Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Po polsku wyszły bodaj jeszcze dwie części tej serii Fforde'a, również polecam. Niech żyje maksymalne pokręcenie literatury!:)
Mnie się podoba propozycja lokalu, zwłaszcza, że w Aquarium jeszcze mnie nie było. Do tej pory to było dla mnie po prostu piętro galerii, miejsce ciekawych wydarzeń kulturalnych i warsztatów - nie wiedziałam, że zrobili tam kawiarnię. Co do godziny, jestem tego samego zdania, co Artur, czyli optowałabym za 12:00-13:00. Jak na razie, pasuje mi zarówno sobota, jak i niedziela.
Aktualna lista chętnych: 1) Anitra 2) Benten 3) Zochuna ... Na razie standardowy skład. ;)
Podzielam Twoją opinię na temat zakończenia "Gniewu".
1. W sile wieku (4) - od 1929 do wyzwolenia Paryża, dość obszerne fragmenty poświęcone książkom autorki niezbyt ciekawe, obraz stosunków towarzyskich w najbliższym kręgu Sartre'a i Beauvoir celowo zafałszowany. 2. Utracona cześć Katarzyny Blum albo Jak powstaje przemoc i do czego może doprowadzić (4.5) - nadal aktualny temat, dobrze napisane, szkoda, że nie ma tu więcej analizy związków prasy z policją i elitami, wewnętrznego pociągania za sznur...
Coś konkretnego Cię pociąga w cyklu o Breslau? Bo mnie jakoś zniechęciło, mimo że powinnam być zachwycona, bo spełnia dużo moich preferencji kryminalnych.
Uhhh, to zbiór przypadkowo naciśniętych klawiszy - działanie, o jakie podejrzewałam Sznajpera (nie dosłownie oczywiście, ale jego informacja wydała mi się takową). A ponieważ jestem uczulona na dosłowność, to uznałam, że taka odpowiedź będzie najbardziej czytelna.
Przeczytane, zmęczone, nieskończone w październiku: Gra ze śmiercią w tle - ciąg dalszy z Ostrowską; kolejne walnięcie o glebę i 6 Długa lekcja [1979] - 4,5 Macoszka - macocha wcale nie musi by wredna :-) 4,5 Alkoholik: Autobiograficzna opowieść o życiu, piciu, uzależnieniu i wyzwoleniu - odkładam, zmęczyła mnie ta książka Kwadratura Trójkąta - nowy, własny Wolski :-) krótkie formy rewelacyjne, natomiast powieść taka sobie....
Jakościowo nieźle, ilościowo marnie, bo jest ciemno i czyta się mniej. "Wanna z kolumnadą" Springer (4) "Pęknięte miasto: Biesłan" Pawlak & Wlazło (5) "Pani Parkinson" Concilliere (3) "Koci świat ASD" Schrödinger (5) "Kapłanka w bieli" Canavan (4) "Ostatni z Dzikich" Canavan (3.5) "Głos bogów" Canavan (3.5) "Pra. Opowieść o rodzinie Iwaszkiewiczów" Włodek (4.5) "Moja krótka historia" Hawking (4.5) "Nowe lektury nadobowiązkowe" Szymbo...
Obrazi, nie obrazi... sama jeszcze nie wie. No, dobra, nie bój się, nie pobiję dotkliwie. :-) Jednakowoż, dziecię kochane*, Czajkę należy kochać bezwarunkowo i cały czas pamiętać, że to mitomanka potworna była. _______________ * bo mimo, iż (użyjmy eufemizmu) nie pałasz do Czajki cnym afektem - i tak Cię kocham.
:-) A ten asaldnans coś znaczy? Bo wujek googiel nie pomógł...
U mnie powtórki z Chmielewskiej ciąg dalszy: Boczne drogi - 5,0 Upiorny legat - 4,0 Studnie przodków - 5,0 Szajka bez końca - 4,0 i dla odmiany: Sobota - 4,0 i kończę: Zimna Góra
Aaaaaaaaaaaa! Lampka zrozumienia pojawiła mi się nad głową. Ale na swoją obronę powiem, że to było przed pierwszą kawą, a chyba każdy kto mnie widział w takim stanie, zrozumie.
Wołanie kukułki - 5,0 Jedwabnik - 5,0 Namiętność = (L'appasionata): Opowieść wenecka - 4,0 Księga ognia - 5,0 Agatha Raisin i upiorna plaża - 4,0 Agatha Raisin i mordercze święta - 4,5 Bogowie, honor, Ankh-Morpork - 5,0 Wszystko zależy od przyimka - 5,5 Wszyscy jesteśmy Meekhańczykami - 5,0 Martynka i cztery pory roku - 4,0 Helix wars (Brown Eric) - 5,0
A wygoogluj sobie tego majselbauma. Nie będę podawał bezpośredniego linku, bo już raz dostałem OPR za propagowanie gryzoni.
Książka dziś poszła do TheNaturat.
Taki sam jak Twój. :D
Na serwisie wspieram.to można wesprzeć autorów, którzy zbierają na wydanie komiksu w papierowej wersji: https://wspieram.to/strangeyears
To jakiś harcerski szyfr?
Tygrysica już w drodze do Izy.
- Co Finowie mają w głowie: O jednym takim, co poślubił Finkę (Eilenberger Wolfram) 4,5 - Nasza klasa i co dalej (Lenarczyk Ewa) 3,0 - Muzyka i cisza (Tremain Rose) 5,0 - Szkoła Czarów i inne opowieści (Ende Michael) 4,0 - Amulet z Samarkandy (Stroud Jonathan) 4,5 - Zdobyć Everest (Adamiecki Wojciech) 5,5 - Niezapomniana lekcja życia: Wtorki z Morriem (Albom Mitch) 3,0 - Baśnie, bajki, bajeczki: Ludowe bajki rosyjskie...
asaldnans?
1. Heliogabal, wnuk Mezy (ocena 4,5) 2. Maksymin Trak (4,0) 3. Rok trzech cezarów (4,0) Więcej o książkach Nowackiej w czytatce: Czytelnik, wysiłek i "pójście na łatwiznę". 4. Dziennik pisany nocą: 1971-1972 (6,0) Niezależnie czy Herling-Grudziński pisze o Nieczajewie, Dostojewskim, "Biesach" i narodzinach totalitaryzmu; o wspomnieniach Nadieżdy Mandelsztam, czy o rozmowie z Milovanem Dżilasem, zawsze jest arcyciekawy i pobudza do myślenia...
majselbaum
Również wyjeżdżam na dziki, ale wschód :)
Mnie też nie robi różnicy, czy to będzie sobota, czy niedziela, ale zależałoby mi na szybkim ustaleniu daty, by pogodzić to z innymi planami. Natomiast odnośnie godziny, to najbardziej mi odpowiada pora w okolicach południa lub wczesnego popołudnia.
A kto czyta takiego Pratchetta?
No to ja chyba ślepa jestem. Systematycznie odwiedzam Wolne Lektury, a Szekspira jakoś nie zauważyłam.
Zbrojni [5] powtórka, audiobook. Jonasz [3,5] Szeregowy Leńczyk przestał śmieszyć, a zaczął wk...iać (żeby użyć najczęstszego słowa występującego w tej książce). Drugi tom grzeszy brakiem fabuły i rozdmuchaniem irytującymi przepychankami słownymi. Kolejny minus, to zauważalny brak korekty i redakcji. Szkoda, bo kiedy w końcu zaczyna się coś dziać, to trzyma w napięciu. Honkey [4] Wyraźna poprawa. Może dlatego, że autor zajął się prowadzenie...
Widzę, że stały skład bielskich spotkań będzie :) Jeśli nic się nie zmieni, że tak powiem w kwestii ilościowej to spotykamy się w następującym gronie: Mafia Eida Artur Firmin Myślę, że obejdzie się bez rezerwacji, ale na wszelki wypadek zadzwonię do Aquarium. Chyba, że macie jakiś inny pomysł na miejscówkę? Aha i pozostaje kwestia daty? Niedziela czy sobota? Mi akurat bez różnicy, więc czekam na wasze zdanie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)