Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja, jak na złość, w tę sobotę będę musiała opuścić Was wcześniej - około 15:45 będę się już żegnać. (Ale normalnie późniejsza godzina spotkania byłaby dla mnie wymarzona, bo od rana mam zajęcia, więc w sumie pomysł mi się podoba.)
Luty: 1/ Bierki - ocena 5,0 2/ Wyznaję - ocena 3,5 3/ Dziś jak kiedyś - ocena 3,5 4/ Honor - ocena 5,5 5/ Rodzina Casteel - ocena 4,0 6/ Adrenalina - ocena 4,5 7/ Strażnik tajemnic - ocena 5,5 8/ Światło między oceanami - ocena 5,5 9/ Niezbędnik obserwatorów gwiazd - ocena 6,0 10/ Dom z pyłu i snów - ocena 3,5 11/ Słoneczna Dolina - ocena 3,0
Luty: PAP w herbie (4) Pełna kontrola (3) Chłopak z Birmy (6) Mur (4,5) Adam i Ewa (3)
Miałam podobne odczucia jak Imogena. Po przeczytaniu "Azylu", mojej pierwszej i jak dotąd jedynej książki Faulknera, nie miałam ochoty wracać do jego przygnębiającego, dziwnego świata. Brakowało mi pozytywnych uczuć, pozytywnego bohatera, z którym można się utożsamiać lub mu współczuć. Czy wszystkie jego książki są w podobnym klimacie?
I ja! I ja!
Od miesięcy tak dużo książek nie przeczytałam, wracam powoli do normy ;) Z pokorą i uniżeniem 4,0 W krzywym zwierciadle: Felietony 3,5 Sekretne życie pszczół 5,0 Niania w Nowym Jorku 5,0 Kobieta na krańcu świata 5,0 Dziewczyny w podróży 4,0 Biała gorączka 4,0 Monsunowe dni 4,0
Cieszę się, że mogłam pomóc. Jeśli przypomni mi się coś jeszcze, dam znać.
Luty Karol i fabryka czekolady (5) Błękitny zamek powtórka Pani na Czachticach (5) Słodkie życie w Paryżu (4) Nie licząc psa (4,5) Bezpieczna przystań (4) (audiobook czyta Krzysztof Gosztyła) Agencja złamanych serc (4,5) w czytaniu Pani McGinty nie żyje
Mogę... się... na listę...? :)
1.(10) Meijin - mistrz go (ocena 4,0) Dobra opowieść o zderzeniu starego z nowym, o przemijaniu. 2.(11) Kustosz (4,5) Młody kustosz w rzeczywistości stalinowskich czystek. Trochę humoru, ale to śmiech rzez łzy. Ciekawa pozycja. 3.(12) Pościg w kurorcie (4,0) 4.(13) Kwapiszon i beczka (4,0) 5.(14) Kwapiszon, beczka i pamiątki po wielkim astronomie (5,0) 6.(15) Kwapiszon i tajemniczy kluczyk (5,0) 7.(16) Kwapiszon i... (4,5) Odkurzone z...
Mój luty 4/ Klub Włóczykijów 5 5/ Niewiarygodne przygody Marka Piegusa 5 6/ Post 4 7/ Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] 5,5 8/ Więzienny prawnik 4,5 9/ McDusia 6 W trakcie Kurtyna
Poproszę o wpisanie mnie do kolejki :-)
1. Azyl (3). Niezbyt udało mi się pierwsze spotkanie z Faulknerem, więcej napisałam w wątku Carmanioli dotyczącym tego autora. 2. Autopsja (3,5). Nieźle napisane, ale to wszystko już było, wielokrotnie. A teraz kolejna odsłona mojej mini-obsesji z ostatnich miesięcy: 3. Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao (5). Świetny język, sporo wulgaryzmów i wstawek z hiszpańskiego (wulgaryzmy uzasadnione, wstawki przetłumaczone), specyficzny humor (czase...
Łączę się z Tobą w smutku, bo mnie też sierpień nie pasuje. Bilety lotnicze są znacznie droższe niż we wrześniu, a ponieważ właśnie (w zeszłym tygodniu dosłownie) zakupiliśmy własne cztery kąty, na taki wydatek w tym roku nie mogę sobie pozwolić :( I urlopu też nie dostanę, mogłabym przylecieć do Krakowa w nocy z piątku na sobotę i wylecieć w niedzielę popołudniu - trochę za krótko jak na tysiąc złotych :(:(:
- Angelika i jej miłość (Golon Anne, Golon Serge) 5,0 - Bunt Angeliki (Golon Anne, Golon Serge) 4,5 - Nieposkromiona Angelika (Golon Anne, Golon Serge) 4,0 - Poczet królów i książąt polskich Jana Matejki (Barański Marek (ur. 1943), Ciara Stefan, Kunicki-Goldfinger Marek) 4,0 - Angelika i król (Golon Anne, Golon Serge) 5,0 - Angelika: Droga do Wersalu (Golon Anne, Golon Serge) 5,0 - Markiza Angelika (Golon Anne, Golon Serge...
Jakoś mi spadła czytelnicza wydajność:| Jurij Trifonow, Dom nad rzeką Moskwą – 5,5 Fiodor Dostojewski, Bracia Karamazow – 4,5 Sigrid Undset, Legendy o królu Arturze – 4,5 Joanna Chmielewska, Gwałt – 4,5 Magda Szabo, Tylko sam siebie możesz ofiarować – 5,5 Liliana Michajłowa, Cudowna pora na podróż – 4,5 Mam nadzieję, że jeszcze zdążę przeczytać "Świniobicie" Magdy Szabo.
Blanka
Wypełniłam. I życzę powodzenia! :)
Czarownica (5) jak dla mnie przykład, że można napisać dobrze nawet pozornie prostą historię, Poczekajka (1,5) jak dla mnie przykład , że można napisać źle nawet najbardziej wymyślną historię, Zachcianek (1,5) to samo co wyżej, szkoda gadać Szczęście w cichą noc (3,5) średnia, ale być może tylko dlatego, że nie czytając wcześniej niczego tej autorki, po prostu jakby 'nie jestem w temacie', Pory roku (6,0) - świetna! genialna odtrutka na całe ...
Super, czyli o której? I gdzie? :)
Odmieniec - 4 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki - 4 Długi marsz - 4,5
Witam Poszukuję książek z dziedziny technicznej a dokładnie z elektroniki. Coś w stylu " elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz"
Bo to się długo czyta. Ale naprawdę warto!
Właśnie odebrałam z poczty. :-)
Ja ciągle propaguję Gdańsk (czytaj: w Gdyni się zgubię ;)
Dlaczego!!! Nie zauważyłam, a mogłabym się pojawić! Ech, taki los z wtórnym analfabetyzmem.
Zwerbowałyście kogoś?
Błękitne przestrzenie: Wyprawa śladami kapitana Cooka&mode=bookshare może ktoś wyślę w podróż kapitana Cooka? :)
Witam. Zapomniałam tytułu i autora książki którą jakiś czas temu czytałam. Jest to historia dziewczyny która raz w miesiącu spotyka się w tym samym miejscu w parku z pewnym anonimowym mężczyzną. Opowiada jej o swoich podbojach erotycznych. Tak się dzieje przez co najmniej rok.. W kocu wiadomo zakochują się.. Czy ktoś z Państwa wie może o jakiej książce mówię? Będę wdzięczna. Pozdrawiam
Witam serdecznie Od jakiegoś czasu poszukuję jakiejś powieści historycznej z czasów początku islamu. Nie mam pojęcia czy takie coś istnieje ale podejrzewam, że pewnie tak. W googlu udało mi się jedynie znaleźć "Klejnot Medyny" ale być może ktoś z szanownych grupowiczów czytał coś w tym stylu i może mi polecić. Uwielbiam książki w stylu Miki Waltariego. Nie sądzę, żeby wybór był zbyt wielki ale może... Dziękuję i pozdrawiam Slawek
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)