Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja też jestem entuzjastką :) Polecam :)
Mackiewicz do schowka.
Mówisz, że Hartland taki sobie? A ja właśnie zaczynam czytać. Nawet sobie w ciemno kupiłam.
Ja tam zacznę, nie wytrzymam. A potem będę czekać, siła wyższa. ;)
Odojewski owszem, chociaż bardziej "Oksana". Po pozostałych czułam się przesycona Ukrainą i ówczesnymi zbrodniami, a w "Oksanie" te czasy potraktowane są już z dystansem, który sprawia, że nie biją po oczach, a i tak mają swoją właściwą wagę. Po Wegnera sięgnij, warto. Rozrywka na wysokim poziomie, a i tematów do myślenia nie braknie. Tyle że jest dość krwawo, ale taka wszak jest nasza rzeczywistość. ;)
Bardzo zróżnicowany miesiąc, i jakoś okropnie mi się najwyraźniej dłużył, bo przecież kiedy ja czytałam pierwszą pozycję! To było całe tygodnie temu... 12. Dawna medycyna, jej tajemnice i potęga: Egipt, Babilonia, Indie, Chiny, Meksyk, Peru Ciekawe informacje, bo i o historii i o sławnych postaciach, są księgi medyczne, i współczesne choroby w starszej wersji. Tylko w niektórych przypadkach wydaje mi się, że robili błędy w datowaniu (5) 11. M...
Jestem zdania, że powinno być ustawowo zakazane wydawanie kolejnych książek serii rzadziej niż co pół roku ;).
Komisarz Mortka się troszkę u mnie zasiedział, ale dzisiaj wyruszył już w dalszą podróż.
Ja właśnie mam dylemat - czy zacząć jutro czytać 3 książkę (a po niej czekać kto wie ile do premiery najnowszej!), czy też zrobić sobie małą przerwę, sięgnąć po coś innego, dawkować sobie przyjemność...
Tak, wiem :). Twoja opinia była kolejną entuzjastyczną, na jaką się natknęłam :).
Hartland: Pieszo przez Amerykę -3,5. Nie to, że zła, po prostu nie moja tematyka. Nie zainteresowała mnie. Biało-czerwony- 4,0. Ocena głównie za pomysł, ironię i groteskę. Gdyby trafiło na lepsze pióro, mogłoby być genialne. Igrzyska śmierci - 3,5. Świetny pomysł, rewelacyjna bohaterka. Książka sama w sobie nie jest wybitna, ale kolejne części dodają jej blasku i świeżości. W pierścieniu ognia - 4,0. Lepsza niż część pierwsza - akcja rozwija ...
Wegner jest świetny! Talent, na jakie rzadko się w polskich książkach natykam. Tzn. w podobnych do jego, bo generalnie to się czasami zdarza ;)
Oh, oh - widzę, że Odojewski się spodobał :D I kolejna dobra ocena Wegnera, hmmm...Chyba w takim razie warto dać szansę:).
Przeczytane w marcu: 1.Siostra (4,5) 2.Hrabina: Tragiczna historia Elżbiety Batory(4,5) 3.Granice (3) 4.Syn światłości (5) 5.Świątynia milionów lat (5) 6.Józefina (4) 7.Zabójca (4) 8.Józefina i Napoleon (5)
Letnia przygoda - 5 Śmierć w cieniu piramid - 4,5 Detektyw Kefirek na tropie kościotrupa - bohater książki bez przerwy powtarza powiedzonko "obłęd w ciapki", kilkadziesiąt razy, można od tego dostać, hmm, obłędu w ciapki. :> A do tego koszmarne ilustracje, brr. 2,5 Afrykański polonez - 2 Blondynka na Sri Lance - 5 Blondynka w Peru - 5 Kłamczucha - zmiana oceny z 4 na 4,5 Marianna i róże: Życie codzienne w Wielkopolsce w latach 1889-1914...
Ostatnio mało się odzywam i mało udzielam, ale temat rzucił mi się w oczy... Kiedyś, kiedy zaczynałam swoją przygodę z BiblioNetką, konkursy były źródłem ogromnej radości, miejscem spotkań paczki znajomych, którzy świetnie się bawili przy wymyślaniu mataczeń, a przy okazji odgadywali dusiołki. Ostatnio zaglądałam do wątku konkursowego i z rozczarowaniem stwierdziłam, że właściwie nic się tam nie dzieje, nie ma atmosfery, która kiedyś urzekała i ...
W marcu dużo "czwórek", ale na szczęście są tez dwie oceny 5,5: 1.(27) Amor i Psyche (4,0) 2.(28) Szewczyk Dratewka (4,0) 3.(29) Uwierzcie w koniec świata!: Współczesne proroctwo o powtórnym przyjściu Chrystusa (3,5) 4.(30) Koniec i początek (3,5) 5.(31) Rovigo (5,0) 6.(32) Oda na dzień św. Cecylii (3,0) 7.(33) Elegia na odejście (4,5) 8.(34) Epilog burzy (4,5) 9.(35) Europa Benedykta w kryzysie kultur (5,0) 10.(36) Dym (4,0) 11.(37)...
Marzec Jabłonki: Prowadzący umarłych: Opowieści prawdziwe: Chiny z perspektywy nizin społecznych 5,5 Sowa Wesley 5 Wielki głód: Tragiczne skutki polityki Mao 1958-1962 4,5 Taniec ze smokami: Część II 4 Papuga Flauberta 4 Moje zranione serce 2 z DKK Mrowisko: Opowiadania 3 Don Juan we mgle: Eseje o wierności 3 Tajemnica Paryża 1,5 Z DKK Paradoksy młodszego patriarchy 5 I tyle :)
MARZEC Opowieści niedźwiedziego grodu - 4 Anioł śmierci - 4 Świat do góry nogami - 4,5 Nocni wędrowcy - 4 Tuf Wędrowiec - 5 Przysięga Gertrudy: Opowieść o miłości i dobroci w czasie wojny i Zagłady - 5 Cień szczurołapa - 5 Tecumseh: Powieść dla młodzieży - 3,5 Zasypie wszystko, zawieje... - 4,5 Vertical - 5,5 Zła dziewczyna - 3,5 Piaseczniki (57%) - 4,5 Wszyscy jesteśmy Meekhańczykami (94%) - 5 Biały Kapitan - 4 Oksana - 5 Kameleo...
1. Idealne życie (3,0) 2. Pomarańczowy majdan (5,0) 3. Sanatorium pod Klepsydrą (4,5) 4. Przyjdzie Mordor i nas zje czyli Tajna historia Słowian (5,0) 5. Kolor jej serca (4,0) 6. Sam o sobie (5,0) 7. Głową o mur Kremla (5,5) 8. Alfabet Urbana (3,0) 9. Co z tą Polską (3,5) 10. Biblioteka XXI wieku (4,5) 11. Dyktanda czyli... W jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia - dziś Michała - uczył pisać bez błędów (5,0) W trakcie: Daniel S...
Dobry 5,5 Co by było, gdyby... 4,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 5 Beksińscy: Portret podwójny 6 Bezlitosny ocean: Historia wyprawy otwartą łodzią przez lodowate wody północnego Atlantyku 5 czyszczenie schowka "Alone Together: Why We Expect More from Technology and Less from Each Other", Sherry Turkle 5
Blanka - (4,5) Sosnowe dziedzictwo - (4,0) Pensjonat Sosnówka - (4,0) Wańka i inne opowiadania - (5,5) - powtórkowo Igrzyska śmierci - (5,0) Kometa i ja: Jak przygarnięty pies uratował mi życie - (4,0) Dalekie lata - (5,5) - powtórkowo
Marzec pod znakiem cyklu Wiatr nadziei. Wszystkie ocenione na 4,5. Przeczytałam 25 tomów, dziś przeczytam dwudziesty szósty. Zostanie mi na kwiecień 13 tytułów. Złota broszka (Ingulstad Frid) Noc zimowa (Ingulstad Frid) Ludzkie gadanie (Ingulstad Frid) Nadzieja (Ingulstad Frid) Zazdrość (Ingulstad Frid) Straż graniczna (Ingulstad Frid) Chude lata (Ingulstad Frid) Nowe życie (Ingulstad Frid) Dziedzic (Ingulstad Frid) Dziewczy...
Te hasła ze słowników jako literaturę przedmiotu to bym wyrzucił. Takich rzeczy trzeba jednak unikać. Najlepszą książką dotyczącą adaptacji filmowej jest wciąż jeszcze 'Film i literatura' Wojciecha Wierzchowskiego z 1983 roku (musisz poszukać w dobrej bibliotece). Jest tam taki rozdział pt. bodaj "Wokół ekranizacji i adaptacji", który zawiera podział na rodzaje adaptacji, do którego wszyscy się odwołują od 30 lat. To ci w ogóle od razu daje pole ...
Poproszę o miejsce w kolejce;)
Ja również poproszę o miejsce w kolejce;)
Ja poproszę o czwarte miejsce;)
Dziś książka powędruje dalej;)
No właśnie nie chodziło mi o to, aby się czepiać i ten zwrot nie był wcale konwencjonalny, ale naprawdę chciałem tego uniknąć. Po prostu wychowałem się na słuchowiskach, uwielbiałem ich słuchać, ale zawsze miałem poczucie, że to jest forma jak najbardziej teatralna. Czułem, że aktorzy właśnie "grają głosem". Dziś też słucham słuchowisk, choć może trochę rzadziej, ale z kolei chodzę też na próby czytane dramatów. W Gdańsku nazywa się to PC Drama (...
Książka dziś wędruje do kolejnej osoby :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)