Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Nieśmiertelne życie Henrietty Lacks (5) Wyspa (5) Absolwenci: Saga o pokoleniu, które chciało zmienić świat (5) Planeta małp (3) Niemy świadek (5) Rzeczy: Iwaszkiewicz intymnie (5) Ciszej proszę...: Siła introwersji w świecie, który nie może przestać gadać (4,5) Bajki filozoficzne (5) Tajemnica Edwina Drooda (4) Szczegóły w czytatce: Przeczytane w roku 2018
Kryminał/ thriller 1. Po drugie dla forsy (4,5) 2. Decyzja (5) 3. Informacjonistka (5,5) 4. 21:37 (5) Wyprawa polarna/horror 5. Terror (5,5) Autobiografia 6. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy (4,5) Religia 7. Nie i Amen (5,5) a tutaj wiele mówiący cytat z książki cytat z książki Inwigilacja 8. Społeczeństwo nadzorowane: W poszukiwaniu prywatności, bezpieczeństwa i wolności w świecie permanentnej in...
Nocny człowiek - mam poważny niedobór porządnych kryminałów, ostatnio słabizna za słabizną. Nawet mi się nie chce pisać, co myślę o tej książce, bo w tym celu musiałabym ją sobie odświeżyć - zaczęłam ją zapominać jeszcze zanim dobrnęłam do ostatniego rozdziału. Samotne miłości - do jest cacuszko! Bardzo dowcipna (ubawiła mnie na przykład nazwa wojskowej Tajnej Jednostki, o Której Wiedzą Wszyscy) i ciepła opowieść o miłości, tęsknocie, pragnie...
No, ale przeczytane:) I osobno wydane - w niczym nie jest gorsze od wyżej wymienionych:) Promujmy dobrą literaturę - a ta jest mało znana:)
A, bo to tylko jedno opowiadanie było, i tak na szybko czytane...
O! A gdzie zgubiłaś Siesicką? Nawet w remanentce nie ma...
W październiku tylko kilka dni urlopu, a jak mi przez to statystyki czytelnicze wzrosły: 5 sztuk więcej, niż w zeszłym miesiącu, i jeszcze z większości recenzje napisałam! Księżyc z peweksu: O luksusie w PRL (5) [recenzja: Kiedy nic nie było, tu i ówdzie coś było ] Jedna jedyna (4) [recenzja: Zaginiona dziewczyna, perfidni włamywacze i pusty grób ] 33 wiersze (5) [czytatka: Czytatka-remanentka X 18 ] Poezje wybrane (5) [czytatka: Czytatka-rem...
Tak czy inaczej, kryminał do schowka. Ja mam taką salą, w takich podziemiach, że nigdy by tam ciała nie znaleźli.
Ta:P… JEŚLI JUŻ (Podkreślam: jeśli już) to było dzieło zbiorowe, więc musi być też odpowiedzialność zbiorowa. Rację miał Misiak, nie ma to, jak 5. (albo którakolwiek późniejsza:P) część jakiegokolwiek cyklu;] Też powinienem pomstować na nich za jedną z moich ostatnich czytanek, ale dzięki nim spotkała mnie uczta, na której smakowałem cały Poczet królowych polskich. Który wiedziałem, że mam „połknąć”, ale ten czas nadszedłby pewnie za jakieś 4...
Też mniej więcej tyle wytrzymałam. A Harry'ego Pottera czytałam pierwszy raz jak miałam 14 lat i wtedy tak mnie wciągnęło, że biłam rekordy w czytaniu bez przerw na cokolwiek poza podstawowymi czynnościami fizjologicznymi :P. W zeszłym roku zafundowałam sobie powtórkę całego cyklu i wciąż mam do niego spory sentyment, choć już dostrzegałam sporo wad. Choć moim zdaniem Potter mimo wszystko jest napisany znacznie przyjemniejszym stylem, "Wołanie...
"Wołanie kukułki" też kiedyś próbowałam, porzuciłam po 100 stronach, takie to było nudne. Z tym, że ja jestem dziwadło, bo "Harry Potter", delikatnie mówiąc, zupełnie mnie nie zachwycił. Czytałam tylko pierwszy tom, krótki był, a męczyłam go strasznie. Po więcej nie sięgnęłam, choć ponoć kolejne są lepsze.
Dlaczego "Nanga Dream", to powód Twojej irytacji i niesmaku? Pytam, bo nie wiem, czy w ogóle warto się zabierać, bo mam wrażenie, że książka powstała na fali (kolejnej) zainteresowania (niezdrowego) śmiercią w górach wysokich.
"Gra Endera" jest też o ksenofobii, zauważ. Bezrefleksyjnej zresztą.
Ktokolwiek ostrzy te pazurki, słusznie czyni, gdyż jest to dobre. Choć mnie akurat trochę bardziej podobał się Owoc żywota twego i na niego też polecam pazury poostrzyć ;) I oczywiście, że Twoja wina. Ja bym nigdy nie zawitała do Zawrocia, gdybyś mnie nie "zmobilizował" :)
Śniła się sowa? Wow! Niektórzy tu ostrzą sobie pazurki. Że niby całość o Zawrociu to moja wina? Zaczynasz mnie obwiniać od początku?! Ehm… Dobrze, że przynajmniej póki co to Zawrocie zawróciło ci w głowie:)
Na początku miesiąca miałam kilka rozczarowań, ale potem było już tylko lepiej. *Śmierć w chmurach - 4.5 *Toń - 3.5 *Upiory spacerują nad Wartą - 3.0 *Zostawiłeś mi tylko przeszłość - 5.5, za pożyczankę dziękuję Misiakowi :) *Żmijowisko - 4.5 *Śniła się sowa - 5.0 *Tego lata, w Zawrociu - 4.5, to wszystko wina Marginesa, ale nawet nie mam żalu :) Zaczynałam jeszcze Wołanie kukułki, ale to było tak nieciekawe, że odpuściłam sobie całki...
Gliny z innej gliny (4,0) Zbiór opowiadań zarówno o Maciejewskim ojcu, jak i synu. Dobry, choć mało historycznego tła, które było największym atutem poprzednich książek z serii. Czy ochrzciłbyś kosmitę? ...oraz inne pytania ze skrzynki mailowej astronomów Obserwatorium Watykańskiego (4,5) Jak na książkę napisaną w formie dialogu przydałoby się trochę więcej sporu. Są tylko drobne uszczypliwości. Poza tym całkiem fajna popularyzacja nauki (gł...
Niestety nie - coś podobnego w konwencji ale jednak nie to
Hm, czy to nie to? Córka czasu
Serdeczna prośba o pomoc w znalezieniu tytułu i / lub autora. Fabuła: współczesna Anglia, bohater – mężczyzna poszukuje hmm… starych listów? rękopisu? I przy okazji tropi tajemnicę rodu Yorków. W grę wchodzi kwestia ważności małżeństwa Edwarda księcia Yorku a tym samym skuteczności sukcesji jego synów, w tle oczywiście Ryszard III
Dobry omen - 5,5 Co do grosza - 4,5 Marley i ja: Życie, miłość i najgorszy pies świata - 5 Toulouse-Lautrec: Biografia - 5,5 Dziewczyny z Wołynia - 4,5 Najdłuższa podróż do domu: Wspomnienia - 5 SzatAnioł: Powikłane życie Juliusza Słowackiego - 2,5 Jak pisać: Pamiętnik rzemieślnika - 5 Doktorzy - 5,5 Doktor Jekyll i pan Hyde - 5
Czas krwawego księżyca: Zabójstwa Indian Osagów i narodziny FBI - 5 Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej (93%) - 5 Harry Potter i kamień filozoficzny (powtórka) - 5 Harry Potter i komnata tajemnic (powtórka) - 5 Harry Potter i więzień Azkabanu (powtórka) - 5 Harry Potter i czara ognia (powtórka) - 5 Harry Potter i Zakon Feniksa (powtórka) - 5 Harry Potter i Książę Półkrwi (powtórka) - 5 Harry Potter...
Mniej komputera, więcej czasu wolnego, ergo - czytania. 1.Szał pracy (6) - trochę wspomnień ze szkolenia w RAF podczas drugiej wojny światowej, ale więcej kolejnych historyjek z praktyki w Darrowby. Jak zwykle urzeka ciepły i humorystyczny stosunek autora do świata, ludzi i zwierząt oraz zachwyt nad pejzażami Yorkshire. 2.Weterynarze mogą latać (6) - jak wyżej. 3.Boże stworzenia (6) - niechronologiczny zbiór, głównie o wydarzeniach powojen...
Październik bardzo owocny :) Zgiełk czasu świetny, autor wyrasta na jednego z moich ulubionych pisarzy :) Wilk zwany Romeo bardzo dobra książka o miłości, wszystko jest mądre i w sam raz, choć bywało smutno... Los wilka do przewidzenia, i u nas robi się czasem złą prasę tym zwierzętom. Polecam. Euklides był osłem bardzo dobra, do rozsmakowania się Nomów księga wyjścia Nomów księga kopania Nomów księga odlotu dobry, w swoim stylu, odpoczę...
Rok potopu -przepadłam! Coraz lepiej się czyta, zaczynają być coraz bardziej widoczne związki z tomem pierwszym.
Jesień, gdy pada i wieczory dłuższe i zima, gdy rozsądek mówi, że lepiej nie wychodzić na mróz... Co czytamy?
Dwór Właśnie skończyłam czytać i bardzo, bardzo polecam!
"Kroniki portowe" wskoczyły mi dwa razy, za drugim miało być "Lew, czarownica i stara szafa"...
Cud chłopak - 4,0. Zaskoczyła mnie podejściem do tematu, bardzo głębokim i ważnym. Mimo typowo amerykańskiego stylu;) Cudowna podróż - 4,0. Dziecinna, sprzed ponad 100 lat więc nie stroniąca od dydaktyzmu i moralizowania, ale mimo to miło się czytało:) Dom na skraju nocy - 3,0. Mocno średnie czytadło. Rozwleczone i czasem o niczym... Indie - 4,0. Bardzo piękny fotograficznie i całkiem ciekawy merytorycznie album. Inna podróż - 4,0. Zapowiadał...
Moja irlandzka piosenka Co prawda akcja dzieje się w Londynie i częściowo w Irlandii, ale książka niesamowicie wciągająca i zabawna. Zupełnie świeża autorka, ale naprawdę warto przeczytać. Polecam z czystym sumieniem.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)