Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Diamentowy tron (4) - chciałam lekkie fantasy i właśnie to dostałam. Sztampa goni sztampę, ale postaci są bardzo sympatyczne, akcja wartka, przyjemne czytadełko, kiedy człowiek jest zmęczony. Następne tomy też łyknę. Akcja 1001 książek: Przemiany (4) - Mity pisane wierszem, dobrze się czytało, ale ich nagromadzenie sprawiło, że doszłam do wniosku, że ta cała mitologia to cały czas wałkowana garstka historii, tylko imiona bohaterów i drobne ...
Lektury - PAŹDZIERNIK 2017 r. 1. Randka w ciemno (4) 2 - 3. Milion dolarów; Koncert dla króla (4) 4. Winnetou tom 2 (powtórka - po bułgarsku - ocena bzm.) (6) 5. Świat kupek (4) 6. Lustereczko, powiedz przecie (5) 7. Nie taki święty (4,5) 8. Napowietrzna wioska (5) 9. Pustynia zagłady (powtórka - ocena bzm.) (6) 10. Grzech (4,5) 11. Weekend we Włoszech (4) 12. Sekretne życie krów (4,5) 13. Ofiara Polikseny (4,5) 14. Smakowita piętn...
U mnie wyjątkowo dobry miesiąc: 1 Sprawa pięknej żebraczki - 5 powtórka bez zmiany oceny. Jest recenzja: Ocalić stryja 2 Cholernie mocna miłość: Prawdziwa historia Stefana K. i Williego G. - 5 - chwyta za serce. Jest recenzja: List miłosny 3 Lalka i perła - 3 - bardzo daleko od zachwytu. Wywód jest niespójny, miejscami przekombinowany. Brakuje tu pomysłu na całość, to raczej luźne notatki. Nieciekawie o ciekawej książce. 4 Improwizator - 4...
Miesiąc obfity. To zawsze zaleta. 80. Słowo i ciało: Powieść z lat 201-203, ocena: 4,5 (akcja Polskie przykurzątka - część I 2012 - 2022) Zupełnie nie wiem, jak ocenić tę książkę i co o niej sądzę. Czasami zachwyca. Czasami irytuje albo nuży. Antypowieść historyczna - tak o niej piszą mądrzy krytycy. Początek III wieku w Aleksandrii, czasy ciekawe, rozwija się chrześcijaństwo, ale także kult Mitry. Świat to nie tylko cesarstwo rzymskie, ale t...
Hurra!
PAŹDZIERNIK 2017 (ΣR=21799s;Σm=1736s;𝔼m=2178) pod znakiem akcji [WOS] - Wielkie Oczyszczanie Schowka 1.(78.) Połemkowskie cerkwie w malarstwie Stanisława Jakubczyka 5.0 nostalgiczny tomik - wiersze przeplatane akwarelami połemkowskich cerkwi. Do zadumy, i dla zakochanych w dzikiej, ginącej Łemkowynie. Próbka: Głos śniących cerkwi (108s) 2.(79.) Wojownicy rozpaczy 5.5 Kontynuuję przygodę z komiksowym westernem - bardzo udaną! (48s) 3.(8...
Ano się zgubiły chyba ;). E, najgorsza to była "Czarna polewka". A "Wnuczka" jest w miarę ok, bez rewelacji, ale więcej zastrzeżeń mam chyba do "McDusi". W ogóle tyle się naczytałam bardzo negatywnych opinii o tych najnowszych tomach, że spodziewałam się spektakularnej katastrofy, a nie takie te diabły straszne, jak je malowali ;).
A gdzie zgubiły się Twoje komentarze do lektur?:) Widzę, że "Wnuczka do orzechów" vel "Ida nad rozlewiskiem" podobała Ci się dużo bardziej niż mnie - jak dla mnie to najgorszy tom Jeżycjady.
Wyszedł mi jakiś rekordowy miesiąc pod względem ilości. A nic tego nie zapowiadało, bo nic mi się nie chciało spodobać i porzuciłam w połowie chyba więcej książek niż przez całą resztę roku razem wziętą. Jakościowo (poza dwoma małymi potknięciami) też wyszło całkiem w porządku. 1. Niestety wszyscy się znamy - 4.5 2. Piekło pocztowe - 4.0 3. McDusia - 4.5 4. Kieszeń pełna żyta - 4.5 5. Siedem minut po północy - 5.5 6. Tortilla Flat - 3.0 ...
1. Z jednym wyjątkiem [4] 2. Poza napisanym [5,5] 3. Głowy nie od parady [3,5] - ebook 4. Magia rzeczywistości: Skąd wiemy, co jest prawdziwe [5] 5. Lokator do wynajęcia - powtórka 6. Sezon na cuda [3] 7. Tożsamość: Trudne pytanie: Kim jestem [5,5] 8. Utopce [5] Szczegóły w czytatce - Przeczytane w 2017
Legion - 4,5 Przypowieść o siewcy - 5,5 Przypowieść o talentach - 5 Paul z Diuny - 4,5 Wichry Diuny - 4,5 Marsjanin (powtórka) - 5,5 Korona śniegu i krwi (powtórka) - 5 Syn konsula - 3,5 Pogrzebany olbrzym - 5 Drugi najazd Marsjan (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) - 4 Uczta dla wron: Sieć spisków - 4,5 Śladami pierwszych Piastów - 4 Niewidzialna korona (86%) - 4,5 Heretycka królowa - 4,5 Ostatni bastion Ba...
Przeczytałam tylko trzy w tym miesiącu: 18. Morderstwa w kontinuum - 4 19. Krąg - 5 20. Zima Muminków (z półki) - 4 I zaczęłam: Pod wrzosowiskami
Bóg bestia: Studium samobójstwa - 5 Agatha Christie i jedenaście zagubionych dni - 5 Duchowe życie zwierząt - 4 Opowiadania na czas przeprowadzki - 5 Sprawiedliwi zdrajcy: Sąsiedzi z Wołynia - 5 Pokrewne dusze: Wybór listów - 6 Makuszyński: O jednym takim, któremu ukradziono słońce - 3,5
Uffff!
Kochani, mamy rezerwację w Bohemie, ul. Bratków. Już byliśmy tam kilka razy. Podziękowania należy składać Olimpii. :) Rezerwacja od godz. 13.00, 12 listopada, w niedzielę. https://www.restauracjabohema.com/kontakt
Ja mam zamiar wykorzystać do wspólnej lektury z prawie-10-latkiem:)
Zapraszam :)
Właśnie czytam Dobry Łysiak polecony przez Louri, chociaż inna pozycja. Jezu, jakie to jest świetne, jaki klimat!
Na imieniny dostałem od Żony Imperium księżyca w pełni: Wzlot i upadek Komanczów, najpotężniejszego indiańskiego ludu w historii Ameryki Północnej a od teściów (wydaje mi się, że to wydanie jednotomowe) Galeony wojny
Na mapie znalazłam jeszcze taki lokal, cenowo bardzo przyzwoity: https://www.facebook.com/bistrodomowesmaki jest to na ul. Morcinka, pierwsza przecznica Korfantego w części przy Spodku...
City Rock może nie jest najcichszym lokalem, ale pogadać się dało. Zresztą i w tym roku robiłam rezerwację na 11.11 dla blogerów. Jak było nas więcej to mieliśmy nawet odrębną salę z niedomykającymi się drzwiami (to była zabawna akcja, bo przy robieniu zdjęcia grupowego ktoś musiał stać i choćby nogą trzymać te drzwi, bo ciągle się otwierały ;-)). Mogę jutro przedzwonić i dorobić kolejną rezerwację na kolejny dzień, jeśli sobie tego życzycie.
No, ale i tak nie takie tragiczne jak w Cadenzy, a wybór ciut większy.
O tak, mnie też się bardziej podobały niż "Róża i cis".
Dziękuję Wam. Jesteście prawdziwymi przyjaciółmi.
Karta wygląda pysznie, ale ceny trochę odbierają apetyt:D:D
A może tutaj? https://www.granatrestaurant.com/nasze-menu To jest przy BWA, a więc blisko Targów. Może by się nadało?
Tak. Musimy o tym porozmawiać na spotkaniu!
Słusznie.
Bohemę też chciałem zaproponować.
Wygląda na to, że trzeba zawczasu zarezerwować salę U Babuni na spotkanie przedświąteczne...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)