Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ciekawe, co właściwie masz na myśli, bo po wojnie nie było ani jednego wyboru opowiadań fantastycznych Doyle'a poza Głębiną Maracot i Trującym pasmem, ale tam oprócz tytułowych krótkich powieści są po 2 tylko opowiadania, a i tak jedno się powtarza...
"Wu wei płyń z prądem życia" - Fischer Theo Sztuka życia według stoików Mądrość i cuda świata roślin
Do tego, Misiaku, jeszcze nie dotarłam :) Mówisz, że będzie lepiej?
Nie do końca mogę się zgodzić. W mojej opinii opowiadania nie są spektakularne, ale bronią się. Mam tu na myśli te z tomów "13 zagadek" i "Śmiertelna klątwa", nie pamiętam, czy je czytałaś.
A ja w planach na maj mam książkę Samotny orzech. To w ramach mojego własnego wyzwania czytelniczego Literatura ormiańska. Dopiero teraz zauważyłam, że wydawcą książki było TPPR "Współpraca" - Towarzystwo Przyjaźni Polsko-Radzieckiej :D Książka ma tylko jedną ocenę, ale za to 6. Zapowiada się ciekawie :D
Moja droga do Santiago: Opowieść pielgrzyma agnostyka w ramach Wyzwanie czytelnicze 2015 (wersja mocno skrócona) w kategorii "Miejsca, które chciałam odwiedzić"
Już po lekturze. Wystawiłam ocenę 3,5. Bez rewelacji, ale wydaje mi się, że i tak lepiej niż w przypadku innych tomów opowiadań. Opowiadania to zdecydowanie nie była "branża", w której Agatha wypadała dobrze...
Dwanaście prac Herkulesa - ocena 3,5. Opowiadania były według mnie lepsze niż w poprzednich tomach tego typu. Jeśli miałabym wskazać najbardziej udane, to byłby to "Pas Hipolity" i "Jabłka Hesperyd". Generalnie jednak uważam, że opowiadania Agacie nie służyły - chyba po prostu miała w nich trochę za mało miejsca dla pokazania swoich prawdziwych możliwości :)
Dziękuję biblionetkowiczom za przybycie! Naprawdę, szczerze się ucieszyłam, jak was zobaczyłam :) Na kolejną wymianę zapraszam do Zabrza, do Galerii na ulicy Wolności, w sobotę 25 kwietnia, w godzinach 10-14.
Zazulka pojawiła się na naszym gruncie w roku 1915, a jak dotąd łącznie na 4,06 oceniło ją tylko 16 osób.
Marżin całkiem pomalutku czyta „Książkę o smutku” - Książka o smutku
Star Carrier tom 4: Odchłań zakończony. Ocena 5. Cała seria jak na razie trzyma bardzo wysoki poziom. Powoli "space opery" stają się moim ulubionym rodzajem fantastyki. Jak zakończę tę serie to chyba sięgnę po Evana Currie ale to dopiero za jakiś czas. Jako że nie słucham ani nie czytam dwóch podobnych książek po kolei przyszła pora na Bangarang Jakuba Ćwieka.
Marżin już rusza w „Niebezpieczną podróż” - Niebezpieczna podróż, książeczkę wydaną u nas w 1986 przede mną ogólnie na 4,04 oceniło 14 osób, ode mnie dostała 5.
Porządnie się wahałem, czy wpisać tu to, ale... zasługuje:) Zrobiłem chwilowy „wyłom” w lekturze głównej książki, bo przede mną była Niebezpieczna podróż (Marżin rusza już w „Niebezpieczną podróż”). I cóż? Warto było!:) Spotkałem tu... ale o tym na własną rękę może dowiedzą się też inni, jak tylko wyruszą w tę „niebezpieczną podróż”:)
Zrobię chwilowy „wyłom” w lekturze głównej książki, bo przede mną Niebezpieczna podróż (Marżin rusza już w „Niebezpieczną podróż”).
Osobiście również polecam książkę Najlepszy z psychologów: Jezus i mądrość duszy Książka mnie osobiście urzekła, to książka pełna mądrych i wartościowych cytatów gorąco ją polecam. Podobna książka nosi tytuł "Religia i psychologia" - Armando Favazza. Ta druga jest nowszą pozycją i można ją znaleźć jako nowa pozycja.
Kubuś Puchatek dobra myśl np. "Kubuś Puchatek i filozofowie"
Kupić to nie kupiłam, ale nowe nabytki są :p Leniwa ze mnie bestia, nie chce mi się jeszcze raz pisać: https://ksiazkowo.wordpress.com/2015/04/18/troche-zimy-troche-lata-troche-ksiazek/
Po raz drugi zacznę Czas ognia, czas krwi. Znużyła mnie za pierwszym razem, ale może po prostu nie byłam wówczas w nastroju do bajek?
Ja też będę ok. 14:00 - 14:30. Do zobaczenia!
Postaram się zdążyć na 13:30. :)
Książka gotowa do dalszej podróży. W poniedziałek powędruje do kolejnej osoby :)
Bardzo krótka lista: 1. Lila <- książka w drodze. Czy naprawdę nikt więcej nie chce czytać (prawie) bajek?
Posiadam tą książkę.Biblioteka groszowa.Czy jest jeszcze potrzebna?
Jestem już w 3/4 Robotników - i żadnych, ale to żadnych stóp. Mistrz zmienił swoją fobię, czy jeszcze mnie zaskoczy? Zresztą - o mieszańcach też nie ma w takim stopniu, jak w KZG czy Srebrnych orłach. Owszem - mamy Łukasza, białego Chazara, biskupa Żydziętę, ale to za mało - jak na dominujący do tej pory wątek mieszańca. Choć zastępująca go atmosfera XI wieku - niesamowita. Wręcz czuję się częścią Europy, leczy kompleksy:) Ciekawe, co Mistrz ...
Uczennica drugiej klasy gimnazjum, z którą akurat ostatnio rozmawiałam na ten temat wspomniała o Harrym Potterze.
Jak najbardziej można. To raczej postaci z "Końca Zgody Narodów" występują w późniejszych "Kołach na piasku", czy "Słowie i ciele". W ogóle każdą powieść Parnickiego można czytać z osobna. Czytanie "po kolei" po prostu pozwala wychwycić dodatkowe smaczki i nawiązania. A poza tym przyzwyczaja do coraz bardziej zawikłanej treści i stylu. Odpowiadając na drugie pytanie. Tak, styl i język jest podobny, może nawet w "KZN" nieco przystępniejszy.
Witam, albo nie przeczytałem dokładnie albo w książce nie jest do końca wyjaśnione kto tak naprawdę dokonał zbrodni? Poproszę o podpowiedź
OK
Ja będę 14.00-14.30. Do zobaczenia.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)