Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Musimy porozmawiać o Kevinie Samolot bez niej
Mój marzec: 1. Magnolia - 5.0 2. Odruch serca - 2.5 3. Smętarz dla zwierzaków - 4.5 4. Chimeryczny lokator - 2.0 [51%] 5. To wszystko przez ciebie - 5.0 6. Kilka przypadków szczęśliwych - 2.0 7. Książę przypływów - 4.0 [60%] 8. Wodospad - 3.0 [56%] 9. Zabójca - 4.0 w trakcie: Musimy porozmawiać o Kevinie Samolot bez niej oceny jednak kwietniowe będą
1. Ofiara Polikseny (3.5) - przyzwoite, ale szału nie ma. 2. Pingpongista (3) - intencje szlachetne, ale jakież to nierealne... Nawet literacko nie uwiodło. 3. Grona gniewu (4) - solidna proza spod znaku "jest źle, będzie jeszcze gorzej", pod wieloma względami nadal aktualne, pod paroma ciut przebrzmiała.
Krótka historia wszystkiego (4) Recenzja: Holony, holarchie, cztery ćwiartki i Wielka Trójka Już nic nie muszę (4) Nie jestem wielkim znawcą i fanem satyry, ale przyznaję, że w trakcie czytania zdarzyło mi się kilka razy parsknąć śmiechem. Mimo całej dowcipnej otoczki w książce często spotykanym motywem jest wspominanie śmierci bliskich. Mając tyle lat ile autorka, gdy pisała książkę (86 dokładnie), nie dziwne, że przeszłość zaczyna dominowa...
Siostrzyczka (5) - Marudziłam w zeszłym miesiącu na początek i faktycznie początek jest dość słaby. Za to dalsza część książki to piękny noir w najczystszym wydaniu, więc złe pierwsze wrażenie zostało całkowicie zamazane. Nawet pomimo złośliwego tłumacza, który parę razy wytknął Chandlerowi nielogiczności fabuły. Gottland (4) - Ciekawy przypadek bardzo dobrej książki na nieinteresujący mnie temat :) . W trakcie: Smok Jego Królewskiej Mości...
Mnie w ogóle żaden Balzak nie nudził. Więc nie wiem, skąd ta opinia. Czasem może nuży w dużych ilościach - bo o ile jestem w stanie uwierzyć, że pieniądz rządzi światem, to wcale nie wiem, czy chcę ciągle o nim czytać. A Balzak jest świetny, ot co:)
Welleryzmy i ich autor to jedyne, dzięki czemu nie postawię "Klubowi" jedynki:( No, może ja po prostu mało inteligentna jestem, a ten humor zbyt wyrafinowany. W każdym razie od Dickensa mnie to nie odstraszy - przymierzam się do "Dawida Copperfielda", może jeszcze sięgnę po "Przygody Oliwera Twista".
Wygrzebałem swoją bardzo starą czytatkę: Kilka humoresek z Klubu Pickwicka Dodam, że ja jestem entuzjastą "Klubu Pickwicka" - ale akurat zdania na temat tej książki są podzielone.
Dodam, że autor jest już w Polsce, a przynajmniej był, bo 18.03 było spotkanie autorskie z nim na Uniwersytecie Pedagogicznym. Więc jak dotąd tu nie wrócił, to raczej już nie wróci.
Piękny marzec: Magda Szabo, Świniobicie – 5,5 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 1 – 5,0 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 2 – 5,0 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 3 – 5,5 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 4 – 6,0 Erich Maria Remarque, Czas życia i czas śmierci – 5,5 Filip Springer, Miedzianka: historia znikania – 5,0 Oraz od początku miesiąca męczę "Klub Pickwicka" i... chyba nie zmęczę. Koszmar....
Tajemnica szkoły dla panien - 4,5 Ogród Kamili - 2,5 Słynne metresy czyli Tajna władza kobiet - 4,0 Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło - 6,0 Nomen Omen - 5,5
Ja również bardzo wysoko oceniłem "Eugenię Grandet". Ta książka to najlepszy dowód na to, że Balzak nie musi być nudny - a mam wrażenie, że bywa czasem trochę demonizowany. "Eugenia..." i "Kuzynka Bietka" to dla mnie absolutne rewelacje.
Dla dorosłych: Róża z Wolskich - 4.0 Tajemnica ślepych ptaków - 4.0 Czarna lista - 5.0 Zawód: Wiedźma: Tom 1 - 4.5 Nieszczęsny narzeczony Aurelii - 4.5 Bractwo Wielkiej Żaby - 4.0 Dla dzieci: Lalusie - 3.0 Gwiazdko, gdzie jesteś? - 4.0 Łezka, przerażona kotka - 3.5 Niezwykłe lato Izydora i Spółki - 5.0 Ktoś ukradł Prążka! - 4.0 Gdzie jest Rudek? - 4.0 Kto pokocha Psotkę? - 4.0 (powtórka)
Czy autor jeszcze wróci, czy raczej nie należy robić sobie nadziei?
Zupełnie nie mam weny do czytania. Chyba przesilenie wiosenne. 1. Eugenia Grandet, audiobook, powtórka, ocen: 5,5 Zaczęłam słuchać przez pomyłkę (miał być Jaszczur), ale słuchałam z wielką przyjemnością, pomimo że przerwa od poprzedniej lektury niedługa. Genialne. Studium skąpstwa piękne. Obraz społeczeństwa świetny. I te opisy, złośliwostki, dowcip. Gorąco polecam. 2. Ziarna kawy, ocena: 4 Króciutka opowieść o jednym dniu pewnej starej Est...
Rozumiem. Ale gdyby w ostatnim pytaniu chodziło tylko o zakup książki, to pewnie byłoby sformułowane po prostu "Co skłania Pana/Panią do zakupu książki?". Nie byłoby opcji wyboru (a jak wiadomo, wybierać książki do czytania można np. z biblioteki). Przynajmniej ja to tak zinterpretowałam ;-)
Krąg (5) Zaklinacz słów (5) Ławeczka na uboczu (2) Superodporność: Jak z posiłków czerpać zdrowie (6) Efekt Izajasza: Gdy modlitwa i proroctwa łączą się z fizyką kwantową (5,5) Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u (4,5) Chłopiec, który zaginął (4) Nasze rozstania (4,5) Izrael oswojony (jeszcze czytam, ocena prawdopodobnie 5)
Być Esther
Tajemniczy przybysz (5,0)
OK, jak nie planujesz wchodzić głęboko w temat, daj spokój z Flandrinem, on jest w dużym skrócie o tym, skąd się wzięło parę rzeczy w XIX w., sięgając do wcześniejszych czasów. Jeszcze to mi się przypomniało - Psyche i Klio: Historia w oczach psychohistoryków str. 201-225 Rudolph Binion "Fikcja literacka jako społeczna fantazja: europejski kryzys rodziny w latach 1879-1914".
"Zdobycie władzy" Miłosz (3.5) (audiobook) "Życie pod psem, który wabi się Depresja: Jak opiekować się osobą dotkniętą depresją i nie zaniedbać własnych potrzeb" Johnstone (3.5) "Po co jest sztuka? Rozmowy z pisarzami" Nyczek (5) "Janion. Transe - traumy - transgresje. 1: Niedobre dziecię" Szczuka (5) "Dziennik żałobny" Barthes (3) "Wojna książek" Tomkowski (4.5) "Seriale: Przewodnik Krytyki Politycznej" (4.5) "Niedokończone życie Phoebe H...
No cóż... samokrytycyzm jest niewątpliwie zaletą; trudno, jak Ci polonistka odrzuci, to dasz coś porządnego.
polonistki nie spytam już, bo jutro muszę jej to oddać. tak wiem zamuliłem, chyba wezmę z tej stronki wygląda spoko
Nie przypis: opis bibliograficzny, tfu-tfu.
Skąd masz tekst, to Twoja sprawa; ja osobiście przypis bym raczej do wersji drukowanej robiła (łatwiej niż do strony www, he-he), ale jak uważasz. Spytaj polonistki.
jeszcze pytanko, czy opracowania do literatury przedmiotu mogą pochodzić ze stronki klp.pl??
Ósemka
Zapraszam!
Morfina (Szczepan Twardoch) i Inferno (Dan Brown)
https://www.yournovel.com/
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)