Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Rincewinda średnio lubię - wiedźmy i straż najlepsza. Ale wiedźmy dopiero od drugiej części - Równoumagicznienie to preludium. No i Kosiarza - Kosiarz absolutnie wymiata.
Literatura górska - Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (5,5) - Wspinaczka: Mount Everest i zgubne ambicje (4,5) Fantastyka - Tajemnica Diabelskiego Kręgu (5) - Kłamca (4,5) - pierwszy - Bóg marnotrawny (4,5) - i drugi tom cyklu "Kłamca", w którym głównym bohaterem jest Loki - bóg kłamstw ze skandynawskiej mitologii - Ludy skandynawskie (4) - mitologia Skandynawów Kryminał - Głos (4,5) - Jedw...
Ponda 1000 książek na sprzedaż chwilowo dostępne w listach typu Autor - tytuł. Wklejenie linków w przeglądarkę odeśle do wybranych list. Na życzenie przesyłam zdjęcia, opisy, opcje dostawy i ceny. Autorzy nazwiskami na A/Ą: http://ksiazkonet.pl/index.php/artykuly/12-autorzy-a Autorzy nazwiskami na B: http://ksiazkonet.pl/index.php/artykuly/13-autorzy-b Autorzy nazwiskami na C/Ć: http://ksiazkonet.pl/index.ph...
Miałam szczere chęci. Planowałam kupić, tak jak w przypadku połowy poprzednich tomów, wydanie angielskie, żeby nie musieć czekać na polskie. Przejrzałam w księgarni - i nie, to nie jest to, ta forma nie dla mnie, przecież cały smak, a przynajmniej 3/4, tam był w narracji!
No proszę, a na razie nikogo, kto by przeczytał nowego HP? Niespodzianka jak dla mnie, bo w ciągu 10 dni zdobył już ponad 120 ocen...
A dla mnie Piekło pocztowe to jedno z ulubionych dzieciątek Pratchetta, no i jeszcze Prawda. W ogóle te późniejsze jakieś bardziej filozoficzne, głębsze i ulubieńsze. Ale wiedźmy to wiedźmy. Chciałabym być jak Babcia Weatherwax jak dorosnę...
Cała przyjemność (no dobra, prawie przyjemność ;)) po mojej stronie. :) Chociaż niezupełnie, bo było jeszcze "Piekło pocztowe", które mnie wzięło. Było naprawdę niezłe. Ale znajomym się nie podobało. :) Skoro taka jest twoja opinia, dam jeszcze szansę tym wiedźmom na pewno. Dobrze wiedzieć, że nie jestem zupełnie stracona dla świata fantastyki. :) Wszystko przez to całe zamieszanie z podcyklami. Ciężko zdecydować, co czytać, żeby wiedzieć o co ch...
Równoumagicznienie i Kolor magii - gratuluję, trafiasz idealnie w oficjalnie najsłabsze Pratchetty :D
Ostatnie kuszenie (5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (5,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (5,5) Katiusza z bagnetem: 14 sekretów ZSRR (5)
Lektury PAŹDZIERNIKA 2016 r. 1. Obsesja Apolla (4) 2. Czwarty klucz (4,5) 3. Najgorsze dopiero nadejdzie 4. Dolina Śmierci [KAW] (wydanie przedwojenne) powtórka (6 - bzm.) 5. Szeptucha (4,5) 6. U stóp puebla (wydanie przedwojenne) powtórka (6 - bzm.) 7. R.I.P. (5) 8. Jasna skała (wydanie przedwojenne) powtórka (6 - bzm.) 9. Ocalone miliony (wydanie przedwojenne) powtórka (6 - bzm.) 10. Śmierć Judasza (wydanie przedwojenne) powtórka (6...
Bardzo dobry miesiąc za mną! Iluzja grzechu Ocena - 5. Kiedyś upierałam się, że będę czytać cykl po kolei, przez dziwaczną kolejność tłumaczenia odpuściłam jednak. Bardzo dobra intryga, aż trudno się oderwać, w tym tomie autorka w świetnej formie. :) Wilk w owczej skórze Ocena - 4. Dłuższe formy wychodzą autorce znacznie lepiej. Opowiadanie sztampowe, schematyczne i bez polotu. Bohaterowie nijacy, nawet w życiu głównej bohaterki nic ciekawe...
Zaczyn: O Zofii i Oskarze Hansenach (6) Szwecja czyta. Polska czyta (4,5) Król (5,5) Panika (4) Galeria kotów: Historia sztuki z pazurem (6) Wieloryby i ćmy: Dzienniki (5) Wieczny Grunwald: Powieść zza końca czasów (5,5) Cień (4,5) Rysice (4) Nienachalna z urody (4,5) Szumowiny (5) Pensjonat pamięci (5) Szczegóły w czytatce Moje lektury 2016
Ja też nie jestem znawcą. Cytowałam po prostu specjalistkę od Szekspira. Swoją drogą ciekawą rzeczą byłoby policzyć jaki procent całego tłumaczenia całego Szekspira stanowią błędy (bo błędy w tłumaczeniu są obiektywne widoczne) Słomczyńskiego. Na pewno jego sceny komediowe nie są śmieszne. Barańczaka krytykowano od zawsze (inaczej nie przepraszałby, że jego Szekspir jest zrozumiały) - to było jego credo - przede wszystkim oddawać ducha utworu...
Może nie zachwycająco. :) Przeczytane: 24. Cesarz Ameryki: Wielka ucieczka z Galicji - 5 W trakcie: Odrodzenie
O, to faktycznie wielka przyjemność :-)
Wieczorami jako lektor mam przyjemność czytać Babcia na jabłoni:)
Rzeczywiście czytał :D
Lapidarium IV (5) - powrót do Lapidarium. Ten tomik wyjątkowo gorzki i pesymistyczny, ale wciąż to świetne przemyślenia Opowiedzcie, jak tam żyjecie (5) - wspomnienia z wypraw Christie po Bliskim Wschodzie, bardzo ciepłe, humorystyczne, opierające się głównie na zdumieniu, jak inaczej od nas myślą ludzie na wschodzie. Mimo wszystko jednak Autobiografia jest dużo lepsza. Zasłona kłamstw (3,5) - podobno średniowieczny noir... średniowiecze w ...
Żeby tak nie dyskutować po próżnicy przeczytałam jedną z książek Hill i sporządziłam adekwatną czytatkę: 'Trochę śpiewu i tańca', Susan Hill. Moim zdaniem jest to pisarka, do której można spokojnie wracać po latach.
Aaa, no to gratulacje i trzymam kciuki za zwieńczenie oczekiwania sukcesem! Z doświadczenia tylko powiem (chociaż jestem ojcem, nie matką), że powinnaś się teraz naczytać na zapas, bo potem może być ciężko...
Zdrowie to jest, nawet podwójne! Po prostu za 4 miesiące rodzimy :) wtedy to dopiero przystopuję z czytaniem :)
Miesiąc, zaiste, literacko doskonały: 1. Wszystkie kolory snów - powieść o pracy i życiu prywatnym pani psycholog w średnim wieku. Ogromny plus za znakomite monologi pacjentów zawierające nawet po kilka stron - czyta się je jednym tchem. Do tego wycinki z peerelowskiej rzeczywistości, w której bohaterce przyszło dorastać. Zważywszy na zawód wykonywany przez autorkę pojawia się pytanie, jak wiele z wątków zostało zainspirowanych autentycznymi h...
BNetka staje się popularna - coraz więcej nowych użytkowników, zachwyconych różnymi tytułami. Witamy w naszych skromnych progach i liczymy, że tak Ty, jak i pozostali zostaniecie na dłużej, przynajmniej, by ocenić więcej książek niż tę reklamowaną oraz uwentalnie odpowiedzieć na komentarz ;p
Ojej - no to życzę powrotu do zdrowia! No i troszeczkę zazdroszczę, że masz czas, który możesz poświęcić na czytanie ;)
Oj nie, jeszcze dużo przede mną, ale jako że najbliższe 4 miesiące muszę spędzić w łóżku lub okolicy, to i czytanie szybko idzie :)
Mam bardzo dużo książek ostatnio wzbogaciłam biblioteczkę o książkę Valeria Luiselli „Nieważcy”. Książka jest mega ciekawa i nie żałuję, że ją kupiłam. Wiem, że wiele osób uważa ją za ciężką książkę mnie natomiast lekko się ją czytało bo lubię takie zawiłości jakie się tam pojawiały. Myślę,że warto było wzbogacić biblioteczkę o tą pozycję
Hm, można zmienić, ale ciekawe, że w niektórych księgarniach internetowych nadal jest pod starym tytułem. Albo zmienili w ostatniej chwili, albo nie uznali za stosowne kogokolwiek powiadamiać - marketingowy strzał w stopę.
1. Helene Hanff "Underfoot in Showbusiness" (5) - autorka na przykładzie własnym i swej przyjaciółki, olśniewająco rudej aktorki od ról "pierwszej naiwnej", której słoń nadepnął na ucho, opisuje jak przy błyskotliwych początkach ponieść absolutną porażkę na Broadwayu, nigdy nie doczekać się wystawienia własnej sztuki i przeżyć. Do tego realia życia "niższej klasy średniej" w Nowym Jorku w latach 40. i 50. oraz początki "aneksu do teatru" czyli te...
Ta książka ma tytuł "Inna od siebie".
No no, zazdroszczę sytuacji, że się poszukuje czegoś do czytania i czyta wszystko jak leci ;) Ale trzymam kciuki, no i rozumiem, że to jeszcze nie koniec sprowadzania książek na własną półkę?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)