Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ten Sowa mocno intrygujący. Lubię, gdy w jakiś analizach cofamy się dalej niż do PRLu i XXlecia. Wpisuję sobie na listę do przeczytania.
Ciekawie??? Aż się zastanowiłam. I jeszcze raz przeczytałam podsumowanie (bo spisuję sobie na bieżąco, a potem wklejam w wątek). I rzeczywiście - nie jest źle. To czemu mam poczucie jakiegoś głębokiego niedosytu i niespełnienia??? Może za wysokie oceny jednak daję? A może to przedwiośnie i śnieg za oknem padający? W każdym razie poczucie niespełnienia czytelniczego jakoś we mnie narasta ostatnio. Może jednak tylko przez ilość zbyt małą?
Włączam się do akcji :). W marcu przeczytałam: Kurtyna Czytana trzeci albo czwarty raz, ale po wielu latach. Wciąż z pełną świadomością intrygi - a i tak przyjemność. Morderstwo w Boże Narodzenie Pomysł intrygi ciekawy, choć w tym przypadku motyw + poszlaki + mordercę zidentyfikowałam przed końcem książki (nie przed Poirotem, on już wcześniej powiedział, że wie, ale jeszcze nie powie :-) ). Problem miałam ze techniczną stroną popełnienia ...
Mam pewne wątpliwości co do pozycji 4. Ponieważ jest link do książki, więc zajrzałam do niej i widzę, że owszem, jest tam partia tekstów z podtytułami "Jaś i Małgosia", ale związku z Jasiem i Małgosią z baśni one nie mają, poza imionami bohaterów. Więc może raczej coś takiego Ci się przyda: http://www.studiagdanskie.gwsh.gda.pl/pdfy/studia5s141-156.pdf Aha, i jeśli klasyczne baśnie, zwłaszcza Grimmów, to aż się prosi o ujęcie w litera...
Och, jak mi się dobrze czytało w marcu! Wzloty i upadki, jak zwykle, ale miesiąc całkiem przyzwoity. 13. Agatha Raisin i martwa znachorka Najsłabsza Agatka, ciągle powtarzane zabiegi, a do tego praktycznie bez znajomych twarzy. Najwyraźniej autorka i ja mamy odmienne zdania na temat mocnych punktów serii (3,5) 12. Zobaczyć Sorrento i umrzeć Bardzo chciałam polubić Konstancję i w sumie mi się to udało. Natomiast nie udało mi się wciągnąć w ...
Ale ciekawie Ci ten miesiąc wygląda. A Wajraka to ja ciągle chcę czytać, bo miałam do tej pory jedno tylko spotkanie, a jakoś mi nie idzie.
[i]"Poza tym prawdopodobnie większość użytkowników używa takiego samego loginu i hasła jak na biblionetce do innych serwisów."[/i] Rozwiązaniem nie jest https tylko rozsądek użytkowników. Z zasobów internetu należy korzystać odpowiedzialnie. Tylko tyle lub aż tyle.
Jolu, dlaczego "Panny z Wilka" oceniłaś tak nisko?
Korzenie (powtórka) - 5 Morfina - 5 Sprawa pułkownika Miasojedowa - 5 Spotkanie z Ramą - 5 Ja, Budda - 4 Smok w herbie: Królowa Bona - 5 Żniwo - 4 Zew oceanu: 312 dni samotnego rejsu dookoła świata - 5 Trzy wiedźmy (powtórka) - 6 Człowiek z Wysokiego Zamku (powtórka) - 5 Śmierć Aecjusza: Powieść z lat 451-457 (powtórka) - 5 Apokalipsa według Pana Jana - 4,5 Pan Mercedes - 4 Wschód, Zachód - 4 Krew kwiatów - 4,5 Lewa wolna - 4,5 Ki...
Jedwabnik [4,5] audiobook Reamde [4,5] Męczyłem tę książkę strasznie długo. Dobry byłby z tego serial sensacyjny, jako powieść sprawdza się gorzej. Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży: Bez cenzury [3,5] Za stary chyba jestem... Starość aksolotla [4] Gdyby to była część większej całości, "Starość.." nie byłaby prawdopodobnie moim ulubionym opowiadaniem ze zbioru. Dodatkowo hucznie zapowiadana multimedialność i hipertekstualność bardzie...
Tylko 6 książek. Dawno nie miałam tak słabego miesiąca. Nawet nie wiem, co jest przyczyną - albo przedwiośnie, albo praca. 1. Głosy Pamano, ocena: 4 Kolejna modna cegła. A ja znów powtórzę mój zarzut - według mnie za długa. Całą istotę tej książki można ująć na połowie stron. Chyba z założenia przestanę czytać grube modne książki. Cabre umie pisać, choć mam nadzieję, że Katalonia ma pisarzy wybitniejszych od niego. Bo za dużo czułam tutaj k...
- Gdzie księżniczek brak cnotliwych Sagi o czarokrążcy księga siódma (Baniewicz Artur) niezainteresowana - Wielce zobowiązany, Jeeves (Wodehouse P. G.) 4,5 - Gołąb (Bigoszewska Maria) 3,0 - Panny z Wilka (Iwaszkiewicz Jarosław) 3,0 - Panny z Wilka; Młyn nad Lutynią; Kościół w Skaryszewie; Dziewczyna i gołębie (Iwaszkiewicz Jarosław) niezainteresowana - Na krańcu świata: Najsłynniejsza wyprawa na biegun południowy (Cherry-Garrard Ap...
Ostatnie westchnienie Maura - 4.0 Nie wiem co napisać o tej książce. Dobrze napisana, ale nie porywa. Historia pewnej osobliwej rodziny w Indiach, z elementami realizmu magicznego. Pierwszy śnieg - 5.0 Kolejny psychopata na drodze komisarza Hole. Gdy spada pierwszy śnieg morduje upatrzoną ofiarę i lepi swój znak firmowy - śniegowego bałwana. Karlsson z Dachu lata znów - 4.0 Latający szpieg czy Karlsson z Dachu - 4.0 Strasznie niewychowa...
Z początku sądziłem, że masz na myśli tę: Płeć mózgu: O prawdziwej różnicy między mężczyzną a kobietą. Wspomnianej przez Ciebie nie czytałem, za to "Płeć mózgu" wydała mi się całkiem dobra i sensownie napisana (choć już nieco leciwa).
Ta "Osobowość lidera" przypomina mi koszmarny gniot Mózg i płeć: O biologicznych różnicach między kobietami i mężczyznami , w którym przykładowo liczono tak (liczby zmyślone teraz przeze mnie, ale przedmiot liczenia z książki; chodzi o poziom merytoryczny): 2% mężczyzn jest homoseksualnych 3% kobiet jest homoseksualnych ergo 5% ludzi jest homoseksualne no i ogólne wodolejstwo...
Mój marzec bardzo kiepski ilościowo, a i z jakością mogłoby być lepiej: Osobowość lidera (2,5) Weź kilka podręczników psychologii społecznej. Zrób z tego bryk. Powtarzaj się wielokrotnie i zaprzeczaj samemu sobie. Na początku każdego rozdziału wstaw mądrze brzmiące zdanie "badania wskazują, że ....% ludzi robi/ma .....". Przedstaw się jako guru, który po latach dociekań wszystko już wie. Efekt: Bestseller murowany oraz zapewnione płatne wykła...
Szukam książki o tematyce podobnej od "50 twarzy Greeya" E L James albo do powieści Sylvii Day o Gideonie Crossie. Nie musi być tak erotyczna,chodzi mi głównie o miłość z dużymi problemami najlepiej osadzoną w naszych czasach bliskie okolice 21 wieku. .Może mi ktoś coś ciekawego polecić?
W książeczce Siedem sowich piór: Pamiętnik mojej choroby pojawiają się Bracia Lwie Serce oraz Oskar i pani Róża.
Czerwińska-Klemke Elżbieta: Edukacja w przedszkolu, Wyd. RAABE t.2, 2009. ISBN: 978-83-908428-1-3, s. 76-79 Kowalewska-Gawełda Dagmara: Harry i czary-mary czyli O wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J.K. Rowling, 2005 Lipiński, Łukasz: Harry Potter propaguje czarną magię i satanizm? Bzdura, przede wszystkim uczy tolerancji - dowodzą badania psychologów, “Wyborcza.pl” [dostęp: 14.08.201]. Dostępny w internecie: http://wyborc...
"Opowieści z Narnii" odrzuciłem, nie znam tej książki i nie zdążyłbym przygotować się do omówienia jej. Tak wygląda literatura podmiotu (nieuporządkowana), postawiłem na dwie pozycje literatury młodzieżowej, i dwie dziecięcej: 1. Kamiński, Aleksander: Kamienie na szaniec, Warszawa: Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA, 2000. ISBN 83-10-10699-8 2. Rowling Joanne Kathleen, Harry Potter i Kamień Filozoficzny Wyd. popr. Poznań: Media Rodzina, 1997. IS...
Dziękuję! Faktycznie zastanawiałem się nad pozycją "Syzyfowe prace", i ją wyrzuciłem. Na podstawie pierwszej prawdziwej wersji udało mi się spisać bibliografię podmiotu, która jest wersją ostateczną: 1. Kamiński, Aleksander: Kamienie na szaniec, Warszawa: Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA, 2000. ISBN 83-10-10699-8 2. Rowling Joanne Kathleen, Harry Potter i Kamień Filozoficzny Wyd. popr. Poznań: Media Rodzina, 1997. ISBN 83-7278-011-0 3. Andersen,...
Dzis wlasnie ja odebralam
Książka dziś powędrowała do użytkownika Butterflyk :)
Na Twoim miejscu wzięłabym pod uwagę baśnie w odniesieniu do literatury dziecięcej, a i literatury na ten temat (dlaczego baśnie mają ogromny wpływ na dzieci) znajdziesz wiele.
Oj, nie, nie rób tego, literatura dla dzieci i młodzieży to nie to samo, co lektury szkolne! Bardzo dobrze wybrałeś. Do "Harry'ego Pottera" np.: Harry i czary-mary czyli O wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J.K. Rowling Świat po Harrym Potterze http://tygodnik.onet.pl/kultura/sens-zycia-wedlug-harry-ego-pottera/et8wh Do "Opowieści z Narnii": Wyprawa w głąb szafy: Opowieści z Narnii i ich twórca http:...
Właściwie to "Syzyfowe prace", chociaż omawiane w szkole bardzo wcześnie (w każdym razie ja je czytałam w podstawówce), to też nie jest literatura młodzieżowa, ani tym bardziej dla dzieci. Może "Kubuś Puchatek" byłby lepszy? Albo któraś z książek o Panu Samochodziku? I zastanów się, co dokładnie chcesz twierdzić. Wydaje mi się, że nie wystarczy powiedzieć, że "literatura ma wpływ", warto by było chociaż uściślić czy to "doby wpływ", czyli czy...
Zmieniłem to specjalnie, żeby ktoś w końcu zwrócił uwagę na mój temat..
Ja też za:)
Nie znam się za bardzo na wymaganiach maturalnych, ale zakładam, że prezentacja o literaturze dla dzieci i młodzieży powinna się opierać na literaturze dla dzieci i młodzieży. Jeśli moje założenie jest słuszne, to pierwszy zestaw książek jest zdecydowanie lepszy. "Lalkę" czy "Pana Tadeusza" trudno zaliczyć do literatury młodzieżowej, natomiast "Opowieści z Narni" czy "Harry'ego Pottera" jak najbardziej!
Jestem za. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)