Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bez wątpienia najwierniejszy pozostaję mojemu ulubionemu pisarzowi SF Zajdel Janusz A. (Zajdel Janusz Andrzej) - co najwyżej przegapiłem jakieś opowiadania pojedyncze, porozrzucane po antologiach. Prócz tego duże oddanie: - Sapkowski Andrzej - prawie wszystko, łącznie z komiksami "na kanwie" - nie przeczytam na pewno "Żmii". - Chmielewski Henryk Jerzy (pseud. Papcio Chmiel) "Tytusy" - ale nie te nowe, tak do XXI księgi... - Christa Janusz ...
Ja mam takich trzech pisarzy, którzy nadal żyją i nadal piszą, a ja na bieżąco kupuję i czytam ich książki :) Raczej literatura kobieca: Richard Paul Evans, Nicholas Sparks oraz Eric-Emmanuel Schmitt - wszystkie ich książki posiadam również we własnej biblioteczce :)
Stendhal na 4.5, jestem dość zadowolony, szczególnie, że książka 11 lat czekała na swoją kolej ;) A teraz zaledwie 14 m-cy od zaschowkowania (po komentarzu: Książkowe wspomnienia z lipca 2015 ) biorę się za Fausteria: Powieść antyhagiograficzna
Sięgam po stary dobry komiks, a raczej historię obrazkową wydaną w roku 1975 - Pierwszy! Drugi!! Trzeci!!! - „Pierwszy! Drugi!! Trzeci!!!”, czwarty margines
margines sięga po stary, dobry... komiks, czyli Pierwszy! Drugi!! Trzeci!!! - „Pierwszy! Drugi!! Trzeci!!!”, czwarty margines
Także jestem za weekendem 5-6 listopada, wolę niedzielę.
Graham Greene? A można poprosić o sugestię, od czego zacząć? (Henry James mi się kończy, muszę emocjonalną pustkę czytelniczą wypełnić!)
Losowanie! Oblubienice wojny Helen Bryan otrzymuje jolekp . Gratulacje!
Tym razem w wątku pokonkursowym pojawiam się z opóźnieniem, ale na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że byłam w weekend w pewnej piwnicy :) Dziękuję Tygrysicy za przygotowanie i poprowadzenie konkursu. Gratuluję wszystkim uczestnikom zebranych punktów, składam wyrazy uznania zdobywczyniom gwiazdek. Informacje o konkursie znajdą się niedługo w konkursowej czytatce . Następny konkurs, który przygotowała boboGumizelka , rozpoczni...
Poprosiłam o adres kolejną osobę. Najpóźniej na początku przyszłego tygodnia książkę wyślę dalej. Przepraszam za przetrzymanie.
Moi ulubieni pisarze, nie są tak płodni jak King, niemniej jednak przeczytałam większość książek: - Kowalewska Hanna (został mi tomik poezji i jedna antologia), - Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena) (Została mi jedna antologia i jedna część Pafnucego), - Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary) (dozuję powoli i dlatego zostało mi jeszcze 17 książek do przeczytania).
Ciekawy temat. :-) Nie licząc opowiadań z antologii, to Ewy Białołęckiej nie przeczytałam tylko Róża Selerbergu (cóż za przeoczenie, koniecznie muszę nadrobić!). Philipa K. Dicka, mimo że nie przeczytałam wszystkiego, to prawie wszystko i raczej wszystko co najważniejsze. Ostatnio czytane jego książki sprawiały mi już lekki zawód. Poza tym, w opowiadaniach jest WSZYSTKO. ;-) Eugenides więcej niż przeczytałam, po polsku nie wydał. Ann Fadmina t...
Witam zainteresowanych pytaniem o Glendowera Thomasa. Właśnie wyszła książka w wydawnictwie Bis ! :):) " Kochając Rose" http://www.wydawnictwobis.com.pl/product.php?id=1139 Pozdrawiam cieplutko wszystkie zainteresowane Mada
W związku z krakowskimi Tragami Książki, które zbliżają wielkimi krokami proponuję spotkanie biblionetkowe w sobotę 29 października. Na miejsce spotkania proponuję wstępnie Smakołyki (choć liczę, że zaproponujecie jakieś nowe, klimatyczne miejsce).
"W tej materii nie ma teorii, jest tylko praktyka" - H. Balzac.
Hmm - nigdy tego nie robiłam, i w zasadzie nie widzę w tym większej wartości dodanej - obecnie czytam książkę w 1-2 dni, ale to październik tak na mnie działa ;) W wakacje pewnie czytałabym je w tydzień. Poza tym musiałam zaktualizować listę książek do przeczytania w KWP - pominęłam jedną nieprzeczytaną jeszcze książkę czekającą już kilka lat na swoją kolej. Obecnie mój status to 9 z 19 :) U mnie kwartał chyba zmieni się w miesiąc własnej półki :...
Niech ktoś poleci jakąś książkę o psychice kobiet, jak wpłynąć i budować stosunki emocjonalne itd. :)
Jak w tytule kupię całą serię o Agacie Raisin lub tylko tom 24 "Śmiertelny dług"
No, tak, Hosseiniego ja też. I Axelsson Majgull (siedem) Ze Świata Dysku Pratchetta został mi tylko Wiedźmikołaj (którego czytałam, ale z jakiegoś powodu, pewnie przez czyste przeoczenie, nie wstawiłam oceny, więc mam pretekst, żeby przeczytać ponownie), Potworny regiment, Zadziwiający Maurycy i jego uczone szczury i dwa ostatnie tomy podcyklu "Nauka Świata Dysku". Mam też przeczytanych całych Nomów. "Johnny Maxwell" i "Długa Ziemia" chyba nie b...
MWD Eco Umberto - przeczytałam 33 jego książki, zostało mi 14, Pratchett Terry - ze Świata Dysku została mi tylko Pasterska Korona, ale w przyszłości sięgnę chyba też po Długą Ziemię i parę esejów García Márquez Gabriel - oprócz jakichś zbiorów iberoamerykańskich zostały mi 3 pozycje. I co wtedy? Dla mnie King daje radę i wiele z pozycji bardzo mi się podobało, ale niektóre pozycje są dla mnie tak "cringeworthy american" (np. Pokochała Toma...
Greene Graham - wszystko. Kiedyś popełniłam czytatkę na ten temat, bo autorów znaczących było u mnie sporo, ale dawno jej nie aktualizowałam. Można jednak zerknąć: Znaczący autorzy moich lektur
Moi "wybrańcy" zmieniali się w czasie. Najpierw był Dick Philip K. (Dick Philip Kindred) następnie Kossak Zofia (Kossak-Szczucka Zofia) aktualnie Parnicki Teodor
Nie wiem, jak bardzo pedantycznie traktować mojego ukochanego Balzaca z jego juweniliami i masowo na pewnym etapie życia tworzoną komercją, którą chyba tylko wyspecjalizowani filolodzy ogarniają, ale "Komedię ludzką" przeczytałam całą :p Dużo bym dała za autora, który wciągnąłby mnie w równym stopniu więcej niż jednym dziełem, zostawiając jeszcze kilka w zapasie.
Na ten moment nie mogę na 100% określić czy będę, ale bardziej pasuje mi drugi termin i bardziej niedziela, czyli 20 listopada.
Pochwal się o kim mowa! :) King jeszcze żyje i dalej tworzy, chociaż muszę subiektywnie przyznać, że najlepsze lata ma już za sobą. Jednak, każda nowa przeczytana książka ciągle dostarcza mi radości :) Teraz sobie uświadomiłam, że przeczytałam rownież wszystko Hosseiniego - ale to 'tylko' trzy książki :)
Ja byłam blisko z trzema ulubionymi autorami, ale ponieważ wszyscy niedawno zmarli, to zmieniłam system i teraz dozuję sobie ich dzieła, no bo tylko to mi zostało. ;(
Cześć! Zbliżam się wielkimi wielkimi krokami do ogłoszenia radosnej nowiny, że przeczytałam wszystkie książki mojego ulubionego Stephena Kinga - brakuje mi 4, i ruszę z kopyta, jak skończę KWP - do 31.12.2016 :) :) Ciekawi mnie, czy ktoś z Was też ma takiego hopla na punkcie jakiegoś autora i może się pochwalić, że przeczytał wszystkie jego książki? King należy raczej do 'płodnych' pisarzy, ale może znajdzie się ktoś, kogo ulubiony pisarz lu...
Pomysł na rozruszanie forum uważam za ciekawy, jednak żeby dobrowolnie zapisywać się na codzienne pisanie jakiegoś posta lub zakładanie tematu to trochę przesada - chodzi przecież o jakość, a nie o ilość. Na niektóre tematy po prostu czasem nie mam nic do powiedzenia, albo muszę nad odpowiedzią pomyśleć. Jestem na TAK, jednak na swoich zasadach - co też staram się realizować :)
Tak, sądzę, że masz rację. Burza w mózgu pozwala przetworzyć odczucia, przeżycia w słowa, język, lepiej je uchwycić i włączyć. Świadoma internalizacja. Ja mam jeszcze tak, że najłatwiej formułuje mi się myśli w rozmowie, niepospiesznej.
Bajki zostały odebrane w piątek i już się czytają! Przepraszam za "obsówę" czasową! ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)