Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W styczniu wędrowałam po Ziemiomorzu ;) Czarnoksiężnik z Archipelagu (5,5) Grobowce Atuanu (5,5) Najdalszy brzeg (4,5) Tehanu (4) Inny wiatr (5,5)
Mnie dziwi, bo staram się nie oceniać ludzi na takich podstawach. Ale też coraz bardziej mierzi mnie ocenianie ludzi w ogóle. A już to "czytelnicze" szczególnie. No dobrze, nie jest to istotne. No właśnie, z tym widzeniem to różnie bywa, każdy widzi to, co widzi i musimy sobie z tym jakoś radzić :D
A mnie nie dziwi to, rozumiem, że można wnioskować na podstawie mistrzów jakich mają pisarze. Żeby nie było, to ja lubię Shafak i generalnie ją czytuję, niektóre cechy jej stylu jednak mnie rażą. Rozumiem też, że w tej samej książce można widzieć różne rzeczy, chociaż cierpię, gdy słyszę, że w pisaniu Munro nic nie ma, bo ja widzę, że jest 😊.
To może przełożymy, jezeli Tobie i Eidzie by pasowało takie rozwiązanie?
Kiczu na razie nie odczułam, a te wątki realno-magiczne to dla mnie czysta przyjemność, nie miałam poczucia niczego "na siłę". Więc na razie jestem tylko w fazie zachwytu i oby tak pozostało. PS. Ocena na podstawie tekstu o Coelho mnie zaskoczyła, ale to nie Twoje, więc się nie odniosę ;)
O, widzę, że też czytałaś "Tyranię wyboru", jak wrażenia?
Ja miałam takie pierwsze zachłyśnięcie jej stylem przy "Bękarcie ze Stambułu", a potem wątpliwości rosły.
Jest dobra i ważna, a o swoich zastrzeżeniach pisałam pod notą wydawcy. Zresztą głosy podobne do mojego też się tu i ówdzie przewijają.
Oj wygląda na to, że w mnie nie będzie. Strasznie mi szkoda.
Mamuśka- dotarły do Ciebie książki??
Misiaku, czyżbyśmy zgodzili się co do książki? Sklep Moureta rzeczywiście przypominał dzisiejsze centra. Jak napisałam. Z każdym jego nowym pomysłem musiałam sobie przypominać, że autor jest z tamtych czasów.
Mnie się bardzo "Czarne mleko" podobało. "Honoru" jeszcze nie czytałam, ale niedługo po niego sięgnę, a do tej pory słyszałam od zaufanych osób, że to wyśmienita książka!
Książka wyruszyła dziś w dalszą drogę.
A, bardzo mi się podobał - to jedyna jej książka, którą do tej pory czytałam i mi spasowała bez zastrzeżeń. Bo wcześniej zabierałam się za "Czarne mleko", ale tak przejrzałam i jakoś sam sposób pisania nie bardzo mi podchodził - nie mówię, że nie przeczytam, natomiast na własność sobie raczej nie sprawię.
Charlotte Brontë i jej siostry śpiące (5,5) – zakupiłam i przeczytałam pod wrażeniem arcyciekawego spotkania z autorem w Bnetce. I zgadzam się z misiakiem: tej pozycji nie sposób ominąć omawiając literaturę poświęconą rodzeństwu Bronte. Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? audiobook (5) Na wschód od Edenu audiobook – było wspaniale wrócić ponownie do Salinas, powieść podobała mi się jeszcze bardziej niz dekadę temu, kiedy cz...
Filary ziemi Życie Pi
A, i jeszcze to - http://www.czarnaowca.pl/kolekcja_czarnej_serii/mezczyzni_ktorzy_nienawidza_kobiet_cz_i,p809925233, tam jest spis.
Ja znalazłam to przez Edipresse - http://hitksiazki.pl/czarnaseria/
A widzisz, a mnie ta Christie wyjątkowo się nie podobała...:( Uważam, że to jedna z jej gorszych powieści, ale chyba jestem odosobniony.
Zaskakujące tofu: Ponad 80 smacznych i łatwych w przygotowaniu potraw (4,0) Tyrania wyboru (4,0) Tajemnica pałacu Chimney: Powieść kryminalna (4,5) Morderca bez twarzy (4,5) O krok (5,5) Chińczyk (3,5) Zakochany duch (3,0) Łaska tworzenia (4,0) Korpo polo czyli Jak przetrwać w korporacji (3,0) Psy z Rygi (4,0) Historyjki obrazkowe (5,0) Biała lwica (4,0)
Moje styczniowe lektury: 1 Śród żywych duchów - 5 2 Lekkomyślna siostra - 4+ 3 Boża podszewka: Część 1 - 4+ - jest recenzja O czasach dawno minionych 4 Kocha, lubi, szanuje... - 5 - dziękuję, Dot 5 Dziewczęta i kobiety - 5 6 Tatuś Muminka i morze - powtórka, zmiana oceny z 5 na 6, jest recenzja Zmierzyć się z nieznanym 7 Posklejana rodzina - 4 - recenzja będzie w Literadarze 8 Łaska tworzenia - 4 9 Dłużyzny - 4+ 10 Gówno się pali - 4+...
"Wszystko dla pań" jest wstrząsające i zdumiewająco aktualne. Czym różni się świat biznesu opisany przez Zolę - który wtedy dopiero raczkował - od dzisiejszego? Przecież sklep Oktawiusza Moureta to prekursor dzisiejszych galerii handlowych... Choć czasy się zmieniły, Zolę i dziś świetnie się czyta.
Styczeń wyjątkowo mocny ilościowo, jakościowo też niezły: 1. Czerwony golem (4 - i znowu książka, którą nie wiem, jak ocenić. Podoba mi się fantazja, kreatywność autora, niezbyt podchodzi mi styl. A wydawnictwo powinno dostać po łbie za brak oznaczenia, że to pierwszy tom z dwóch, ech...) 2. Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe (6 - kompletnie się nie dziwię tak wysokiej średniej ocenie! Ma chłop talent przecudnej urody i z...
U mnie całkiem udany miesiąc. Od razu pojawiła się kandydatka na książkę roku, co zawsze jest dobrym początkiem. 10. Życie codzienne w Hiszpanii w Wieku Złotym Bardzo ciekawie, chociaż elementy, które zainteresowały mnie ze spisu treści okazały się odrobinę rozczarowujące. Tak czy inaczej bardzo dobry obraz. Plus kilka wyjaśnień dowcipów u Cervantesa i innych, na które sama oczywiście bym nie wpadała ani nawet nie zauważyła. (5) (audiobook...
Dziękuję bardzo, sprawdziłam już i jest w mojej bibliotece, ale patrząc na stosy książek w kolejce do czytania, to nie mam pojęcia kiedy się za to wezmę :-).
Bransoletka 4 Elizabeth Costello 4.5 Lisia dolina 5 Tolkien i C. S. Lewis: Historia niezwykłej przyjaźni 2.5 Żywoty zwierząt 5.5
Książka ruszyła w podróż do Anek7.
Aktualna lista po małych roszadach: 1. anek7 po raz kolejny w Westeros 2. zapominajka* 3. nika7423 4. reniferze 5. melania35 - czyta 6. agulka315 7. little_angel_ 8. sydney 9. MarcinKa
Gdybyś chciała "Płacz generała" to daj znak:-). Mam:-)
Cieszę się, że się skusiłam. Właśnie kończę tę książkę i jestem pełna podziwu dla otwartości Janion, dla jej wielkiej ochoty do dekonstruowania mitów, dzięki jej słowom można spojrzeć na rzeczywistość z nieco odmiennej perspektywy i mam nadzieję, że uda mi się przeczytać którąś z jej książek, może Płacz generała: Eseje o wojnie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)