Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zdecydowanie ponury, i w ogóle niefajny. Jak on pisał o ludziach z epoki. Straszne i irytujące.
Tak, to już nie ten sam Vetinari. Zdecydowanie nie moja ulubiona część, chociaż bohaterowie tak by sugerowali.
Aktualnie ksiązka jest u Buchling Dalej w kolejce: 1. mamuśka 2. evuś:) 3. melania35 4. veldorota 5. ACM(ona) 6. Wiridiana
Wielki Gatsby - 5,5 ocena wystawiona zaraz po przeczytaniu, a teraz mam wątpliwości czy słusznie, jakoś tak nie pamiętam za co ta nota, może za jakiś czas zmienię :) Co zdarzyło się w Lake Falls - 3,0 nic ciekawego, tematyka wampirza jeszcze mnie nie odstrasza, ale przez to przebrnęłam z bólem Krew elfów - 5,0 z każdą kolejną książką sagi jest coraz lepiej Czas pogardy - 5,5 na potwierdzenie moich powyższych słów, aż boję się wziąć do ręki kol...
Nie pisałem do ostatniej chwili bo nie wiedziałem jak będzie. Dziś się wyjaśniło, nie dam rady dotrzeć :/ Przepraszam bardzo wszystkim który chcieliby kolejne części jakiś historii ode mnie :/
Przeczytane w MAJU 2014 r. 1. Robert Muchamore "CHERUB" t.4. "Świadek" (5) 2. Robert Muchamore "CHERUB" t.5. "Sekta" (5) 3. Robert Muchamore "CHERUB" t.6. "Bojownicy" (5) 4. Bronisław Długoszewski-Mróz "Przy kominie o szarej godzinie" (5) 5. Bronisław Długoszewski-Mróz "Gawędy starego bajarz" (5) 6. Bronisław Długoszewski-Mróz "O niefortunnym diable i inne baśnie" (5) 7. Mariusz Wollny "Kacper Ryx" (6) 8. Robert Muchamore "CHERUB" t.7. ...
Po skromnym ilościowo kwietniu maj wyszedł mi znacznie lepiej :) Żelazne kamienie - 4,0. Krzyże na rozstajach - 4,5. Drugi i trzeci tom z serii o Michale Wrońskim. Są jakieś drobne zgrzyty, ale ogólnie czyta się dobrze. Na szkarłatnych morzach - 5,0. Republika złodziei - 5,5. Drugi i trzeci tom o Niecnych Dżentelmenach. Teraz trzeba czekać aż Lynch napisze kolejne... A ostrzegała mnie koleżanka, od której pożyczałam te książki, że on je...
To zupełnie różne książki. Wołoszynowski lepszy. Ma to, co lubię - nastrój, zapach, niespieszność, piękny język, zamyślenie, nieoczywistość.
Maj: Powracający głód - 4 {akcja: Nobliści} Ciężkie czasy - 3,5 Szeptem - 4 Jałowa ziemia - 3 {akcja: Nobliści} Bracia Zemganno - 5,5 Czarny Piotruś - 5 Poezje - 3,5 {akcja: Nobliści} Freud by płakał - 3 Z tego można zrobić kilka opowieści - 5 Kamień cierpliwości - 4 Niewidzialny człowiek - 4,5 Wehikuł czasu - 4 Śmiertelna klątwa i inne opowiadania - 4,5 {Rok z Agathą Christie}
Tak, jak kiedyś zainteresowałaś mnie książką "Dzieci" Brzozy, tak teraz nabrałem dużej ochoty na Wołoszynowskiego. Zawsze z ciekawością patrzę jaki to "Polskie przykurzątka" przeczytałaś.
Ciemne sekrety Odwet Przydałoby mi się dokupić do tego trochę czasu...
Niczego takiego odpowiadającego w 100% Twoim potrzebom jakoś nie kojarzę, ale może zwróć uwagę na serię Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci i generalnie na ofertę tego wydawnictwa. Specjalizują się chyba w książkach terapeutycznych. Przypominam sobie jeszcze Świetnie sobie poradziłeś!: Krótkie opowiadania, które dodają dzieciom pewności siebie , co może ewentualnie by się nadało, ale to raczej nie jest jak sobie radzić z porażką,...
Moi Mili, szukam bajki, opowiadania lub wiersza dla dzieci w wieku przedszkolnym, które poruszałyby temat porażki i jak sobie z nią radzić. Tutaj znalazłam jeden tekst: "Smak wspólnego zwycięstwa", ale potrzebuję jeszcze jeden tekst. Będę bardzo wdzięczna za wszelką pomoc. Tynulec
Czytane w maju: Pułkownik Chabert - 4,5 Msza Ateusza (Balzac Honoré de (Balzac Honoriusz)) - 3 Piotr Grassou (Balzac Honoré de (Balzac Honoriusz)) - 4 Zabaweczki, błyski - 5 Joyland - 4,5 Córka Ewy - 4 Nowi ludzie - 5 Uciekinier - 4 O Zawiszy Czarnym opowieść (powtórka) - 3 Kobieta trzydziestoletnia - 4 Muza z zaścianka - 4,5 Obywatel, który się zawiesił - 5 Na pohybel całemu światu! - 5 Opactwo świętego grzechu - 4,5 Wygnaniec -...
A widzisz, a ja w tym miesiącu zrobiłem sobie powtórkę z Pani McGinty nie żyje. Ocena z 4 powędrowała na 5. Jeśli ktoś byłby ciekaw, moja recenzja jest tutaj: A poza intrygą...
Czuję się troszkę tak, jakbym mierzyła czas nie dniami i tygodniami, ale kolejnymi książkami Agathy Christie :) Maj już właściwie za nami. W całości przeczytałam trzy książki (jestem w trakcie czytania czwartej): Noc i ciemność - początkowo myślałam, że to będzie jakaś porażka, przeciętne romansidło. A tu... zakończenie godne filmów Shyamalana :) Ocena: 4,5. Morderstwo w Boże Narodzenie - motyw złośliwego i bardzo bogatego staruszka, na kt...
Widziałam, bo z ciekawości poszłam sprawdzić jak inni oceniają tę książkę, po tym jak wystawiłam swoją dwóję. :) Ta książka bardzo mnie rozczarowała. Zbiór jakichś nonsensów. Przede wszystkim jednak nie poznaję Twaina, bo zawsze pisał z wielkim poczuciem humoru, a w Jankesie nawet tego zabrakło. Widziałam kiedyś film "Jankes na dworze króla Artura", gdzie przeniósł się w czasie nastolatek i jakoś miałam niesłuszne przekonanie, że tak samo jes...
Jak wydrążyłeś skałę Parnickim, tak teraz drążysz Mackiewiczem?
Jaka ładna lista. Od razu mam ochotę przeczytać kilka pozycji, ładnie o nich piszesz. A jakie inne książki Wyimaginowany Dziadek nr 1 Ci poleca? Co do Kołakowskiej - w pełni się zgadzam. Kwestie ważne i ciekawe. Ale ten język, ten styl. Czemu Pani Kołakowska przejmuje język tych, z którymi walczy? A przy okazji - czy są dalsi Dziadkowie Wyimaginowani? I skąd się biorą?
Ja chcę torcik, ja! Dziękuję i wszystkiego okolicznościowego życzę! :)
1. Nina Berberowa - La souveraine (3) - książeczka kończy się tam, gdzie chyba należałoby zacząć. Po świetnie napisanej autobiografii - rozczarowanie. 2. Bel-Ami (3.5) - młody uwodziciel na dorobku w Paryżu; bez większego ciężaru, tak gładko wszystko się tu toczy. 3. Czarny ogród (4.5) - dobrze napisane. Przydałby się indeks nazwisk. 4. Śpiewaj ogrody (4) - wrażenie połowicznie wykorzystanego potencjału.
Ja poproszę kawałek Twojego urodzinowego tortu :) Wszystkiego najlepszego Aquillo z okazji 7-letniej biblionetkowej rocznicy.
Schudnij z kaizen (4) Babilon (4) Zawsze jakieś jutro (4) Anielska dieta (2,5) Jak likwidowałam dom moich rodziców (4,5) Nie jedz tego!: Szkodliwe składniki "zdrowego" jedzenia (5,5) Prawdziwe zmiany: Mój eliksir młodości (4) Dzika droga: Jak odnalazłam siebie (3)
Maj pod hasłem "cynizm, sarkazm i noiry" :D Piękni dwudziestoletni (audiobook) (4) - Hłasko jest dla mnie trochę zbyt cyniczny, a zazwyczaj cyników lubię. Ale to ciekawy człowiek i ciekawe czasy Sprawa rezolutnej rozwódki (4) - Sprawdzony jako konfrontacja z Chandlerem, bo czytałam tu, że równie dobry. Wnioski - fabuła o wiele bardziej klarowna i z mniejszą liczbą dziur (aczkolwiek jedna spora jest). Więc dla czytelników szukających zagadki...
Para w ruch [4,5] - właśnie skończyłem. Czytało się bardzo dobrze, ale natrafiałem na zgrzytające fragmenty, niektóre zbyt łopatologiczne i do mdłości poprawne, inne jakby wyjęte z zupełnie innej bajki (choćby spotkanie z gnomami). I ten Patrycjusz. Co stało się z enigmatycznym i małomównym Vetinarim?
Maj przeciętny - może dlatego, że wypełniony pracą. Lektury zatem wymagające nie były: Na promieniu światła (3,5). Mariola, moje krople... (2,5). Ani to zabawne, ani mądre nie było. Stracony czas. Jedynaczka (4). Troszkę się zestarzała, ale znów nie aż tak bardzo. Bo problemy dobrze wychowanych jedynaczek są takie same: chłopaki, szkoła, dogadanie się z rodzicami. Aż szkoda, że nie trafiałam na tę książkę w dzieciństwie :) Muleum (4). Bał...
Trzej muszkieterowie (4) Śniadanie mistrzów (4) Stale w kratkę (5) Rok, który wszystko zmienił (5)
"Czytaj całość" dotyczy komentarzy biblionetkowiczów do danego tematu/wątku, np. do noty wydawcy, recenzji itp.
Ostatnio trochę mniej, ale pod względem jakości całkiem udane mam miesiące. 9. Laboratoria zmysłów Nie była to łatwa lektura. Postawiłam też dla niej poprzeczkę nieprawdopodobnie wysoko, no bo przecież polecił mi ją mój Wyimaginowany Dziadek nr 1. Autor rzuca w czytelnika cytatami, aż czasem trudno nadążyć i się przestawić. Również estetyka w jakiej pisze wielu (mnie, na przykład) może nie do końca odpowiadać, bo zamiast suchego naukowego wyk...
Nikt, byle kto (5,5) Nano(4) O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu (4,5) Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (5,5) Nowolipie(6) Najpiękniejsze lata (5,5) Nowohucka telenowela (4) Październikowa lista (3) Odessa i tajemnica Skrybopolis (5) To, co najważniejsze (4) "The Antuque Cat" Bianka Bradbury (6) - przepiękna staroświecka bajeczka o bezdomnym kocie Solomonie, który znalazł dom jako pogromca myszy w ameryk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)