Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytałem trzeci tom po angielsku. Porażka jak stąd do Glasgow. Osiemset stron, a gdzieś dopiero przy sześćsetnej coś się zaczyna dziać. Jedyne, co mi się podobało, to końcówka: Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Nie, nie będzie gorzej, będzie tak samo lub lepiej. Ja obniżyłam ocenę z uwagi na zupełny brak czegoś, co nawałabym prywatnością. Na przykład dopiero na przedostatniej stronie dowiedziałam się, że autor miał żonę. Ta książka to kopalnia wiadomości merytorycznych i smakowitych szczególików, ale po jakimś czasie poczułam się - zmęczona? rozczarowana? znużona? - brakiem prywatności właśnie, brakiem emocji. Może kiedyś wspomnienia pisało się właśnie ...
Jak to czasem dobrze wejsc na biblionetke :) Grafik mam w pracy mocno elastyczny, inne przeszkody raczej szczesliwie pokonane, wiec w tym roku przyjezdzam. I nawet nie mialam planow na wrzesien ;)
Trochę przypadkiem luty stał się miesiącem książek przypadkowych - tzn. nikt mi nie polecał, mało o książce słyszałam, ale napatoczyła się, to ją łyknęłam. A skutki były różnorakie, ale ciekawe. Muszę sobie robić częściej takie przypadkowe miesiące. Lala (5) - audiobook. I polecam w takiej formie, bo to książka gawędziarska, którą chyba lepiej się słucha niż czyta. Zwłaszcza, że autor ma miły głos. Pewnego razu… (2) - o rany... jak ja nie c...
Krótką historię też już chyba z pół roku czytam. Masz rację, tego nie da się czytać ciurkiem. Ostatnio w ogóle trafiam na takie książki, które trzeba czytać powoli, po parę stron dziennie. Cieszę się dobrą oceną dla Rymkiewicza. Dobrze pisze. Ja teraz zęby sobie ostrzę na Samuela Zborowskiego. Polecam Wieszanie, świetne jest.
Moje lutowe lektury: 1 Siedem szklanek - powtórka - zmiana oceny z 4+ na 5+ 2 Zima Muminków - powtórka - akcja "Spotkajmy się u Muminków. Zmiana oceny z 5 na 5+, jest recenzja 3 Czego nie słyszał Arne Hilmen - 3+ 4 Saturn: Czarne obrazy z życia mężczyzn z rodziny Goya - 5+ - Dehnel jak zwykle niezawodny! 5 Niosłem Ci kanapeczkę: Wybór próz poetyckich (1999-2008) - 5 6 Krasnoludki nie przyjdą - 5 7 Kosowo - 4 8 Królewicz Śnieżek: Baśni...
Lukrecjusz zrobi się popularny?
Ja Michalskiego czytam właśnie. Jestem wciąż we wspomnieniach żydowskich antykwariuszy. Podoba mi się znaczniej bardziej, niż na 4. Dalej będzie gorzej?
Jak nie przepadam na beletrystyką, to zainteresowałś mnie i Cyceronem, i Ostatnimi Rzymianami. Nie znam Jeske-Choińskiego, ale widzę, że książek napisał całe mnóstwo. Jak Strumph-Wojtkiewicz?
W lutym przeczytane: Saga rodu Forsyte'ów- tom 2 i 3 Śnieżne anioły (4) Szare śniegi Syberii (5) Kłamczucha (4,5) Brzeg (4,5) Gwiazda Mórz: Pożegnanie starej Irlandii (5,5) Akademia pana Kleksa (3,5)
Piątkowy miesiąc :) Kamienny anioł (5) Matryca Energetyczna: Innowacyjne uzdrawianie (5,5) Geografia szczęścia (5) Wiek cudów (5) Moja szyja mi się nie podoba (4,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (5) Moment niedźwiedzia (5)
Stwierdziłam, że za dużo mi tego zalega. Sprzedam, więc za okazyjną cenę lub wymienię: - cały cykl Lilianny Fabisińskiej "Bezsennik" - dużo książek Meg Cabot - pierwsze 5 części "Pamiętników księżniczki", "Poszła na całość", "Dzięwiąty klucz" "Top modelka" obie części - Rusie Rouston - 2 części "Co za tydzień!" - Ewa Nowak, "Krzywe 10", "Lawenda w chodakach" i jej jeszcze 5 innych książek z tej serii - Sue Townswed "Sekretny dziennik Adriana...
Wstyd się przyznać, ale przeczytałem tylko 2 książki ( z braku czasu) Pułapka na myszy [1992] 4 - lekki kryminał na nudny wieczór, jak na Christie to nie rewelacja, ale jest ok:) Ziarna kawy 3 - książka streszcza jeden z dni z życia staruszki - wyłuszcza jej problemy, pokazuje jej perypetie :)
Opium w rosole - 5,5 Lew, czarownica i stara szafa - 5 Srebrne krzesło - 5 Koń i jego chłopiec - 4,5 Ostatnia bitwa - 5 Słonie mają dobrą pamięć - 5 Boczne drogi - 5 Większy kawałek świata - 5 Jesień cudów - 5 W naszym domu - 6 Niewinny - 3,5
Dalszy ciąg walki o powrót do czytania. Założenie było takie, by podwoić styczeń. Udało się i był to dobry miesiąc. Gnój - 4 - Książka kreowana na dużo mocniejszą niż jest w rzeczywistości. Zawiodła moje oczekiwania. I ten styl...którego zdzierżyć nie mogłem. Mimo to czytało się szybko i lekko a nawet przyjemnie. Triumf owiec: Thriller a zarazem komedia filozoficzna - 4,5 - Lepsza, ciekawsza i zabawniejsza od pierwszej części. Czysta rozry...
Muzyka jest jakby wszechobecna w "Siedmiu...", a czy tego typu utwory są Ci bardzo bliskie czy na co dzień słuchasz zupełnie czegoś innego?
1. Alicja w Krainie Czarów (4+) 2. W Dolinie Muminków (5+) 3. Pamiętniki Tatusia Muminka (5+) 4. Lato Muminków (5) 5. Sherlock Holmes: Biografia nieautoryzowana (4) 6. Dolina Trwogi (4+) 7. Zima Muminków (6) 8. Pożegnalny ukłon (5) 9. Siedem szklanek (5) 10. Klara (3) 11. Samotność (4+) 12. Chłopiec z latawcem (4+) 13. Kwietniowa czarownica (5) 14. Gladiole (3) 15. Zanim zasnę (4) 16. Powrót Sherlocka Holmesa (5+)
Witam serdecznie, po odejściu Babci, odziedziczyłam mnóstwo książek. Wiele z nich to pozycje katolickie. Chętnie oddam, za zwrot kosztów przesyłki, następujące tytuły: Mistyczne Miasto Boże czyli Żywot Matki Boskiej Misyjny trud Fatima, Rosja i Jan Paweł II Szatan jest ich Bogiem: Encykliki papieskie i wolnomularstwo Jezus żyje Miłość nigdy nie ustaje Jeśli ktoś jest zainteresowany, proszę o pw.
Kolejny miesiąc włóczenia się z Muminkami za mną :) byłam W Dolinie Muminków bawiłam się świetnie :P
Małe narody Europy – 5,0 - dość ciekawie przedstawione systematyzacja narodów, ale napisana jakoś tak, że... no niby ciekawe, no fajne, ale czytałam po dziesięć stron na godzinę. Cichy Don – 5,5 Rewelacja. Chcę jeszcze. W kolejce - film. I chętnie poczytałabym coś jeszcze o Kozakach, ale NIE Komudę. Królowa Margot – 4,0 Czemu wszyscy ciągle mówili: A! E! O! Aelita – 4,0 Budziła uśmiech politowania, dopóki nie przypomniałam sobie, w ja...
Przeczytane: Morderstwo w Orient Expresie - 5,5 Gobi - 5 Performens - 4 Pod ostrzałem - 4 Zimna Góra - 5 W trakcie: Kolumbowie: Rocznik 20 Roman (z półki)
Też się trochę boję powtórek, ale tę Rudnicką wspominam z sentymentem, mimo peanów na cześć jedynie słusznego ustroju. :-)
Luty krótki, ale intensywny :-) 13. Trafny wybór (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy)) 14. Żyj i pozwól umrzeć (Fleming Ian) 15. Katarzyna Wielka: Gra o władzę (Stachniak Ewa) 16. Złodziej kanapek (Camilleri Andrea) 17. Głos skrzypiec (Camilleri Andrea) 18. Długi weekend (Talko Leszek K. (pseud. Hagen Wiktor)) 19. Podróże z moją kotką (Ziółkowska-Boehm Aleksandra) 20. Świat według psa (S...
Zacznę od książki której nie ma w katalogu: 'Wierzenia prasłowian' Jakuba Zieliny - ależ rozczarowanie :( chciałam się dowiedzieć czegoś o wierzeniach, obrzędach... wszystko jest poplątane, zupełnie niezrozumiały język... książka moim zdaniem przeciętna :( a tyle po niej się spodziewałam :( Skończyłam sagę o Świecie Czarownic :) Gryf w chwale lepsza Tkaczka pieśni bardzo dobra Gniazdo gryfa dobra Port Umarłych Statków dobra Morska Twierd...
A ilu osobowe są pokoje? Możemy się już rozlokowywać wirtualnie?
Może jeszcze troszeczkę poczekać? Wiem, że są osoby, które potrzebowałyby jeszcze odrobinę czasu na decyzję...
Anno, napiszę PW. Na Rudnickiej trochę się zawiodłam. Inaczej pamiętałam jej powieści, które okazały się nieco zbyt jednowymiarowe. "Chłopcy ze Starówki" jeszcze najlepiej się bronili, może dlatego, że nie spodziewałam się po nich fajerwerków (ostatnio siedzę głównie w starożytności i tam szukam perełek).
To jeszcze zanotuj sobie Świetna i najświetniejsza i Selene, córka Kleopatry. O Egipcie i Rzymie, I w. p.n.e., ewentualnie trochę II w. p.n.e., nie pamiętam dokładnie. Obie czytałam, a jak sobie odświeżę to pewnie coś skrobnę na temat. Jeśli chcesz coś jeszcze innego (no może trochę z perspektywy Grecji) to sięgnij po Asklepios. Pisałam o niej na blogu.
Czy ja już mogę wstępnie zamknąć listę obecnych i podać ilość uczestników?
To ja mam tak z "Anią z Wyspy Księcia Edwarda",jakoś średnio mi idzie:(przeczytałam tyle co Ty Angelologii i tyle samo ma stron. Jak skończę Anię.. to zabiorę się za Brulion.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)