Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Jakoś tak niechcący zrealizowałam akcję "marzec z literaturą polską" - powiedzcie mi, że była taka! ;-P
Ofiara Polikseny - Książka całkiem ciekawie napisana, wciągająca, ale postaci papierowe, płytkie, nie dające się lubić. Za dużo wulgaryzmów, które przeszkadzają nawet mnie, choć podobno w pracy klnę najwięcej. Autorka na pewno jest dobra w swoim fachu, sumiennie odrobiła lekcje (m.in. sporo można się dowiedzieć o sztuce rekonstrukcji twarzy, o tym, jak się prowadzi wykopaliska, jak wygląda organizacja pracy archeologa), ale w pisaniu czegoś jej b...
Ten "Przypadek Alicji" mnie zaintrygował, zaschowkowałam.
Rany, a czemu potraktowałaś "Morfinę" taką niską oceną?:)
Mój ojciec krwawi historią (4,5) I tu się zaczęły moje kłopoty (4,5) Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (4,5) Potęga obrzydzenia: Esej o wstręcie (3,5) Gniew (5) Zazdrośnice (4) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/03/12/zazdrosnice-eric-emmanuel-schmitt/ On (5) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/03/13/poza-norma-on-zoska-papuzanka-konkurs/ ...
9. Pokolenie Ikea [3] 10. Diabli nadali [4] 11. Dziewczyna z pociągu [2] 12. Kabała [3] 13. Bezlitosne: Najokrutniejsze kobiety dwudziestolecia międzywojennego [4] 14. Mary Poppins od A do Z; Mary Poppins w kuchni [4,5] 15. Mary Poppins na ulicy Czereśniowej [5] 16. Mary Poppins i Numer Osiemnasty [4] 17. Jeźdźcy znikąd [6] (ebook) 18. Dług honorowy [4,5] (ebook) 19. Wyspa dzieci [4,5] (ebook) 20. Przepaść bez dna [4,5] (ebook) Op...
Rozmowy na szczycie: Ekstremaliści w górach (4) Nie powinnam tego jeść: Proste rozwiązania dietetyczne na problemy zdrowotne (4) Baltic: Pies, który płynął na krze (5) Zbrodnia w szkarłacie (5,5) Sad (5,5) - książka dla tych, którzy mieszkają w mieście, a kiedyś mieszkali na wsi... i tęsknią; i dla tych, którzy spędzali wakacje u dziadków na wsi... i tęsknią za tamtym czasem. Pewnego upalnego lata, gdy nadchodzi czas zbiorów w rodzinnym, ogr...
Marzec zleciał bardzo szybko. Mniej niż w poprzednich miesiącach, ale się kilka zebrało. 1 Lars Kepler „Hipnotyzer” Hipnotyzer Moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Książka świetna, trzyma w napięciu, pomysł doskonały. Musiałam odjąć połówki ocen za serialowe zakończenie i domyślenie się, kto zabił. Ale ocena: 5. 2 David Hewson „Dochodzenie” (Tom III) Dochodzenie: Tom 3 Aj, zawiodłam się nieco, bo kocham Sarę Lund i wszystkie intrygi z nią...
1. Analfabetka, która potrafiła liczyć - 4 2. Pokój - 5,5 3. Sekretne życie pszczół - 5 4. Najlepsza książka na świecie - 3,5 5. Śmierć - 5,5 6. Kamerdyner: Świadek historii - 3
Marzec taki sobie, tylko trzy przeczytane książki: 6. I boję się snów - 5 7. Róże, Cecylie, Florentyny: Opowiadania pisarzy polskich - 4 8. Babunia - 5 I jestem w trakcie czytania: Wybór Zofii Bracia krwi Ale nadal nie wiem, kiedy zacznę swoje czytać. ;)
To już marzec, wiosna się zaczęła... 13 pięter 3 nie będę komentować Pół wojny dwója z plusem, porażka... Klaśnięcie jednej dłoni rewelacja! Najlepsza książka tego autora, książka miesiąca. Polecam! Gra o Ferrin szkoda czasu, omijam autorkę szerokim łukiem... Samolot bez niej 3+, przeczytana z DKK Przypadek Alicji 3+, przeczytana z DKK; tak trudnej w tematyce książki dawno nie czytałam.... Wiadomość bardzo dobra, każde opowiadanie inne. W...
Zaktualizowałem listę: 1. ☑ eliot 2. ☑ midori. 3. ☑ melania35 4. ☑ kliva 5. ☑ Natii 6. ☑ Azileas 7. ☑ evvqa 8. ☑ miłośniczka 9. ▸ ACM(ona) 10. ☐ Polixena 11. ☐ anek7 12. ☐ Kakyuu 13. ☐ dita 14. ☐ maramara 15. ☐ myfantasy Przyjemnej lektry :-)
Darth Plagueis - 4,5 Spotkanie na Mimban - 3,5 Nowa Ziemia (powtórka) - 4,5 Caryca - 4,5 Nowy przywódca - 4 Źródło (powtórka) - 6 Szara Wilczyca (powtórka) - 5 Bari, syn Szarej Wilczycy (powtórka) - 5 Cienie Imperium - 4,5 Mandaloriańska zbroja - 4 Człowiek z aspiracjami - 5 Spisek Xizora - 4 Polowanie na łowcę - 4 Powtórka - 5 Pakt na Bakurze - 4 Stalowy Szczur (powtórka) - 3,5 Zemsta Stalowego Szczura - 3,5 Stalowy Szczur ocala...
Fatu Hiva - 5.0 Trochę już wiekowa książka, sporo tam idealizmu i utopii, ale i tak nadspodziewanie dobra. Ono - 4.5 Osobliwy dom pani Peregrine - 4.0 Spore rozczarowanie, bo książka bardzo zachwalana, także i tu, w bnetce. Pomysł świetny, realizacja też początkowo frapująca, ale im dalej w las tym większe nonsensy, a akcja zamiast wciągać z lekka nudzi. Nie wiem czy ocena 4 to nie za dużo. Muszę się jeszcze zastanowić nad tym, bo skoro n...
Sprzedam trylogię "Nielegalni" Nielegalni - okładka miękka Niewierni - okładka miękka Nieśmiertelni - okładka twarda Najchętniej całość - cena 90 zł odbiór osobisty w Warszawie, mogę również wysłać
aktualna już tylko ,,stół króla Salomona ''
Poproszę zatem o adres na pw. I jeszcze raz dziękuję za ciekawą lekturę!!
Wiem, że takie były intencje - i nawet nie chodzi mi o tę atmosferę niemożności, apatii czy bezwolności. Eh, trudno mi wytłumaczyć, ale właśnie chodzi o to, jakby jeszcze czegoś zabrakło - powiedziałbym nawet, że zbyt dużo mimo wszystko się działo! I z jakiejś strony nawet postawienie przewrotnej, dobrze pokazującej ironię losu, kropki nad "i" w zakończeniu, było dla mnie przejaskrawione - oczekiwałem właśnie tego, że NIC się nie będzie wydarzać,...
Niemoc czytelnicza trwa, pogłębiana przez zawodowe urwanie głowy: 1. Żeby nie było śladów: Sprawa Grzegorza Przemyka, ocena: 5 Reportaż o sprawie Przemyka, głównie o tym, jak władze PRL zatuszowały sprawę, co doprowadziło do uniewinnienia sprawców i skazania niewinnych sanitariuszy i lekarzy. Co gorsza - po 1989 roku nie udało się skazać sprawców (miało na to wpływ odzyskanie władzy przez komunistów w 1993r.), gdyż ... zarzuty przedawniły się. ...
Poczułeś się wymęczony "Pustynią Tatarów" bo miałeś się tak poczuć w intencji autora. Podobnie jak bohater - czuje się źle, ale nie jest w stanie zrobić nic, by to zmienić.
Czymże ci "Dom pająka" podpadł?
Drażliwe tematy: Krótkie formy i punkty zapalne (5) - porządna Gaimanowska proza. Nie znałam żadnego z tych opowiadanek wcześniej, to na zdecydowany plus. Dlaczego zginął Karl von Spreti? (5) - przerażające i dobijające. Ciekawe w kontekście USA jako kraju mlekiem i demokracją płynącym... Skłócona z życiem: Intymna biografia Marilyn Monroe (4,5) - sprawna biografia, aczkolwiek brakowało mi w niej małego pazurka. Dziękuję Dot!
Wydaje mi się, że teraz to już odesłać do właścicielki. :-)
Była całkiem niezła, ale ja już wyrosłam z tych klimatów, teraz od beletrystyki oczekuję czegoś więcej.
Przejrzała nas pani :) Tak, to była praca na informatykę, ale mimo to dziękuję za odpowiedź, sprawdzę wymienione tytuły, bo ich nie znałam :)
Przypuszczam, że to może być ta książka: Nieuchwytny cel. Pseudo głównego bohatera się zgadza, jego opis (https://en.wikipedia.org/wiki/Shane_Schofield) i występowanie w kilkutomowym cyklu pasuje, tylko okładka nie biała (ale za to z bombą).
Dobry wieczór :) Pisze być może w troszkę bzdurnej sprawie ale nie dającej mi spokoju od dłuższego czasu. Wierzę w moc internetu i fakt, że świat jest mały. Parę lat temu czytałem książkę najprościej ujmując gatunkowo "podlegającej" pod sensację. Fabuła dotyczyła spisku nuklearnego. Głównym bohaterem książki był jeśli dobrze pamiętam wojskowy nazywany "Strachem na wróble" z powodu blizn na powiekach. Spisek został zawiązany przez 7 najs...
Rockefellerowie: Łupieżcy czy filantropi? (Liebfeld Alfred) 5,0 Przejazdem przez życie...: Kroniki rodzinne (Kydryński Lucjan) 4,5 Wesołe przygody Robin Hooda (Pyle Howard) 5,0 Strzeż się psa: Psi kryminał (Szolc Izabela) 2,0 68 pokojów (Malone Marianne) 4,0 Podarunek (Steel Danielle) 3,5 Lustrzane odbicie (French Tana) niezainteresowana Gdzie jest głowa Emily Kaye? (Kalicka Manula) 4,5 Okupacja od kuchni (Zaprutko A...
Bastion (4,5) Rowerem przez Chiny, Wietnam i Kambodżę (3,5) Wielbiciel (3) Ulica Gołębia (3) Lapidarium II (6) - powtórka, ocena bez zmiany Homo ludens: Zabawa jako źródło kultury (4) Świat się chwieje: 20 rozmów o tym, co z nami dalej (5,5) Ja nie jestem Miriam (6) Łowcy głów (2) Małżeństwo niedoskonałe (4) Szczegóły tutaj: Moje lektury 2016
17. Dlaczego w trawie piszczy (5) 18. To zwierzę mnie bierze (4) Pozycje bardzo podobne do siebie. Zbiory felietonów o zwierzętach ilustrowane zdjęciami. Zarówno Simona Kossak, jak i Adam Wajrak mieszkali w Puszczy Białowieskiej. On pisał dla Gazety Wyborczej, ona przygotowywała gawędy dla Radia Białystok. Nawet układ tekstów podobny - u niego miesiącami, u niej - porami roku. Oboje potrafią zainteresować czytelnika i zarażają go entuzjazmem i ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)