Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chętnie wypuszczę w świat Dni lata. W sam raz na upalne dni. Kto chętny?
Sądzę, że niskie oceny to wyraz zemsty. Autorom lektur często się "dostaje". Zastanawiam się, czy oceniający "po latach" weryfikują swoje opinie, czy w ramach odwetu wystawiają niską notę. Orzeszkową odkrywam na nowo i bardzo cenię. Jej książki wydają mi się niezwykle aktualne pod względem psychologicznym. Zmienia się "kostium", ale ludzie są wciąż tacy sami, ich przywary, małości, ambicje. "Niziny" to historia samotnej matki, chłopki, która w...
O widzisz, a dla mnie te elementy dodawały "smaczku" całości, pasowały do prezentowanej atmosfery. No i nie ma ich tak dużo, by nachalnie "wyskakiwały" i przeszkadzały w czytaniu. Wg mnie oczywiście :)
Oj, tęsknię :) Chociaż nie wiem, czy w innych publikacjach odnajdę tę samą cudną dziewczynkę i kobietę. Dzięki za wskazówkę, widziałam właśnie gdzieś tę sugestię, ale na razie nie dorwałam żadnego źródła, z którego mogłabym ją pożyczyć. A nie wiem, czy chcę na własność, najpierw wolałabym przeczytać.
Do schowka
I dotarła, dziękuję :)
W takim razie przepraszam, że się pospieszyłam, ale dla mnie była to naturalna kolej rzeczy. Postaram się ustalić, do kogo powędrowała książka.
Podobnie jak wyżej Monika.W u mnie także kiepski ocenowo miesiąc. Nie wiem, czy to wina wygórowanych oczekiwań, upału, czy jakiś kryzys czytelniczy? 1. Cujo (3.5) - była burzliwa dyskusja o okrucieństwie zwierząt, jeszcze nieskończona (muszę się zebrać i przekopać trochę netu i książek, by móc odpowiedzieć na zadaną mi kwestię); sama książka dość słaba, choć czuje się, że to wczesny King, gdyż nie jedzie jeszcze tylko po republikanach, ale dos...
1. Spacer w cieniu: Autobiografia 1949-1962 (5) - może ciut za wiele o komunizmie i jakoś nie udzieliła mi się ani trochę fascynacja autorki sufizmem, ale nadal ciekawie. No i te różowe gorsety w deficytowej w towary Moskwie! 2. Bogowie łakną krwi (4.5) - ciekawie o szaleństwie Rewolucji Francuskiej (i nie tylko), trochę denerwowała mnie matka głównego bohatera przez pół książki przy każdej okazji wychwalająca go pod niebiosa, no i sam bohater p...
Nie da się ;-) Książeczka jest świetna! Ze swojej strony polecam wszystkim, nie tylko tym, mającym problemy z ortografią.
Książka już w drodze do Buchling:)
Wieża Jaskółki 5,5 Mansfield Park 5,5 Czytam: Hrabia Monte Christo
No to tego "Worka kości" nie czytaj. :-)
Lipiec: 1. Brudny świat - 5,0 2. Wilk z Wall Street - 2,0 3. W słusznej sprawie - 5,0 4. Ogród Kamili - 3,0 5. Śpiączka - 5,0 6. Milaczek - 3,0 7. Gdzie kończy się cisza? - 5,0 8. Biegnij chłopcze, biegnij - 6,0
Lema jeszcze nie czytałam, a w jaki sposób "przejść obojętnie" obok takiego tytułu jak powyższy? :)
Szkoda, że nie broni się jako autorka współczesnych powieści obyczajowych:/ Jej kryminałów nie znam.
To niestety tylko krótkie fragmenty, ale bardzo smakowite. Opis Zawichostu z "Podróży po Polsce" Iwaszkiewicza, warszawska Dzielnica Marszałka Piłsudskiego z "Dzienników z Polski cudem ocalonej" Gombrowicza, list Witkacego do żony z 1941 roku, i najdłuższy fragment: pamiętnik/reportaż Wańkowicza z podróży przez zdominowane przez Polskę Międzymorze.
Pani Dobrego Znaku - 5,0 Porzucone królestwo - 5,0 Bardzo mnie wciągnął ten cykl, odkrywanie struktury przedstawionego świata chyba nawet bardziej niż sama fabuła. Mam nadzieję, że "Tarcza Szerni" też trafi na BookRage. Agatha Raisin i zakopana ogrodniczka - 5,0 Agatha Raisin i zmordowani piechurzy - 5,0 Agatha Raisin i śmiertelny ślub - 4,5 Agatha Raisin i koszmarni turyści - 5,0 Agatha Raisin i krwawe źródło - 4,5 Agatha Raisin i taje...
Alternatywne dzienniki Iwaszkiewicza i innych? No to już bardziej nie mogłeś mnie zachęcić. Może nawet w takim razie kupię? Jeszcze powiedz, że Szczerek pisze polszczyzną bardziej Iwaszkiewicza czy Wańkowicza, niż współczesnych pisarzy - i mimo upału pobiegnę do księgarni.
Ja też po żadną kolejną nie sięgnę. Tylko Pani Matuszkiewicz obroniła się jako autorska współczesnych polskich kryminałów.
Jeśli mocno tęsknisz za Rikissą z książki Cherezińskiej i chcesz się dowiedzieć czy zacznie romansować z Henrykiem z Lipy to zajrzyj do: Ryksa Piastówna: Królowa Czech i Polski :)
Ja kryminały Mizuro będę omijał szerokim łukiem. Przeczytałem w zeszłym miesiącu "Cichą przystań" i jest to jedna z najgorszych książek, jakie wpadły mi w ręce w tym roku.
Szczerek pisze bardzo wciągająco i, jak na historię alternatywną, wiarygodnie. Ale najbardziej podobały mi się fragmenty dzienników/listów Iwaszkiewicza, Gombrowicza, Witkacego i Wańkowicza z równoległej ścieżki czasowej.
1. Przekrój przez wszechświat (5,5) Dowcipna i strawna dla laika humanisty gawęda popularnonaukowa o Wszechświecie. 2. Cezar płaci denara (4,0) Wspomnienia fikcyjnego sekretarza Konstantyna Wielkiego. Dla miłośników refleksyjnych książek historycznych. 3. Dziecko filozofem (4,0) Nie tylko psychologia rozwojowa. Sporo ciekawych rozważań na temat świadomości. 4. Kardynał (4,0) Zekranizowany (1963r.) bestseller amerykański z 1950 roku. Dobre...
Rezygnuję z miejsca, zdążyłam już przeczytać :)
Mój lipiec: 1. Pan Mercedes (4 - pierwszy kryminał tego autora. Sporo ciekawych pomysłów i przede wszystkim fajni bohaterowie, jednak za łatwo i za szybko się tam często różne rzeczy działy. Stąd taka, a nie inna ocena) 2. Katedra w Barcelonie (5 - za czytanie brałam się z niskimi oczekiwaniami (a to przez opinie znajomych, którzy czytali), a zostałam miło zaskoczona. Bardzo dobrze mi się tę powieść czytało, wciągnął mnie świat średniowieczn...
Ciekawie piszesz o Szczerku. Już się zapisałam na niego w kolejce w BJ.
O czym ta Orzeszkowa? Po przeczytaniu Dziurdziów i Meira Ezofowicza bardzo polubiłam Orzeszkową. Nie rozumiem, dlaczego ma taką złą opinię.
Dawno nie miałam tak słabego miesiąca, jeśli idzie o oceny. Średnia ocen to 3,86. Tylko jedna 5. Nawet eseje nie zachwycają. Chyba jakieś fatum nade mną ciąży. 1. Nieprawe łoże, ocena: 3 Pożyczona przez przypadek z biblioteki – miało być czytadełko na letni czas. Nieudane czytadełko raczej. Gdyby nie dość ciekawe historie o tym, jak powstawała PPR, to ocena byłaby jeszcze niższa. Wykonanie bowiem żałosne – jakby nagle Wolskiemu brakło talentu...
Przeczytane: 32. Psie życie - 6 33. Nielegalne związki - 1 Pomysł na książkę niezły, ale nie jestem przekonana. A Jonathan i Andrea wyjątkowo mnie irytowali. 34. A na imię jej będzie Aniela - 5 35. Koncert - 4 W trakcie: Rozbitek@brzeg.pl Świadectwo prawdy Skazani na Shawshank
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)