Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kryminał 1. Niebezpieczna gra (3,5) 2. Człowiek bez psa (4,5) Historyczna 3. Złoty środek (4) - o Arystotelesie i Aleksandrze Macedońskim 4. Zuchwała koronacja (3,5) - o królowej Hatszepsut, która została faraonem Literatura rosyjska 5. Zatopiona arka (4) Literatura niemiecka 6. Delfy (4,5) Romans retro 7. Wrzos (4) Wywiady/rozmowy 8. O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem (6) powtórka; moja czytatka z cytatami z książki...
Kroh to moje ostatnie odkrycie, nawet mi nie przeszkadza to "marudzenie", ale rozumiem o czym piszesz. "Starorzecza" mam ściągnięte, są dość wysoko na liście do przeczytania. Bardzo zachęciłaś mnie do "Opowiadań" Tokarczuk.
Ja? Wyróżniona? Niestety - czuję się poirytowana :/
Louri, operujesz w swojej wypowiedzi tak specjalistycznym (w moim odczuciu) słownictwem, że właściwie nic a nic nie rozumiem (... ale chapeau bas!). Mogę Ci tylko powiedzieć (nawiązując do opcji forsownej - aczkolwiek bardzo możliwe, że jej nie rozumiem!), że nie wykluczam, iż gdybym miała przed sobą jakąś listę tytułów, umiałabym wskazać ten, który gościł w moim schowku.
Maj i czerwiec zbiorczo. Ogólnie bardzo udane. Wszystko na Legimi. Nieobecne miasto: Przewodnik po nieznanym Zakopanem (4,0) - dla ciekawych historii Zakopanego, ale bez specjalnego echa. Księżyc z peweksu: O luksusie w PRL (5,0) - a to naprawdę interesująca pozycja, choć nie wyczerpująca na 100% tematu (nie winię autorki, musiała skupić się na najważniejszych wątkach). Podobała mi się do tego stopnia, że chyba sięgnę po To nie są moje wielbł...
Pingwinek ma w swoim schowku książkę - widmo. Możesz się poczuć wyróżniona:)
Nie są słabe te książki o Villette, są bardzo przyzwoite, jak na kryminały. Podobało mi się też połączenie intrygi kryminalnej z zaangażowaniem społecznym: mamy tam niechęć wobec imigrantów, obojętność wobec nędzy i wyzyskiwania robotników, starą jak świat chęć wzbogacenia się, nieważne jakim kosztem, no, sporo tego. Widzę, że odkryłaś Jacka Reachera! Też go bardzo lubię :)
Czerwiec zacny: Dwanaście srok za ogon dobre, choć nierówne historyjki. Rybitwa popielata jako najbardziej nasłoneczniony organizm na ziemi :) Lato zimą bardzo dobre opowiadania. Czule i pięknie napisane, z ciepłym spojrzeniem na człowieczą miłość, wszelką... Polecam ogromnie, szybko się czyta :) Złocieńka lepsza, ciekawe odkrycie Klucz kulików Świetna, choć bardzo trudna. Smutna i rozdzierająca, przez kilka dni nie mogłam się zabrać do inn...
Marylku, dobry miesiąc czytelniczy miałaś:) Ja się tych części z Villette trochę bałam (że słabe) i zwlekam z czytaniem. Ale widzę, że Tobie podobało się. W tej sytuacji pewnie się skuszę:)
Mój maj i czerwiec razem: Po nitce do kłębka - 5 -dobra część, z przyjemnością spacerowałam z Brunettim po Wenecji Uczeń heretyka -5 - też dobra część, z przyjemnością zbierałam ślady, siedziałam w herbarium i spóżniałam się na prymę z bratem Cadfaelem Nocna runda - 5 - potrzebowałam spotkania z prawdziwym mężczyzną Nieprzyjaciel - 5 - Ostatnia sprawa - 5 - a potem postanowiłam poznać przeszłość prawdziwego mężczyzny Dziennik: 19...
Drodzy! Warszawa nie spotyka się już od co najmniej kilku lat. Chyba czas to zmienić! Co Wy na to, żeby spotkać się w lipcu? Dzisiaj jest pierwszy, myślę, że uda się ustalić termin, który będzie pasował większości. Proponuję Sexy Duck na Placu Konstytucji - ostatnio miejsce to sprawdziło się bardzo (miałyśmy spotkanie głównie przyjezdnych biblionetkowiczek). Czekam na propozycje dat. Do zobaczenia, mam nadzieję!
Ostatnio się nie wpisywałam, więc tym razem leci łączna lista z dwóch miesięcy. ~maj: *Na Zachodzie bez zmian - 4.0 *Pamiętajcie, że byłem przeciw: Reportaże sądowe - 5.0 *Bracia Lwie Serce - 4.0 *Samotny dom - 4.5 ~czerwiec: *Życie Pi - 3.0 *Zabić drozda - 5.5 *Jak zawsze - 4.5 *Nie przed zachodem słońca - 6.0 *Całkiem inna historia - 4.0 *Anders morderca i przyjaciele (oraz kilkoro wiernych nieprzyjaciół) - 3.5 *Przyjdź i zgiń ...
Sierpień dużo bardziej realny :)
Czerwiec 2018: VI/32) Rzeczy (3) VI/33) Kochali się, że strach (4) VI/34) Auto da fé (4,5) VI/35) Zbrodniarz i dziewczyna (3) VI/36) Artemis Fowl (4) VI/37) Król Złodziei (5)
Krall - zapis kilku rozmów Tochmana z Hanną Krall, do łyknięcia w jeden wieczór, raczej dla fanów reporterki. Warto przed lekturą tej książki znać trochę jej twórczość i życiorys, bez tego pewnie umyka wiele odniesień. Kult amatora: Jak internet niszczy kulturę - bardzo interesująca książka o kulturze internetowej; oczywiście już trochę przestarzała, ale nie sposób odmówić autorowi wielu trafnych spostrzeżeń. Powinna być lekturą obowiązkową dl...
8 lipca tak. Sierpień - jeszcze nie wiem.
Kości księżyca (3,5) - książka, którą powinnam przeczytać 15 lat temu, wtedy może by chwyciła. Teraz... standardowa historia fantastyczna, w której autor stara się wymyślać niestworzone rzeczy, ale rzuca tylko nazwami bez większego wyjaśniania. Całość czyta się bardziej jak szkic, niż jak skończoną powieść. Poza tym bardzo kojarzyła mi się z W krainie Kota , ale kot podobał mi się dużo bardziej. Może dlatego, że czytałam go w odpowiednim wieku. ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)