Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
173.
Drogi Mikołaju Netkowiczu z Torunia, bardzo Ci dziękuję za książkę Na pastwę płomieni :) Sprawiłeś mi wielką radość tym prezentem :)
Dziękuję kochanemu Mikołajowi z Zaułka Schowkowego w Czytelni, za empatyczne życzenia i rewitalizujące moją psyche Facecje. To przyjemniejsze i skuteczniejsze niż szum wózków widłowych:))Dziękuję:)
Zdziwiłabyś się. ;) Oberwali równo Piastowie, Jagiellonowie i królowie elekcyjni. Tradycyjnie - władza i pieniądze sprowadzają na złą drogę i gwarantują ubrudzenie rąk.
Listopad taki nijaki. Na urlopie był Dołęga, a potem wpadłam w szarość listopadową. Teraz czytam za to wspaniałą biografię Miłosza (by Franaszek), początek był słaby, ale od II wojny ruszyła. Świetny obraz tego, co się działo po II wojnie, znowu biografia epoki, a nie tylko osoby. Czytam już ze 3 miesiące i nie wiem, czy skończę w tym roku. 1. Bracia Dalcz i spółka, ocena: 4,5 Taki trochę Dyzma, tylko w szerszym aspekcie. Jak można zrobić wi...
Skandaliści w koronach: Łotry, rozpustnicy i głupcy na polskim tronie - komu się dostało? Obstawiałabym obu Sasów i Wiśniowieckiego.
Zapewne masz rację. Zobaczyłam piorun i myślałam, że do mnie ta odpowiedź. A to w wątku, który ja założyłam. Tylko że nie pamiętałam o tym, tyle lat temu...
Rzutem na taśmę skończyłem Bettelheima, a jakimś dziwnym trafem do niemal każdej lektury popełniłem jakiś szerszy tekst: 1.(91.) 7 razy dziś 5.0 recka Memento mori, septendecim-annus Książkę zaschowkowałem po recenzji: http://miastoksiazek.blox.pl/2011/03/Siedem-dni-nastolatki.html W zeszłym roku dostałem ją od BiblioNetkołaja - dziękuję bardzo! Niestety rozczaruję Cię - nie będziesz miał z nią więcej zatrudnienia, bo jest na tyle...
Niebezpieczna fortuna - 4,5 Zwodniczy punkt - 3 Czy powiemy pani prezydent? - 4,5 Oko cyklonu - 5 (Moi nobliści) Ladacznica - 4,5 Dwa lata, osiem miesięcy i dwadzieścia osiem nocy - 3,5 Dżihad Butleriański - 5 Na wczoraj - 5 Krucjata przeciw maszynom - 5 Bitwa pod Corrinem - 5 Skandaliści w koronach: Łotry, rozpustnicy i głupcy na polskim tronie - 4 Światło, którego nie widać - 5 Miasto i gwiazdy (powtórka) - 4,5 Krzyżacy (powtórka) ...
Zanim się pojawiłeś Biblionetkowa wędrowniczka.
Dzięki, Emigranci może być interesujące, choć nie pasuje do czasów wcześniejszych - to aż XIXw.
Świetne są te Wasze podziękowania-opowiadanka! :-)
171 książek. :-)
Dobrze się czyta. Zdecydowanie ciekawsza i przyjemniejsza w odbiorze niż "Wioska heretyków", o której chcę najpierw napisać. Huxley oczywiście czeka w kolejce do czytania. Podobnie jak "Szkarłatna litera". Nadrabiam zaległości hmm... historyczno-ideowe.
I jak tu nie wierzyć w magię świąt? Pewnego dnia wrzuca człowiek do schowka książkę, która mu z jakiegoś powodu przypadła do serca, a innego dnia potajemnie wygrzebuje ją z tego schowka belgijski (sic!) Mikołaj, dorzuca piękną, nieoczywistą kartkę świąteczną i staje się sprawcą radosnego zamieszania w całym biurze (podałam adres służbowy, bo prawie nie wychodzę z pracy) --- każdy chciał wetknąć nos w kopertę i obwąchać zagadkową przesyłkę! A pote...
Mniej niż ostatnio, ale to wszystko przez pracę magisterską. 1 Barbara Freethy „Ukryte wodospady” Ukryte wodospady Tak źle z tą autorką to jeszcze nie było. Nudne odmóżdżenie na początku miesiąca, mało to realne, a poza tym przewidywalne do bólu. A poprzednie części cyklu mnie się jakoś podobały. Ocena: 3 2 Ewa Ostrowska „Gdzie winą jest dużą” Gdzie winą jest dużą... Autorka zwykle sprawia, że rozmyślam długo nad jej książkami. Tym razem te...
O, jestem tego bardzo ciekaw! Napisz jakieś wrażenia po lekturze. A czytałeś może Diabły z Loudun ? Dla mnie jest genialne, podobnie chyba uważał Penderecki i Iwaszkiewicz ;)
Mając na myśli ceny "targowe" mówię o tych rozsądnych - nie skorzystałem z obniżki dla Bestiariusz słowiański: Rzecz o biziach, kadukach i samojadkach z 39zł na 35zł, bo nawet księgarnie stacjonarne mają lepsze promocje. Tak samo jakaś inna książka z 37.50 na 37 - chyba, że kupuję jeszcze jakąś inną. Ale Druga wojna światowa w wydaniu "kieszonkowym" (raptem 1000 stron, ale miękka okładka i mniejszy format) - limitowana edycja - okładkowa 35zł, a ...
Biblionetkofanie Mikołajowy, dziękuję bardzo za Tristan 1946 i kartkę z życzeniami :*
No cóż... Nagroda za morderstwo (3,5) - początki czarnego kryminału i jak to zwykle początki bywają - jest topornie. O ile Chandlera i MacDonalda dalej czyta się świetnie, to Hammett się masakrycznie postarzał i lepiej traktować go jako ciekawostkę historyczną. Miałam nadrobić zaległości, ale w okolicach pierwszego tygodnia listopada poznałam swoją nową wielką miłość - Doktora Who :D . A jak to z takimi związkami zwykle bywa, zabiera mi on ...
Piwo! Chociaż z tym muszę poczekać aż skończę karmić :) a nawet jeszcze nie urodziłam :D Kot czy pies? :)
W końcu przeczytałem obszerną monografię Cudowne i pożyteczne: O znaczeniach i wartościach baśni i zaczynam w ramach [CSA] "lekturę uzupełniającą do XI klasy", czyli Tonio Kröger i inne opowiadania
Ja myślę, że przed-. :-)
Mój listopad bardzo kiepski ilościowo, a przeciętny jakościowo: Oskar Romero: Pasterz owiec i wilków (4,0) Biografia ważnej dla Ameryki Łacińskiej postaci arcybiskupa Oscara Romero. Od przyjaciela oligarchów i reżimu, po bohatera i męczennika ubogich. Postać ważna dla zrozumienia papieża Franciszka. W tle nadchodząca wojna domowa w Salwadorze. Bałem się, że będzie to hagiografia pisana na kolanach, ale na szczęście nie jest. Szkoda tylko, że ...
odpoczynek na plaży:) Piwo czy drinki?
Zapraszam :)
Teraz pozostają zakłady, czy 200 się pobije przed 11.12, czy w trakcie ;)
+ o osadnikach ale w Norwegii Knut Hamunsen " Błogosławieństwo Ziemi"
Mi jako młodzieży bardzo podobał się Ten obcy oraz Buba i z tego co pamiętam nie byłam sama w tych upodobaniach - w tych książkach zaczytywałam się z kolegami i koleżankami :)
169. Powoli zbliżamy się do dwustu...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)