Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Browar - 4,5 - ciekawy debiut, będę obserwować autora, bo jeżeli postawi na rozwój, to zapowiada się bardzo ciekawa postać w literaturze rozrywkowej. Chociaż temat trudno za rozrywkowy uznać ;) 2. Wiktoria - 5 - dalszy ciąg fajnej sagi rodzinnej. Oczywiście, sporo uproszczeń i naiwnostek, ale bardzo dobrze się to czyta, wciąga i angażuje emocjonalnie. 3. Siedemnastolatek - 4 - fajna ramotka :) 4. Powiedz, panno, gdzie ty śpisz - 5 - kolejn...
Facecje {5} A co, gdyby?: Naukowe odpowiedzi na absurdalne i hipotetyczne pytania {5}
Prawdopodobnie bardziej niż "Mężczyzna..." spodobałby Ci się Antropolog na Marsie. Jest mniej przypadków, za to lepiej opisane. Polecam również bardzo Przebudzenia. Jest to najbardziej konkretna książka Sacksa z czytanych przeze mnie.
Przekładanka (Modzelewska Natalia) 4,0 Jestem niewinny (Siewierski Jerzy Kwiryn) 5,0 Ruiny (Łaniewski Jerzy) 4,5 Czy pani wierzy w UFO (Lewandowski Jan (ur. 1933)) 4,0 Niewidzialny jeździec (Guro Irina) 4,0 Jasny brzeg (Panowa Wiera) 1,0 Kapłan diabła: Opowieści o nadziei, kłamstwie, nauce i miłości (Dawkins Richard) 5,0 Opowiedzcie, jak tam żyjecie (Christie Agatha) 4,5 Baśnie z dalekich wysp i lądów (Markowska Wanda, M...
Kaju, cieszę się, że książka Zweig przypadła Ci do gustu. Przez przypadek zauważyłem, że jest już dostępna druga część:)
"Folwark" też figuruje na mojej liście, ale jako lektura, której nie przeczytałam. Debiut ładny wybrałaś. Co do płaczu - ja wybrałam opcję "wręcz przeciwnie".Jako że jest kategoria "zabawna książka", uznałam, ze to przy niej bedzie się płakać ze śmiechu.
1. Znasz-li ten kraj?... (5) - wspomnienia o Krakowie z końca XIX-początku XX wieku pełne anegdot i barwnych postaci - Zielony Balonik, Przybyszewski, nie do końca zadowolony z popularności u artystów swej Jamy Michalik, etc., etc. 2. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4.5) - zaskakuje pewna nienaukowość tego tekstu - trochę dziwi, gdy czyta się wielostronicową analizę przypadku na podstawie dwóch, najwyraźniej niezbyt długich spo...
Hmm, zapisuję w kajeciku "Lektora". :)
Całkiem przyzwoity miałam październik, chociaż zaczął się dość nędznie - od Ostatni tabor: Jak władza ludowa zakazała Cyganom wędrowania. Tak zmarnować taki temat! Pani dziennikarka wybrała się na wędrówkę z Taborem Pamięci i opisała to jak szkolną wycieczkę do Zakopanego. Ani jednaj poważnej, głebokiej rozmowy, ani jednego wnikliwego spostrzeżenia, za to kąśliwe uwagi pod adresem innych uczestniczek wyprawy. Rozumiem, że mogło jej się nie udać p...
Ten miesiąc ostatecznie uważam za udany, chociaż w środku było ciężko. Wystawiłam wachlarz ocen. 17. Nowe lektury nadobowiązkowe: 1997-2002 Dowcipne i ciekawe felietony, które podczytywałam przez cały miesiąc. Aż chcę wrócić do poprzednich części. Tu pojawiło się chyba najwięcej znanych mi tytułów: 5 przeczytanych, jeden już w schowku i jeden na półce. A ile zaraz dodam do schowka! uh (5,5) 16. Rodzinne gniazdo: Jak zwierzęta rozwiązują swoj...
No proszę, Twój opis dokonał rzeczy niezwykłej: dodaję Parnickiego do schowka. Cieszę się też, że Dunbar tak wysoko. Czytałam Pchły, plotki... i była to bardzo satysfakcjonująca lektura. Teraz już wiem co będzie moim kolejnym spotkaniem.
Krwawa jutrznia - 5 Wywyższenie Horusa - 3,5 Kłamliwi bogowie - 3,5 Straceńcy - 4,5 Galaktyka w ogniu - 3,5 Ucieczka "Eisensteina": Herezja trwa - 4 Czytelniczka znakomita (powtórka) - 5 Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (powtórka) - 5 Świt 2250 - 3 Ostrze elfów - 5 Spisek w królestwie czarów - 4,5 Czarna włócznia - 5 Adamant Henny - 5 Pod skórą - 4,5 Ostatni Władca Pierścienia: Wojna o pierścień oczami Sauron...
107. Szło nowe (4,5) Tom drugi cyklu Bolesław Chrobry. Nadal urzeka archaizowaną stylizacją języka (ty churlęgo, sysunie jeden) oraz rozmachem panoramicznego opisania całego społeczeństwa przełomu tysiącleci. 108. Trzy minuty po trzeciej (4,0) Warto przeczytać z dwóch powodów.Po pierwsze - szukając tropów pojawiających się i rozwiniętych przez Parnickiego później, na przykład intryga szpiegowska i sobowtór od razu na myśl przywodzi "Koniec Z...
Trzy książki, jedno losowanie. Kupa faktów leci do Kelris, bo jako jedyna (po mailu "Alutka" wnioskuję rodzaj żeński) wyraziła chęć przygarnięcia. Nicka Cave'a nie zechciał nikt, więc pewnie poleci za bezcen na allegro. A może ktoś się jednak znajdzie? W przypadku kleszczy lęku musiałem się posłużyć losowaniem i wypadło na milinkę. Później pogrzebię w półkach i może coś jeszcze znajdę na przyszły tydzień.
Książka powędrowała dziś do ACM (ona).
Tylko 5 książek, z czego 2 to książeczki na 1 wieczór (zresztą obie - słabe kryminały), a Aleksijewicz to właściwie skończyłam tylko, czytałam od kilku miesięcy. Tak marnego miesiąca nie pamiętam od lat. Praca mnie zabija. Chyba czas udać się do sanatorium jakiegoś. 1. Egipt: Haram halal, ocena: 5 Tym razem próbuję zrozumieć Bliski Wschód i islam. I chyba trochę mi się udało. W każdym razie Kalwas, jako mieszaniec, potrafi wskazać na te eleme...
Czyżbym zdążył być pierwszy? ;) Na pewno udało mi się dobić do setki przeczytanych w tym roku! 1.(93.) Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego 5.5 bardzo ważna książka, otwiera oczy i pokazuje "kulisy systemu", Gdy teorie spiskowe okazują się faktem... [KWP[2015-12-10]] 2.(94.) Jestem katolikiem, ale...: Trudne pytania, proste odpowiedzi 3.5 niespełna stustronicowa broszurka, zawierająca trochę odpowiedzi na pewne dyskusyjne zagad...
Zapraszam do dzielenia się czytelniczymi wspomnieniami minionego miesiąca :)
No właśnie nie chciałbym tylko na powtórkach jechać :) Staram się przynajmniej 1 miesięcznie z CSA, nie potrafię wytrwać tylko przy swoich w Kwartale Własnej Półki, no i co i raz ktoś coś mi podrzuca - więc nawet pożyczki wołają o swoje!
Raptem 30? Phi. To spokojnie możesz sobie zrobić wyzwanie czytelnicze 2016 -- czytam same powtórki. Ja sobie chyba tak zrobię, tylko najpierw muszę skończyć wyzwanie 2015, a to mi jeszcze z rok zajmie.
Jednak lepiej z tym być ostrożnym. Teraz zapaplowałem Twoją wypowiedź, bo znam osoby, które mają przed sobą lekturę "Lalki" i żadnej wiedzy na temat zakończenia. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale jak widać na przykładzie Louriego, komuś można niechcący zepsuć przyjemność z odkrywania fabuły.
Już Ty mi nic nie mów o powtórkach! O proszę: Książki do powtórki Ale do Mitchell naprawdę się zmusiłem po roku leżakowania na półce - a w ogóle do czytania namówiła mnie koleżanka na studiach bodajże z 8 lat temu ;)
A więc nie :) Specjalnie staram się zapominać wszelkie opisy z okładek przed czytaniem, dodatkowo nigdy nie oglądałem filmu "Przeminęło z wiatrem" (może fragmenty, ale wystarczająco złego się nasłuchałem - także w sensie krzywdy poczynionej książce), no i jednak zawsze dla każdego jest ten "pierwszy raz", gdy nie czytał jeszcze "Lalki" (ja dopiero w bodajże IIIkl. liceum) albo "Krzyżaków" (i na co zdradzać, co będzie z Danuśką?). Możesz mnie uzna...
Dziękuję :)
Ale jakiej papli??? Przecież wszyscy wiedzą, o co w tym chodzi. To tak, jakbym miała papli używać, pisząc, że Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. takie rzeczy wyssałeś z mlekiem matki, toposy takie.
Marklund Liza Montgomery Lucy Maud I dosyć naciągane, ale jak odetniesz imię... La Mure Pierre :)
Książka powędrowała do Magrat :)
We wrześniu udało mi się tylko jedną książkę odhaczyć z listy: Folwark zwierzęcy - książka której bohaterowie nie są ludźmi W październiku także tylko jedna: Carrie - debiut popularnego autora
Ależ Ci zazdroszczę! Muszę znaleźć czas na powtórkę.
Co do punktu 39 to masz płakać ze śmiechu czy wręcz przeciwnie? :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)