Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Dzień dobry, Chciałabym się dowiedzieć co się u naszych ulubieńców? Kiedy będziemy mogli poznać ich dalsze losy? Z góry dziękuję za informację.
Spóxniony (ze względu na dostawę) prezent urodzinowy od Żony - tym razem rzeczy, które już czytałem, ale chciałem mieć na półce: Śniadanie mistrzów w wydaniu PIWu Pan Żniw
Ale jakim cudem, Olimpio? Nigdy żadnych ocen nie ukrywałam.
Nie, to oznacza, że prawdopodobnie masz 4 oceny ukryte.
Właśnie znów się... zdziwiłam? wściekłam? zawiodłam? Przeliczyłam przeczytane książki. Na moim koncie przy loginie widnieje w nawiasie "2546", ale wyświetlają się realnie 2542 sztuki. Czyli 4 tytuły musiały zniknąć z bazy BiblioNETki. Jakie, kiedy i dlaczego - oczywiście brak informacji. Nie podoba mi się to :-(
Tylko trzy, ale jest pierwsza w tym roku szóstka. :) Nie boję się (4,5) Płyń z tonącymi (5) Dzikie łabędzie: Trzy córy Chin (6)
Anna M. Brengos "Prażeńka" - książki nie czytałam, ale wiem, że jest własnie o warszawskiej Pradze i to podobno bardzo dobra książka.
Cześć! Poszukuję literatury fabularnej lub wspomnień opisujących warszawską Pragę (konkretnie chodzi mi o dzisiejszą Pragę Północ, ale Praga Południe również może mi się przydać) pod względem klimatu, życia, ludzi. W skrócie - poszukuję jej "ducha miejsca". Szczególnie interesują mnie opisy Pragi XIX i XX-wiecznej, ale nie jestem wybredna. Czy komuś może przychodzi coś do głowy? Będę bardzo wdzięczna za pomoc!
Czyli, z tego co widzę, mamy podobne wrażenia. Więc to jednak nie wina audiobooka :)
Mówisz i masz! W lipcu przeczytałem powtórnie Przyjdź i zgiń. Zmieniłem ocenę z 5 na 4+. Recenzja tutaj: Zegary, niewidoma kobieta, morderstwo
Bardzo ciekawy test :)
Głębokie Południe: Cztery pory roku na głuchej prowincji -jestem zachwycona, mimo że nie przeczytałam nawet stu stron! Istna kopalnia wiedzy o stanach południowych. Chyba kupię książkę na własność.
Tak poczułam, a kocham fantasy i scfi, niestety nie wszystko - wtedy byłoby łatwiej :). Będę tropiła ich ebookowe promocje, z bibliotekami mam na razie na bakier, ponieważ do Zlotu muszę przeczytać co nieco, aby oddać, a praca niestety mnie nie rozpieszcza zajmując dostępny czas. Młodzieżówek też się lekko obawiam lecz filmowa o Kosie była niezła. Jest w nich jakaś tęsknota i wiara w człowieka. Humanizm? Nie wiem, czasami myślę sobie, że to wb...
Ja już z Sandersonem zaszedłem we wcześniejsze cykle, przez co oceny mogą być słabsze, ale "Archiwum burzowego światła" niezmiennie świetne. Weeksa sam niedawno odkryłem - długo odstraszały mnie okładki pt. "młodzieżówka klasy C". A okazało się, że "Saga Powiernika Światła" to już górna półka fantasy.
No tak, tematyka marynistyczna. Rozumiem. U mnie trochę podobnie stało się z Rembekiem - nie przepadam za tematyką batalistyczną. Opisy wojny i bitew mnie nużą. Do tego dołożyło się fatalne wydanie, zbyt małe literki, żebym mogła czytać z poczuciem komfortu. I po prostu odłożyłam, z postanowieniem, że wrócę, jak znajdę lepsze wydanie. W ogóle odkładam ostatnio książki, gdy mnie nużą. Coraz częściej mi się to zdarza.
Dzięki Dot i Tobie, dwóch autorów zaczynam mieć na muszce: Sandersona i Weeksa. Dobre oceny im stawiacie :). Spróbuję.
Dawca przysięgi: Tom 2 5,0 Hiena 2,5 nie dałem rady skończyć Ksin: Początek 3,0 Pani Henryka i morderstwo w pensjonacie 3,0 Czarny Pryzmat 5,0 Oślepiający nóż 5,5 Śmierć frajerom 3,0 nie skończyłem
Okaleczone oko 5,5 Krwawe zwierciadło 5,0 Wielki finał 5,0 Elantris 4,5 Toń 4,0
Napisałbyś coś więcej o tym "Nous, Parisiens"? Trudno znaleźć informacje na temat tej książki.
Raczej nie przepadam za tematyką marynistyczną, opowiadanie "Burza' nie zmieniło mojego podejścia to tego tematu. Pozostałe, bretońskie opowiadania zawarte w tym zbiorze, czytało mi się dość ciężko. W porównaniu do wielkich powieści Reymonta, jego krótkie formy nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Nie znaczy to, że nie będę sięgać po inne jego nowele i opowiadania, bo Reymonta jak najbardziej lubię.
Zapowiadane jest wydanie idealnej niemal książki w temacie: Mayflower: Opowieść o początkach Ameryki Ciekawe tylko, czy jest rzetelna od strony naukowej - no i nie jest to powieść. Ale może coś się odblokuje na polskim rynku wydawniczym w tematyce osadnictwa na kontynencie północnoamerykańskim?
Na BNetce niektórzy odkrywają (na nowo?) Gary'ego, więc pewnie się ucieszą, że za tydzień wychodzi wznowienie Obietnica poranka
Maj i czerwiec łącznie. Kultura indywidualizmu 6,0 Nie oświadczam się 5,0 Zwariowany dzień: Trzydzieści zagwozdek 3,0 Czas postprawdy: Nieszczerość i oszustwa w codziennym życiu 5.0 Dożywocie 5,0 Opowiadania bizarne 5,0 50 wielkich mitów psychologii popularnej: Półprawdy, ćwierćprawdy i oczywiste bzdury 5.5 Sońka 5,5 Więcej pań niż panów 5,0
Sąsiada wilka znalazłam tu: Mercedes Thompson, ale o domu w streszczeniach nic nie ma, tylko o warsztacie samochodowym, więc to może być błędny trop.
Taka pogadanka o herbacie ze zdjęciami. Podstawowe informacje o historii, gatunkach, sposobach i temperaturze parzenia, rejonach uprawy, najważniejszych producentach i ciekawych mieszankach. Dla ciekawych tego co tam w filiżance stygnie ;-)
Drodzy wciągacze książek pomocy! Moja pamięć zawiodła i nie mogę odszukać w niej autora czy tytułu książki,do której chciała bym wrócić :( Pamiętam tylko,że jest to cykl z gatunku paranormal, główna bohaterka zostaje opiekunką domu/zajazdu dla istot paranormalnych .Dom sam w sobie jest fantastyczny gdyż ma duszę,uczucia-rozumie swoją gospodynię.Po sąsiedzku natomiast mieszka zmiennokształtny wilk,zaborczy,sarkastyczny i bardzo terytorialny - zazn...
Słowo się rzekło: rezerwacja na niedzielę na godz. 13 załatwiona.
Czemu tylko 3 dla Reymonta? Napiszesz coś więcej?
Spotkałam się z opinią, że Historia naturalna i moralna jedzenia jest historią jedzenia francuskiego pisaną dla Francuzów i frankofilów. Co Ty na to?
Wiem, bardzo się stęskniłam! :*
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)