Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zrobione :) I.
Dziękuje bardzo Wszystkim za rekomendacje!
Polecam bloga https://obsesjahistoriazniewolonej.blogspot.com/ To nie Grey ale też hot :) POLECAM!
Cudowne są! Moim zdaniem nie sposób się rozczarować tą książką :-).
Też żałowałam, a rozmowy z kolei wysłuchałam w formie podcastu. Buntowniczki przeczytam koniecznie!:)
To ciekawe :-). Żałowałam też, że nie poszłam na spotkanie z Charlotte Gordon, bo jeszcze nie wiedziałam jak cudowną książką są Buntowniczki: Niezwykłe życie Mary Wollstonecraft i jej córki Mary Shelley. Na szczęście zapis spotkania można obejrzeć w internecie.
Nie wiem, czy w końcu przeczytałeś (i podzieliłeś się wrażeniami z) książkę Dolińskiej, ale ja trafiłem na interesujący artykuł, zatytułowany "Placebo effect is a lie". Polecam: https://medium.com/the-mission/the-placebo-effect-is-a-lie-61a26df35aae
Znasz i widzę, że lubisz tego autora, choć akurat szukana powieść słabiej oceniona od pozostałych jego autorstwa.
W Sopocie? Byłaś też... tuż obok:)
Ja też kupiłam po spotkaniu:-). W Sopocie, czy jeszcze gdzieś się odbyło?
Jestem przed czytaniem Wąż z Essex Właściwie to ją zaczęłam, lecz przerwałam, aby skończyć "Sodomę". Kupiłam ją, po spotkaniu z autorką, pięknie o niej opowiadała. Spróbuję jednak przeczytać, aby porównać wrażenia.
Dziękuję:). Bingo, to ta książka i ta dziennikarka! Słuchałam wywiadu z nią.
A ma ktoś może 16? Podobno znam, choć nie pamiętam:(
Dzięki! Bardzo pomocne mataczenia. Już odgadłam, myślę, że dobrze
Obie rodzicielki specjalizowały się w literaturze dla określonej grupy wiekowej. Ta pierwsza jako dziecko z pewnością czytała 25, ale raczej nie w oryginale - gdy chodziła do szkoły, uczyła się tylko jednego języka obcego (sąsiedzkiego) z przymusu, a spośród tych nieobowiązkowych powszechniejszy był inny. Spośród jej licznego potomstwa co najmniej 2 trafiło w różnych momentach na listę lektur obowiązkowych, a sam dusiołek można było także obejr...
Być może masz na myśli tę książkę: Help me!. Ja pamiętam, kiedy w trakcie studiów pierwszy raz czytałam Aronsona. Od tej pory z wielką uwagą podchodzę do dobrych psychologicznych książek.
Wspomniałaś, że masz 24 i 25. Możesz coś pomataczyć :)
Jeżeli Cię nie ciągnie, to może nic na siłę. Trochę się nie dziwię, gdyż i mnie odrzuca oraz jednocześnie przeraża liczba książek wspomagaczy. Rzadko wśród nich można znaleźć wartościową, więc nawet nie szukam, bo i po co. Przypomniał mi się pewien eksperyment, który przez rok realizowała pewna dziennikarka (chyba Angielka, w każdym razie angielskojęzyczna, nie pomnę nazwiska, musiałabym poszukać). Przez rok co tydzień czytała jeden poradnik i...
Te, co Ty, też mam, ale mogę się podzielić tym, co mam ponadto, tzn. 3,5,6,7. Daty urodzenia rodziców, a także narodzin dusiołków, układają się w porządku chronologicznym tak: 7, 6, 3, 5. Daty śmierci rodziców 7 i 6 oraz 3 i 5 dzielą równo dwie dekady, zaś daty wydania dusiołków 7 i 5 - równo osiem. 3 rodziców pochodzi z jednego kraju, jeden - od razu widać, który - z innego, w pewnym sensie antagonistycznego geograficznie, a przez jakiś cz...
Mam 1, 4, 23, 24, 25 i możliwe, że 18 - wymienię na coś innego, chętnie z pierwszej dziesiątki, bo tam podobno mam szanse coś rozpoznać :)
Październik raczej owocnie Letnia noc przeciętna, omijać, przeczytana z DKK Każde martwe marzenie: Opowieści z meekhańskiego pogranicza świetna, ale trzeba będzie przeczytać cykl od początku, bo sporo się zapomniało Dobry wilk: Tragedia w szwedzkim zoo bardzo dobra, bardziej o ogrodach zoologicznych niż wilkach jako takich, ale przypomnienie że to dzikie zwierzęta bardzo dobitne; polecam Głosy: Co się zdarzyło na wyspie Jersey dobry reportaż...
U siebie i na wyjeździe - 2.5 Dałam się zwieść nazwisku, tymczasem ta książka dotyczy tematu, który mnie w ogóle nie interesuje - setki stron o piłce nożnej. Intrygowały mnie tylko fragmenty o stanie debaty publicznej w Szwecji i parę innych perełek. Wąż z Essex - 3.5 W ogóle nie dla mnie pozycja. Przekopiuję komentarz, który zostawiłam pod notą wydawcy na stronie książki: "Ta książka stawiała mi jakiś opór. Co krok potykałam się o zdania - a ...
Dzięki za zwrócenie uwagi na nową książkę Soukupová Petra, mam wrażenie, że jej książki przechodzą u nas zupełnie bez echa. "Niewidzialni" też czekają na moje półce, ale nie mam pojęcia, kiedy nadejdzie ich kolej.
Może czytałam same złe i nieodpowiednie? Co do zasady - mało mnie ciągnie w tamtą stronę. Ale może to błąd? Może sama siebie ograniczam poznawczo?
Ach, zapomniałem o jeszcze jednym, bardzo ważnym skojarzeniu literackim do "Żaru" Maraia: Lampart
Ogromne rozczarowanie. I dziękuję Ci bardzo - gdyż to twoje recenzje utwierdziły mnie w przekonaniu, że szkoda czasu na brnięcie w tę historię. Skoro dalej jest jeszcze gorzej, to ja poprzestanę na tomie pierwszym.
Wczoraj dowiedziałem się o bardzo interesującej książce w tej kwestii - w sumie można by określić to jako "ŚJ sami o sobie (a.k.a. "samozaoranie")": Przewodnik po sprzecznościach i manipulacjach w nauce Świadków Jehowy: Na podstawie ich własnych publikacji
Mój pażdziernik :) 1. Tak; Wyjadacze - (5,5) 2. Dwunaste: Nie myśl, że uciekniesz - (5,5) 3.Błoto słodsze niż miód: Głosy komunistycznej Albanii -(4,5) 4. Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - (4,5) 5. Makabreski- (4,5) 6. Mamidło -(5) 7. Żmijowisko-(3)
Pięć pań bierze udział w konkursie. Dziękuję. Podpowiedź 1 Fragmenty 1 -10. Tylko jeden powstał w okresie po I wojnie światowej, ale przed II WŚ. 8 jest z XIX w a jeden powstał w XX wieku ale przed I wojną światową.
Przepraszam, że wtrącam się do Waszej dyskusji;) Tak Kahnemana warto znać, ten jego Nobel był bardzo ciekawy i on sam jest też niezłym popularyzatorem wiedzy. Czy to kognitywistyka - dyskutowałabym, chociaż to procesy poznawcze - podejmowanie decyzji, myślenie itd itp. Nieśmiało chciałabym zauważyć, że tak w ogóle racjonalność/nieracjonalność zaczęła się tak na dobre od Freuda. Naprawdę, Moniko, nie czytałaś żadnej dobrej książki z zakresu ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)