Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szymiczkowa do przeczytania. Nie ma jak polskie kryminały, mam nadzieję, że lepsza będzie niż Kwiatkowska. Dziękuję za opinię o Grzebałkowskiej. Taka zachwalana, a jakoś sceptycznie do niej podchodziłam po fragmentach odsłuchanych w radio i przejrzeniu w księgarni. Wciąż się łamałam, a teraz już wiem, że na krótką listę nie wchodzi. Może kiedyś, jak przypadkiem wpadnie w ręce, a nie będzie nic innego (jakby to było w ogóle możliwe...).
Obejrzałaś też serial "Olive Kitteridge"? Bardzo mi się podobał, prawie tak samo jak książka.
1. Korona śniegu i krwi, ocena: 5 Czyta się świetnie (stąd ocena). Ale - niewiele zostaje po lekturze. Ta książka to takie "średniowiecze dla opornych" czy też "rozbicie dzielnicowe w weekend". Jako że równolegle czytam Parnickiego, to przeskok olbrzymi. Na szczęście nie ma nagięć faktów, a jedynie twórcza interpretacja luk (co akurat częste i gęste również u Parnickiego). Postaci przedstawione zbyt prosto, raczej powierzchownie, nie ma rysu ps...
Niedziela na wsi też ci nie przypadła do gustu? Bo Pasażer do Frankfurtu... cóż... tu mogę zrozumieć niską ocenę :)
Prawdę mówiąc, nie widzę zbyt wielu podobieństw między książkami Hosseiniego i „Zapachem cedru” (tego ostatniego nie oceniłam, ale miałam w ręce). Mogłabyś uzasadnić?
"Kurhanek Maryli" Bauer (4) "Magia sprzątania" Kondo (3.5) "Tajemnica Sosnowego Dworku" Kursa (4.5) "Babska misja" Kursa (4.5) "Najlepsze jest najbliżej" Kursa (3) "Ekologiczna zemsta" Kursa (4.5) "Niespodziewany trup" Kursa (4.5) "Teściową oddam od zaraz" Kursa (4.5) "Pisma o sztuce i kulturze" Gombrich (5) "Zakazane wrota" Terzani (3) "Listy przeciwko wojnie" Terzani (2.5) "Zaplątana miłość" Wilczyńska (3) "Ta druga" Wilczyńska (4) ...
Miłość na Pacyfiku (Deutermann Peter T.) 3,5 Posłaniec śmierci (Kakiet Andrzej) 4,5 Potrzebna atrakcyjna brunetka (Gardner Erle Stanley) 5,0 Zabawa w mordercę (Prokop Gert) 4,0 W trakcie książka kryminał Waltariego. Nie pamiętam tytułu. A w Katalogu jej nie widzę. Książka została na miejscu mojego wakacyjnego pobytu. Zaraz tam jadę.
Moja walka: Księga pierwsza (3,5) - temu panu już dziękuję. Ostry dyżur (4) Queen: Nieznana historia (3) Echo winy (5) Poza dobrem i złem (5,5) Grzesznik (3) - tej pani także dziękuję. Bez ograniczeń: Jak rządzi nami mózg (4,5) Szczegóły tutaj: 2015 - przeczytane
Ze mną, bo ja chyba też będę. Jeśli można. Mąż jedzie pod Puławy i mógłby mnie zostawić.
Kołysanki przytulanki - 5 - świetna pozycja wyciszająca maluchy przed snem. Przeminęło z wiatrem - 6 - mój lipcowy hit. Napisałam czytatkę o ogólnych wrażeniach z lektury Przeminęło z wiatrem - Margaret Mitchell Własny kolor - 6 - lipcowy hit wśród książek dziecięcych. Napisałam czytatkę Wspólny lepszy niż własny - "Własny kolor" - Leo Lionni Miś patrzy! - 5 - ocena tak naprawdę należy się oryginałowi, bo polskie tłumaczenie jest jak dla mnie...
Czy ktoś może mi pożyczyć "Ukryte terapie" J.Zięby??
Kayu, fajnie, że podjęłaś się tego zadania. Fotoplastikon - książka kupiona z braku rozsądku i przywieziona z Polski wbrew licznym przysięgom. No ale jak się oprzeć Dehnelowi i starym zdjęciom? I słusznie, że się nie oparłam, bo książka jest cudna, zaglądam do niej i zaglądam. Jak do rodzinnego albumu i jak do teatrzyku osobliwości. Podejrzewam, że wcześniej czy później kupię papierowe wersje wszystkich dzieł Dehnela. I wyrzeźbię mu nieduży po...
Jak zabawnie. Dwie Agatki, które oceniłaś tak różnorodnie, u mnie ocenione na najgorszą agatkową 2. Ach, gusta czytelnicze...:D
Marsjanin [5] hard science fiction, w którym czuć ducha Lema. Siódemka [3,5] momenty były, ale to według mnie najsłabsza książka Szczerka, jaką do tej pory czytałem.
"63. Gdzie jest moja siostra? (Nordqvist Sven) [do książki dodano opisy lub recenzje] (4,5) Rewelacyjna wizualnie książka obrazkowa, z nieco słabszym tekstem." A znasz kota Findusa? Tam też są genialne ilustracje. :) I do Mamy Mu też są świetne, ale te wszystkie stworki urzędujące w domu roztargnionego Pettsona to mistrzostwo świata po prostu.
1. Komu bije dzwon - Wyzwanie czytelnicze 2015 (wersja mocno skrócona) - książka wojenna; ocena: 3,5; najlepsze z całej książki - choć dość enigmatyczne - jest zakończenie. Wątek miłosny to jakaś masakra, wątek wojenny zupełnie dobry. Byłby jeszcze lepszy, gdyby powieść nie była tak rozwlekła. 2. Ścieżką na Ararat - Literatura ormiańska; ocena: 3,5. Krótki i treściwy przegląd historii Armenii. Niestety posiadający wtręty na temat "jedynie słus...
W skrócie wygląda to następująco: 60. Portret damy (ocena 3,0) Zdecydowanie zbyt przegadane, rozwlekłe i nudne. Nawet jak na standardy XIX-wieczne. 61. Obcy (4,0) Wszystko niby ok, ale jakoś to wszystko zbyt wydumane. 62. Niewola (5,5) Coś dla miłośników długich powieści. Bildungsroman antyczno-żydowska. Najlepsze fragmenty dotyczą pierwszego w historii pogromu Żydów w Aleksandrii. 63. Gdzie jest moja siostra? (4,5) Rewelacyjna wi...
U mnie niewiele, ale ciekawie: 1. Śnieżka musi umrzeć (5). Bardzo dobry kryminał, bardzo dobra powieść. Przekonująco nakreślone, pełnokrwiste postacie. Przyznam, że zabierałam się za tę książkę z pewną ostrożnością, bo raczej unikam kryminałów, które w dużej mierze koncentrują się na pracy policji. Po prostu podskórnie oczekuję hollywoodzkich klisz, których strasznie, ale to strasznie nie cierpię. Na hasło "młoda policjantka" uruchamia mi się ...
Czasem można się też wkurzyć ;) Ja wczoraj skończyłem "Zbójców" Schillera na Wolnych_Lekturach i bardzo mnie denerwowało, że mało jest sensownych objaśnień odwołań historycznych czy mitologicznych, za to za każdym razem (kilkanaście co najmniej razy) był odnośnik tłumaczący, że "mię" jest przestarzałą formą zaimka "mnie"!
Wołanie na Mlecznej Drodze - 4 Pamiętnik przetrwania - 4,5 (Moi nobliści) Okruchy codzienności - 5 Działa Nawarony - 4 Z jak Zachariasz - 5 Grawitacja - 5 Kiedy byliśmy sierotami - 4 Pokój nr 19 - 4,5 (Moi nobliści) Obca pamięć - 3 Złoty rydwan (58%) - 4,5 Ostatni dzień pary - 4,5 1Q84: Tom 1 - 5 1Q84: Tom 2 - 5 1Q84: Tom 3 - 5 Każdy dostanie swoją kozę (99%) - 5 Silos - 5 W wysokiej trawie - 4 Rycerze wielkiej gry - 4,5 Histori...
Sekretne życie pszczół - 4.0 Zbyt dużo uproszczeń jest w tej książce, jak na mój gust, ale poza tym całkiem dobra. Galaktyka I: Radziecka fantastyka naukowa - 4.5 Galaktyka II: Radziecka fantastyka naukowa - 4.0 Jak to zwykle bywa z antologiami, jedne opowiadania lepsze, inne gorsze, ale większość interesująca i można poznać autorów, o których w życiu się nie słyszało. Przynajmniej ja tak miałam, zwłaszcza w II tomie. Nikt nie widział, n...
Polecam słowniki ang-ang w czytnikach (mój taki ma), bardzo ułatwiają czytanie w oryginale, bo definicja słowa pojawia się tylko na dole ekranu, nie trzeba "wychodzić" z czytanej książki.
Ojej, miło mi, że ktos jeszcze wyciąga ten temat, rzeczywiście parę rzeczy zostało i się nawet bardziej rozrosło z zalinkowanych źródeł. Dodam jeszcze bardzo ogólną uwagę: rzeczy darmowe to z reguły te, którym wygasły prawa autorskie - zarówno dla autora, jak i dla tłumacza. Jest to 70 lat od śmierci autora lub od opublikowania utworu (jeśli np. autor jest anonimowy). Czyli jeśli mamy takiego Szekspira albo Conrada, to już minęły te lata i ich d...
Witaj. Cieszę się, że postanowiłaś zachować tytuł wątku :) 17. Dom na odludziu Pierwsza połowa tego zbiorku wydała mi się zupełnie nieciekawa, dopiero 4,5 ostatnich opowiadań mnie wciągnęło (4) 16. Śmierć detektywa Na swój sposób podobało mi się bardziej, niż pierwsza część. Tam, jako przedstawienie postaci, tu mają szansę się rozwijać. A ponieważ Molly buduje sobie życie od początku, jej świat cały czas się rozwija, pojawiają się nowe po...
Zapraszam Was wszystkich do dzielenia się książkowymi wspomnieniami :) Oraz witam jako kontynuatorka tego wątku :)
Spróbuj tego Zapach cedru
Dziś przyszła paczka, a w niej mam: Krew na śniegu Byliśmy łgarzami Teraz mam dylemat od której zacząć...
Ceny komiksów niestety nie są przyjemne dla portfela... Weźmy choćby album Sprawiedliwość: http://www.sklep.gildia.pl/komiksy/274041-sprawiedliwosc i dyskusję w komentarzach na temat ceny albo specjalną promocję "Nigdy więcej komiksów za 100zł": http://www.sklep.gildia.pl/promocje/191 Mój najdroższy album to Zagubione dziewczęta - cena okładkowa 199... W przedsprzedaży było kapkę taniej. 75 to naprawdę nie dużo za takie niszow...
Przynajmniej jednego doprowadzi. ;)
Cena 75 zł dla uczestników akcji już robi wrażenie z lekka zaporowej. :( A ile to może kosztować bez tej zniżki? Będą chętni na ten album? Bo wydać to sobie wszystko można, pytanie czy będą nabywcy.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)