Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja też :-). Może dlatego, że rzadko zdarza mi się czytać coś z akcją w Australii.
Naprawdę dla Ciebie to odstraszający tytuł? Ja lubię takie zakręcone :-).
13 pięter - 4.5 - dobra, ważna książka, ale trochę mnie odstraszyła ilość historii ludzi, którym się nie udało. Sama mam kredyt, więc potraktowałam to osobiście - książka wzbudziła we mnie silną postawę lękową. Pokój - 4 - czytana, by się dowiedzieć czym zachwycają się inni. Całkiem dobra, ale jak dla mnie posiadająca wszystkie cechy amerykańskiego bestsellera - niby super, ale czegoś brak... Jeden z nas: Opowieść o Norwegii - 5.5 - dobra, ba...
Rozumiem. Oj, ale porównanie stylu Fleszarowej do stylu Mniszkówny - to mi się jednak trochę kłóci. Można Fleszarowej nie lubić, ale nie można zaprzeczyć, że dba o złożoność postaci, napięcie, buduje mnóstwo plastycznych, dramatycznych scen. Z "Trędowatej" najeżonej papierowymi postaciami, bzdurnymi opisami, przydługawymi dialogami i absurdami w rodzaju "młotów walących Stefci na mózg" można się dziś co najwyżej serdecznie pośmiać.
Troszkę miejscami dla mnie za ckliwa. Temat dobry. Ale styl z Trędowatej, czyli: chętnie przeczytam, ale szału nie ma. To jest, Misiaku, ocena "powyżej przeciętnej", więc nie taka zła.
1. Wytępić całe to bydło (4,5) Pomimo swoich wad ten specyficzny esej wart jest uwagi. Autor sprawnie udowadnia tezę, że na akty XX-wiecznego ludobójstwa i Holocaust miał wpływ XIX-wieczny klimat imperialistyczno-kolonianlny podbudowany filozofią Spencera i pre-Darwinizmem. Bo gatunki (rasy) słabsze muszą wyginąć by zrobić miejsce silniejszym. Indianie, Aborygeni, Murzyni to prekursorzy übermenschów: Żydów, Rosjan, Polaków. Przy czym jest to na...
1. Trzy kobiety (3.5) - ocena podniesiona za opowiadanie trzecie, które ma chociaż jakąś psychologię, choć taką raczej kapryśno-oniryczną. Poza tym nuda. 2. Lalka (5) - powtórka, ocena bez zmian. Większe docenienie pojawiającego się tu i ówdzie zjadliwego humoru, ale też bardziej rzucił się w oczy myzoginizm (najlepiej wypada prezesowa Zasławska) i niechętny stosunek do Żydów. Nie pamiętałam też, że tak wcześnie pojawia się motyw "nie ratować sa...
Jolu, a skąd taka niska ocena dla "Stangreta"?
Tajemnica Bladego Konia
Dałam sobie Wielkie kłamstewka do schowka. :-)
Prawda? Prowadź swój pług przez kości umarłych. Taki nieciekawy, odstraszający tytuł (tu mi się przypomina Anna Inn w grobowcach świata, która była dla mnie niestrawna), a taka dobra książka.
Dom na klifie (Kowalski Marian) niezainteresowana Broadchurch (Kelly Erin) 4,0 Nie dla mięczaków: Historia krótkiej wolności Piotra V. (Szwaja Monika) 4,0 Bursztyny (Kossak Zofia) 5,0 Stangret jaśnie pani (Fleszarowa-Muskat Stanisława) 3,5 Nieznany kraj (Kossak Zofia) 4,0 Włoskie buty (Mankell Henning) 4,5 Wędrujący duch (Paver Michelle)5,0 Opowiadania (Konopnicka Maria) 5,0 Iwona czy Agnieszka? (Katner Grażyna) niezainte...
Trzecia lokatorka - moja ocena: 3,5. Ciekawa intryga, ale w lekturze bardzo przeszkadzało mi takie... jakby to nazwać... rozwlekanie akcji i wątków. Poza tym na niektóre ślady w swoim dochodzeniu Poirot wpadał w sposób tak przypadkowy, że aż niewiarygodny. To sprawiało niestety wrażenie sztuczności. Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
Rock mann - Wojciech Mann 20 zł Projekt matka - Małgorzata Łukowiak 15 zł Carte blanche - Jacek Lusiński 15 zł Zagubione niebo - Katarzyna Grochola 15 zł Wybrałam życie - Brygida Grysiak 10 zł Osaczona (wyd. Kieszonkowe) - Tess Gerritsen 5 zł Cel snajpera - Chris Kyle 20 zł Kat biografia Huberta Wagnera - Grzegorz Wagner 20 zł Części intymne - Izabela Sowa 5 zł Mariola, moje krople - Gutowska-Adamczyk 12 zł
Miałam nadzieję, że będzie więcej, a są tylko dwie: 1. Modlitwa o sen - 4 2. Roznosiciel - 4 A w lutym wypada skończyć: Róże, Cecylie, Florentyny: Opowiadania pisarzy polskich Święta Kinga: Żywot hagiograficzny Haiti
Zaczęłam czytać nowego Reachera: Zmuś mnie. Od razu na 21 stronie "zamówił standardowe śniadanie, to znaczy pankejki i jajka na bekonie", a na kolejnej, 22: "Kelnerka rzyniosła śniadanie. Pankejki i jajka na bekonie". Pal licho bekon, chociaż mamy rodzimy boczek. Ale pankejki?! Czy tłumacz nie słyszał o naleśnikach? Przecież to nie jest żadne spolszczenie, tylko jakiś potworek!
Wielkie kłamstewka (AUS-Sydney-2014); ocena: 5 Trzy kobiety, których przyjaźń cementują dzieci chodzące razem do szkoły. Trzy historie, niby podobne a jednak różne, opowiedziane na trzy głosy. I towarzyszący im chór, niczym z greckiej tragedii, który uzupełnia narrację. Liane Moriarty jest mistrzynią w kreowaniu historii rodzinnych, na pierwszy rzut oka sprawiających wrażenie idylli małżeńskiej i beztroskiej egzystencji, a tak naprawdę skrywając...
Łelbek! ;)
"Żniwa zła" (najnowsze tłumaczenie Anny Gralak kolejnej części serii o Cormoranie Strike'u) prawie mnie zawiodły - tylko trzy "kfiatki": - „każdy, kto widział ją rozebraną w skłotach i brudnych komunach” (s. 35); - „Strike musiał wyguglać kilka rzeczy” (s. 104) - „przez cały dzień przekąsiła tylko torebkę czipsów” (s. 143)
Akcję jednak zacząłem od stycznia (planuję kontynuować ją do końca czerwca, później zobaczymy). Przypadkiem czytałem niemal wyłącznie książki polskich autorów. Na akcję załapały się: Rzym: Ludzie i budowle (5) Wędrówki Śródziemnomorskie (4) Konopielka (5) - napisana w 1973, ale autor pisał jeszcze długo po tym okresie, więc uwzględniam, tym bardziej, że to bardzo dobra powieść. Katharsis: O uzdrowicielskiej mocy natury i sztuki (5) Ktoś tr...
U mnie tak: 1. Śmierć w darkroomie - taki kryminał, nie-kryminał. Nic specjalnego. 3,5 2. Prowadź swój pług przez kości umarłych - to moje drugie spotkanie z Olgą Tokarczuk, jak najbardziej udane. Niby kryminał, ale też nietypowy. Książka ma świetny klimat. 5 3. Opowiadania pisarzy rosyjskich XIX w. - chodziła za mną ta antologia i chodziła, więc w końcu się porwałem na pierwszy tom. Cóż, doceniam klasyków, ale mnie w fotel nie wbijają. Zup...
Nigdy nie mogę się doczekać tego wątku, więc tym razem, zakładam go ja! ;-) I zapraszam do książkowych podsumowań!
Ja kupiłam w Amazonie za obłędną sumę £1.49 dzieła zebrane L.M. Montgomery w ebooku i na początek przeczytałam "Błękitny zamek" właśnie. Trochę się bałam, że Valancy będzie dla mnie obcą postacią, bo przyzwyczajona byłam do Joanny, ale jakoś nie było problemu. Nawet podniosłam ocenę z 4 do 5. Potem przeczytałam "Janę ze Wzgórza Latarni" i też podniosłam jej ocenę z 4 do 5. Szczególnie lubię w tych książkach takie dziwne drobiazgi, np. babka Jan...
Serdecznie Wam dziękuję za dzisiejsze spotkanie w takim gronie! Przyszło 9 osób, dawno nie było nas tak dużo!
Dołączam! Zaczęłam z wielkimi obawami od Błękitny zamek i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Teraz robię powtórkę z Ani. Mam sentyment do tej serii.
To dużo bardziej niż w "Futu.re" dało się odczuć w "Witajcie w Rosji". Pomysły na opowiadania świetne, wykonanie słabe. Co do samego "Futu.re" to nie byłabym aż tak surowa w ocenie, mnie osobiście powieść wciągnęła i przeczytałam ją zaledwie w kilka dni. Chociaż autor na pewno nie trafił do spisu moich ulubionych.
Zerwać pąki, zabić dzieci Wyspa Tokio
Widzę, że książka już całkiem blisko mnie. ;) Ale że akurat w najbliższym czasie mogę być często w rozjazdach, prosiłabym o przesunięcie mnie o jedno miejsce w dół :) Mam nadzieję, że to nie problem. :) Nie chcę po prostu mącić z pocztą, no i przetrzymywać książki ;)
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Zabieram się do czytania. :)
Nie mam nic przeciwko temu! Obawiam się,że u mnie książka ta wciąż jest daleko w kolejce za pożyczankami.. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)