Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Za Orwella może coś Ci podpasuje w moim schowku?
:)
To ja się chętnie wpiszę na listę do przeczytania:)
1. Clint Eastwood 2. Ridley Scott 3. Kathryn Bigelow 4. Christopher Nolan 5. Pedro Almodóvar Clint Eastwood jest "the best"! Z marnego, drętwego aktora przeistoczył się w znakomitego reżysera, a po drodze i jego aktorstwo stało się dużo lepsze :) Nakręcił mnóstwo bardzo dobrych filmów, ale mnie najbardziej ujęły: "Listy z Iwo Jimy" (genialny film), "Co się wydarzyło w Madison County", "Gran Torino", "Bez przebaczenia".
Przypominam, że konkurs kończy się jutro o północy! :)
Zapraszam do przeglądania mojego schowka https://www.biblionetka.pl/bookShare.aspx?id=108295&sort=title, w którym uaktualniłem książki na wymianę. Jestem otwarty na propozycje, gdyż rubryka "Poszukuję" nie jest kompletna.
Dot, możesz trzymać jeszcze "Ostatniego dobrego człowieka". A czy Miciuś nie chce czasem przeczytać kontynuacji tej książki - "Sen i śmierć" - bo też mam. Przynieść?
Jak w temacie, zachęcam do wymiany za książki z rubryki " Oddam/ Wymienię" z mojego schowka :) https://www.biblionetka.pl/bookShare.aspx Wymieniam się również za książki, których nie mam w poszukiwanych :)
Fakt, okładki fantasy w przerażającej większości są paskudne. Okładki książek Pratchetta to jeden z nielicznych wyjątków, chociaż do estetyki Kirby'ego musiałem się z początku przyzwyczaić. (A jak już się przyzwyczaiłem, to teraz nie mogę do końca zaakceptować Kidby'ego w roli jego nastepcy).
To ja bym poprosiła "Zabójcę strachu" Koontza i "Dobrze jest, jak jest" Annie Proulx, którą widziałam, że masz w schowku. Napisz na pw, czy się zgadzasz i jak przysłać ci książki.
Jeśli chodzi o ceny, też mam takie wrażenie, choć nie pamiętam konkretów (cyferki mi się słabo utrwalają); asortyment klasyki był bardzo duży, chociaż bywały w tym przypadku problemy z dostępnością. Pamiętam taki moment, jak po wyprowadzce z domu zaczęliśmy sobie kompletować własny księgozbiór. Rodzice mieli co prawda całkiem niezłą biblioteczkę, ale jak tu nie mieć swojego Sienkiewicza? Allegro nie było, antykwariatów internetowych nie było, a t...
Mam nadzieję, że to pomyłka. Mam nadzieję, że Gordian czytał więcej dzieł Lema niż tylko „Dzienniki Gwiazdowe', bo w przypadku Lema wyrobienie sobie zdania o autorze na podstawie jednej książki jest raczej niemożliwe. Powiedzieć o dziełach Lema „kicz”, to tak jak powiedzieć o malarstwie Van Gogha „rozmazane obrazki”. Powiedzieć, że Lem „nadaje się tylko dla koneserów i fanatyków gatunku” to z jednej strony olbrzymi komplement dla wielbicieli Lema...
Sądząc po ocenach, to Gordianowi pomylił się kicz z groteskowością "Dzienników gwiazdowych".
Książek Akunina w tej serii jest dużo więcej, wszystkie w podobnej estetyce. Identycznie wydane są także audiobooki. Wydaje mi się, że warto właśnie audiobooków Akunina spróbować- to chyba jedyna książka , w której odsłuchanie z płyty zrobiło na mnie lepsze wrażenie, niż przeczytanie samodzielne.
Oj, chyba jesteśmy z tego samego pokolenia. Także pamiętam te „opakunkowe” ochronne obwoluty. Przyznam się, że ja też wykonywałem takie obwoluty w swoim księgozbiorze (posiadam tę cenną umiejętność do dnia dzisiejszego, chociaż już nie korzystam z niej) i zaniechałem tego gdzieś w latach 90-tych chyba. Pamiętam natomiast dobrze dzień, gdy zacząłem te opakowania ściągać... Wręcz odkrywałem znane sobie książki na nowo. Szarość PRL-u wywołała u mni...
Chętnie przygarnę "Wpadło ziarno między żarna" i "Nanę". Na wymianę mam Koontza "Drzwi do grudnia", "Kątem oka", "Zimny ogień", "Odwieczny wróg", "Zabójca strachu", "Fałszywa pamięć", "Trzynastu apostołów" i oczywiście to co w schowku.
Cześć. :) Do wymiany mam: po polsku: - "Rok 1984" Orwella, - "Wpadło ziarno między żarna" Sołżenicyna w przekładzie Jerzego Czecha, - "Nanę" Zoli w przekładzie Zofii Karczewskiej-Markiewicz - "Księgę kobiet" Osho; po angielsku: - opowiadania Bohumila Hrabala "The Little Town Where Time Stood Still" i "Cutting It Short" w przekładzie Jamesa Naughtona, - "To the Lighthouse" Virginii Woolf, - opowiadania Izaaka Asimowa "I,...
Nie czytałam jeszcze Faulknera, chciałam zacząć od "Wsciekłości i wrzasku", ale nie wiem które tłumaczenie jest lepsze: Przedpełskiej-Trzeciakowskiej czy Jędrzeja Polaka? A może w tym przypadku nie jest to takie istotne?
Gra anioła
Niebieski rower: 1939-1942 i dalsze tomy
Przeczytałam tytuł 'ktoś chce mieć Bezsenność?', tylko jakiś zakochany?:D mimo wszystko się zgłaszam
Sprawdziłam... na początku książki jest informacja, kto jest autorem okładki. Dobrze czasami sprawdzić nim się coś chlapnie. Przy okazji, właśnie dostałam dwie książki. Obie Borisa Akunina - "Walet pikowy" i "Śmierć Achillesa" wydawnictwo Świat Książki. Okładki ciekawe, oszczędne w kolorystyce, rzekłabym nawet archaiczne. Niestety książki klejone, ale darowanemu... Koleżanka uwielbia jego twórczość i postanowiła mnie zarazić. Oczywiście nie...
Książka jest od dzisiaj u mnie.
A ja jestem HiddenLogin ale ostatnio niewiele tam u mnie się dzieje :)
Książka w drodze do ACM(ona).
Sprawdziłem, podejrzenie bezzasadne. Jeżeli ktoś się obraził, to przepraszam :)
To i ja chciałabym się dopisać. Biblionetka poleca :)
Mnie się zdaje, że fantasy ma "szczęście" do okładek, które nijak się nie wiążą z treścią książki. Przynajmniej te parę(naście) lat temu tak było, teraz jest trochę lepiej. Kolejny przykład to okładki do "Czarnej Kompanii" Cooka w wydaniu Rebisu. Wpatrując się w okładkę "Żołnierze żyją", (http://www.empik.com/zolnierze-zyja-cook-glen,325870,ksiazka-p )zastanawiałam się - ki diabeł? No i słusznie, okazało się, że pierwotnie okładka ilustro...
Dzięki bardzo, kiedyś zajrzę :) Chodzi o CH Molo na Mieszka I-go?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)