Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sporo książek bardzo dobrych i dobrych, ale po raz pierwszy od dawna - w prozie - nic co by mnie absolutnie zabiło i trochę mało zaskoczeń, na plus czy minus. Wygląda na to, że największe wrażenie uczyniły dwie książki reportażowe: Dzikie Wybrzeże: Podróż skrajem Ameryki Południowej o krwawej historii trzech Gujan i niekoniecznie lepszej przyszłości; upalne. Grecja: Gorzkie pomarańcze rewelacyjnie napisana i ładnie wydana książka o współczesn...
Dziewczynka, która widziała zbyt wiele - 5 Straceńcy - 4,5 Austeria - 3 Krucha jak lód - 5 Synowie fortuny - 4,5 Zanim się pojawiłeś (74%) - 5 Złodziejski honor - 4,5 Samo ostrze - 5 Jesień średniowiecza (57%) - 5 Czekolada (powtórka) - 5 Rapsodia świdnicka: Opowieść śląska z lat 1339-1404 - 4,5 Szpital Kosmiczny (powtórka) - 4,5 Bitwa o Kozi Dwór - 4 Samotność Anioła Zagłady - 5 Kroniki jednorożca: Polowanie - 4 Wnuczka do orzechó...
1. Choroba (5) 2. Ludzie na walizkach (5) 3. Wszystko w porządku: Układamy sobie życie (5+) 4. Last minute: 24h chrześcijaństwa na świecie (4+) 5. Lata chude, lata tłuste: Moja autobiografia (4+) 6. Kocham Nowy Jork (4) 7. Wnuczka do orzechów (5) 8. Bóg, kasa i rock'n'roll (4+) 9. Zatańcz z moją dziewczyną (4+)
Muszę przyznać, że nie spodziewałam się odpowiedzi... po 9 latach. :D
279.
To ja mogę jeszcze pocienkować "Skarby", bo noszone są przez internety ;) http://wolnelektury.pl/katalog/lektura/zurakowska-skarby/
To wrzucaj też link do tej czytatki - będzie łatwiej sięgnąć. Ja osobiście polecam system Misiaka, ale rozumiem, że nie każdemu chce się/ nie każdy ma czas robić obszerne notki po niemal każdej lekturze :)
Udało mi się w tym roku przeczytać 80 książek. Największe zachwyty 2014: 1. Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta 2. Dotyk 3. Ziemiomorze (wydanie jednotomowe, czyli 6 w 1) 4. Pobojowisko 5. Samotnia (uwaga podczas czytania można uszkodzić sobie nadgarstek) Największe rozczarowanie: 1. Gargantua i Pantagruel 2. Historia oblężenia Lizbony 3. Nie mów noc 4. Mistrz z Petersburga Spodziewałam się po nich czegoś lepszego, a zwyczajnie się nad...
Za późno...
Dziękuję, dziękuję,dziękuję! Wczoraj przyszła do mnie książka 'Disneyland'. Jeszcze raz dziękuję Biblionetkołajowi :)
:D
...Dopiero się zacznie;] Wszyscy będą zdania, że cokolwiek by nie wybrali to spodoba ci się:) Teraz to przynajmniej jest jakieś „światełko w tunelu” wskazujące mniej więcej, co spodobałoby ci się, a czego byś nie strawiła. Zastanów się nad tym;]
Nie wiem, czy to jest kwestia myślenia głównie o sobie. Wiesz, mi nie przyszło na myśl, że w blokach dookoła WTC mogą być uwięzieni domowi pupile. I że ich właściciele nie mogli się do nich dostać. "Homer" w tym względzie otworzył mi oczy. To było porażające.
Schowam schowek i się skończy... :]
Bardziej polityka - wszak to historia alternatywna.
Mnie zachwyciła. Konieczna w przepracowaniu żałoby. Żałowałam, że jej nie znałam, gdy przechodziłam przez kolejne. I nie odebrałam jej jako agresywnej w emocjonalności. Wyważona.
Prawda! :-( Ludzie myślą głównie o sobie...
A to jest sprawa, o której nawet szkoda jest wspominać. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko promować dobrą literaturę wśród innych osób.
Rozdział o WTC - siedziałem i ryczałem jak głupi, byłem przerażony. Kiedy to się stało, nikt nie myślał o tym ataku w tych kategoriach, prawda?
Które, które???
Kurka wodna, ale mnie zmartwiłaś :D
Słowo i ciało czeka od dawna. Na Tylko Beatrycze za wcześnie wciąż, gdzież tam do Nowej Baśni... Na razie muszę Zambrzyckiego skończyć. No i zimowo zagłębić się w Lodzie.
A tu się zgadzam. Chociaż ten jej szok, kiedy po 2 dniach wpadła na to, że można zadzwonić do Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, mimo że natychmiast chciała dzwonić na policję, czy tam na specjalny telefon alarmowy. Ja rozumiem, że w obliczu takiego zdarzenia ją przyćmiło, ale palnęłam się w głowę ;) .
Książka od wczoraj gości u mnie.
Książka powędrowała dzisiaj do następnej osoby.
31 książek, wszystkie spisane wraz z krótką notką tutaj: Orle książki 2014 Nie było żadnych wielkich zaskoczeń, tylko 2x 5,5 - Pratchett, co jest u niego normą i komiks o Blacksadzie, głównie za rysunki. Największą pozytywną niespodzianką był Lampart , ponieważ tak rzadko sięgam po tego typu lektury, że nie miałam pojęcia, że aż tak mi się spodoba. Największy negatyw - Brama do gwiazd . Nie żeby była zła, ale solidnie przy niej przysypia...
Człowiek nietoperz - 4.0 Karaluchy - 4.5 Wypychacz zwierząt - 3.5 Biała gorączka - 5.0 Znak jeźdźca - 3.0 Dylemat Jacksona - 4.0 Zobaczyć Sorrento i umrzeć - 4.5 Basia i gotowanie - 5.0 Julka i koty - 5.0 (powtórka) Przygody Filonka Bezogonka - 4.5 (powtórka) Siódme wtajemniczenie - 6.0 (powtórka) Dzielny Fryderyk - niezainteresowana
Ale przyznasz, że o zamachu na WTC można się z tej książeczki dowiedzieć więcej niż z oficjalnych wiadomości telewizyjnych? To są wartości poznawcze!
Hehe, siła złego... ;)
Rzutem na taśmę przebijam granicę 30 książek rocznie: Ruchomy cel (4,5) - Powieść noir miała trzech ojców. Hammett położył podwaliny, Chandler stworzył archetyp bohatera, natomiast dzięki najmniej pamiętanemu MacDonaldowi mamy ten klasyczny noirowy język pełen porównań i poetyzmów (że zacytuję: "Zegar przeżuwał bardzo powoli, każdą minutę miażdżąc 60 razy", "Gwiazdy i lampy w oknach domów migotały niczym świetliki,były iskrami zimnych ogni zaw...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)