Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dobrze dla Ciebie :) W moim przypadku to chyba jednak bardziej ucieczka.
Cóż, kwestia podejścia, jak myślę. Osobiście nie widzę w prawdziwym życiu takich walorów, które przeważałyby czytanie. Mnie czytanie daje odpoczynek od życia. :)
Było o tych rankingach tyle pisane i zostało to olane jak wszystko inne. Oczywiście lepsza metoda to dla mnie teraz wg daty wydania polskiego, bo łatwo zobaczyć jakie wyszły warte uwagi nowości. Natomiast docelowo to ja powinienem sobie móc wybrać czy ma się sortować datą wydania u nas czy oryginalną.
Przeglądałem sobie rankingi najlepszych książek i odkryłem małą ciekawostkę - ranking najlepszych książek jest ustawiany po dacie wydania wydania polskiego, natomiast ranking wg. recenzentów trzyma się daty wydania oryginalnego. Można to sprawdzić patrząc na książkę "Głód" na poniższych linkach: https://www.biblionetka.pl/stats.aspx?sel=best_by_reviewers&year=2014 - na pozycji 7 https://www.biblionetka.pl/stats.aspx?year=2016 - ...
Masz mail:)
Mam nadzieję, że będę miał okazję poznać Ciebie na żywo - każdy Zlot zawiera w sobie takie miłe akcenty :) W zeszłym roku też nie byłem zbyt długo...
O, jak szkoda :( ale fajnie, że przyjedziesz chociaż na chwilę :).
Nono, jak się okaże, że nigdzie w Wawie i okolicy nie znajdę pewnych ksiażek, to wyjdzie na to, że będę się musiał wybrać :D No to jeszcze test ostateczny (jak Ci się chce): Grajmy w scrabble Liturgia a osobowość Mity demokracji Na dnie: Niepoprawna politycznie charakterystyka współczesnej biedy Nabrani: Kłamstwa i oszustwa w psychoterapii New Age: Pseudoreligia Opętanie w Loudun Śmierć przychodzi po arcybiskupa Wojna informacyjna - woj...
Książkę właśnie odebrałam z rąk listonosza :) Zaraz zabieram się za czytanie :)
Z lekkich i przyjemnych, napisanych z humorem + ona jedna i ich dwóch, a nawet ich więcej, poleciłabym - Uroczysko także j.w. tylko bohaterek jest pięć - pięć "piekielnych" sióstr - oraz dużo mężczyzn :) - Natalii 5 także bardzo optymistyczna + "ten" facet - Księgarnia spełnionych marzeń oraz wielka miłość/romans paranormalny - dwie książki dla nastolatków i choć już wieki temu przestałam być nastolatką bardzo mi się podobały: - Piękni i ...
Tezę "jest prawie wszystko" w Katowicach - jeśli weźmie się pod uwagę nie tylko MBP, ale też Bibliotekę Śląską, która jest dostępna dla każdego, nie tylko dla naukowców, studentów - można zamienić na "jest wszystko" :) Z książek, które wymieniłeś, wszystkie są w bibliotekach w Katowicach. Część w bibliotece miejskiej, te które wyszukała Minutka, a reszta w Bibliotece Śląskiej, czyli - "Dezinformacja oręż wojny" - "Paradoks o autorze" - "Czary...
Trochę załamka, jak patrzę na tę listę ;-). Dawno i nieprawda :P. A tak serio - co nieco pozostało, co nieco się pozmieniało, sporo przybyło, a płyt wszelakich pozbyłam się przy ostatnim remoncie i teraz słucham tylko swoich układanek na yt ^^
Jeszcze parę lat temu też wierzyłam święcie, że czas spędzony na lekturze to czas odnaleziony... Dziś, kilkaset książek dalej, nie mam już takiej pewności. Może nie od razu - strata - ale czytanie bywa kiepskim substytutem prawdziwego życia. Przeważnie nazywam je swoją pasją, ale raczej nic innego mi już nie pozostało.
Do Nieborowa zawitam w drodze powrotnej z wakacji nad morzem. A w sobotę niestety (?) mam wesele w rodzinie... Smutno mi, szczególnie, że tym razem Zlot naprawdę niedaleko mnie :/
Można zastanawiać się, czy przyjaciół traci się przez czytanie, czy raczej czytanie zastępuje (nieudolnie?) straconych przyjaciół i wypełnia zbyt wielką ilość wolnego czasu... Stary wątek, ale wróciła do mnie refleksja.
Jeśli chodzi o lekkie romansidła to ja polecam twórczość Nicholasa Sparksa. Jesienna miłość - o chłopaku, który z beztroskiego uczniaka dzięki dziewczynie zmienia się diametralnie. Ta pozycja może i podchodzi pod dramat, ale czyta się lekko i przyjemnie. Albo I wciąż ją kocham - typowy romans z bardzo dobrym, jak dla mnie, zakończeniem :) I wszystkie inne pozycje tego autora :)
Ale dlaczego tak krótko? My (Jakozak, Minutka, Epa i ja) będziemy od czwartku. :)
Zodiac: Thriller ekologiczny O podobną tematykę zahacza też Bacigalupi Paolo - jego twórczość nosi metkę "biopunk".
Świadomość ekologiczna i społeczne ruchy "Zielonych" w Polsce
To w sumie tak jak i ja ;) Postaram się jednak nie przegapić TAKIEJ okazji do spotkania, Wy na Zlocie to prawdziwe święto ;)
Co nieco znalazłbyś: Ostatnich gryzą psy i Powietrze na kartki (Habich); I ja odpuszczam Tobie... Jest też siedem książek Volkoffa, ale brak tej, której szukasz. ;)
Tak, będziemy w piątek, ale jeszcze nie wiadomo, o której.
Czyli utknęła u Wiridiany:/
U mnie jej jeszcze nie było :(
O, no super! Mam nadzieję, że będziecie od piątku? Bo mi się uda prawdopodobnie wpaść tylko na godzinkę-dwie w piątek wieczorem...
O, to bardzo interesujące! Przymierzam się do odchudzania schowka po wakacjach - do Katowic nie pojadę, ale ciekaw jestem, czy skoro "jest prawie wszystko", to mają też parę rzeczy z mojego schowka, których w Wawie nie potrafię póki co znaleźć (szukałem w katalogach sieci: Śródmieście, Wola, Ochota, Żoliborz, Mokotów, Ursynów), np.: Psychosocjotechnika, dezinformacja - oręż wojny cokolwiek od Habich Krzysztof Paradoks o autorze I ja odpuszcza...
Jestem pełna podziwu dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach (trzydzieści kilka filii), w której jest prawie wszystko. Ludzie z Katowic właściwie nie muszą kupować książek, gdyż mają tak dobre biblioteki, no chyba, że są zakupoholikami książkowymi :) Doceniam MBP w Katowicach teraz jeszcze bardziej, gdy wyprowadziłam się do innego miasta, gdzie miejscowe biblioteki mają "lekkie" braki. Wczoraj dopadła mnie nostalgia za utraconym rajem ...
Ja poleciłabym Nie mów nic, kocham Cię i Coś pożyczonego. Niezupełnie wpisują się w poszukiwane przez Ciebie typy, ale obie są napisane prostym, humorystycznym językiem, a czyta się je łatwo i przyjemnie.
Może nie do końca dokładnie takie typy jak napisałaś, ale w kategorii lekki romans współczesny polecałabym, np. Cecelię Ahern, a zwłaszcza Na końcu tęczy, Razem będzie lepiej albo ewentualnie Przyjaciel rodziny.
Dziewczyny, bo chyba głownie do Was to pytanie ;) ostatnio coś za dużo u mnie poważnych/smutnych/dramatycznych lektur - wiele z nich jest bardzo dobrych, ale potrzebuję chwili oddechu :) co polecicie w temacie jakiegoś współczesnego romansu, w typie może ich dwóch ona jedna, albo on taki bad boy a ona taka biedna... (tylko bez chichotania, ale mimo prawie 3 krzyżyków na karku te nastoletnie lektury ciagle czytam z przyjemnością i szybszym biciem ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)