Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Pewnie! Pierwsza! :-)
W jednym tomie: "Rudy Dżil i jego pies" i "Kowal z Podlesia Większego" - Tolkien "Baśnie i legendy indyjskie " wydwawnictwo Łódzkie "O smokach z baśni i smokach prawdziwych" Bańkowska; Greb "Aniołkowe mamy" "O dziecku, które odwróciło się na pięcie" I.Barton-Smoczyńska Chętni?:)
Można już przyjąć Daniela do siebie - wypuszczam mój egzemplarz w obieg: Daniel Stein rusza w podróż
Zapraszam Was do przyjęcia w swe progi Daniela Steina. (Daniel Stein, tłumacz) Krótki opis książki znajdziecie tutaj: Krótko o "Tłumaczu" A kilka słów zachęty od czytelników w wątku: Książkowe wspomnienia z lipca 2013 :-) Są chętni?
Właśnie dlatego, że do tej pory były same zachwyty, spodziewałem się czegoś znacznie lepszego. Nie podobała mi się egzaltacja (wtręty typu "w miasteczku obudziła się bestia"), wspomnienia wydają się być dobierane pod kątem jak największej widowiskowości i wzbudzania emocji (to ta wspomniana przeze mnie tabloidyzacja). Ale największy zarzut to brak jakiejkolwiek próby pokazania wydarzeń w szerszym kontekście historycznym. Czytelnicy nie znający do...
Wysłałam odpowiedź na priv. (Jak byś nie wiedział gdzie znaleźć,to jest koperta w prawym górnym rogu :) )
Książka po południu wyruszy w drogę do agulki315.
Lipiec,choć z nieba lał się żar,minął mi pod znakiem lodu;) Saga o Ludziach Lodu Poza tym: Chłopiec z latawcem i dwie "wędrowniczki" Klara Trzepot skrzydeł -pewnie dzisiaj skończę;)
Książka powędrowała dalej:)
Moniko, ja już od dawna wiem, że się nie da :P A książka cudna, cudna :)
Trzepot skrzydeł
Książka od wczoraj jest już u mnie.
Zaczęłam wędrującą "Sekret jej oczu".
Wojny kultur i inne wojny do schowka! Dzięki za informację, bo to dla mnie coś zupełnie nowego, nieznanego, na co bez Bnetki bym pewnie nie trafiła.
Czy można prosić o coś więcej na temat "Miedzianki"? Do tej pory stykałam się z samymi zachwytami, więc ciekawa jestem odmiennej opinii.
Boży podżegacz: Opowieść o Piotrze Skardze (ocena 4,5) Był Skarga "Talibem", czy nie? Autor - znawca epoki staropolskiej zręcznie snuje rozważania, postawienie kropki nad i pozostawiając czytelnikom. Tonio Kröger i inne opowiadania (3,5) Pedantyczny, wycyzelowany styl. Poza tym, jak dla mnie, nic szczególnego. Matka Joanna od Aniołów (5,0) Na szczęście nie pamiętam filmu, więc nie wpłynął na odbiór opowiadania. O sile dziełka Iwaszkiewic...
Zakazany owoc (4,5) W milczeniu (4) Dlaczego nie Evans? (4) Złodziejka książek (4) Przysięga zemsty (3,5)
Bardzo udany lipiec, dużo wysokich ocen, niewiele rozczarowań. I 3 pozycje z własnej półki, a czwartą kończę. Dawno mój regał nie widział takich spustoszeń 13. Suma naszych dni Kolejne udane spotkanie z Allende. Fajnie wiedzieć, co po Pauli, w dorosłym życiu i poznać pierwowzory jej bohaterów. Chociaż gdybym ja miała taką matkę, to chyba wybrałabym inny kontynent (5) 12. Żar broniłam się na spotkaniu Bnetkowym, bo jak taka tematyka mogłaby mn...
Ja nie czytałem, ale spróbuj na forum http://www.science-fiction.com.pl/forum/viewtopic.php?p=854187#854187 - są tam czytacze wszystkiego, co mają wszystko na półkach. Tylko przedstaw się najpierw w "bijalni" ;-)
Przeczytałam "Dziennik złodzieja" Geneta i teraz nie mogę przestać o tym myśleć. W pewnym miejscu pojawia się tam taka wypowiedź: "(...) chciałem być ową młodą prostytutką, która idzie za ukochanym na Sybir, albo tą drugą, która go przeżyła nie po to, by go pomścić, lecz by opłakiwać i czcić jego pamięć." O ile pierwsza z postaci to zapewne Sonia Marmieładowa, o tyle nie mam pojęcia, kim jest "ta druga". Ktoś mógłby mi pomóc rozwiązać tę z...
No i kolejna książka się wpycha - ta Ulickiej. Już poprzednio Rbit ją chwalił. A tu kolejne zachwycone głosy. Ech... I jak tu zapanować nad tym czytaniem?
Ja też potwierdzam :) czytajcie Kochani, czytajcie :)
Dzięki za odpowiedź, jednak książka której szukam nie należy do tej serii. Mała poprawka, statek nie rozbił się na tej planecie, tylko wylądował bez uszkodzenia a załogę zaatakował wirus albo grzyb z innego statku, dokładnie nie pamiętam.
Niewiele tego się przeczytało :) Martwe Jezioro nic ciekawego, nawet smok nie uratował :( Siedem lat później całkiem przyjemne letnie czytadło :) Zapiski z nocnych dyżurów rewelacja! Wbiła mnie w fotel i tak zostałam na dłuższym posiedzeniu... bardzo bolesna książka... Tak pięknie dawno nikt do mnie nie mówił. Polecam! Marianna i róże: Życie codzienne w Wielkopolsce w latach 1889-1914 z tradycji rodzinnej przeciętna, ogólnie nic ciekawego :(...
Lipiec: Księżniczka z lodu (4) Igrzyska śmierci (4,5) Namiętności Emmy Tremayne (4) Gniew oceanu (4) Panienka z okienka (4) [WŁASNA PÓŁKA] Groteska (5) Ucieczka przed faunem (5) Ballada o ciotce Matyldzie (5)
A w jakiej cenie chciałabyś ją sprzedać? :) Czekam z niecierpliwością na odpowiedź :)
Na dodatek wydaje mi się, że "Tylko Beatrycze" Parnickiego wyłącznie dlatego nie jest zapomniana, że pozostaje jedną z lektur studentów na filologii polskiej. Przynajmniej kiedyś tak było, nie mam pojęcia, jak teraz. Może ktoś wie?
Tak od połowy miesiąca powoli zbieram się z niemocy czytelniczej, która mnie trzyma od paru miesięcy. Zaczynam codziennie łykać po 1-2 rozdziały, co przy moim trybie życia i tak sporo. Dzienniki gwiazdowe [2001] (5) - nie jestem wielką fanką Lema, szanuję go, ale nie przepadam za jego książkami. Ale tu muszę przyznać - Dzienniki gwiazdowe są świetne. Pianista (5) - nie wstrząsnęło mną, bo widziałam świetny film Polańskiego, bardzo wiernie ...
A Bester dlaczego tak nisko? Zbyt sensacyjny? Motyw zemsty nie pasował? Nie lubisz space-opery?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)