Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tak, też mi się to zdarza ;-)
A oto moje grudniowe lektury: Twoje życie w moich rękach: Opowieść o polskiej służbie zdrowia (5) [recenzja: Żeby pomagać, muszą przetrwać ] Diabelskie kości (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Krajobraz dzieciństwa (4) [recenzja: Maud dojrzewa ] Księga ballad angielskich i szkockich (4) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Zemsta i przebaczenie (5) [recenzja: Ludzie ludziom czasem wybaczają ] Pod podszewką: Prawdziwy wizerun...
Ogromnie Wielkie - dziękuję! - Biblionetkołajowi z Rzeszowa za "Marlene" Kuźniak oraz "Ani tu, ani tam" Brysona :) fajny prezent na końcóweczkę roku :)
Tuż przed końcem roku: https://www.4shared.com/office/gCbkPp4xfi/wit_3.html :) Wszystkiego najlepszego W Nowym Roku! :)
I jeszcze ja! dziękuję Mikołajowi z Myszkowa za "Tajemniczego opiekuna" i dodatkową niespodziankę w postaci zbiorku dowcipów "Z życia dzieci wzięte".
Grudzień obfitował w zakupy (dość maniakalne, muszę przyznać), ale i lektur było sporo. Żarcik - takie przyjemne okruszki, niektóre się postarzały i straciły smaczek, ale niektóre są całkiem uniwersalne i upływ czasu im nie zaszkodził. Psy ras drobnych - trudna do skomentowania proza, bo i treść - pobyt w szpitalu psychiatrycznym, i styl - sarkastyczny, gorzki. Ale całośc bardzo dobra; zostaje w głowie. Podróż zimowa - opowiadania, któr...
Odchodzę (5,0) Niespieszna narracja, prosty styl, stoicyzm, męski kryzys wieku średniego, wątek kryminalno-sensacyjny. Lubię. Nagroda Goncourtów 1999 tym razem trafiona. Proces (powtórka, zmiana oceny z 4,5 na 5,0) Kafka podobno zaśmiewał się, kiedy pisał "Proces" lub czytał go głośno w gronie przyjaciół. Interpretacja Adamczyka w audiobooku ułatwia to zrozumieć. Czytajcie klasykę, bo warto. Choćby dla znajdowania nowych tropów interpretacyj...
GRUDZIEŃ 2018 (ΣR=25107s;Σm=1814s;𝔼m=2092s) 1.(78.) Owoc żywota twego 4.5 Jak to u Ostrowskiej: wieś zabita dechami, apoteoza zawiści, chciwość i toksyczna miłość do dziecka. W tle przemiany społeczne czasów komuny (czyżby Ostrowska ją pochwalała?) i przenikająca wszelkie sfery pseudopobożność. Trochę na mój gust zbyt podobne do "Śniła się sowa" - inne ramy czasowe, odmiennie prowadzona historia (tu dużo lepsze zakończenie, bardziej p...
Ogród bestii (5) Mansarda (5) Ach, jak cudowna jest Panama: Opowieść o tym, jak Miś z Tygryskiem wędrowali do Panamy (6) Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej (5,5) Hotel "Bertram" (3) Sprawa G (5,5) Nokturny: Pięć opowiadań o muzyce i zmierzchu (4) Dzisiaj narysujemy śmierć (6) Oczy Buddy (4) Morderstwo w Orient Expresie (5) Herbata dla smakoszy (5) Nie! (5,5) Black...
235. "Trzy koperty" Nir Hezroni 236. "Nigdy nie wracaj" Lee Child 237. "Sprawa osobista" Lee Child 238. "Agonia" Paweł Kapusta 239. "Mock. Pojedynek" Marek Krajewski 240. "Nadchodzi ogień" Gillian Anderson & Jeff Rovin 241. "Nie wszystko na sprzedaż" Beata Tyszkiewicz 242. "Dziewczyny z Wołynia" Anna Herbich 243. "Antygona" Sofokles (tłum. Hebanowskiego) 244. "Dziewczyny z Syberii" Anna Herbich
Dla mnie to wyjątkowo słaby miesiąc, jeśli chodzi o ilość, tak to trwa już od jakiegoś czasu. Ale jakościowo nie mogę narzekać. 245. "Anatomia góry" Rafał Fronia 246. "Dziewczyny z Solidarności" Anna Herbich 247. "Chrobot" Tomasz Michniewicz 248. "Ginekolodzy" Iza Komendołowicz 249. "Mówili, że jest piękna" Michel Bussi 250. "Górecki. Geniusz i upór" Maria Wilczek-Krupa
BiblioNETkołaju, bardzo serdecznie Ci dziękuję za Słowa i światy: Rozmowy Janiny Koźbiel oraz miłe słowa. <3 Wszystkiego dobrego w nowym roku!
Pandemia - 4 Dowództwo na Mauritiusie (84%) - 5 Piasek Raszida - 4 Imiennik: Śladem pradziada (powtórka) - 5,5 Imiennik: Miecz i pastorał (powtórka) - 5,5 Cytadela (60%) - 4,5 Cień i kość - 4,5 Szturm i grom - 4,5 Ruina i rewolta - 4,5 Przekleństwo (powtórka) - 5 Stara Słaboniowa i spiekładuchy (61%) - 5 Statystyki na blogu.
Każdy smartfon ma swoje tajemnice ;)
U mnie to jednak trochę inaczej działa, ale już załapałam :). Dzięki, bardzo mi pomogłaś :)
Niedźwiedziu, w smartfonie, na górze, z prawej strony (yyyyy....tak, z prawej prawej, bo jest jeszcze lewa prawa strona, ale mniejsza o to), są trzy kropki w pionie i/lub znak łącza (trzy kropki i dwie kreski, pod kątem do siebie). Łączem można link wysłać komuś (lub sobie), a klikając trzy kropki, masz opcję kopiuj link :) Klikasz i już masz go w palcu (niekoniecznie małym) :) Czasami nie ma takiej opcji, bo jest to link np. na facebooku. Wtedy...
Zapraszam :)
Wiesz, czasem niby się gada samemu do siebie, ale po kilku latach ktoś jednak odpisuje. Ja tak teraz mam, że w wyświetlają mi się często odpowiedzi na tematy czy recenzje, które pisałam ponad dziesięć lat temu i zdążyłam już zupełnie o nich zapomnieć. Jest to dość ciekawe, bo sama często jestem zaskoczona swoimi słowami sprzed lat ;-).
I ja! I ja dostałam!!! Gdybym nie była gapą, która rzadko zagląda do skrzynki pocztowej książka mogłaby znaleźć się już pod choinką, ale odkryłam ją dopiero dzisiaj. Pięknie dziękuję Biblionetkołajowi za "Katharsis" Andrzeja Szczeklika i przepiękną kartkę z życzeniami!
Dziękuję Mikołajowi z Wrocławia za "Niewidzialne kolegium" Fabrizio Battisteli :)
Już po samych nagłówkach widzę, że to może być bardzo wartościowa dla mnie rzecz. Z pewnością leci do schowka i do mojego prywatnego notatnika. Myślę, że Peterson może Ci się spodobać.
Nie sprawdzałem dawno skrzynki, a jak się okazało na poczcie od kilku dni czekała na mnie książka Dziewczyna z pociągu - Mikołajkowi dziękuję. :-)
Cześć;) Zgadza się człowiek sam decyduje o tym jak kształtuje się i rozwija jego biznes. Ważny jest dobry pomysł ale i również wybór odpowiednich programów. Potrzebny z pewnością będzie Ci dobry program do faktur. Sprawdź sobie np. Faktura Small Business: https://www.mega-tech.com.pl/faktura-small-business/ Program jest przygotowany dla małych i średnich przedsiębiorców. Warto na pewno rozejrzeć się za funkcjami. Prowadzenie własnej dział...
Ja się długo zapierałem przed "Shogunem", w końcu wymusiłem sobie jego lekturę w CSA, i ze wszech miar nie żałuję! Jest to literatura rozrywkowa, praktycznie przygodówka, troszkę w niej błędów historycznych i anachronizmów, ale ogólnie wciągająca opowieść - moją powierzchowną wiedzę nt. Japonii i jej kultury wzbogacił, doceniam także rozbudowane intrygi dworskie i "rycerskie" (samurajskie), niebanalne przedstawienie mechanizmów władzy. Polecam!
Jak piszesz "To nie jest typowy poradnik - jest tu i psychologia, i mitologia, i nauki ścisłe, i religia (chrześcijańska), i filozofia, historia totalitaryzmów XX wieku, pedagogika i po prostu mądrość życiowa." to od razu przychodzi mi na myśl polecić Ci coś podobnego w swojej zdroworozsądkowości: Pozostać przy zdrowych zmysłach: Jak nie stracić głowy w stresie współczesnego życia Do książki doczepiłem czytatkę z obszernym wyborem cyta...
Ewentualnie, z tego co widzę w google grafice, ten przycisk może być podpisany jako "ok" lub "idź". W każdym razie enter na pewno jest, bo bez entera nie ma zdania! :D
Ależ dementuję te okropne pogłoski! Otóż na tablecie i smartfonie jest "enter"! Co niniejszym udowadniam pisząc ze smartfona (czy widzicie ile tu władowałam enterów? :D) To taki znaczek z "zagiętą" strzałką (u mnie akurat obok spacji, a pod znaczkiem kasowania). Za to ja kompletnie nie wiem jak się na smartfonie wkleja linki, więc jak coś, to się chętnie dowiem :) .
To ja nie chcę tableta:D Nie wyobrażam sobie mojego życia bez entera:D
A, to nie wiem... To chyba musisz poczekać, aż uzyskasz dostęp do laptopa lub peceta.
Otóż ja, Misiaku drogi, dlatego nie piszę miesięcznych zestawień, ponieważ czytam więcej niż jedną książkę :-)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)