Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Znajdziesz coś w moim schowku na wymianę?
Luty trochę taki byle jaki... Córka polarnika: Zapiski z krańca świata dobra, Perfidia dobra, ale strasznie długo się ciągnęła... Trzy pustynie dobra, ale chyba nie wszystko zrozumiałam. Jutro, w czas bitwy, o mnie myśl beznadziejna, do omijania! Z konieczności przeczytana na DKK Tron z czaszek: Księga I przeciętna, nic nowego, nuda. Cień Śmierci bardzo dobra, wartka akcja, lekka, szukam drugiej części. Eli, Eli bardzo dobra, z DKK, ideal...
Tak złego miesiąca nie pamiętam, odkąd zaistniałam na Biblionetce. Niby 3 pozycje, niby Piłsudski to 1050 stron, ale tak na prawdę Ibsena tylko skończyłam w lutym, tak samo z biografią Ziuka, którą czytałam od Świąt i zachwycałam się nią. Czyli - jeden kryminał jako lektura lutego? Mam tylko nadzieję, że to stan przejściowy i wraz z wiosną wykiełkuje u mnie nastrój na czytanie, połączony z czasem i siłą na tę moją przecież ulubioną rozrywkę. 1...
Powrót (5) Czytelniczka znakomita (5) Wiedźmy (5,5) Zmuś mnie (5) Dzieci drzewa jakarandy (5) W szpilkach od Manolo (3,5) Niebieskie strefy: 9 lekcji długowieczności od ludzi żyjących najdłużej (5,5)
Jest w sam raz:)
Myślałem, że zdążę przeczytać więcej, ale kilka rozpoczętych lektur skończę jednak w marcu. Tymczasem mój luty to: Lawinia (4,0) Interesująca wariacja na temat Eneida Zarówno streszczenie, jak i komentarz z perspektywy zaledwie wspomnianej w poemacie Lawinii (co od razu przywodzi na myśl Pieśń o Troi ). Specyficzna, spokojna narracja oraz podkreślenie roli kobiet kojarzy mi się z Gołębiarki Natomiast perspektywa kobiety - żony silnego i sł...
Zapraszam :) (tym razem na czas, a nawet wcześniej) :)
książka raz przeczytana,bez żadnych śladów używania ,twarda oprawa,chętnie wymienię na inną ,możliwa sprzedaż ,
A teraz czytam Zasada nieoznaczoności. Bardzo, bardzo dobra książka, a tak niewiele ocen!
Poproszę zatem o adres. :-)
Tak. Też mam wrażenie, że jest jakiś taki wtórny, w zasadzie nie ma tutaj świeżości.
Bardzo proszę :) 1.espinka (i poproszę adres na priv)
Hej! Mam do sprzedania książki z mojej biblioteczki: 1. Cień wiatru -C.R.Zafon - 18zł 2. Jodi Picoult - "Tam gdzie Ty" - 15zł 3. E.E. Schmitt - "Ewangelia według Piłata" - 15zł 4. Jodi Picoult - "Z innej bajki" - 15zł 5. Zoe Sugg - "Girl Online w trasie" - 20zł 6. Federico Moccia "Tylko ciebie chcę" -16zł 7. Cecelia Ahern - Love Rosie - 19zł 8. Jojo Moyes - "Ostatni list od kochanka" - 19zł 9. Janusz Leon Wiśniewski - Grand - 20zł, ...
Uff! - marżin słucha „Dźwięków kolorów”, czyli przed nim są, a raczej wkoło niego rozlegają się Dźwięki kolorów.
To ja poproszę. Bardzo chętnie przeczytam.
Hej :) Chciałam tylko zapytać, u kogo aktualnie jest książka? :)
Za mną (przeczytane i obejrzane rano) Lindbergh: Niezwykłe przygody latającej myszy(na 5), a przede mną pozostałe części (bo sama „Ciocia Jadzia” już za mną) cyklu o Cioci Jadzi: - Ciocia Jadzia: Tęcza, - Ciocia Jadzia: Szkoła, - Ciocia Jadzia w Rzymie.
I znowu ja! :p Tym razem we współpracy z Naszą Księgarnią i Małgorzatą Gutowską-Adamczyk: https://ksiazkowo.wordpress.com/2016/02/28/konkurs-na-piatke-z-ksiazkami-malgorzaty-gutowskiej-adamczyk/
W zeszłym roku przeczytałam Pozwólcie nam krzyczeć i to naprawdę świetna książka. Druga część z tego cyklu również dobra, ale trzecia to już niewypał. Co do dostępności, to ostatnio w księgarni z tanimi książkami widziałam, że sprzedają jakieś dosyć nowe wydania jej książek za ok. 5zł/sztuka...
Złodziejka
Dawno temu utkwiła mi w głowie dobra recka „Efekt Lolity” oraz jakaś dyskusja, w której ktoś się powoływał na książkę Efekt Lolity (może ów ktoś potrafi mi przypomnieć tę dyskusję z BNetki?) i kupiłem tę książeczkę wczoraj za całe 7zł w matrasie :)
Podobnie jest ze mną: Nie przebrnęłam przez muzyczne wykłady w Doktorze Faustusie, a Czarodziejska góra tak mi się spodobała, że pragnę ją mieć na własność.
Szczegółowe opisy muzyki mi się podobają, bo wprowadzają nas w klimat twórczy wielkiego kompozytora. Są zatem ściśle związane z głównym wątkiem, zaś wiele tu rzeczy, które praktycznie nic z nim nie mają wspólnego i nawet trudno doszukać się w nich głębszego sensu. Mann dużo lepiej by zrobił, gdyby wyciął, bądź mocno skrócił owe fragmenty i włączył je w inną powieść. Tu są dodane ewidentnie na siłę. "Czarodziejską górę" może jeszcze kiedyś ponown...
Przeznaczenie
Czy mógłbyś/mogłabyś zdradzić mi, kto w końcu zabił śpiewaczkę? ;) Chyba nie czytałam dość uważnie, tylko na raty, w tramwajach i kompletnie mi to umknęło, a teraz męczy! Pomocy! ;)
No to jeśli podobają ci się te opisy muzyki to... prawdziwy z ciebie koneser :D Ja co prawda przebrnęłam przez nie, ale mocno zaciskając zęby :D Natomiast "Czarodziejską górę" uwielbiam - u mnie ma 5,5. Chociaż przyznam, że za pierwszym razem nie bardzo mi się spodobała. Doceniłam ją dopiero po jakimś czasie...
Książka w drodze do Kasia95 :)
Opisy muzyki nawet mi się całkiem podobają, choć praktycznie nic z nich nie rozumiem :) Ale też jestem zdania, że można by sporo wyciąć, nawet 3/4 powieści. Zbyt wiele tu rozwodzenia się nad pobocznymi wątkami, które nie mają wiele wspólnego z biografią Adriana i zdają się być jedynie sztuką dla sztuki. Zbliżam się do końca i chyba "Doktora Faustusa" ocenię tak samo, jak "Czarodziejską górę", czyli na 3,5.
Prawa człowieka
Uwielbiam Tomasza Manna, ale z "Doktora Faustusa" można by spokojnie wyciąć połowę książki i to dzieło nic by na tym nie straciło. Te wielostronicowe opisy muzyki... To tylko dla koneserów :) Ja dałam ocenę 4,5 głównie ze względu na temat oraz na zakończenie książki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)