Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja to wiem,że warto :) mnóstwo ciekawych rzeczy w niej. Ale na razie nie mam kolejnych chętnych,więc raczej wróci do mnie:)
1. Kamienne oko - króciutka baśniowa opowieść o świecie niewidocznym dla ludzkich oczu i rodzeństwie, któremu udaje się weń wkroczyć, adresowana raczej do najmłodszych czytelników, lecz jednocześnie swym urokiem i bezpretensjonalnością potrafiąca urzec i niejednego dorosłego. Cały cykl szczerze polecam wszystkim złaknionym magii i ucieczki od szarej codzienności. (5) 2. Felix, Net i Nika oraz Trzecia Kuzynka - kolejne spotkanie z młodymi bohat...
Siedemnasty miesiąc na obfito: 16.9 Geniusz i bogini 55. Mnich: Romans grozy 82.5 Trzy siostry 82.6 "Płatonow" Czechow Antoni 85. Matka Courage i jej dzieci
W tym miesiącu przycisnąłem ilościowo: 1.(18.) Kółka na wodzie 5.0 przyjemna książczunia, pełna przypowiastek, które mogą dać wiele odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące Boga, dobrego życia, pewnych zasad rządzących światem. Trochę oryginalnych treści, trochę trawestacji znanych mitów czy bajek, parę wierszy i modlitw - w sam raz na Wielki Post. 2.(19.) Pustynia Tatarów 3.0 studium skrajnej inercji, braku życiowego kompasu, jałowości ...
O, widzę, że "Sońka" tak samo nam podeszła...
Taki piękny początek marca miałam, a potem mi zdechło... Teraz ciągnę kilka książek na raz, i nie mogę się z żadnej wygrzebać :/ Moje lektury z marca: Usypać góry: Historie z Polesia 5,5 - uwielbiam i czczę! Dla tych którzy wahają się czy warto podpowiadam: KONIECZNIE! [WŁASNA PÓŁKA] Dom Augusty 5,0 - trochę mi tym razem kulała ta Axelsson, na raty czytałam. Ale podobała mi się bardzo! Sońka 4,0 - tym razem lekkie rozczarowanie i niedosyt. Ni...
No ja nie będę podpowiadać, zapytaj mądrzejszych :) Być może wystarczy zwykły ogólnodostępny plik w exelu, a jeśli koniecznie musi być na bnetce, to trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które faktycznie nie zaśmiecałoby forum. Kolejne tagi (bądź uzupełnienia): Damą być... ba! Damy i huzary Dekameron 2000 czyli Miłość w Pradze Dlatego żyjemy Domek na prerii Dramaty: Iwona, księżniczka Burgunda; Ślub; Operetka; Historia Dumny Bądźżeś Dubo...
"Tort urodzinowy" Nordqvist (4) "Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia" Lind (4) "Całuję. Mama" Orłowska (4) "Shantaram" Roberts (3) "Królestwo dziewczynki" Chmielewska (5) "Dasz radę, Marcelko" Pałasz (4.5) "Wierszyki rodzinne" Rusinek (4.5) "Niezwykłe przygody latającej myszy" Kuhlmann (6) "Po drugiej stronie snu" Kubikowska (5) "Anioły jedzą 3 razy dziennie" Jagielska (4.5) "3096 dni" Kampusch (4) "Sońka" Karpowicz (4)
Lektury MARCA 2016 r.: 1. Dziwolągi (Freaks/Уродцы) (Tess Gerritsen) (po rosyjsku) (5) 2. Czyja to dziewczyna?; Rosyjski temperament (4) 3. Taka jestem i już! (4,5) 4. Ostatnia arystokratka (4,5) 5. Arystokratka w ukropie (4,5) 6. Telefon po północy (5) 7. Ginekolodzy (6) 8. Przybić piątkę (powtórka) (5,5) 9. Siostry: Kresy: Zsyłka: Wielki świat (4,5) 10. Wytropić milion (5,5) 11. Furia rodzi się w Sławie (4,5) 12. Stan Nowy Jork pr...
Strzała Posejdona
Piątkowy Klub Robótek Ręcznych (5) Kraina zwana Tutaj (3) Babunia (5) Jesienna miłość (4,5) Jan Matejko [1838-1893] (5)
Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao - 5 Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej - 5 Listy wybrane Jane Austen - 4 Wojnę szatan spłodził: Zapiski 1939-1945 - 4,5 Obietnica poranka - 5 Bluszcz prowincjonalny - 4
Ginekolodzy - czyta się dobrze, ale jednak czegoś mi zabrakło, w przeciwieństwie do Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna i Stulecie detektywów, które oceniłam na 6. Mimo to 5 postawię na pewno.
Z naszego poletka Bagno (o seryjnym zabójcy na Ursynowie) Ślepnąc od świateł (o w-wskim dilerze narkotyków), jeśli idzie o materie międzynarodowe - niedługo pojawią się reporterskie książki: Wykluczeni a także Głód - gdzie ma być dużo o dilerach i osobach z półświatka. Osobiście polecam nagradzany reportaż literacki o pograniczu Ameryki i Meksyku - szlaku narkotykowym i polu bitwy pięciu (bodajże) mafii: Ameksyka: Wojna wzdłuż granicy gdzie na...
Szybciutko, świetnie! :)
Ponawiam ofertę dokładając: Second Hand - J. Fabicka Tysiąc - D. Andryka
Książka powędrowała dziś do mafii :)
W dawnych czasach takie wątki były wynikiem lekcji informatyki, czy to nadal tak działa? Uczymy się zakładać konto, uczymy się zakładać wątek i odpowiadać? Myślałam, że teraz taką wiedzę oseski wysysają z matczynym mlekiem. Niemniej w kwestii meritum, polecam: Radleyowie Nie jest to może lektura rzędu Jestem legendą, ale czyta się lekko i przyjemnie.
Ja czytam "Berło Serapisa i inne opowiadania". Od jakiegoś czasu jestem wielką fanką Riordana. Naprawdę nie spodziewałam się, że mitologiczny świat może mnie tak zaciekawić. Jego poczucie humoru, styl pisania, świetnie wymyślone historie, liczne zwroty akcji, ciekawi bohaterowie - to sprawia, że nie sposób poprzestać na jednym opowiadaniu :) Duży plus za to, że teraz mam wszystkie ulubione opowiadania w jednym miejscu, a do tego dwie nowe opowieś...
Wymienię poniższe książki na pozycje ze schowka, ale jestem też otwarta na inne propozycje Narty Ojca Świętego Coś na progu Życie: Myśli zebrane Grek Zorba Imperium Słońca Kino Venus Morderstwo pod cenzurą Smak świeżych malin James May i jego wspaniałe maszyny: O tym jak faceci w szopach zmienili nasze życie Corrida po polsku 50 bitew, które zmieniły świat
Zmierziła mnie już ta dyskusja dokumentnie. Skomentuję to dwoma cytatami z Geniusz i bogini : [tu zamieńmy "dzieci" na "współcześni czytelnicy", zaś "śmierć" na "kpiny z religii"]: "[Dzieci dziś chcą czytać] wszystko jedno co, choćby największą szmirę, byle była w tym śmierć. (...) Dzieciom potrzebna jest śmierć jako dostarczycielka nowego, rozkosznie obrzydliwego rodzaju dreszczyków. Nie, to nie jest całkiem trafne. Dzieci potrzebują jej tak...
Kolejny miesiąc dobiega końca. Zapraszam do dzielenia się książkowymi wspomnieniami :)
Książka już prawie na ukończeniu. Co mam z nią dalej zrobić? Znajdzie się ktoś chętny? Naprawdę warto się z nią zmierzyć!
Moją domową biblioteczkę zasiliły: Szału nie ma, jest rak Życie na pełnej petardzie czyli Wiara, polędwica i miłość W Lesie Wiedeńskim wciąż szumią drzewa Dziennik Mistrza i Małgorzaty i czekam na książkę z wymiany: Nic zwyczajnego: O Wisławie Szymborskiej
Okej, sprawdzę, dziękuję :)
No to może Kosogłos?
Przypomniało mi się coś z dzieciństwa. Co prawda to literatura dziecięca/młodzieżowa ale pasuje do tematu. Doktor Dolittle
Dzięki, niestety już czytałam :C
Polecam Ci Gwiazd Naszych Wina. ŚWIETNA KSIĄŻKA!!!!!
Szukam fajnej książki, jakie polecacie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)