Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Szkoła uczuć: Dzieje pewnego młodzieńca (4) - mam wrażenie, że bohater przed pójściem do szkoły nie ukończył przedszkola, a przydałoby mu się. Wrażenia mieszane, z jednej strony Flaubert niewątpliwie potrafi dobrze pisać, z drugiej są tu takie dziwne achronologiczności (w jednym rozdziale dziewczę przystępuje do pierwszej komunii, w następnym, rzekomo po upływie roku, już jest "kobietą" gotową do zamęścia), no i przez pierwsze 200 stron nie dział...
Korona śniegu i krwi 5,5 - Z kategorii "historyczne czytadło, od którego oderwać się nie można". Podoba mi się dbałość o prawdę lub domniemanie historyczne, dialogi, szczegóły, postaci. Nie jest łatwo napisać sprawną powieść o czasach, które są mało interesujące dla przeciętnego czytelnika. No ale tu w Poznaniu mamy nawet Zamek Przemysła II, więc łatwo sobie akcję wyobrazić, nawet jeśli to jest tak naprawdę Zamek Gargamela... GórFanka: Na himala...
Wszystkiego najbiblionetkowszego!!! :-) Jeszcze wielu lat w zdrowiu książkowym, szczęściu czytelniczym i satysfakcji z lektury! ;-)
Poproszę o dopisanie. Nie przepadam za Kingiem, ale przepadam za sf, więc spróbuję. ;)
To ja też chętnie przeczytam. ;)
Zdążyłam przeczytać jeszcze jedną: Podwójne życie Szaszkiewiczowej (5)
Spotkanie było super, dziękuję Wam :) Okazuje się, że dziś akurat są moje biblionetkowe pierwsze urodziny a to było jak świetny prezent. Sama nie wiem jak szybko upłynął czas, ale w dobrym towarzystwie tak jest.
Zatem: 1. anek7 - jeszcze nie potwierdziła odbioru, ale zakładam, że czyta 2.Aguska.22 3.Wiridiana 4.Agulina nieopierzona 5.Jasiek21 6.spooky27 7.pce123 8.veldorota
Mój sierpień: ~ Sprawa Tułajewa 4,0 ~ Wielki Gatsby (powtórka w nowym tłumaczeniu) [Akcja: Własna Biblioteczka] ~ Śród żywych duchów 6,0 [Akcja: Własna Biblioteczka] ~ W Lesie Wiedeńskim wciąż szumią drzewa 4,5 ~ Łapa w łapę i inne reportaże 5,0
Sierpniowe, jak przypuszczam ;p
No widzisz - czyli za mało Mann napisał, a nie za dużo. Nie można mu postawić zarzutu, że połowę Buddenbroków można usunąć, a książka nic nie straci.
Odjechane, to raczej nie. Ale postaram się spróbować. Zawsze coś nowego.
To zdjęcie Biblioteki Aleksandryjskiej jest niezbyt udane. W rzeczywistości gmach wygląda o wiele lepiej i ciekawiej. To miał być nie tyle betonowy, co raczej kamienny blok pokryty napisami, nawiązujący do architektury egipskiej. Rzeczywiście akurat na tym zdjęciu niefajnie to wygląda...
Gdybyś jeszcze chciała poczytać powieść o Włostowicu, to zerknij do Kronika Maura: Wielkość i upadek Piotra Włostowica
Chętnie dopiszę się do listy :)
Jeśli jeszcze można się dopisać to jestem chętna :)
- Kapelusz za sto tysięcy (Bahdaj Adam) 4,0 - Zaklęcie dla Cameleon (Anthony Piers) 3,5 - Czas bez dzwonów (Bienek Horst) 5,5 - Gustaw i ja (Zawadzka Magdalena) 5,0 - Tam piaski śpiewają (Tey Josephine) 4,0 - Bezimienny kot (Lockridge Frances, Lockridge Richard) 4,0 - Trzej muszkieterowie (Dumas Aleksander) 4,5
Wiatr - 5 Dotykanie świata Marka Kamińskiego: Wywiad-rzeka - 5 Empirowy pasjans - 5 Pamięć Ziemi - 5 Historia prawdziwa o Petrku Właście palatynie, którego zwano Duninem: Opowiadanie historyczne z XII wieku - 3 Ostatnia z rodu: Opowieść o Annie Jagiellonce - 5 Lew, czarownica i stara szafa (powtórka) - 5 Książę Kaspian (powtórka) - 5 Podróż "Wędrowca do Świtu" (powtórka) - 5 Srebrne krzesło (powtórka) - 5 Koń i jego chłopiec (powtórka...
Sierpień: Zawołajcie położną (5) Kochanica Francuza (3) Polki na bursztynowym szlaku (3) P.S. Kocham Cię (5) Grób rodzinny (3,5) e-book Wszystko zależy od przyimka - w trakcie czytania
1. Festung Breslau 2. Kot wśród gołębi 3. Zostań przy mnie 4. Dziennik Bridget Jones 5. System 6. Zielona Mila 7. Morderca bez twarzy 8. Ziarno prawdy 9. Tylko jedno spojrzenie 10. Zeznanie 11. Karaluchy 12. Mocne uderzenie 13. Schemat zbrodni 14. Blondynka w Australii 15. Ciemna liczba 16. Ciało 17. Tylko on wie 18. Mroczna połowa Nadal czytam: Wszędzie śnieg
W sierpniu tylko dwie książki: Morderstwo w Orient Expresie (5,5) Pora na życie (5)
Powiem Ci, że i mnie nieco fenomen popularności powieści Cabrego zaskakuje. Mam przyjaciółkę, która czyta bardzo dużo, głównie jednak literaturę faktu z jednej dość szerokiej dziedziny, stosunkowo rzadko w ogóle sięga po powieści, a na "Głosy Pamano" czekała z palcami na klawiaturze, żeby móc kupić e-booka natychmiast w dniu publikacji. To nie jest łatwa książka, nie spodziewałabym się, że spodoba się komuś, kto czyta niewiele, a jednak sprzedaje...
1. Na psa urok (4+) 2. Wilczy trop (3+) 3. Ekran kontrolny (4) 4. Raj (4) 5. Kot, który nie polubił czerwieni (3+) 6. Seks, betel i czary: Życie seksualne dzikich sto lat później (4+) 7. Nieśmiertelny (2) 8. Zdradzona (3) 9. Doskonałość (3) 10. Wybrana (3)
Dziennik Anne Frank, Perskie dziewczyny, Kochałem ją- sprzedane Dodaję: Pekińska koma, Ma Jian Zupa z granatów, Marsha Mehran "Miasto morderca kobiet" Pomarańczowy Majdan, Marcin WOjciechowski "Uprowadzone" z serii "Pisane przez życie" "Hyperversum" Chiński dla początkujących Słownik j. fińskiego Hebrajski, kurs z edgarda Easy FCE
Ostatnie resztki konkursowych wakacji uciekają galopem, już jutro wieczorem rozpoczniemy kolejny konkurs :) Pora więc pomyśleć także o zapisach na zorganizowanie konkursu w 2015 roku. Zapisy rozpoczną się jutro, czyli w poniedziałek 1 września, o godz. 22:00 (przypomnę jeszcze na forum, kiedy ta pora nadejdzie ;) ). Od tego czasu będę czekać na Wasze zgłoszenia na PW lub na maile pod adresem: konkursy[maupa]biblionetka.pl Proszę już ...
A czytałaś "Sagę rodu Forsyte'ów"? Z "Buddenbrookami" to nie chodzi tylko o przegadanie. Potencjał wątków jest niewykorzystany, postaci w większości płaskie, a konstrukcyjnie całość po prostu kuleje. To ogromne rozczarowanie.
Coś z tym Mannem jest na rzeczy... Jeśli już mówimy o grubych tomiszczach jego autorstwa, to Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny u mnie mają zdecydowane 6,0. Natomiast z książki Doktor Faustus usunęłabym co najmniej połowę... Czytałam ją kilka lat temu i wspominam to nie najlepiej. Dałam co prawda ocenę 4,5 - czyli całkiem dobrą - ale to tylko dlatego, że mniej więcej ostatnie 100 stron było świetne.
Dziękujemy za informację, aktualizuję listę :) 4. miłośniczka (*) 5. Małgorzata_naTrzecimPoziomie (*) 6. ja_szczura (*) 7. LapisLazuli (*) 8. JagaMi (książka) 9. Olinka 10. Wiridiana 11. Buchling 12. mamuśka 13. ACM(ona) 14. evuś :) 15. espinka 16. R@dzio 17. Agulina nieopierzona 18. Azileas 19. sydney 20. wiktor 21. ediszon 22. Guśka :)
Książka Głosy Pamano chyba mnie prześladuje! "Wyszła" już w rozmowie z kilkoma znajomymi i teraz widzę kolejną dobrą recenzję. Wniosek - trzeba przeczytać :)
-- sierpień -- Nie lękajcie się (5) Ostatnie rozdanie (5) Rosemary znaczy pamięć (4,5) Szklany zamek (5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)