzi: Opowieści...
Jeżeli chcesz wstawić klikalny link, zamiast samodzielnie wpisywać tytuły, zrób tak: - wejdź na stronę książki - skopiuj adres z okienka u góry strony - wklej go w okienko komentarza i wtedy dodaj komentarz. Powinien się wyświetlić tytuł książki i autor. Jeśli chcesz, możesz też napisać parę słów opinii o każdej książce albo o niektórych, ale to nie jest obowiązkowe. :)
Styczeń i luty zbiorczo: 1. Opowiadania 4,5 - bardzo dobry zbiór - trochę nierówny, ale większość opowiadań naprawdę interesująca. Lubię ten gatunek, pan Szalonek do mnie przemawia. 2. Chwast 4,5 - zdecydowanie najlepsza książka Iwony, którą miałam okazję czytać. Do 150 strony po prostu czytałam na wdechu, fenomenalna książka! I nagle... nagle z szóstkowej pozycji zrobił się tani romans. Nie wiem jak to nazwać, to była przepaść. A była okazj...
"Aleja włókniarek" tak słabo?
Te książki przeczytałam w lutym( uzależniłam się od książek): Spętani Przeznaczeniem Początek Wszystkiego Neva Zresetowana Punkt Moje serce, mój wróg Tryjon Alan Cole nie jest tchórzem Kłamca i szpieg Ból za ból Miasto Kości 13 powodów Urok Grace'ów Dzikie Serca Nick i Norah Jestem tutaj nowa i nie do końca wszystko rozumiem.
LUTY 15. "W cieniu sławy. Zapomniane rodzeństwa sławnych Polaków" Ewa Jałochowska 16. "Ameryka w ogniu" Omar el Akkad 17. "2 miliony za Grunwald" Joanna Jodełka 18. "Jeździec miedziany" Paullina Simmons 19. "Kolaże" Wisława Szymborska 20. "Korea Południowa" Marcin Jacoby 21. "Pani od obiadów. Lucyna Ćwierczakiewiczowa" Marta Sztokfisz 22. "Strzały w Kopenhadze" Niklas Orrenius 23. "Nieczułość" Martyna Bunda 24. "Żydzi 2" Piotr Zychowicz...
Hellada na przełomie (4,5) Napisane w 1938r. eseje porównujące stan Grecji po wojnie peloponeskiej ze stanem Europy po I wojnie światowej. Część antyczna bardzo dobra, współczesna autorowi - średniawa. Ale warto choćby dla języka i stylu. Eleganckiego, nieco zdystansowanego, ale z humorem. Widać, że autor edukował się jeszcze za CK Monarchii. Niestety widać też, że poza dyplomacją, zajmował się majątkiem ziemskim - nie jest w stanie obiektywnie ...
U mnie liczebnie bez szału, ale ładnie wyrównany poziom: Śmiertelnie poważna sprawa (4) [czytatka: Czytatka-remanentka II 19 ] Czerwień kości (5) [recenzja: Stare kości, stare sprawy... i nowe zbrodnie ] O zmierzchu (4) [recenzja: Życie zgubione po drodze ] Poduszka w różowe słonie (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka II 19 ] Karminowy szal (4) [czytatka: Czytatka-remanentka II 19 ] Kroniki marsjańskie; Człowiek Ilustrowany; Złociste jabł...
Nic Ci się nie stępiło, Niedźwiedziu, wręcz przeciwnie: wyostrzył Ci się zmysł wybierania dobrych książek :-)))
Nie ma za co :). Ale do dziś nie wiem jak do tego doszło, że o tych muchach zapomniałam ;). U mnie nadal całkiem dobra passa - może mi się po prostu stępił mój ząb jadowy, bo to chyba niemożliwe jest, żeby wszystko było dobre. * O melba! - chciałam pożyczyć coś innego, ale pomyliłam tytuły i w sumie nie żałuję :) * Karty na stół * Góra śpiących węży - lepsze od pierwszej części, ale muszę robić krótsze przerwy, bo się trochę gubiłam * S...
A oto moje lutowe przeczytanki: 1 Zgubieni - 4+ - jest recenzja: W szalupie 2 Sprawa podmienionego zdjęcia - powtórka, zmiana oceny z 4+ na 4. Jest recenzja: Sprawa człowieka za burtą 3 Fortuna Fincha - 4+ - jestem zauroczony tą sagą, której przecież tyle można zarzucić! Porwane wątki, źle poprowadzoną fabułę. Ale są tu też świetnie skrojone postaci, piękne opisy, prawdziwe emocje, wzruszające sceny. Uwielbiam rodzinę Whiteoaków. 4 Alfie:...
Poetka i książę - 3,5 Koronkowa robota: Sprawa Gorgonowej - 5 Jezus z Nazarethu - 5 Genialna przyjaciółka - 4 Szczygieł - 5 Agonia: Lekarze i pacjenci w stanie krytycznym - 4,5 Wiktoria, żona Alberta - 4 Historia Lisey - 4
Z czego się śmiano w średniowieczu? - 4 Szóstka wron - 4,5 Królestwo kanciarzy - 5 Język cierni: Opowieści snute o północy i niebezpieczna magia - 5 Monachium - 3,5 Przechowalnia - 4 Wielcy polskiego średniowiecza - 4 Powrotna droga - 4,5 Everest: Góra Gór - 4,5 Ballada o czarownicy - 4,5 Z zimną krwią (powtórka) - 5,5 Jagiellonowie: Miłosne sekrety wielkiej dynastii - 4 Powrót z gwiazd (powtórka) - 5 Siedem matek Europy: Każdy współ...
LUTY 2019 (ΣR=4550;Σm=2239s;𝔼m=2275) 1.(9.) Książęta highwayu 4.5 Morskie opowieści w wydaniu truckingowym. Osnute na tle losów Antka Sobótki, przyjaciela autora, mnogie historie z życia "na drodze" truckerów (kierowców przeróżnych ciężkich ciężarówek) w Kanadzie. Głównie imigrantów z Polski w latach 60.-70. PRL-u. Bardzo dobrze się czyta, jest to właściwie powieść anegdotyczna, niemal szkatułkowa w swej konstrukcji, wygląda jak zapis gawęd,...
Scenariusz się powtarza z tą różnicą, że teraz już nikt nie odpisuje z zapewnieniem, że ustawi status opiekuna ręcznie. :( Chyba lepiej tę opcję całkiem zlikwidować...
Zapraszam :)
Miesiąc 53.: 98. Zabić drozda 101. Dom duchów 120.1 Pierwszy krok w chmurach
dziękuję, na pewno się przyda na spuszczenie pary bez używania k i ch ;)
tak, to właśnie to! Dziękuję :)
Koło Częstochowy
Lublin to też moje rodzinne miasto, ale już od dawna mieszkam w Warszawie. Ale w starej piosence kabaretowej było retoryczne pytanie "Ty z Lublina, ja z Lublina, jaka tego jest przyczyna" https://www.youtube.com/watch?v=Iym5RrDe5cc
jeszcze poprawie cytat bo znalazłem a zapisałem sobie kiedyś takze jest słowo w słowo. " proszę cię bracie bądź szczery niechaj w tym czystym naparze którym się teraz dzielimy nie pojawi się ziarno kłamstwa" "Odpuśćmy sobie grę pozorów wystarczy że inni opowiadają kłamstwa. Między nami musi panować całkowita szczerość. Jedno kłamstwo i przejrzysta do tej pory woda zmętnieje."
Byłabym wdzięczna za każdą pomoc. Ułatwiłoby mi to pisanie pracy.
Witajcie Dumam i nic do głowy nie przychodzi, książkę czytałem około 3 lata wstecz to co pamiętam akcja się dzieje trochę chyba w USA trochę w Pakistanie osoby które pamiEtam to generał Malik Mohammed jest to książka szpiegowska różne intrygi w niej się dzieją generalnie chyba o tym ze Usa finansuje terrorystów pamiętam też cytat : mój drogi przyjacielu darujmy sobie grę pozorów wystarczy że inni opowiadają bzdury chciał bym aby w ...
Muszę odszukać pracę, bo już nie pamiętam.
Aktualizacja (26.02.2019 r.): 1. Blӕdel Sara, Handlarz śmiercią, przeł. I. Zimnicka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2012. (stan bardzo dobry) SPRZEDANA 2. Buck, Pearl S., Peonia, przeł. B. Nawrot, Muza, Warszawa 2010. (stan bardzo dobry, książka nieużywana) SPRZEDANA 3. Burnett Frances Hodgson, Mała księżniczka, przeł. J. Birkenmajer, Zielona Sowa, Kraków 2008. (stan bardzo dobry) 4. Burnett Frances Hodgson, Mały lord, przeł. P. Łopatka, Ziel...
Do lata wytrzymamy :-)
bo okazało się, że była wśród czterech, które przywiozłam sobie do domu
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)