Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Lipiec odpada, ale 5 sierpnia jest realny.
Norma - 5 (choć gdyby nie była aż tak zagmatwana to może dostałaby nawet 5,5 - szalenie interesująca i wciągająca historia, w dodatku poruszająca ważny temat - recenzja pojawi się na blogu) Krótka historia Stowarzyszenia Nieurodziwych Dziewuch i inne opowiadania - 4 (recenzja pojawi się na blogu) Myszy i ludzie - 4 (jestem ciut zawiedziona, po tylu zachwycających recenzjach spodziewałam się czegoś mocniejszego, lepszego... a to taka sobie powia...
Lektury - CZERWIEC 2018 r. 1. Nora (5) 2. Drugie życie w Irlandii (4) 3. Spróbujmy jeszcze raz (4) 4. Arabski sen (4) 5. Agent z E-FALL (4) 6. Czerwony Pająk (4) 7. Grzechot kości (5) 8. Czarownica (5) 9. Córka czarownicy (5) 10. Sekret czarownicy (5) 11. Skradziony pocałunek (4) 12. Bezcenny klejnot (4) 13. Czekoladki dla Prezesa (5) 14. Zakochany łajdak (4) 15. Kawaler do wynajęcia (4) 16. Jak grzeszyć pięknie (4) W ciągłym...
CZERWIEC 2018 (ΣR=11684s;Σm=1701s;𝔼m=1947s) 1.(35.) Chwast 5.0 czytatka Contra spem spero (224s) 2.(36.) Książka o czytaniu czyli Resztę dopisz sam 5.0 Bardzo interesująca książka, przyjemnie się czyta, dużo tropów literackich (choć trochę za wiele cytatów, np. z Pilcha). W sumie przyjemnie jest i trochę szkoda, że się kończy. No i mimo dużego oczytania jednak autorka nie ma świadomości istnienia pewnych pomnikowych książek w niekt...
Myślałem, by przescrapować cały katalog na spanie schowka, by znaleźć Pingwinka - estymowany czas pracy mojego scrapera to by był tydzień ;) Niestety - sam również przeprowadziłem na sobie ten test (przy okazji znajdując kolejny wpis typu "książka robocza") i okazuje się, że taka wersja nie posiada mimo zaschowkowania wpisu typu "Książkę w schowku ma: 1 użytkowników". Więc są 2 wyjścia, które widzę - forsowne albo brutal force. Na początek trzeba...
W czerwcu czytało mi się całkiem nieźle, nie mogę narzekać. Stary Ekspres Patagoński: Pociągiem przez Ameryki - nadal uwielbiam Paula Theroux, lubię jego podejście do podróży i do podróżnych, podziwiam odporność (robactwo wyłażące z siedzeń w pociągu natychmiast skłoniłoby mnie do kupienia biletu na samolot) i wytrzymałość. Nie ma w jego książkach żadnych atrakcji turystycznych, niewiele uwagi poświęca urodzie pejzażu, za to przygląda się ludz...
Czerwiec całkiem niezły u mnie raczej. Czy to, że już połowa roku za mną, a ja nie odkryłam ani jednej szóstkowej lektury, powinno mnie już zmartwić? 42. Kosiarze Ocena: 5. Idealny świat nieśmiertelnych ludzi, bez chorób, wojen, głodu. Jedynymi ludźmi zapobiegającymi przeludnieniu są Kosiarze. Powinni się kierować moralnością i sumieniem. Ale czy na pewno to robią? Jak wiele można usprawiedliwić? Czy moralność dla każdego człowieka znaczy...
To może czas na powtórkę? :) Szczerze mówiąc ja też środek średnio ogarnęłam, bo słuchałam audiobooka, a nadążanie za akcją w audiobooku jest trudne.
Bardzo słabo pamiętam tę powieść - początek i sprawcę tak, ale umknął mi sam środek.
Może, może. Ale problem mnie przerasta. Dzięki, istotnie to ciężka praca.
CZERWIEC Spiżowi wojownicy - 4,5 Elantris - 5 Stalowe Serce - 4 Pożar - 4 Calamity - 4 Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie? - 5 Ostatnia arystokratka - 5 Arystokratka w ukropie - 5 Arystokratka na koniu - 4,5 Ojciec i syn: Powieść z czasów Mieszka I (powtórka) - 5 Pandemia - 5 Sekretne życie drzew - 4,5 Czarownica z Funtinel - 5 Statystyki i cytaty na blogu.
U mnie było Przyjdź i zgiń, znów na 4+.
Przeprowadziliśmy eksperyment. Louri, pamiętasz tę "kopię roboczą" książki, którą ostatnio znalazłeś zmieniając liczby w linku? Pingwinek dodała ją do schowka, licznik schowka podskoczył do "2", a na liście nadal pusto. To znaczy, że prawdopodobnie ma w schowku drugą książkę, która również jest tylko kopią roboczą. Ale jak ją znaleźć (i w jaki sposób dało się ją wyszukać wcześniej, że została dodana)? Nie mam pomysłu.
Everyman (5) Mali bogowie: O znieczulicy polskich lekarzy (5,5) Mali bogowie 2: Jak umierają Polacy (5,5) Morski trakt (5,5) Nauczycielka z Villette (5) Dziewczęta z Villette (5) Pod ziemią w Villette (5) Rosemary znaczy pamięć (5) Niepoprawna politycznie historia Stanów Zjednoczonych (2) More Happy Than Not: Raczej szczęśliwy niż nie (4,5) Clair de Lune: Powieść o Debussym (4,5) Szczegóły tu: Przeczytane w roku 2018
Prowokatorka: Fascynujące życie Marii Dąbrowskiej - 4,5 Pierwsza hrabina Wessex - 5 Beethoven: Biografia geniusza - 5 Psie serce - 4,5 Autonauci z kosmostrady albo Pozaczasowa podróż Paryż-Marsylia - 4 Dżentelmen w Moskwie - 5,5
Zapraszam :)
Ciekawe. Trzeba by wiedzieć kiedy schowek jest przeliczany - czy na bieżąco, czy jedynie na zasadzie inkrementacji i dekrementacji przy dodawaniu i usuwaniu. Jeżeli to drugie to może jakaś książka została usunięta z katalogu, a to być może nie odświeża liczby książek w schowkach? Choć wydaje mi się, że takie rzeczy raczej musiały być brane przy pisaniu serwisu. A może któraś stała się wersją roboczą i nie jest już widoczna w katalogu bez odpow...
Wojownik Zła - straszny. Grał w „Gosford Park” :).
Może nie może w różnych innych sensach/warstwach, ale w schowku może :-))). Ze „Złotego dziecka” pamiętam tylko Charlesa Dance'a.
Zagadka, tajemnica, misterium jedynki. Sowo, a może nie może być zera, może nigdy nie ma zera, nawet w najbardziej rozrzedzonej przestrzeni są bilionowe cząsteczki materii ( w zasadzie nie wiadomo, czym ona jest). Pamiętasz może scenę z filmu, to było chyba „Zlote dziecko”, kiedy nagle zza zerwanej przez Eddiego Murphy zasłony ukazała się kobieta smok-wąż, albo tę kiedy Złote dziecko zmieniło puszkę w tańczącego ludzika - ta podobała mi się bardz...
Wyjściowo w schowku jest przecież 0 pozycji. Dlaczego nie da się wrócić do tego stanu – zagadka. Powinien się temu jakiś fachowiec przyjrzeć.
Niesamowite!, czyli zera być nie może. Sama nie wiem, czy to dobrze, czy źle - myślę o tym z mojego jestestwa. Niby dobrze, ponieważ zawsze jest coś, nie ma pustki wszechświata, z drugiej strony jeśli najmniejsza szczotką odkurzacza czyszczę dywanik w samochodzie i ciagle są jakieś zadziory to irytuje mnie to niepomiernie, nawet bardziej niż niepomiernie. Gratuluję ciężkiej pracy :).
:)
Postaram się zaspokoić Twoją ciekawość. Pełen schowek (w którym trzymałam zawsze tylko książki "do zdobycia") jakoś odbierał mi część radości z czytania. Tkwił w tyle głowy niczym przykry obowiązek. Tak to odczuwałam, szczerze. W ostatnich latach udało mi się zredukować liczbę zawartych w nim pozycji z czterystu iluś do kilkudziesięciu (regularnie książki kupowałam, to wystarczało, by pozbywać się ich ze schowka, nawet jeśli zazwyczaj odkładałam ...
Sowo przemiła, dziękuję za wsparcie moralne! :-). Wierzę, że rozumiesz i że potrafisz sobie wyobrazić... Syzyfowa (!) praca z całym tym przenoszeniem pozycji ze schowka do dokumentu tekstowego :-(
Chętnie. Oba terminy mi odpowiadają.
Zachęcam szczerze wszystkie Czytelniczki i Czytelników oraz Mole Książkowe do... sprawdzenia jak dobrze czytacie! Czy wiecie, że sprawność czytania jest ważnym parametrem wpływającym nie tylko na to, jak wiele książek uda nam się przeczytać w ciągu roku? Wiąże się ona także z tzw. kompetencjami kluczowymi, które są wymagane od nas w miejscu pracy. Poza tym sprawność to nie tylko szybkość, to także zrozumienie tekstu! Zapraszam wszystkich do za...
Nie wiem, czy sprawa jest jeszcze aktualna. A także nie wiem, czy ja sam jestem jeszcze aktualny - jestem z pokolenia, które czytało Stanisława Kętrzyńskiego, Gerarda Labudę, Henryka Łowmiańskiego, ewentualnie Jerzego Dowiata. Sam przeczytałem tylko jedną jego książkę - o Wandalach, ale wyrobiłem sobie pogląd, że to bardzo dobra firma. Myślę o prof. Jerzym STRZELCZYKU - mogę z czystym sumieniem polecić jego książki - to specjalista od wczesne...
Machina miłości czystej i wszetecznej
Ja się tak tylko z ciekawości pytam :) Rozumiem, że oczekujesz spójności - pusty schowek = brak cyferek albo (0). Ale nie wiem, dlaczego zależy Ci, aby mieć schowek pusty? Ja staram się zredukować kategorię "Planuję przeczytać", ale wiem, że nigdy nie wyruguję wszystkich. A moje pytanie to czcza ciekawość, potrafię zrozumieć "ŻE CHCESZ", ale nadal nie wiem, czemu schowek musi być pusty. Może taki quick win - wrzuć jedną książkę do schowka, byle j...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)