Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Czy ktoś z Was wie dlaczego Larę Croft napisało dwóch autorów? Czy któraś wersja jest oryginalna? 1) Lara Croft Tomb Raider : kolebka życia / [Dave Stern] ; przeł. Jolanta Załuska. Stern, D. A. 2) Lara Croft Tomb Raider : kolebka życia / [Nancy Krulik] ; przekł. Konrad Brzozowski. Krulik, Nancy E.
To była uczta wrześniowa :) 1/ Zatoka Latarni - ocena 4,5 2/ Światło, którego nie widać - ocena 5,5 3/ On - ocena 3,0 4/ Papierowa dziewczyna - ocena 5,5 5/ Historia pszczół: Powieść - ocena 3,5 6/ Ta chwila - ocena 4,0 7/ Patyk - ocena 4,5 8/ Małe życie - ocena 5,0 9/ Pani mnie z kimś pomyliła - ocena 2,0 10/ Pierwsza przychodzi miłość - ocena 4,0
Porównaj sobie inne miesiące - gdybym czytał po 6 książek miesięcznie, to nie miałbym w tym roku sumy 82, tylko 54 książki raptem... Mierząc zamiary na siły przewidywałem zdecydowane przekroczenie setki, a tu teraz powstaje pytanie, czy do owych 100 dociągnę do końca roku?
Mój czytelniczy wrzesień: Która to Malala? (4,5; 26 września 2016) - Który to margines? wspomniałem o niej w wątku Przegląd nominacji do 23. Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego. Jak najbardziej jest warta poznania, jednak czuję, że ta książeczka nie dorasta do pięt biografii Malali Legenda o Sally Jones (5,5; 25 września 2016) - po świecie się niesie legenda o marginesie - prosto z wątku Przegląd nominacji do 23. Nagrody Literack...
„...czytanie ucierpiało”?! Załamujesz mnie takim stwierdzeniem! To jest to „cierpiące czytanie”?! Hm... To ja chyba jestem jakiś dziwny! - mam trochę inne patrzenie na takie określenie! Tyle zaczętych i SKOŃCZONYCH lektur, tyle czytatek, komentarzy...
Do tego dochodzi fakt, że kiedyś nie było ocen połówek, więc przy dzisiejszych skalach pewnie rozkład ocen dla starszych katalogowo książek byłyby bardziej gaussowski (no i jest jeszcze tajemniczy efekt pt. "lektura szkolna" ciągnący w dół średnią). No ale nie da się tego ujednolicić, a tym bardziej przymusić użytkowników do jednorodnego traktowania skali i średnia nie powinna być czynnikiem decydującym przy wyborze lektury.
Więzień na Marsie - 3,5 Niewidzialni - 3 Przygody Tomka Sawyera (powtórka) - 5 W pustyni i w puszczy (powtórka) - 5 (Moi nobliści) Ołowiane żołnierzyki (63%) - 5 (Moi nobliści) Bartek Zwycięzca (powtórka) - 4 (Moi nobliści) Ostatnie życzenie (powtórka) - 6 Miecz przeznaczenia (powtórka) - 6 Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta (82%) - 5,5 Krew elfów (powtórka) - 6 Czynnik ludzki (powtórka) - 6 Czas pogardy (powtórka) - 6 Narodziny Walkirii ...
Mój wrzesień przeciętny z jedną, wybijającą się in plus pozycją: Nusia i wilki (4,0) Całkiem przyjemna, ilustrowana, historyjka o tym, jak dziewczynka nabrała odwagi w przedszkolu gubiąc się w lesie i bawiąc z wilkami. Nasz skrzywiony bohater (4,5) Początkowo było dziwnie, czułem chłód i dystans, przepaść kulturową. Potem stopniowo odkryłem, że pod dalekowschodnią powściągliwością kipią emocje. Warta polecenia południowokoreańska alegoria...
A wiesz co, zawsze się nad tym zastanawiałem, dlaczego każdy trochę inaczej traktuje te oceny - dla mnie wyjściowa to właśnie 4.0 :) Może to być mylące, szczególnie przy średnich - jak choćby, gdy mamy czytadło na 4.96 kontra wybitną klasykę na 4.21
No nie do końca, bo jednak ocena dobra - dla mnie średnia (czyli wyjściowa) to 3.0.
Były wakacje, więc i czytanie ucierpiało. Ale zacząłem kolejne wydanie Kwartału Własnej Półki (oznaczane KWP): 1.(77.) Krąg 5.0 czytatka Bagno utopii mediów społecznościowych [czyszczenie schowka] 2.(78.) Nie i Amen 4.0 czytatka Pomyśl nad wiarą i jej otoczką... [KWP[3][2016-12-13] ] dziękuję za pożyczkę, Marylku! 3.(79.) Elemelementarz 3.5 to jednak nie ten Tytus, co onegdaj - kreska rozchwierutana, Papcio nuży autocytatami, doceniam to...
No widzę, ocena średnia :) Może też kiedyś chycę w empiku i przeczytam - kupowanie raczej w grę nie wchodzi.
Ha, no widzisz, a ja właśnie dlatego lubiłam Wielka Czwórka. Oczywiście detektywi mają swoje własne metody, ale pewne wspólne czasem trzeba zastosować. Nawet jeśli wychodzi to poza strefę komfortu. Te zabiegi moim zdaniem pomogły unaocznić jak potężna była Wielka Czwórka i że dawne pułapki Poirota to na nich za mało.
Fatalny miesiąc. Za dużo pozaczynałam, ale udało mi się skończyć tylko jedną książkę Wielka Czwórka (3) - Christie udaje Doyle'a. Problem w tym, że Poirot, który zachowuje się jak Sherlock jest śmieszny. Przebieranki, zagrożenie życia, wyjazdy za granice - to wszystko jest domena Holmesa, a nie Belga. Podziękuję, jedna z najgorszych Christie, jakie czytałam :( Obecnie w czytaniu: Opowiedzcie, jak tam żyjecie - a taką Christie kocham. Uwi...
Zapraszam :)
Nie jest źle, choć daleko mi do zachwytów. Dwie historie były dobre (nawet dobre+), jedna historia mi się za bardzo nie spodobała, a jedna dosyć średnia z dobrymi momentami. Czekam na więcej. Wznowiony Asterix w pierwszym tomie mi nie przypadł do gustu, ale drugi był dużo lepszy, więc jeśli i tu tak będzie, to może być bardzo udana inicjatywa.
kocham "pięć małych świnek" :D
Żeby coś poprawić, trzeba to rozumieć, a żeby rozumieć to znać historię:) ja polecam zajrzeć do notatek przyszłych polonistów:) [usunięty link - spam] z doświadczenia wiem, że na studiach wszystko lepiej tłumaczą:)
Niestety. Na targach będę, ale na spotkanie nie dotrę, choć tak blisko - mamy na ŚTK wymianę książkową, więc tam muszę pilnować, a potem jeszcze książki spakować i zabrać. Bawcie się doskonale - a kto będzie na targach, to zapraszam na stosiko nr 6. :)
Jutro zaczynają się Śląskie Targi Książki, będziemy z wymianą książkową przez trzy dni, stoisko nr 6 - zapraszam!
Ja tym razem odpadam bo dzień wcześniej bawię się na weselu :)
Bezbłędne! :D
Ups, racja ;-) To czekam z niecierpliwością na grudzień :)
U mnie polecone przez biblioNETkę złote damy :) Damy złotego wieku Aż się zdziwiłam, jak mnie wciągnęło, bo ja + historia to jakiś oksymoron, a tu się naprawdę miło czyta :)
Głupio wysyłać Wesołych Świąt, kiedy najbliższym świętem jest Wszystkich Świętych :D
Swoją drogą, kiedy się akcja zacznie? :D Razem z pierwszym "Last Christmas" w radiu? :) Bo ja już mam swoje typy, i już JUŻ bym wysyłała prezenty! :)
Cześć forumowicze! Poszukuję jakiegoś dobrego tytułu książki, w której wątek oplatałby się wokół negocjacji, szeroko rozumianego wywierania wpływu na ludzi, czy też sztuki retoryki i perswazji. Nie chcę, nie lubię i nie będę czytał książek menadżerskich i nachalnie edukacyjnych. Z pewnością w beletrystyce znajdą się znacznie ciekawsze pozycje, tylko... no właśnie - proszę o pomoc. Bartek
Dziękuję za odpowiedź. Szkoda, że nic nie wiadomo. Mam nadzieję, że się doczekamy na ten ostatni tom.
Bardzo dobra miejscówka. Nie żebym tam kiedyś była, ale skoro jest tak blisko, to tym lepiej dla nas! :) A miałam w ogóle nie jechać na Śląskie Targi, bo przecież Kraków się zbliża... No cóż, zajrzę tam na chwilę w tej sytuacji :P W tamtym roku też nie planowałam, też tylko zajrzałam, a majątek wydałam :D
Już wiem, ża na pewno przyjadę na spotkanie :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)