Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeżycjadę czyta mi się szybko za to z innymi książkami leżę a zwłaszcza z Angelologią która mimo że uchodzi za bestseller to mi idzie średnio.Ma ona ponad 500str.a ja jestem dopiero na 120 a czytam 2 miesiąc :(
Terytorium Komanczów (5) Przygody kota Bibelota (4) Dom zbrodni (4,5) Kacper, Melchior i Baltazar (4) Trójka z dżemem - palce lizać!: Biografia pewnego radia (5,5) 55 lat wśród książek: Wspomnienia, wrażenia, rozważania (4) Toast (5) Ostatnia sprawa (5,5) Czytelniczka znakomita (6) Odkrycie miesiąca – lekka, mądra, finezyjnie dowcipna, dawno nie śmiałam się w głos nad książką. Perełeczka! Telemach w dżinsach (4,5) Nie wierzę ...
Wrażenia z lutego opisałam w Co czytałam w lutym. Książki lutego: --> Anegdoty losu: Antologia nowel i opowiadań duńskich ocena 4,5 --> Dotyk ciemności ocena 6,0 --> Trzy kobiety ocena 5,0 --> Zespolenia; Historie nie historie ocena 5,0 --> Kamuflaż ocena 3,5 --> Pizzeria "Kamikaze" ocena 4,5 --> Kolonie Knellera ocena 4,5 --> Tęskniąc za Kissingerem ocena 4,5 --> Życie na drzwiach lodówki: Powieść w notatkach...
Czekam zatem na Twoje wrażenia;)
A jednak mnie wyprzedziłaś :-) Ja w lutym przeczytałam "Kłamczuchę".
To ja na drugą część się zapiszę chętnie, a co :) A Panu Maciejowi Łapkę Szanowną ściskam z wdzięcznością :)
Fabryka Słów zapowiada na 3. kwietnia (t. 1) oraz 14. czerwca br. (t. 2).
Słucham, pewnie. W tej muzyce są prawdziwe, nieskrępowane emocje, słychać, że gdyby panowie nie wykrzyczeli swojego przekazu do mikrofonu, to wylałoby im się uszami. Jeżeli chodzi o "Babie lato", znane chyba oficjalnie jako "Moja obawa", to oczywiście ten tekst zacytowałam nieprzypadkowo akurat w danym rozdziale. Ta piosenka mówi o potrzebie odczuwania istnienia boga, podmiot liryczny wątpi, nie chce przyjmować tradycyjnie pojętej wiary z całym t...
Dzięki wielkie za trop: Trzy córki króla Wygląda bardzo ciekawie. Każda powieść ze świata starożytnego, pisana z innej perspektywy niż Egipt/Grecja/Rzym warta jest zauważenia.
Za mną już Małomówny i rodzinka,oraz Brulion a teraz biorę się za Opium w rosole.A jak tam reszcie idzie czytanie?
Dzisiaj zabieram się za I tom. Już zacieram łapki na samą myśl :)
Bardzo udany (ilościowo) miesiąc, głównie dzięki wizycie w świecie Muminków ;-) Poczta literacka czyli Jak zostać (lub nie zostać) pisarzem (4,5) Miłość z kamienia: Życie z korespondentem wojennym (5,5) Morfina (4,0) 83 piosenki, które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki (4,0) To nie tak!: Jak styl konwersacyjny kształtuje relacje z innymi (5,0) Małe trolle i duża powódź (4,0) Kometa nad Doliną Muminków (4,5) W Dolinie Muminków (4,5) ...
Po przeczytaniu tytułu wątku pierwsze skojarzenie to Wieża Sokołów, ale nie do końca pasuje do Twojego opisu... Tym niemniej, polecam - to jedna z moich nielicznych szóstek :)
Cieszę się, że masz miłe wspomnienia z dzieciństwa związane właśnie z Jastrzębią Górą.
http://www.ebooki123.pl/wroclawska-madonna_p23 Wrocławska Madonna - Jolanta Maria Kaleta Inspiracją do napisania powieści stało się zagadkowe, nagłośnione w 1961 roku, zniknięcie z kaplicy Arcybiskupa Wrocławskiego na Ostrowie Tumskim, cennego obrazu Łukasza Cranacha Młodszego Madonna Pod Jodłami, zwanego Wrocławską Madonną. Przez dziesięciolecia wydawało się, że jest on dla Polski bezpowrotnie stracony. Kiedy Autorka książki w lipcu br...
Witam, mam do sprzedania w korzystnej cenie (książki prawie nie noszą śladów użytkowania lub są nowe). Wymiana również wchodzi w grę. Władca Barcelony (Lloréns Chufo) 19 zł Sceny z niemego kina (Llamazares Julio) 4 zł Marina (Ruiz Zafón Carlos) 16 zł Szklanka na pająki (Piórkowska Barbara) 5 zł Dziennik nimfomanki (Tasso Valérie) 2 zł 100 największych zbrodniarzy (Wolcott Martin Gilman) 5 zł Dzieci Ireny Sendlerowej (Mieszkowska ...
Przeczytane w lutym: Achaja: Tom 2 Szamanka od umarlaków Natalii 5 Adela Achaja: Tom 3 Pies Baskerville'ów Złodziej pioruna Samotny dom Wilk w owczej skórze Opowieści z Wilżyńskiej Doliny
28 DNI czyli CO DZIAŁO SIĘ W LUTYM NA POLSKIM RYNKU KSIĄŻKI? Nagroda Każdy zwycięzca otrzyma dwie książki niespodzianki. Kryminał, romans, fantastyka? To omówimy ze zwycięzcą. :) Zapraszamy do konkursu! PYTANIA KONKURSOWE: Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. 1. O jakiej książce Agnieszka Holland powiedziała: "Ta książka to polski Almodovar. Niebywała gęstość, intensywność, kontrasty. Tragedia...
Luty wyjątkowy mizerny książkowo z rozmaitych powodów[1] Oko czerwonego cara jest czytatka Jak Ziutek Słoneczko Pekkalę werbował - 1,5 Wilk w owczarni - 4,5 Z pamiętnika niemłodej już mężatki - takie sobie; dam 4 za zdjęcia Magnetyzer - powtórka, ocena zostaje Czytam: Bogini z labradoru - powtórki ciąg dalszy ________________ [1] powód pierwszy - powtórka "Gry o tron" (serial, własny, legalny, nabyty w Empik-u) powód drugi - ...
Jastrzębia Góra! Ach, wakacje za dziecka - łezka się w oku kręci...
Nutinko kochana, a "Chłopców ze Starówki" to masz własnych? Ostatnio wspominaliśmy z Jackiem ulubione lektury dzieciństwa i wyskoczyła nam Rudnicka Halina (1909-1982) z całym dobrodziejstwem antyku. I oczywiście "Chłopcy ze Starówki" - "mądrzy ludzie żyją w brudzie", portfel znaleziony w łódce przewoźnika przez Wisłę... słowem - do powtórzenia. :-) Niestety, w osiedlowej egzemplarz wycofano, własny wyszedł z domu i nie wrócił. Dlatego z pewną t...
Zarezerwowałam Dom wczasowy Arka w Jastrzębiej Górze. Noc 28 zł od osoby + 12 zł śniadanie. Każdy pokój ma osobną łazienkę. Możliwe zamówienie obiadu (także rybnego lub wegeteriańskiego) za 18 zł, jeżeli taka będzie wola. Do początku czerwca należy wpłacić zaliczkę 20 zł. Dojazd busami z dworca z Gdyni. Podam jak często jeżdżą busy. Na pewno będzie można znaleźć jakiś lokal na rozmowy.
Polowanie na sobowtóra 3,5 Lód i woda, woda i lód 5,0 Książę przypływów 4,5 Co widziały wrony 5,0
To był bardzo udany miesiąc. :) Stacja Cold Flat Junction - 5 Hotel Belle Rouen - 5 Latarnik - 6 Kometa nad Doliną Muminków - 5 Tygrys i Róża - 5 Alchemik - 5 Przeminęło z wiatrem - 6 Czwarty kąt trójkąta - 3 Trafny wybór - 4,5
Miesiąc krótki, ale owocny: Ziemia obiecana - 5 (Moi nobliści) Chłopcy ze Starówki - 4,5 Konopielka - 4 Uczniowie Spartakusa (powtórka) - 4,5 Karol i fabryka czekolady - 3 Żar: Oddech Afryki (61%) - 4,5 Najdłuższy dzień: 6 czerwca 1944 - 4 Komediantka - 5 (Moi nobliści) Trzy córki króla - 5 Księga Małgorzaty - 4 Pozytronowy detektyw (powtórka) - 4,5 Nagie słońce (powtórka) - 5 Król Agis - 4 Narrenturm (powtórka) - 5 Boży bojownic...
Zdecydowanie mam dobry czas czytelniczo. Sama nie wiem, jak udaje mi się przeczytać tyle książek:) 1. Zwrot: Jak zaczął się renesans, ocena: 4 Renesans zaczął się od tego, iż zaczęto czytać Lukrecjusza „O rzeczywistości” – tak twierdzi autor. I opisuje, jak odkryto tę książkę oraz losy jej późniejszej recepcji. Nie wiem. Nie przekonał mnie Greenblatt, że właśnie Lukrecjusz i jego atomizm były kluczowe. Może już prędzej cały epikureizm? Ale te...
Luty to najkrótszy miesiąc, dlatego przeczytałem tylko cztery książki :) A serio, to dużo czasu zajęła mi uważna lektura książki pani Courtine-Denamy, o której napiszę nieco niżej. Cycero (ocena 5,0) Pierwszy wiek przed Chrystusem, to czas dobrze zbadany. Duża liczba źródeł powoduje, że i literatura historyczna bierze owe czasy na warsztat dość często. Wśród konkurencji książka Harrisa wyróżnia się pozytywnie. Bazując na źródłach (głównie mow...
W lutym: -> Brak tchu (5) -> Kobieta, która widziała za dużo (3) -> Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat: Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy (5) -> Śmierć Achillesa (5) -> Rodzicielstwo bez przemocy (4) -> O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu (5) -> Dekorator (5) -> Wychowanie w duchu empatii: Rodzicielstwo według Porozumienia bez Przemocy (4) -> Sprawiedliwe wyroki sędziego Pao-kunga (3) -> Z...
Zapraszam!
-Irena Santor „List do pana Balzaca” Kobieta trzydziestoletnia - Anton Kruglov (pseud. Саруман ) „Санса” „Sansa” (”Pieśń Lodu i Ognia”)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)