Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Grudzień mi się udał czytelniczo, bo zaczęłam go z Instrukcja dla pań sprzątających: Opowiadania - dawno nie czytałam czegoś tak dobrego! Nie znoszę opowieści o piciu, a już zwłaszcza autobiograficznych, a tu trafiłam na takie, które nie tylko nie wzbudziły we mnie niesmaku, ale wręcz szacunek! Do tego znakomity sposób narracji, taki nieoczywisty, mnóstwo bardzo odkrywczych porównań, drobne perełki językowe. Pychota! Ekspedientki z Treviso - p...
A to moje grudniowe lektury: Lepiej po polsku (5,5) [recenzja: Im poprawniej, tym lepiej!] Modowe rewolucje: Niezwykła historia naszych szaf (5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 19] Flexitarianizm (4) [recenzja: Jeśli nie rezygnacja z mięsa, to co?] #Wrzenie: Lewaczka, ksiądz i polski kocioł (6) [recenzja: Warto rozmawiać. Warto TAK rozmawiać] Zielone koktajle: 365 przepisów (4,5) [recenzja: Zdrowo i kolorowo] Ptaki nie znają granic (3,...
Co do grosza (4) Ja, Dago Władca (5) Chciwość (3) Jeden dobry dzień (6) Black Mirror: Czy to już się dzieje? (5) Radość życia (5,5) Kobieta w podróży (6) Znajoma z lustra (5,5) Płuczki: Poszukiwacze żydowskiego złota (5,5) Lapidarium III - powtórka, ocena bez zmian (6) Wszystko z miłości (5) Księżyc nad Taorminą (6) Piknik na skraju drogi (5) Kimkolwiek jesteś (5) Ja, ssak: Co łączy nas z gorylem, wielorybem i nietoperzem (5) Całe ...
Pojedynki, biesiady, modlitwy: Świat średniowiecznych rycerzy - 4 Katharsis: O uzdrowicielskiej mocy natury i sztuki - 5 Lustrzany taniec (powtórka) - 5 Wyprawa - 4,5 Szkoła pod baobabem - 4,5 Jaga - 3,5 Woda na sicie: Apokryf czarownicy - 5 Awantury na tle powszechnego ciążenia - 5 Matka i córka - 5 Śmierć urzędnika i inne opowiadania [Agora SA, 2012] - 5 Grillbar Galaktyka - 4,5 Gwiezdny pył (powtórka) - 4,5 Dom bez klamek - 4 Dam...
Dzięki, Rbit, za zapewnienie mi znakomitej lektury na te najbliższe godziny dzielące mnie od spożywania... :-) Twój opis Oślica Balaama: Apel do duchownych panów zachęcił mnie na tyle, że kupiłam e-book na stronie wydawnictwa i właśnie czytam. Jakby ktoś chciał, to tu: https://tyniec.com.pl/e-booki/1002-ebook-oslica-balaama-9788373547766.html
1. Czuła jest noc (3) - Gatsby to to nie jest... Mizogyniczna i cokolwiek niezborna opowieść o "błyskotliwym psychiatrze" (tu trzeba wierzyć autorowi na słowo), który stacza się w pijaństwo, bo poślubiona pacjentka dostaje nawrotów choroby, gdy tylko jemu wpadnie w oko jakaś ładna podfruwajka. Styl nadal ładny, ale treść... 2. Prowadzący umarłych: Opowieści prawdziwe: Chiny z perspektywy nizin społecznych (5) - ciekawe opowieści o życiu w komu...
Oślica Balaama: Apel do duchownych panów (5,0) Ryk oślicy: Kolejny apel do duchownych panów (4,0) Zjadliwa krytyka duchownych? Ich seksizmu, niedouczenia i zapatrzenia w siebie? Toż to skandal! Lewactwo. Feminizm! Albo nawet tfu... ten straszny GENDER! Ale jak to? Autorka jest katolicką tradycjonalistką? Zachwala dogmatykę, modlitwę i ciszę w Kościele? Krytykuje liturgiczne nowinkarstwo? Toż to ciemnogród! Klerykalizm i zacofanie. Feinwein...
W grudniu do magicznego świata stworzonego na podstawie rosyjskich baśni zabrała mnie Katherine Arden swoimi powieściami "Niedźwiedź i Słowik" oraz "dziewczyna z wieży".
Powieść biograficzna 1. Pamiętniki Jane Austen (4,5) 2. Pod błękitnym greckim niebem (3,5) Literatura zagraniczna 3. Okruchy szczęścia (4,5) argentyńska 4. Białe morze (5) norweska Kryminał 5. Marcowe fiołki (4,5) t. 1 cyklu "Bernie Günther", dzieje się przed wojną w nazistowskich Niemczech 6. Blady przestępca (4,5) t. 2 cyklu "Bernie Günther" 7. Śledztwo od kuchni czyli Klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kuli...
Do siego Roku! Z okazji Nowego Roku wraz z życzeniami wszystkiego najlepszego i dużo zdrowia publikuję ekstra odcinek Archeologa Nie Z Tej Ziemi – rzecz o prehistorii i historii Irlandii. Po raz pierwszy w dziejach światowej archeologii ujawniam nowe odkrycie ze strefy ochrony światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zapoznacie się również z nowym monumentem, który archeologowie nazwali cursus. Czy w obrębie cursus miały miejsce procesje ku c...
Grudzień sprzyja czytaniu. To lubię. 97. Pasiasty karawan, ocena: 5 I znów dobry MacDoland. Zaskakuje też, bo zagadka nie ma rozwiązania przed kilkudziesięciu laty. Co prawda trochę wcześniej wiedziałam, kto morduje. Ale przecież nie po to czytamy MacDonalda - ale dla tego klimatu... 98. Tam piaski śpiewają, ocena: 5 Teoretycznie kryminał, a w rzeczywistości świetna powieść. O Wielkiej Brytanii lat 50 XX wieku. Mamy zatem przyrodę, arysto...
No tak. Dzięki.
Ne polskiej stronie autora w Wikipedii podają tytuł książki - "Le mystere d'Henri Pick" - po francusku, więc zapewne nie została jeszcze wydana po polsku.
Czy taka książka ukazała się po polsku? Bo w katalogu BN jej nie ma, więc pewnie nie. Ale ktoś może coś wie na ten temat? Podany tytuł to de facto film https://www.filmweb.pl/film/Tajemnica+Henriego+Picka-2019-823833 ale na jego stronie w zakładce 'Twórcy' podane jest to: "David Foenkinos - materiały do scenariusza (powieść)". Wolałabym przeczytać powieść, niż obejrzeć film. P.S. Chciałam ten temat otworzyć w dziale 'Książki w szczegól...
Zapraszam na ostatnie tegoroczne podsumowanie i życzę doskonałych lektur w nadchodzącym roku :)
Ważne! Jestem fanem cyklu Jack Reacher i czytam serię po raz kolejny, tym razem chronologicznie....ukończyłem pozycję nr 7 z listy i uważam, że jest błąd w kolejności...otóż pozycja nr 7 powinna być zamieniona z nr 6. Nr 6 tj 100 milionów dolarów toczy się w 1996 roku a JR jest ponownie majorem po wcześniejszej degradacji (nie ma wzmianki w tej książce w jakich okolicznościach dostał ponowny awans)... Natomiast opowiadanie nr 7 z listy ( choć nie...
Oczywiście mój własny :) Choć inny, otóż maluję na ciele, czyli zajmuję się mehendi. Zostawiam link do moich prac: https://henna.com.pl/ Ps. Może warto pomyśleć na forum o możliwości dodawania zdjęć? Są lepsze niż link.
Jeszcze jedne podziękowania za książkę "Bridget Jones Szalejąc za facetem" i piękną kartkę dla tajemniczego Bilionetkołaja. Dziękuję
Sporo opóźnione podziękowania dla tajemniczego Biblionetkołaja za dwie książki "Pacjentka" i "Jesienna miłość".
Podróż ludzi Księgi Solaris - audiobook Historia przemocy Jestem zachwycona prezentami :)
Moja jedyna szóstka w tym roku to Dzienniki gwiazdowe [2001] . Odkryłam Lema i jestem zachwycona.
Dzisiaj obchodzimy sto pięćdziesiątą czwartą rocznicę urodzin Rudyarda Kiplinga. Urodził się w 1865 roku w Bombaju. Znakomite są jego "Księga dżungli" i "Kim", ale ja uwielbiam "Stalky i spółka" i "Puka z Pukowej Górki", których wznowień nie widać nawet na horyzoncie...
Trudno mi zrezygnować, bo: - poznałam tu wielu cudownych ludzi, z którymi nie chcę zupełnie tracić kontaktu, - mam tutaj oceny (prawie) wszystkich przeczytanych książek, - do większości książek dodałam chociaż po jednym zdaniu podsumowania, dzięki czemu mam o nich jakieś pojęcie. Ale od kiedy dołączyłam do bNetki, czyli 14 lat temu, właściwie wszystkie zmiany są na minus. Teoretycznie ktoś coś konsultuje z użytkownikami, ale w praktyce żadn...
Nie tylko Ty. Ja sobie co prawda poustawiałam nakładki, które choć trochę ogarniają ten bałagan, ale zraziłam się na tyle, że zaglądam tylko czasami, jak przy okazji akcji mikołajkowej.
W sumie to bardziej dla starszej młodzieży, ale ja polecam książkę Droga w nieznane Olwii Nateckiej. Jeśli ktoś lubi konie, romanse, to powinno się spodobać. :D
Jedna z większych zagadek w biblionetce od zarania jej istnienia ;-)
Uff. Udało mi się, link zadziałał. Mam nadzieję że moja odpowiedź na ankietę będzie pomocna :)
W tym roku dobrze choinka obrodziła książkami. To: P. Zychowicz - Wołyń zdradzony A. Applebaum - Za żelazną kurtyną A. Eschbach - Do kropli ostatniej S. King - Instytut Może to nie jest zbyt imponująca lista ale ja jestem zadowolona :)
Dziś wyciągnęłam ze skrzynki, więc proszę Biblionetkolaja o wybaczenie, że tak późno! Przesyłka doszła i oczywiście bardzo trafiona książka, bo już chciałam obejrzeć Ostatni seans filmowy bez czytania, a tu... ta-dam! Jest i książka! Dziękuję!
Dziękuję bardzo Mikołajowi (a właściwie dwóm) oraz jego pomocnikowi za przekazanie prezentów na spotkaniu katowickim. Oto te książki: - A co, gdyby?: Naukowe odpowiedzi na absurdalne i hipotetyczne pytania - Pollyanna - Prostaczkowie za granicą - Ruiny i zgliszcza Dziękuję również anonimowemu Biblionetkołajowi za Przenicowany świat
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)