Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Oj przepraszam, doczytałam się, że mam wysłać do niki:P ale co nie zmienia faktu, ze w kolejkę można się ustawić :P
Ktoś ma ochotę przeczytać Wielki kłamca ? Po weekendzie mogłabym wysłać :)
Z zaczętych jeszcze w początkach grudnia: - Rozmowa w "Katedrze" (4,5) - Wołanie kukułki (4) A z lektur czysto styczniowych ;) : - Księga strachu (3,5) - Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5) - Zygzak (5,5) - Czas Motyli (5) - Coś za coś (5) - Ta, którą nigdy nie byłam (5) - Kraksa (4) - Będę u Klary (5) Ogólnie, styczeń uważam za bardzo udany. Już czuję, że to będzie rok pod znakiem Grażyny Bąkiewicz, na pewno ...
To "Ziarno prawdy" nawet polecanki mi podpowiadają. Szkoda, że nie widziałam wcześniej Twoich ocen, pogadałybyśmy na spotkaniu o tej książce.
To i ja się dołączam z moimi styczniowymi lekturami: 1) Amerykańscy bogowie Ocena 4.0 2) Kuna za kaloryferem czyli Nasze przygody ze zwierzętami Ocena 4.5 3) Znany świat Ocena 5.0 4) Pięć małych świnek Ocena 4.5 5) Sir Tomasz More odmawia Ocena 4.0 6) Sezon burz Ocena 4.0 7) Zapiski myśliwego Ocena 6.0 8) Grobowiec w Sewilli: Podróż przez Hiszpanię u progu wojny domowej Ocena 3.0 9) Matka Świętego: Poruszające świadectwo Marianny Popi...
Moim zdaniem nie jest to poprawna forma. Chyba powinno być: "jeden z partnerów". Wszak "jedno" to rodzaj nijaki. A partner - to rodzaj męski.
Krok do szczęścia (4) Ziarno prawdy (5,5) Dlaczego nie przyjechałaś przed wojną? (5) Czas oburzenia! (3,5) Jeździec miedziany (4) Mój przyjaciel Leonard (4) Jedz co chcesz: Sąd nad polskim stołem (3,5)
Przeczytane w STYCZNIU 2014 r. 1. Annette Broadrick "Bracia z Teksasu" t. 3. "Ślub po teksasku" (4) 2. Annette Broadrick "Bracia z Teksasu" t. 4. "Zaloty po teksasku" (4) 3. Zygmunt Zeydler-Zborowski "Siedem kanarków Maurycego" (4 4. Chloe Palov "Kod templariuszy" (4,5) 5. Stanisław Lem "Opowieści o pilocie Pirxie" (4,5) 6. Elizabeth Power "Bermudzki czworokąt" (4) 7. Tomasz Białkowski "Drzewo morwowe" (5) 8. Tadeusz Żołnierowicz "Cios...
Książka jest u mnie :). Cała i zdrowa, czeka na swoją kolejkę - po weekendzie będę śpiesznie czytać.
To ogólnie znane pary, więc może sama zdecydujesz, do których najlepiej pasują, bo być może do kilku jednocześnie? "Lalka" - Krzeszowscy Krasicki "Żona modna" "Moralność pani Dulskiej"
Większość tytułów można odcyfrować ze zdjęcia. Saga Millennium to 6 tomów. Potem będą książki Camilli Lackberg: "Niemiecki Bękart", "Syrenka", "Latarnik", "Fabrykantka Aniołków" - każda z nich podzielona na 2 części. Następne 6 tomów to 3 książki Hjortha: "Ciemne sekrety", "Uczeń" i "Grób w górach". Na końcu będą książki Nesser'a, ale tu już niestety nie widać tytułów.
1. Daniel Stein, tłumacz - 5.0 2. Uczta dla wron: Cienie śmierci - 5.5 3. Uczta dla wron: Sieć spisków - 6.0
A czy komuś może udało się odnaleźć pełną listę tytułów, które będą wydane w tej serii?
Cytat nr 5 chyba nie do końca dotyczy małżeństwa, ale jeśli chodzi o małżeńską zazdrość, to kojarzy mi się "Otello" i "Zazdrość i medycyna".
Wyjątkowo udany ilościowo początek roku - aż 15 pozycji. Jakościowo też nie narzekam, zdecydowana większość ocen to od 4,0 wzwyż. Dekameron 2000 czyli Miłość w Pradze 4,5 - dziękuję ponownie BiblioNETkołajowi za niespodziankę! Świetnie się czytało! [WŁASNA PÓŁKA] Miniatury bez morału 3,0 - wbrew tytułowi smrodek dydaktyczny unosił się tam bardzo gęsto. Co dziesiąty tekst był w miarę znośny (co ciekawe, najczęściej były to historyjki poświęcon...
- Przygody Tomka Sawyera (Twain Mark) 5,0 - W pustyni i w puszczy (Sienkiewicz Henryk) 5,5 - Mężczyzna, który się uśmiechał (Mankell Henning) 5,0 - Heroina (Piątek Tomasz) 1,0 - Houston, mamy problem (Grochola Katarzyna) 5,0 - Anielski tort (Cassidy Cathy) 4,5 - Rzeki mojego życia (Krauzowa Zofia) 4,0 - Królowa porządków i Sedes Zagłady (Curtis Vanessa) 5,0 - Towarzyszka panienka (Jaruzelska Monika) 4,5 - Marilyn Monr...
Możesz coś więcej powiedzieć o szóstkowej pozycji?
1. Duch króla Leopolda: Opowieść o chciwości, terrorze i bohaterstwie w kolonialnej Afryce, ocena: 4,5 Głównie o tym, jak możliwe było stworzenie sobie prywatnego państwa w Afryce. Kongo nie było pierwotnie belgijskie, ale było własnością króla Leopolda. A inne państwa, w tym USA i Wielka Brytania, uznały ten twór za partnera, za państwo. A tak ogólnie – o podłości i chciwości, braku szacunku, bucie białych ludzi. 2. Życie na niby: Szkice z lat...
1. Czarna polewka - najsłabsza z dotychczas przeczytanych część Jeżycjady. Bohaterowie stracili charakter - Laura stała się przesłodzona i infantylna, straciła wiele ze swojego tajemniczego uroku, tata Borejko zachowywał się wręcz histerycznie, no i na domiar złego pojawił się niezwykle irytujący nowy bohater - Bodzio (oby w kolejnych tomach o nim jak najmniej). Poza tym brak "jeżycjadowego" ciepłego klimatu, całość nudnawa - 3,5 2. Mag - świe...
W styczniu: -> Sezon burz (4) -> Taniec szczęśliwych cieni (5) -> Nie taki straszny wilk (6) I kończę Córki rozbójniczki
Zapraszam!
Może być:)
Czy to poprawne, jeśli napisze się "jedno z partnerów"? Niby wydaje się w porządku, google mi mówi, że ludzie używają tego w tej formie, ale jednak brzmi trochę dziwnie.
Zima Muminków Dolina Muminków w listopadzie
Poproszę o adres do wysyłki.
Miejsce nr 2?
Zwróciłam na nie uwagę, kiedy były wydawane. Ucieszyłam się ogromnie, bo Rodziewiczównę naprawdę kocham i warto dać szansę zapoznania się z nią młodszemu pokoleniu - nawet w moim prawie nikt jej już nie czytuje. A szkoda.
Warto dodać, że np. trylogia Larssona została w tej serii wydana w sześciu tomach a nie w trzech, każdy podzielony na dwie części, nie wiem jak reszta tytułów. Nie każdemu to może odpowiadać, ja się najpierw zapaliłam, ale kiedy doczytałam, że tak właśnie będzie, to już sama nie wiem.
W czwartek 30 stycznia br. pojawi się w sprzedaży pierwszy tom kolekcji skandynawskich kryminałów "Czarna Seria". W skład serii będą wchodziły książki Stiega Larssona, Camilli Lackberg i Hakana Nesser'a. Serię rozpoczyna pierwsza część trylogii Millennium - "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". Kolekcję zaplanowana na 38 tomów. Pierwszy tom będzie można nabyć z dwutygodnikiem "Viva", "Party" i "Przyjaciółka" w cenie 6,99. Kolejne tomy ukazywać s...
Ja też poprosze o dopisanie do kolejki :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)