Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O Hyperionie słyszałam, Sagi Wspólnoty nie znam :)
Ja też bym poprosiła o miejsce w kolejce :)
A lubisz opasłe cykle? To po pierwsze Hyperion Hyperion A teraz właśnie kończę Sagę Wspólnoty Petera F. Hamiltona Saga Wspólnoty. Pierwszy tom robił wrażenie nieco chaotycznego przez dużą liczbę słabo powiązanych wątków. Ale jak się już to wszystko ze sobą połączyło, to ohoho! Od końcówki drugiego tomu obgryzam palce ;)
Książka dziś powędruje do zandry.
WYNIKI DRUGIEJ TURY Najbardziej wyczekiwane książki tygodnia to: Białe: Zimna wyspa Spitsbergen (Wiśniewska Ilona) Deus Irae (Dick Philip K. (Dick Philip Kindred), Zelazny Roger) Regulamin tłoczni win (Irving John) Odcienie miłości (Munro Alice) Oferta umożliwiająca zakup książek z rabatem 30% wystartuje w środę (1.10.). Tymczasem... ZACZYNAMY ZBIERAĆ GŁOSY NA KSIĄŻKI - TRZECIA TURA
Książka wczoraj powędrowała do jackie. Życzę przyjemnego czytania! Czy nikt więcej?
Książka na mojej półce ( w czytaniu ) :)
-- wrzesień -- Pan Mercedes (4,5) Poncjusz Piłat (4,5)
1.Siostra Karamazowa (alva) 2.MarcinKa 3. evuś:) +mąż 4.benten-czyta 5.Dominika 6.ACM(ona) 7.Buchling 8.Tifanis 9.veldorota 10. anek7
Nie wpisywałam się w sierpniu, więc teraz moje lektury z dwóch miesięcy: Sierpień - Ktokolwiek widział (4) powtórka, ocena bez zmian - Abel i Kain (5,5) - Zeszczupleć na życzenie: Odżywianie zgodne z rytmami biologicznymi (chronoodżywianie) (5) - Oczyszczenie (5,5) - Kocha, lubi, szanuje... (4,5) akcja Nobliści - Pępowina (6) - Octavia leci setką (5) powtórka. Książkę tę czytałam jak byłam mała i bardzo mi się wtedy podobała. Teraz po wie...
" Tuf Wędrowiec" wygląda zachęcająco i podobnie do tego, czego szukam poniekąd :)
Tuf Wędrowiec jest bardzo w klimacie. A cykl Barrayar | Saga Rodu Vorkosigan jest eksperymentem "swords in space", bardzo moim zdaniem udanym.
Pierwszą " Odyseję..." czytałam, podobnie większość " Fundacji", choć czy tę konkretnie wymienioną część, nie pamiętam. Z " Dzienników gwiazdowych" też część czytałam :) Peteckiego czytałam bodajże 2 książki, 3 czekają na przeczytanie, ale o tej nie słyszałam, więc zapiszę w pamięci :)
Nivena jestem w zasadzie ciekawa- czytałam opis i jest na liście kanonu science-fiction z " Drogi do science-fiction". " Świat Rocannona" i " Lewa ręka ciemności" czekają gdzieś wśród książek do czytania, choć kiedyś strasznie się wynudziłam na książce Le Guin, bodajże na " Opowiadaniu świata", tak, że chyba nawet jej nie skończyłam. Z Silverberga czytałam " Człowieka w labiryncie" i trylogię Valentine'a, bardzo lubię Majipoor, i jak sądzę, niedł...
Odyseja kosmiczna 2001 Dzienniki gwiazdowe [2001] Niezwyciężony Opowieści o pilocie Pirxie Misja "Ramzesa Wielkiego" Tuf Wędrowiec Statek, który śpiewał i reszta cyklu Statki X-1, uwolnij gwiazdy!... Brama do gwiazd Szpital Kosmiczny Kajtek i Koko w kosmosie [Egmont] Tych nie czytałem, ale to jedne z bardziej znanych cykli "space operowych": Placówka Basilisk Preludium Fundacji Strzępy honoru
Przepraszam, nie sprawdziłam wcześniej Twoich ocen, część już znasz. Zapomniałam jeszcze o tym: Gilgamesz Też podstawa jednego z odcinków. I tak można mnożyć i nawiązywać...
Proponuję przejrzeć nazwiska współtwórców scenriuszy ulubionych odcinków i sprawdzić, co masz do przeczytania ich autorstwa. Jednym z podstawowych autorów przywoływanym i cytowanym w TNG jest Szekspir (Shakespeare William) :) Inną często przywoływaną lekturą jest, wydaje mi się, Biblia, a dokładnie Psalmy. A poza tym: Adams Douglas Anderson Poul Bujold McMaster Lois Card Orson Scott Doyle Arthur Conan (Doyle Conan) (Elementary, dear D...
nadal aktualne
Dziękuję, od dzisiaj u mnie :)
Chmurdalia - 4.0 I góry odpowiedziały echem - 5.5 Roboty z Planety Świtu - 5.0 Roboty i Imperium - 4.0 Nocarz - 2.0 Nagie słońce - 5.0 Przyjaciele na zawsze - 4.0 Opowiadania z uśmiechem - 5.0 Dwie niesforne wiewiórki - 3.0 Kajtkowe przygody - 3.0 (powtórka) Ferdynand Wspaniały - 5.0 (powtórka)
Generalnie stopniowo "pożeram" klasykę science-fiction, z chęcią przeczytałabym jednak jakieś książki, opowiadania, których akcja dzieje się na statkach kosmicznych i planetach/ obiektach, z jakimi statki kosmiczne się spotykają, książki które mają jednocześnie pomysłową i godną zastanowienia fabułę, podobnie jak ma to miejsce w wielu odcinkach kultowego serialu telewizyjnego Star Trek: The Original Series albo Star Trek: The Next Generation.Chęt...
Najtaniej (przynajmniej w Krakowie) jest w Dedalusie przy Grodzkiej, na poczytaj.pl, na bonito.pl, z kolei bardzo tania fantastyka jest w księgarni z grupy "tak czytam" bodajże, w Krakowie przy Szewskiej, ale księgarnie z tej "serii" są też w innych miastach :) Oczywiście tanie, a nawet bardzo tanie książki można znaleźć na allegro. Ostatnio dokonałam też bardzo korzystnego zakupu za pośrednictwem olx, kupując podręczniki akademickie :)
Warszawa, Bonito, Dedalus. Korzystam też z promocji 50% w słowie/obrazie. ;) No i Allegro.
Z pewnym opóźnieniem ale jednak. Książka dzisiaj wyruszyła w podróż do Guśka :)
1. Wyznania gorszycielki (5) - może te sto stron na czterysta o tym, jaki Boy był wspaniały, to lekka przesada, ale poza tym przeczytałam całość z dużą przyjemnością i zaciekawieniem. 2. Aleksis czyli Traktat o daremnych zmaganiach (4.5) - trochę przeładowane bon motami. 3. Łaska śmierci (3.5) - najgorsza Yourcenar, jaką czytałam. 4. Czarny mózg Piranesiego; Konstandinos Kawafis (5) - solidna analiza twórczości obu panów, rekomendowane wspomag...
11. (z półki) Onitsza Chyba nie zrozumiem tego Nobla nigdy. Płynnie napisana historia, ale co poza tym? (3) 10. Język, myśl i rzeczywistość Jedna z tych rzeczy, które są oczywiste dopiero jak ktoś o nich napisze. Ciekawe studium, zwłaszcza o Indianach Hopi i gramatyce ich języka. (4,5) 9. Lituma w Andach Pięknie opisane, chociaż okropne. I mam tak z nim. Mimo, że historia mnie przesadnie nie wciągnęła, wciągnął mnie język narracji. (3,5) 8. ...
Może się inspirowała nota wydawcy? ;D
Świetny pomysł. Ciekawe czy wszystkie czary da się zastąpić modlitwą. jeśli tak, to się kobieta urobi ;-)
To zresztą działa też na mniejsze odległości: Raising his large, massive, manly hands up to the heavens, Dumbledore bellowed in a voice even louder than Hagrid’s had been, "Lord, please take us to the kitchen!"
To jest cytat :D W chrześcijańskiej wersji HP nie ma czarów, za to teleportacja - czemu nie? "How will we get to this school, Hagrid?" Harry queried curiously. "We will pray," Hagrid retorted knowledgeably. "How do we do that?" Harry solicited inquisitively. "Watch," Hagrid said; and then got down on his knees on the road. He motioned for Harry to get down on his knees too. Hagrid raised his hands to the heavens; and cried out in a ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)