Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Całkiem sporo mi tego w tym miesiącu wyszło, nadspodziewanie. 55. Miasto 44 Ocena: 3,5. Absolutnie nienadzwyczajnie. Nie dla ludzi mających jakiekolwiek pojęcie o powstaniu. 56. Kontrakt Paganiniego Ocena: 5. Ciekawa sprawa, dobra kontynuacja cyklu, zobaczymy, co będzie dalej. 57. Wojna Klary Ocena: 5. Wzruszająca opowieść ukrywającej się w czasie wojny żydowskiej dziewczynki. Niezwykła. 58. Młode ciemności Ocena: 5. Dawno nie czy...
Cieszę się, że Cię zainspirowałam :) Naprawdę polecam!
Pieśń łuków: Azincourt [5,0] Przebudzenie Lewiatana [4,5] Wojna Kalibana [4,5] Legion płomienia [4,5] Cykl komiksów "Ekho: Lustrzany świat" 5 4 4,5 4,5 5 5 5
Echo słońca - zmarnowany temat. Książek o starzejących się mężczyznach, których głównym zajęciem jest opieka nad niedołężnymi, starymi matkami, chyba nie ma zbyt wiele - mogłaby być z tego ciekawa, oryginalna literatura. W wykonaniu Bawołka mamy przeciętną prozę, która miewa dobre momenty, ale zbyt często popada w bełkot. Dziś będzie inaczej - nie zbliżajcie się do tej książki. Chciałam babskie czytadło na wakacje, dostałam okrutnie głupią i ...
Nie bardzo mam ostatnimi czasy ochotę na jakiekolwiek kino, więc raczej się nie skuszę - ale dzięki za zachętę, w przyszłości różne rzeczy możliwe.
Warto.
Miesiąc 47.: 59.3. Perswazje 79. Zestaw do śmierci Austen już skończona w CSA, ale chyba i tak przeczytam jeszcze kiedyś "Emmę" i "Mansfield Park".
A z ciekawości - co Szostakowicza przesłuchałaś przy okazji Barnesa? Ja bardzo lubię jego symfonie i koncerty fortepianowe, interesuje mnie, jak inni go odbierają i przez pryzmat których utworów.
Amy i Isabelle do schowka :)
Pozdrowienia dla Zlotowiczów - z wakacji w Krynicy Morskiej ;) SIERPIEŃ 2018 (ΣR=16189s;Σm=2350s;𝔼m=2024) 1.(49.) Pozytronowy człowiek 3.0 Nakierowała i zachęciła mnie do czytania piosenka https://www.youtube.com/watch?v=YjVT80bShYM ze scenami z ekranizacji z Robinem Williamsem. Niestety, jestem trochę rozczarowany - film zdaje się luźno opierać na książce, przy czym w samej powieści fabuła jest dość szczątkowa - jedynie...
Kochani, gratuluję i życzę wielu lat szczęścia!!!
Czyli może warto czasem sięgnąć także po kino czeskie, skoro tak dobrze się zaczęło. Może teraz też na podstawie Hrabala - 'Postrzyżyny"...
Dwie lekturki, ale jakie: Wet: Moi wspaniali dzicy przyjaciele (5,5) - cudeńko dla miłośnika zwierząt. Chociaż nie zawsze, bo bajka to nie jest i czasem trzeba usypiać zwierzaki, albo zaciskać zęby, patrząc, jak właściciele je zaniedbują. Porównanie z Jamesem Herriotem jak najbardziej słuszne. Nie wiem tylko, na ile autor się kreuje, a na ile naprawdę jest tak dobrym weterynarzem. Kto go tam wie, ważne, że świetnie się czyta. Wszystkie lekt...
Szczerze - przypadkiem natknęłam się ostatnio na ten tytuł i się zdziwiłam, że nie jest oceniony przeze mnie, bo kiedyś czytałam. Tak dawno, że trudno mi udzielić odpowiedzi na Twoje pytanie, ocenę oparłam raczej na pozostawionym wrażeniu, że bardzo mi się książka podobała - jakby pobrzmiewał tam smutny humor rodem z "Tortilla Flat". Ale teraz jak wyrzut to będzie nade mną ciążyć i przeczytać muszę jeszcze raz.:)
Bardzo ubogi literacko sierpień: 1. Hashtag - autorowi do tego stopnia udało się namieszać, że przez połowę książki zastanawiałam się, w jaki sposób się z tego wszystkiego zdoła wiarygodnie wytłumaczyć. Dopiero ostatnie strony ukazały grę, którą toczył z czytelnikiem na kartach powieści. Jednak chyba przeczytałam już zbyt wiele, aby to konkretne rozwiązanie mogło zrobić na mnie wrażenie. Ponadto trudno mi było wciągnąć się w opisywaną historię...
Napiszesz coś więcej o tym Steinbecku? Nie wiedziałam, że on w ogóle o Europie pisał. O ile to jest o Europie, a nie o ludziach. Dałaś 5, a średnia ocen poniżej 4.
Sierpień czytelniczy był dobrym miesiącem. Niezłe oceny, świetna ilość. Oby jesień była podobna. 42. Dzieje zdrajcy: [Szczęsny Potocki], ocena: 5 Kolejny Łojek, lubię jego sposób pisania - historia nie jest sztywna, ale nie przekracza granicy powiastki czy traktowania czytelnika jak głupka czy dziecka. Tym razem opowieść o Szczęsnym Potockim, który poprosił Katarzynę o interwencję po uchwaleniu Konstytucji 3 maja - i zrobił to w celu bronien...
Bardzo dziękuję. Czy ktoś coś jeszcze dorzuci?
Wszystkie lektury nadobowiązkowe - 5,5 Tajemniczy przybysz - 5 Pierścień i róża - 4,5 Śpiące piękności - 5 Nawiedzony - 4 Wyznania chińskiej kurtyzany - 4 Krótkie panowanie Pepina IV - 5 Rosemary znaczy pamięć - 5 Duch z Canterville oraz inne opowiadania - 6 Wołanie kukułki - 5 Cagliostro: Życie Giuseppe Balsama, maga i awanturnika - 4 Milczenie roślin - 4,5
"The Knick" - jeden z najlepszych, jakie widziałam - i przyzwoicie zwarty w dwóch sezonach. Perełka. Więcej tu https://www.filmweb.pl/serial/The+Knick-2014-698138.
Zapraszam :)
Super, powodzenia na Booktubie!
Izrael oswojony Arab strzela, Żyd się cieszy Chasydzi Unorthodox: Jak porzuciłam świat ortodoksyjnych Żydów
Polećcie proszę książki o tematyce jak poniżej: Najtrudniej jest spotkać Lilit: Opowieści chasydzkich kobiet Izrael już nie frunie
Przy 260 filmach rocznie (rewelacyjny wynik!) tych naj musi być wiele - nie dziwię się, że przekroczyłaś limit ;)
Pingwinku, fajnie, że wygrzebałaś ten post. :) Ja dopiero od kilku lat jestem namiętną wielbicielką filmów (rocznie oglądam ok. 260, głownie dramaty - psychologiczne, społeczne, sądowe, obyczajowe, biograficzne, nie stronię od thrillerów, kryminałów, westernów), tak że dawniej większość wymienionych wyżej w ogóle nie była mi znana. Teraz mogłabym wymienić dziesiątki tych ulubionych, ukochanych, takich, które zrobiły na mnie największe wrażenie, a...
Zgadzam się z tym, że "film jest dobry, jak się go dobrze ogląda" ;)
Pewnie dlatego nie bardzo "czuję" tego reżysera.
Do mnie chyba to piękno niespecjalnie przemawia.
Widziałam "Wszystko o mojej matce" - dla mnie film średni.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)