Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Obie części były w tej samej ofercie cenowej, ale wzięłam tylko jedną, bo ostatnio zawiodłam się mocno na kilku cyklach powieściowych i postanowiłam być ostrożna. Z czytaniem Dzieci z alei Rothschildów na razie się wstrzymam, nie mam siły na te czasy i takie losy.
I pomyśleć, że jak piszą na stronach Instytutu Goethego "bestseller Daniela Kehlmanna Rachuba świata – w Niemczech sprzedano 2,3 miliona egzemplarzy tego tytułu, na świecie około 6 milionów, natomiast w Polsce sprzedaż okazała się spektakularną klapą." cyt. za "Książki, o których się mówi – czy także w Polsce?" http://www.goethe.de/kue/lit/prj/lit/ess/pol/pl11869901.htm Jest tam kilka innych ciekawych tropów do literatury niemieckojęzycz...
Dunbar to wzór pisania popularnonaukowego. Te inne gatunki, o których wspomina, to zarówno obecne człekokształtne, jak i wymarłe hominidy. Pewnym zaskoczeniem było dla mnie wskazanie, jak bardzo rozłożone w czasie było wykształcenie się różnych cech charakteryzujących współczesnego człowieka.
Ale wiesz, taki Parnicki to właściwie nie on :) Młody był, dla pieniędzy do gazety pisał... Niemniej jednak efekt retro-sensacji pierwsza klasa, no i ten wschód.
Świetny cytat!
Mnie ten Złomiarz nie podszedł zupełnie, ale Nakręcana i Pompa - super! Taką fantastykę chcę czytać. Z opisu wynika, że ta nowa to właśnie w tym kierunku. Już sobie zamówiłam. :-)
Dzięki! Że też nie pomyślałam wcześniej o Marklund! Już od dawna planuję jej książki przeczytać i teraz może się w końcu zmotywuję :)
1. Gra o tron - (5,5) 2. Czy wspominałam, że cię kocham? - (5,5) 3. Złodziej dusz - (5,5) 4. Wilk w owczej skórze - (5)
A dziękuję, skorzystam z podpowiedzi. Ogólnie mam w planach przeczytać cały cykl o Camonii. :) Chociaż "Labirynt śniących książek" swoją objętością nie nastraja mnie pozytywnie:P. Poszukam Twoich propozycji w bibliotece :)
Raczej Rumo albo Niebieskiego misia. Kot zawsze wydawał mi się dobry na później, jest tam trochę rzeczy dotyczących świata, których czytelnik nie zrozumie bez wcześniejszych książek.
Niektóre ciekawe. Niektóre.
Beethoven i dżinsy (3) - akcja Misiaka Siesicka - znam/poznam - Siesicka jak nie zachwycała mnie kiedyś, tak i nie zachwyca dziś Trzynasty miesiąc poziomkowy (3,5) - akcja j. w. Zew lodu: Ośmiotysięczniki zimą: Moje prawie niemożliwe marzenie (4,5) - Polacy dominują w pierwszych zimowych wejściach na ośmiotysięczniki. Od 1980 r., kiedy to Krzysztof Wielicki i Leszek Cichy jako pierwsi ludzie na świecie zdobyli zimą Mount Everest, a w następnych...
Dlaczego bezrefleksyjnie? Wybiera cytaty potwierdzające jej założenia. Eklektycznie. Należy jej się wdzięczność za to, że ciekawe. :)
Przy takich wrażeniach z Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów polecałbym na drugie danie Kot alchemika: Baśń kulinarna z Camonii Gofida Letterkerla, opowiedziana na nowo przez Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (krótka) albo Rumo i cuda w ciemnościach (akcja bardzo wartka), szczególnie że Labirynt Śniących Książek to raczej intermezzo przed ostatnią, jeszcze nie napisaną :)
Mnie się Dunn podoba. I nie będę jej broniła własną piersią, bo nawet w kategorii kryminałów retro ogólnie nie wypada najwyżej. Ale mnie się dobrze czyta, zawsze z dużą przyjemnością sięgam po tę książkę - zwłaszcza do pociągu. W takiej konwencji się sprawdza i z pewnością jest stopień wyżej od Agatek. Co do reszty - kwestia gustu chyba. Ale zgadzam się, że w 1 intryga była (najbardziej) cukierkowa. Mój aktualny ranking: tom 4-2-3-1.
Jakże się cieszę, że podobała Ci się Dawna Warszawa: Wspomnienia. To taka książka, którą jako dziecko czytałam, bo po prostu była na półce w domu. A książek wtedy było zawsze mniej, niż chciałam i mogłam przeczytać. Byłam nią zachwycona. A skoro Ty, z Twoim zamiłowaniem do różnych takich wspomnień, itp. - tak dobrze ją oceniasz, to musi być dobra książka. Przypomniałaś mi ją, bardzo nabrałam ochoty na powtórkę. A co do Dunn - przeczytałam pier...
Wejdź na endru-atros.wix.com/autor
Intrygujący ten Kehlmann. No a Pan H w ogóle wchodzi w moją orbitę zainteresowań, w dyskusji i obecnych opiniach zyskał nowe oblicze. Wyszedł z szufladki, której się nie czyta.
Nie dziwię się, ja też bym wyparła. Seneka i Aureliusz mieszczą się w stoicyzmie, więc ich poniekąd wymieniłam. Zresztą myślę, że ten cytat z Seneki nie zrobiłby furory na Biblionetce. ;) Problem w tym, że autorka bezrefleksyjnie wszystko miesza - Aureliusza z Coelho, Basho z kobiecymi magazynami z lat 50, przypowieści tao i zen z jakimś francuskim autorem poradników, itp. No i że te cytaty są często ciekawsze od samej książeczki, jak wyżej. :)
Dzięki za polecenie Dunbara. Po lekturze "Homo przypadkiem sapiens" ogromnie potrzebuję innego spojrzenia na problem naszego różnienia się od innych gatunków. :)
Też mnie zainteresowałaś Bacigalupim :) Jak "Wodny nóż" wypada w porównaniu do "Nakręcanej dziewczyny"?
A, to prawda, zapomniałam, wyparłam chyba. Ale w takim razie, dlaczego pominęłaś Senekę, Marka Aureliusza i Platona? Ich też cytuje. :) Malarz Wang Fo też mi się podobał: "Stary malarz Wang Fo i jego uczeń wędrowali po drogach królestwa Han. Poruszali się wolno, ponieważ Wang Fo zatrzymywał się w nocy, by kontemplować gwiazdy, a w dzień, by oglądać ważki. Nieśli z sobą niewiele, gdyż Wang Fo kochał nie przedmioty, a ich widok – żadna rzecz na ś...
Nowiusieńki! :) A co do oceny - sama nie wiem, co w jego książkach tkwi, że robią na mnie aż takie wrażenie! A tutaj dodatkowo wizja tym bardziej przerażająca, że bardzo prawdziwa, niezmiernie realna.
Bacigalupi nowy! No przegapiłabym. A jaka wysoka ocena!
Ja jej nie porównuję do Coelho, ona go sama cytuje...
Świat, który istniał przed naszym 4,5 Zapach motyli 5 - jak dla mnie książka baaardzo prawdziwa. Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów 4- książka dobra, na swój sposób wręcz mistrzowska. Swoją ocenę zawdzięcza u mnie jednak zbyt rozwlekłej akcji i zbyt dużemu nagromadzeniu dziwnych pojęć, dziwnych postaci i tytułów książek, którymi była wręcz naszpikowana, Mnie to zbyt zmęczyło w lekturze, ale d...
Najpierw praca 11-12 godzin dziennie, a potem grypa żołądkowa - to nie sprzyja czytaniu, co najwyżej oglądaniu filmów/seriali :/ Dom lalki: Tom 2 (5) - Sandmana muszę sobie dawkować, jest strasznie mroczny, dołujący i poszarpany jak, nomen omen, koszmary senne. Ale jest w nim coś, co każe mi wracać od czasu do czasu, specyficzny styl Gaimana, nie do podrobienia. Pieśń karczmarza (5) - uwielbiam to uczucie, gdy po kilkuletnim poszukiwaniu j...
Ja tam będę bronić "Sztuki prostoty". Nie każdy jest tak genialny jak Seneka, który powiedział: "nie miej w domu więcej książek niż możesz przeczytać" i od tej pory nikt nie ma w domu więcej. No dobrze, ja mam. Bo mnie nie wystarczy powiedzieć raz, mnie trzeba to samo powtórzyć na dwustu stronach. I dlatego mnie się ta książeczka podobała, bo spełniła moje oczekiwania - chciałam się zmotywować i się zmotywowałam. Nie oczekiwałam po niej Seneki i ...
W takim razie dopisuję "Antropologa" na krótszą listę. :)
Im szybciej idę, tym jestem mniejsza (3) Kiksy klawiatury: Eseje i nie tylko (5) Martha Argerich: Dziecko i czary (5) Między pierwszą a kwietniem (3,5) Świat bez końca (5) Pingpongista (5) Uległość (4) Requiem dla króla zbrodni (4) Szczegóły tutaj: 2015 - przeczytane
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)