Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Moje „przeczytanki”: (Książka mówiona - słuchowisko na CD) „Zew skrzydeł” - jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań] (5,5; usłyszany 30. listopada 2015) M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł”; Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" Zapach wiosny i inne historie - „Żubr Pompik” (4,5; 29. listopada 2015) Marżin w puszczę pomyka i szuka żubra Pompika Gabryś, nie kapryś! (4; 29. listopada 2015) Marżin, „ni...
Nie budźcie zmęczonego weterynarza (5) - kolejny tom Herriota i kolejne wielce sympatyczne spotkanie. Choć zdumiało mnie jedno, w jego czasach inspektor od praw zwierząt wolałby zastrzelić zabiedzonego psa, niż oddać go w dobre ręce kobiety, która stała obok i bardzo chciała się nim zaopiekować Porwanie Jane E. (4) - fajne i z pomysłem, ale zdecydowanie za dużo wszystkiego. Literatura, historia alternatywna, złe korporacje, podróże w czasie, w...
Listopad miałam obłąkany zupełnie i chwilami czas na czytanie musiałam sobie ucinać z godzin przeznaczonych na sen, na szczęście sypnęło mi też delegacjami, a w podróży nie ma to jak książka. Silva rerum - słyszałam o tej powieści dużo i bardzo dobrze, nastawiłam się więc na wyjątkowe doznania. Cóż, aż tak dobrze, jak obiecywano, nie było, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to naprawdę ciekawa pozycja. Troszeczkę zbyt współczesna (na...
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi za Niedobry Królewicz Karolek (niestety nie mogę rozczytać pieczątki z miejscowością). Czeka mnie wspaniała lektura na Święta :)
Przy zupełnej nieznajomości języka to spora komplikacja. Nie umiem tak co chwilę odrywać się od fabuły. Z drugiej strony nie do końca ją rozumiem :P Nie wiem co gorsze. Czuję się trochę jak w podróży po obcym kraju.
(audiobook) Kronika wypadków miłosnych Tu najmniej udane spotkanie z Konwickim (4) 17. Przeklęty rejs Jak zwykle z przyjemnością przeczytałam w jeden wieczór, chociaż wolę być bardziej zaangażowana w trupy. (4) 16. z Dzieł wszystkich t. 3 i 6, Arystotelesa: Etyka nikomachejska, O cnotach i wadach (4,5) Najsłabsze dla mnie spotkanie z Arystotelesem do tej pory. O cnotach to w ogóle takie maleństwo, jak dostało osobną stronę na Bnetce? 15. Dokto...
M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł” - okazało się, że jest to jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań]
M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł” - jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań]
Bardzo ciekawa jestem Meksyk od kuchni: Książka niekucharska. W Lekturach nadobowiązkowych Szymborska tak zachęcająco pisała o tej pozycji, że od razu dodałam do schowka. Czy w Twojej osobistej ocenie 4 to dobrze, czy już gorzej?
W moim przypadku to właściwie podsumowanie 2 miesięcy, ale jako że obydwie książki zakończyłem już w listopadzie umieszczam je tutaj: Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta - bardzo mi się podobała, klimat mnie urzekł, jak to pozwoliłem sobie nazwać wątek japoński. Wątek kompanii handlowej nie wciągnął mnie aż tak bardzo, ale też nie znudził. Moja ocena to 5 i nominacja do tytułu mojej Książki Roku. Uległość - tutaj z kolei wielkie rozczarowanie i ...
Dziękuję za oba kryminały. Poszukuję właśnie takich. Polskich, napisanych współcześnie. Zwłaszcza Rykoszet wygląda smakowicie. Z braku innych kryminałów zaczęłam czytać kryminały z serii, jak np. Pani Dunn. Ale takie to nijakie i słabiutkie.
O tak, co i raz ktoś dołącza do kolejki :) Po mnie jeszcze miłośniczka i Hard Sexy Mama
Statek śmierci (4,5) Miłość szczęśliwa i inne wiersze (6) Nim nadejdzie mróz (5) Kolaże / Collages (6) Tylko ja sama (4,5) Letnie drzewo (4,5) Wędrujący ogień (4,5) Najmroczniejsza droga (4) Dżok: Legenda o psiej wierności (5) Co widać i czego nie widać (4,5) Heretyk z familoka: Biografia Janoscha (4,5) Więcej tu: 2015 - przeczytane
Myślałam ze jestem ostatnia w kolejce :) wiec aż tak się nie śpieszyłam ale skoro nie jestem to przyspieszam. Jesteś następny?
BiblioNetkę odwiedził Doktor Who? ;) Listopad miałam całkiem niezły, bo w ogóle ruszyłam z czytaniem, choć jakościowo to wyszło nie bardzo: 1. Ignacy Karpowicz, Ości – 3,5 2. Józef Hen, Milczące między nami – 3,5 3. Mario Vargas Llosa, Pochwała macochy – 3,0 4. Saul Bellow, Herzog – niezainteresowana 5. Roma Ligocka, Dziewczynka w czerwonym płaszczyku – 5,0 6. Joanna Bator, Ciemno, prawie noc – 5,5
Prawdopodobnie uda mi się być jeśli nic mi nie wypadnie. A nie planuję:)
Nadal nie mogę czytać. 3 książeczki dla dzieci tylko... "Podaj łapkę, misiu" Głuszko (4) "Strażaczka" Wawrzeniuk (5) "Jestem silniejszy" Ramos (5)
Dziś skończyłam czytać, książka niedługo ruszy dalej, jak tylko otrzymam adres od kolejnej osoby. Jednocześnie dzięki wielkie za możliwość przeczytania tej niezwykłej książki :)
Oj, przyłożyłeś Ayn Rand:) Miałam problem z oceną, ale aż tak nisko nie dałabym nigdy. Pewnie dlatego, że książek na 2 po prostu nie kończę i nie oceniam. Zwłaszcza, jak mają 900 stron. Idea jest słuszna. No prawie słuszna:). Wykonanie słabe, to fakt. I tylko zadziwia ten zachwyt w Ameryce. Czyżby Amerykanie byli aż taki inni od Europejczyków?
Rykoszet (5,5) - bardzo dobra polska książka (kryminał), pozwolę sobie podać link do recenzji Marylka Lawina rykoszetów Jezioro Marzeń (4) Strażnik skarbu (4,5) - kryminał historyczny, rzecz dzieje się w XIX-wiecznym Kaliszu, dużo faktów historycznych przemyconych w interesującej fabule, nietuzinkowi główni bohaterowie Życie na wieczność (4,5) Z antycznego świata (5) powtórka
Aforyzmy (Brzozowski Stanisław (ur. 1878)) niezainteresowana Muchy w zupie i inne dramaty (Żurakowska Małgorzata) 5,0 Inny punkt widzenia (antologia) 3,0 Prawie bajki (Kriwin Feliks) 4,0 Bieguni (Tokarczuk Olga) 5,0 Wyznawcy (Heller Zoë) 5,0 Mgła (Ostaszewski Tadeusz) 4,5 Dwaj panowie w "Zodiaku" (Zajączkowska-Mitzner Larysa) 4,5 Otruć czy pokochać (Rowiński Aleksander) 4,5 Walkirie (Coelho Paulo) niezaintereso...
184 książki
1. Obiecaj mi (4) 2. Jeśli tylko potrafiłyby mówić (5) 3. Zbrodnia w błękicie (5) 4. Dom sióstr (4) 5. Klątwa (5) 6. Tytani (4,5) 7. Podarunek (4,5)
Kochany Biblionetkołaju z Katowic! Dziękuję za prezent! Boża ladacznica to książka, na którą polowałam od baaardzo dawna! <3
W "Wymarzonym domu Ani" był kapitan Jakub, i na pewno opowiadał historie (chociaż chyba nie aż tak fantastyczne). :)
O to już? u mnie skromnie, bo 3 tomy Mitchell zajęły 3 tygodnie czytania: 1.(101.) Solaris powtórka lektury z czasów podstawówki. Podtrzymałbym 5.0, choć oczywiście dziś widzę wiele więcej aspektów i mniej chłonę fantastyczną wizję (choć jest niezwykła nawet na dzisiejsze standardy), a bardziej zwracam uwagę na problemy filozoficzne, które Lem w szacie SF starał się poruszyć. A - no i ciekawie porównywać, jak pewne szczegóły fabuły mylnie z...
Bardzo dziękuję dobrej duszy z Katowic za "Hioba" Roberta Heinleina.
Warto czytać ze słownikiem - ja tak robiłam, a ile niemieckich słówek się przypomniało!
Drewniany różaniec - 5 Preludium Fundacji (powtórka) - 5 Narodziny Fundacji (powtórka) - 5 Piorun i deszcz - 4 Mściciel - 4,5 Zagrożenie Fundacji (powtórka) - 4 Lód i woda, woda i lód (81%) - 5 Feblik - 4,5 Fundacja i chaos - 4 Jak oddech - 4,5 Beethoven i dżinsy - 5 Zapałka na zakręcie - 5 Pejzaż sentymentalny - 5 Jestem tu od wieków - 5 Fulgrim - 3 Tryumf Fundacji - 4,5 Jej wszystkie życia - 5 Meksyk od kuchni: Książka niekucha...
114. Złe dni (5,0) Pierwszy tom opisuje rządy Bolesława Chrobrego w Czechach. Ten oceniłbym na 4,0. Tom drugi to już pierwsza wojna Bolesława z królem Niemiec Henrykiem II. Oceniłbym na 6,0. Świetny, naturalistyczny obraz walk oraz zniszczeń jakie niesie ze sobą wojna. Zniszczeń fizycznych, jak też w psychice wojów, czy też mieszkańców spustoszonych ziem. Czytając rozdział w którym dziesiątka wojów na zasieku powstrzymuje najeźdźców najpierw pom...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)