Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Rbit, potwierdzam. Na studiach "Czarny potok" okazał się czytelniczą katorgą. Czytałem ją prawie miesiąc (nie czytając żadnych innych książek równolegle). Koledzy i koleżanki z grupy odebrali to podobnie - przyciężkawy bełkot, w którym nie sposób się zorientować. Paradoks polega na tym, że po zajęciach uznaliśmy, że jednak jest to świetna książka i byliśmy pełni podziwu dla Buczkowskiego.
Jeśli "Milczenie", to spróbuj też Głęboka rzeka Moim zdaniem jeszcze lepsza.
Ścieżki śpiewu (5,0) Aborygeni poznają przestrzeń dookoła siebie poprzez śpiew. Wyprawę po Australii śladami wyśpiewywanych tras autor łączy z rozważaniami na temat nomadów i koczowniczej natury człowieka. Ciekawe. Kołysanka (4,5) Przykład, że ciekawa proza może być krótka, pisana dość prosto, a jednocześnie gęsta, mocna i emocjonalna. Nagroda Goncourtów słusznie przyznana. Czarny potok (niezainteresowany) Przeczytałem 100 stron z 260. W...
Zapraszam do ostatniego w tym roku podsumowania czytelniczego miesiąca :)
Chciałabym podziękować serdecznie Mikołajowi z Wrocławia za książki (co prawda - nie wszystkie były zaschowkowane) oraz wspaniałą torbę - idealna na noszenie książek z biblioteki! A książki, za które dziękuję to Drzewo z czerwonym żaglem, Paulina.doc, Emilka na falach życia oraz Tajemnica Brokeback Mountain. Ślę uściski dla Mikołaja!
Ja też się zgłaszam!
Oto druga połowa mojego tegorocznego wkładu w akcję: czerwiec Tragedia w trzech aktach (4,5) opinia w czytatce Czytatka-remanentka VI 17 lipiec Śmierć w chmurach (4,5) recenzja Morderstwo niedoskonałe sierpień Morderstwo w zaułku (4) recenzja Czy morderstwo, czy kradzież, Poirot sobie radzi wrzesień Rendez-vous ze śmiercią (5) recenzja Dla zadośćuczynienia sprawiedliwości warto odrapać lakierki i dodatkowo Panna Jane Mar...
Książka dziś pojechała do Niki :)
Jeszcze nie czytałam, ale już kupiłam. Mam też nieprzeczytanego jescze "Odwrotniaka" i przeczytany "Dygot".
Wicha dodaję do schowka, wydaje mi się, że książka jest bardzo dla mnie. A czytałaś "Ślady"? Dla mnie są dużo lepsze od "Rdzy".
Ocalone w tłumaczeniu: Szkice o warsztacie tłumacza poezji z dołączeniem małej antologii przekładów - problemów moje bibliotekarki kochane wygrzebały z magazynu i pozwoliły przeczytać... musiałam książkę szybko oddać, a to takie smaczne... do delektowania się codziennego stworzone. Ślepowidzenie książka wyjątkowa, bo mnie zaskoczyła... i zaskakiwała cały czas. Do ponownego przeczytania. I choć podobna do wielu, to się broni i w końcu jest niepo...
Niestety nie podoba mi się. KJak również styl. Suchy, bardziej reportażowy, pisany a raczej silący się na pisanie 'górnolotne. Męcząca. Strike przesłuchuje, bardzo szczegółowe rozmowy mnie to męczyło. Wolne tempo wydarzeń w właściwie żadne. Mam poczucie jakbym czytała zmodenizowaną A. Christie. Wielu czytelników uważa Strike'a za bystrego detektywa..mnie wydaje się przyciężki. Na rynku jest tyle wspaniałych thrilerowców przynajmniej dla mnie ( Ca...
Chciałabym serdecznie podziękować przemiłemu BiblioNETkołajowi za życzenia i książkę "Bojowa pieśń tygrysicy" Amy Chua. Dziękuję bardzo za prezent! :)
Dziękuję za Wasze odpowiedzi, są zbieżne z moimi obserwacjami, ale na razie nie podejmuję decyzji, jeszcze sobie poobserwuję. Wydaje mi się, że główną przewagą PocketBooka może być obsługa większej ilości formatów.
Rzekomo fajna rzecz, której nigdy więcej nie zrobię - znakomita rozrywka, a do tego wymagająca intelektualnie i emocjonalnie, reportaż tytułowy oraz relacja z targów rolniczych to są absolutne perełki. Najlepiej w życiu ma Twój kot - rzecz wzruszająca, a do tego stymulująca, dowcipna tym rodzajem dowcipu, którego mi brakuje we współczesnej literaturze. Lady Day śpiewa bluesa - w zalewie autobiografii ludzi znanych z tego, że są popularni, a n...
Moje najlepsze lektury tego roku, z podziałem na kategorie i z linkami do uzasadnień: Beletrystyka: Elegancja jeża (6) [recenzja: List do nienarodzonego dziecka (6) [recenzja: Ona mówi, natura decyduje ] Muzeum niewinności (6) [recenzja: Pamięć może tkwić nawet w niedopałkach ] Córki Wawelu: Opowieść o jagiellońskich królewnach (6)[recenzja: Tak opowiedziana historia nabiera smaku ] Ministerstwo bólu (5,5 ) [opinia w czytatce Czytatka-...
Turoń - Rabacja chłopska, Żeromski pokazuje zarówno chłopów, jak i szlachtę i emisariuszy z Paryża. 3 różne światy. Rozmowa między nimi zachwyciła mnie. To nie mogło się udać, żadne powstanie. Najpierw trzeba było naród stworzyć. Lubię Żeromskiego. Wydaje mi się, że wciąż jest aktualny, można z niego dużo wyczytać - między innymi, dlaczego jest, jak jest. Trzej kronikarze - Jasienica zawsze świetny. Podoba mi się szerokie tło. Warto przeczytać,...
Beletrystyka: Ślady - za całokształt: pomysł = realizacja. I za emocje, jakie we mnie wzbudziła. I ślady, jakie zostawiła. Dziedzictwo - za niepopularną prawdę, której autor się nie boi. Za podjęcie trudnego tematu, jednego z najtrudniejszych w życiu, jeśłi nie najtrudniejszego. Ludzka skaza - za pokazanie, jak własny spryt i przebiegłość obracają się przeciwko nam, a także jak trudno jest być outsiderem. I piękną panoramę amerykańskiego kamp...
Proszę, wpisujcie swoje książkowe odkrycia w 2017 roku.
Mam PocketBook Touch Lux 2 i jestem bardzo zadowolona :-)
Jeśli nie Kindle to jeśli czytnik ma być dobry, w grę wchodzą w zasadzie Pocketbook i Inkbook ewentualnie Kobo. Osobiście wybrałbym Pocketbooka. Najlepszy w obsłudze pdf i przyjazności użytkowania.
Ostatnio przekonałam się do e booków, zwłaszcza, że w internecie są ich nieprzebrane źródła. Na razie czytam na tablecie i jestem zachwycona, ale rozum mi podpowiada, że, choć tego nie odczuwam, to moje oczy wolałyby jednak czytnik. W większość podróży pewnie zabiorę tablet z powodu większych jego możliwości, ale czasami mógłby to być czytnik, ale przede wszystkim miałby mi służyć w domu. Stąd moje pytanie: jaki wybrać? Zależy mi na podświetla...
Bardzo chciałabym podziękować BiblioNETkowemu Mikołajowi za książkę: Deszczowa noc . Kocham książki Jodi Picoult więc od razu zabieram się za czytanie ;)
Ten dolny, na katedra.nast, też mi się otworzył, tamten nadal nie, a próbowałam na 2 różnych komputerach.
Nie czytałem książki ale film był naprawdę kiepski. Ostatecznie za jego ekranizację zabrał się Tomas Alfredson - solidny reżyser ale tutaj coś mu nie wyszło.
Może kliknęłaś jakoś nie tak? Bo właśnie spróbowałam i się otworzyło bez problemu.
Znalazłam taki link: http://katedra.nast.pl/news.php5?id=17643 Liczba propozycji w późniejszym czasie znacznie się zwiększyła, dołączono m.in. fantastykę rosyjską.
Projekt był na etapie sprawdzania, czy się opłaca. Sprawdzano, ile osób zadeklaruje się, że kupi książki z proponowanych cykli. Na ile pamiętam, chodziło o wersje papierowe, nie wiem, czy w ogóle było brane pod uwagę, że książki mogą wyjść jedynie w formie e-booka. Co do tłumaczy - sama napisałam informację, że swoje amatorskie tłumaczenie jednego z cykli chętnie udostępnię do "prawdziwego" wydania, ale już nie otrzymałam odpowiedzi, a krótko pot...
A znacie jakąś alternatywę? Albo tłumaczy, z którymi projekt współpracował? Tak jak tu ktoś pisał, link nie działa, więc niczego nie potrafię się dowiedzieć.
Przeczytałam, wysłałam prośbę o adres do nika7423 . :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)