Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Minimalizm po polsku czyli Jak uczynić życie prostszym (4,5) Papierowy człowiek (4) powtórka, ocena bez zmian Klub filmowy Meryl Streep (4) Życie zaczyna się we Włoszech (5) Zakupy na obcasach: Sekrety kobiecych motywacji (3,5) Zdrowie bez recepty czyli Skrobia, która leczy (5,5) Tęsknota silnej kobiety za silnym mężczyzną (2,5) Wnuczka do orzechów (5) Bajki Babci Gąski (5) powtórka, ocena bez zmian. Książka w dzieciństwie bardzo mi się p...
Tak sobie właśnie myślałem, że chyba już czas abyś się wzięła za "Słowo i ciało" lub "Tylko Beatrycze" :)
A oprócz "Fotoplastikonu" dostaniesz "Skarby" Żurakowskiej - ale to jest cieniusie.
Weź z sobą może tym razem większą torbę. Będę oddawać Misiakom "Fotoplastikon" - a Ty masz go w schowku... ;-)
Przed treścią się nie wzbraniałam, tylko miejsca w torbie nie było, więc mi tutaj nie imputuj! :)
A się zapierałaś przed tym Gardellem wszystkimi płetwami:)
Ja też próbuję: Wyzwanie czytelnicze na rok 2015
Właśnie dodałem do schowka kilka książek Parnickiego :)
Wrzucam do schowka Umarł mi: Notatnik żałoby, ale nie wiem, czy będę miała odwagę do tej książki sięgnąć... Mam już w schowku kilka takich lektur, które chcę przeczytać, ale czuję, że emocjonalnie nie podołam.
Ojej, Twardoch to militaria i polityka? To ja chyba już nie jestem zainteresowana :(
Miesiąc minął mi pod znakiem śląskich "pożyczek" - oczywiście wyjechałam w Andrzejki z Katowic obładowana świeżą dostawą lektur, i teraz szybko nadrabiam. Jesteście cudownie okropni! :) Cały ten Kutz: Biografia niepokorna 4,5 - bardzo dobra biografia, niesamowicie wciągająca. Z czystym sumieniem polecam, ale koniecznie razem z lekturą "Piątej strony świata" w pakiecie. Wielościan 4,0 - spodziewałam się czegoś lepszego, troszeczkę przerostu fo...
To i ja dołączam! Mam szansę tym razem ukończyć jakąś akcję. ;) Książkowego 2015 roku!
A ja dziś zaczynam powtórkę:)
Dam szansę. To postanowienie noworoczne. :)
Spokojnie możesz sobie czytać :)
Pierwszym krokiem w żałości powinno być to, że nie jest on prawie w ogóle czytany po polsku.
Parnicki nie ma sobie równych. Należy żałować, że jest on prawie w ogóle nietłumaczony na języki obce.
Przeczytałam 114 książek. Nie mam jednego typu na książkę roku. Blisko są: Koła na piasku: Powieść z roku 160 przed narodzeniem Chrystusa Samobójstwo Europy: Wielka Wojna 1914-1918 Poza tym wysoko oceniłam i dobrze wspominam: Zaślubiny Kadmosa z Harmonią Eugenia Grandet (powtórka, zachwyt nieustający) Opowiadania podolskie Umarł mi: Notatnik żałoby Listy do Jerzego Turowicza 1947-1960
278 :-)
Grudzień: 1. Kochanie, chcę Ci powiedzieć (4) 2. Pochłaniacz (3,5) 3. Klub Porcelanowej Filiżanki (4) 4. Papierowe marzenia (4) 5. Pamiętnik z przyszłości (5)
Dziękuję bardzo gorąco Biblionetkołajowi z Katowic za gustownie opakowany prezent w postaci Niepokoje wychowanka Törlessa oraz kartkę z życzeniami :)
Powiem tak - akurat nawiązania do Agathy Christie mi nie przeszkadzają :) Wręcz przeciwnie chyba :) Co do postaci... może w przypadku Jana Morawskiego w poprzednich powieściach jeszcze mogłabym się zgodzić (ale to też nie w całości, a w pewnych momentach). Chyba w ostatniej książce gama postaci jest trochę szersza, co też dało autorce możliwość wprowadzenia większej różnorodności. Na pewno jednak udaje się autorce stworzyć dość przyjemną "retro a...
Nie wiem, nie czytałem jeszcze.
Ale fajnie :) Gdybym sama nie dostała tak fajnego prezentu książkowego a Grimes jeszcze nie miała, to chyba bym ci pozazdrosciła ;) Super.
Tak jest u mnie już od dłuższego czasu. Mam ostatnio sporą kolejkę wedrowniczek, ale postaram się wysłać ją jak najszybciej dalej:) Pozdrawiam
Ale kolejne są lepsze?
A owszem! "Zbrodnia w błękicie" to zgrabny retro-zlepek takich tytułów jak Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu, Pisałem o tym tutaj: Polska Agatha Christie?
Książek dużo. Z jakością wciąż kiepsko. Chyba coraz trudniej znaleźć mi książkę, która zachwyca. Tylko Bobkowski nie zawiódł. Poza nim - nie ma żadnej 5 nawet. 1. Skrzydlata trumna, ocena: 4,5 Dalej czytam cykl o Maciejewskim. Przestał był kryminalny, stał się historyczno-obyczajowy. Ale nadal jest ciekawy. Polubiłam Maciejewskiego, co mnie dziwi przy jego stosunku do higieny i wyglądu. Tym razem mamy końcówkę II RP i układy na styku polityki...
Dokładnie o to mi chodziło. Mam już odpowiednią notatkę w tym zakresie w moim podsumowaniu miesiąca. Nie tylko ukrwienie, cała konstrukcja. Zresztą - od razu wiedziałam, "kto strzelał", właśnie dzięki Christie.
Ściąga, ściąga, to fakt. Informacja o dobrym ukrwieniu ucha to prawie cytat z "Morderstwo odbędzie się".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)