Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Druga diagnoza (3,5) Sekretne życie drzew (6) Dziesiąta symfonia (3,5) Pejzaż w kolorze sepii (2) Ballada Lili K (4,5) Dochodzenie: Na styku (3,5) Chce się żyć (5) Dobrze się myśli literaturą (5,5) Jak zawsze (5,5) Rzeczy, których nie wyrzuciłem (5,5) Powrót (4) Ciemność płonie (4) Wypędzeni do raju (5) 7 lat później... (1) Szczegóły tu: Przeczytane w roku 2018
Jak oceniasz Maję Ostaszewską w roli lektorki?
1. Biuro przesyłek niedoręczonych - Miła i ciepła opowieść ze Świętami w tle, w sam raz na przedświąteczny okres. Mocno przewidywalna, ale jednak w pewien sposób urocza. 2. Nie całkiem białe Boże Narodzenie - całkiem przyzwoity kryminał z Bożym Narodzeniem w tle. Czyta się lekko i przyjemnie, całkiem sympatyczni bohaterowie, trochę humoru, niezły wątek kryminalny. 3. Jak przejąć kontrolę nad światem, nie wychodząc z domu - Moje pierwsze, ale n...
Witam! Jak w tytule tematu - poszukuję dwóch wymienionych książek Arthura Conana Doyle'a: 1. Doktor Watson opowiada 2. Sherlock Holmes: Dzienniki i przygody Obu pozycji szukam od niemalże roku, ale bez sukcesu. Patrzyłam po antykwariatach, jednakże pozycje szybko zostały wyprzedane. W przypadku stacjonarnych - w moim mieście bądź pobliskich nie było żadnej z nich.
KRYMINAŁ/SENSACJA 1. Inferno (5) 2. Przerwane milczenie (5,5) 3. Felicia zaginęła (4,5) SF 4. Miasto i miasto (4,5) OBYCZAJOWA 5. Piękny dzień (4,5) POPULARNONAUKOWA 6. Rzeczozmęczenie: Jak żyć pełniej, posiadając mniej (5)
W połowie miesiąca dopadł mnie jakiś straszny kryzys i pozaczynałam przeraźliwą liczbę książek, które później porzucałam w trakcie, bo nie chciało mi się ich kończyć. Biorąc to pod uwagę, końcowa liczba nie jest zła, a i z jakości jestem względnie zadowolona. * Rzymianami bendąc - 5.0 * Nie oświadczam się - 5.5 * Karambol - 4.0 * Morderstwo w Orient Expresie - powtórka, 4.0 -> 6.0 * Ania z Zielonego Wzgórza - powtórka, 5.0 * Był sobie ...
Zrobione.
W prezencie świątecznym kupiłam sobie Nieprzysiadalność: Autobiografia i od razu wsiąkłam. Właściwie nawet po lekturze nie jestem pewna, co tak naprawdę sądzę o Świetlickim, ale ileż w tej autobiografii jest dodatkowych smaczków! Będąc późną nastolatką, zajechałam na śmierć kasetę "Ogród koncentracyjny" i włóczyłam się po Krakowie aż do dziur w butach, a teraz mi te wzruszenia wróciły. Bardzo polecam. Genialna przyjaciółka - spodziewałam się c...
1. Rdza (4,0) Poprawnie napisane, podoba mi się jak Małecki opisuje życie na prowincji. Nie podoba metaforyka uczuciowa. Ogólnie bez zachwytu. 2. Mała zbrodnia: Polskie obozy koncentracyjne (3,5) Cel reportażu, czyli zwrócenie szerszej uwagi na problem, autor osiąga. Sposób w jaki to robi nie podoba mi się. Wykorzystywanie beletrystyki do ubarwienia treści to tanie efekciarstwo (np. "Łaskawe" Littela). Gdyby się skupił tylko na faktach efekt...
Klara (1) audiobook, czyta Izabela Kuna Lektor (4) audiobook, czyta Krzysztof Banaszyk Totalnie nie nostalgia: Memuar (3) Wisława Szymborska: Życie w obrazkach (3,5) Lot 7A (4,5) e-book
Kochani, porozsyłałam dzisiaj maile z danymi do zaliczki dla wszystkich, którzy zdeklarowali się na zlot (lista poniżej). Mam nadzieję, że nikogo nie pominęłam i się nie pomyliłam - z góry przepraszam, w razie czego :) Aktualna lista chętnych: 1. Olimpia, Jarek i Noemi 2. Cirilla 3. Margines 4. Dot59 i Miciuś 5. Stephanie 6. Czajka 7. Sowa 8. Marjory 9. Szreq i Jaruch 10. Nutinka i Wół Próżniaczy 11. Joyeuse 12. Marylek 13. Chomik...
Szczęściarz (4) Siła niższa (5) Już nic nie muszę (4) Uwięziona królowa (4) audiobook czyta Maja Ostaszewska Wielbiciel (4) audiobook czyta Joanna Jeżewska Jakubek i brzoskwinia olbrzymka (4) Prawdziwa miłość (4,5) Don Juan (5) e-book Dwanaście niedokończonych snów (4,5) Dwaj panowie z Werony (4) e-book
Styczeń wspaniały zarówno ilościowo, jak i jakościowo! 1. Sekret, którego nie zdradzę Ocena: 5. Zdecydowanie warto się zapoznać, to świetny kryminał, wyraziści bohaterowie, ciekawe wątki. 2. Dygot Ocena: 5 To na pewno nie jest moje ostatnie spotkanie z autorem, intrygująca historia, bardzo dobrym stylem napisana. 3. Okularnik Ocena: 5. Niniejszym Bonda staje się jedną z moich ulubionych polskich autorek kryminałów. 4. Czuły punkt O...
Ja czytałam w styczniu kilka książek, ale o to niektóre z nich: 1 "Skaza" Cecelia Ahern(a wczoraj kolejną część, "Doskonała"). Ten cykl opowiada o świecie, w którym trzeba być perfekcyjnym, albo zostanie się Naznaczonym. Bohaterka, Celestine North, nagle zostaje niewinnie oskarżona o przestępstwo i skazana na potępienie. Na początku przerażona, potem za nią zaczęła się rewolucja. Myślę że jest ocena 5 2 "Żniwiarz-Pusta noc"-Paulina Hendel. Ciek...
Nowy rok zaczynamy :) Styczeń: Ulica Nadbrzeżna jak w Cudownym Czwartku - bardzo dobra. Przedrzeźniacz zarwałam noc - bardzo dobra! Córki Wawelu: Opowieść o jagiellońskich królewnach świetna, jak się w końcu nauczyłam ją czytać. Z czystym sumieniem polecić mogę Niksy 3+ Słowa światłości rewelacyjna. Dawca przysięgi: Tom 1 świetna - cały cykl do powtórzenia. Wydry pana Gavina bardzo dobra, choć miałam wrażenie że składa się z dwóch częśc...
Morderstwo na Korfu - 4,5 Astrofizyka dla zabieganych - 5 Atlas Tolkienowski - 3 Nadzieje i marzenia - 4 Inna Rzeczpospolita jest możliwa!: Widma przeszłości, wizje przyszłości - 5,5 Szepty kamieni: Historie z opuszczonej Islandii - 5,5 Premiery nie będzie - 4 w trakcie - Książka o niczym O książkach słów kilka tutaj - Przeczytane w 2018
Chochoły to prawie-arcydzieło. Oczywiście - do Oberków im daleko, Oberków już pewnie Szostak nigdy nie przebije. Ale nadal Chochoły są świetne. No i trochę Oberków w nich jest. A 100 dni to .... hmmm, sama nie wiem - pewien żart? Bardzo mnie bawił. Przez 50 stron. Ale potem przestał. I zaczął irytować. Książki nie są podobne. Fakt odpuszczenia 100 dni nie powinien wpłynąć na lekturę Chochołów.
Boża podszewka: Część 1 - 5,5 Queen: Królewska historia- 3,5 Anglicy na pokładzie - 6 Tajemnica Edwina Drooda - 4 Światło między oceanami - 4
Ostatnio próbowałam Sto dni bez słońca, ale tak mnie ta powieść wymęczyła, że odpuściłam. Za to Chochoły czekają na półce, a po tym, co napisałaś, pewnie sięgnę wcześniej niż planowałam.
Na sztuki wyszło niewiele, tylko 5. Ale 2 pozycje (Szostak i Mulisch) to cegły, które za 3 książki mogą starczyć. Za to jakość tak dobra, że tylko marzyć, aby był to wyznacznik dla 2018 roku. Aż dwa razy 5,5 w jednym miesiącu. Trzymam kciuki sama za siebie. Mam nadzieję, że niskie oceny będą tylko w kryminałach. 1. Osioł na ósmym piętrze, ocena: 4,5 Wiedeń to Pluszakowo. Żyje w nim od 22 lat Polak, Ludwik Wiewurka. Ludwik jest outsiderem, l...
Podbiję temat i zapytam. Co się dzieje z apką na androida, a i czy na iOS jest w planach może?
Ja do tej pory używałam wszelakiego rodzaju zakładek (tych nagromadziło mi się w domu sporo). Pare dni temu natomiast, odkryłam jak świetnymi zakładkami są przekładki z dużych pudełek od herbat! Gorąco polecam :)
Szczecin - Artystka wędrowna; Dom na klifie, Powtórka z morderstwa, Klub mało używanych dziewic i większość twórczości autorki Kraśnik - Babska misja; Ekologiczna zemsta, Nieboszczyk wędrowny Zakopane - Róża bez kolców: Opowiadanie z niedawnej przeszłości osnute na tle przyrody tatrzańskiej z licznemi rycinami w tekście Warszawa - Stawiam na Tolka Banana, Uwaga! Czarny parasol!, Upiorny legat, Krowa niebiańska, (Nie)boszczyk mąż, Cafe "P...
Głównie przez zakończenie, ale i jako całość mnie nie porwało. Aż szkoda, bo to przecież Harris... ;)
Konklawe tak nisko przez zakończenie, czy z innych powodów?
Przez ciemne zwierciadło - 4,5 Listonosz - 5 Konklawe - 3 Parch - 4 [opowiadanie] Ciemno, prawie noc - 4,5 Gianca (Łukawski Jacek) - 4 [opowiadanie] Ballada o pewnej panience: Wszystkie najważniejsze opowiadania - 4,5 Przedrzeźniacz - 5 Szeptucha - 4 Noc Kupały - 4 Żerca - 4 Gambit hetmański - 5 Królewska Talia - 4,5 Pora chudych myszy - 4,5 Bez pożegnania - 4 Wojna zombie - 4,5 Rozgwiazda - 5 Cesarz ośmiu wysp - 4,5 Pan Ciemneg...
Mój czytelniczy styczeń wyglądał tak: 1. Czarownica - nie miałam wielkich oczekiwań wobec tej książki, lecz i tak doznałam rozczarowania. Sprawa naciągana i niezbyt ciekawa, w dodatku bardzo rozciągnięta. Wątek uchodźców z Syrii zupełnie, jak dla mnie, zbędny, w dodatku przedstawiony w rażąco jednostronnie i poprawnie politycznie. Sprawa sprzed trzystu lat łączy się z fabułą dopiero na ostatniej stronie, w dodatku w tak luźny i wydumany sposób...
Zapraszam! :)
Prawdopodobnie będziemy.
Jelonka i Warwi się zapisują.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)