Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Skończyłam właśnie "Ostatni sylwester ludzkości" Ammaniti (4).
Dla mnie "Extensa" była dość ciekawa (dziś skończyłem - "aż" 1.5 dnia czytania) , a szczególnie urzekło mnie określenie "trałowanie próżni" :D
Hej, poproszę o adres :) zirael@poczta.onet.pl
Niestety u mnie w dalszym ciągu bezruch... :( Owszem, widzę, że nowości pojawiają się na półkach, ale niekoniecznie są to książki z mojego Biblionetkowego schowka. Czasami ratuje się tym, że koleżanka (nauczycielka) pożycza dla mnie książki z biblioteki szkolnej.
I u mnie, jeszcze w starym roku, Żaba (4) - bez zachwytu, niestety.
Tych dwóch akurat nie czytałam, ale na mnie Michalak wywarła raczej pozytywne wrażenie.
1) Podróże Guliwera (4.5) - w końcu udało mi się uzupełnić brak w znajomości klasyki. Książkę tę czytywał mi czasem tata, gdy sam jeszcze nie potrafiłem. I choć nie rozumiałem prawie nic, to i tak bardzo to lubiłem - więc nie czytajmy dzieciom tylko bajeczek, bo ważne jest dla nich samo to, że nas słyszą czytających i wiedzą, że skupiamy się robiąc coś specjalnie dla nich :) Mam zamiar wypisać w jakiejś czytatce parę cennych cytatów ze Swifta - s...
Bo nie znoszę Sienkiewicza, tym bardziej, że w liceum nauczyciel kazał nam napisać opowiadanie jego językiem. Okropność.
301 paczek, 327 książek. Do zobaczenia w Nowym Roku. Wszystkiego dobrego!
1. Życie artystek w PRL (4+) 2. Wyjątkowo wredna ceremonia (3+) 3. Żniwo (4+) 4. Błękitnooki chłopiec (4+) 5. Sąd Ostateczny (3) 6. Wojna w lustrze (5) 7. Miecz przeznaczenia (powtórka)
Przyłączam się do opinii o Szczekliku - w "Katharsis" jest taki sam. Jeśli chodzi o "Strachy" Ukniewskiej - dostępna jest ekranizacja z 1938r. (scenariusz mocno "uładzony" w stosunku do powieści): http://www.youtube.com/watch?v=AhMXss5UaCI
Raz kupiłem książkę "na pałę" i nigdy więcej. Wyrzuciłem pieniądze w błoto. A jak szukam zadowalającej literatury? Tutaj na biblionetce, czytam recenzje, a potem (jeśli są) to czytam komentarze do recenzji. Te komentarze domykają moją ocenę. A gdy już kupuję (a staje się to niezmiernie rzadko, ale zawsze jest to empik) zwracam uwagę na pierwszy akapit. Jak chcę coś znaleźć to jeszcze korzystam czasami z innych portali (lubimyczytac.pl i forumk...
Hehehe... Ach, wiem! Ale nie wiedziałam, że czytasz po chorwacku! Tuś mi zaimponowała. Już odłożyłam. :)
Trzy książki, które zmieniły coś w Waszym życiu...
Ach... wiesz, czego ja miałam nie robić... Ale nie mogę się oprzeć, bo mam to po chorwacku i gdybym sobie nie dała rady z czytaniem oryginału, chętnie zajrzałabym do polskiego tekstu. Bardzo poproszę! P.S. Recenzja doskonała!
W mojej jest coś podobnego, nazywa się "Kufer życzeń" - jest to najprawdziwszy kufer, do którego wrzuca się kartki z tytułami książek, jakie chciałoby się widzieć w bibliotece. I na koniec każdego miesiąca te kartki są wyjmowane, czytane, segregowane, po czym panie bibliotekarki wybierają dwie, a czasem więcej książek, tytuły których pojawiają się najczęściej. I kupują je:)
Tak, to jest to. Przetłumaczone jest w ten sposób, bo istnieje już po polsku książka Dubravki "Baba Jaga zniosła jajo". Moja. Odłożyć dla Ciebie? :)
Zmyślona Lato w Jagódce
Leśne morze (6) Części intymne (5,5) oraz powtórkowo Zima Muminków(5)
Grudzień był bardzo owocny: Jutro przypłynie królowa - 5 Grek szuka Greczynki: Komedia prozą - 5 Sędzia i jego kat - 5 (powtórka) Czerwony namiot - 4,5 Obietnica: Podzwonne powieści kryminalnej - 5 (powtórka) Gwiazdozbiór kata - 5 Znachor - 5 Kraksa - 5 (powtórka) Zlecenie albo O obserwacji obserwatora obserwatorów - 4 (powtórka) Profesor Wilczur - 4,5 Organa sprawiedliwości - 4 Tabu - 3 Córka łupieżcy - 5 Pasterz Upiorów - 4 Sop...
Marylku, czy to jest to, co w oryginale ma tytuł "Baba Jaga je snijela jaje"? A jeżeli tak, czy to jest Twoje własne?
O kurczę! Świetna funkcja, też bym chciała...
A propos "Konopielki" - koniecznie spróbuj jeszcze tego: Śniła się sowa
Absolutna książka roku Nędznicy Tak, też jestem zdziwiony. Dziś już nikt tak nie pisze, bo nie potrafi. I nic dziwnego, bo pisarze są tylko ludźmi, wiec jak my wszyscy - wytworami swej epoki. Liczy sobie toto z grubsza 2000 stron, więc pewnie z 1/4 jest już zwyczajnie nudna, nieistotna, niezrozumiała, sentymentalna, czasem obrzydliwa. Rozwlekłe to strasznie. Ale są momenty, zarówno prozy jak i eseju, które się absolutnie nie zestarzały, a o...
polecam ;)
Mikołajowi Grudniowemu zamieszkałemu w Okolicach przy ul. Niespodzianki 3 dziękuję za paczuszkę z książkami: - "Jak wychować psa" Leonard Wach - "Zwierzęta w domu" Mirosław Huszcz - "Zakopane i Tatry. Przewodnik" Maciej Pinkwart - "Zielony świat Tatr" Zofia Radwańska-Paryska - "Kogutek Ziutek i Gąska Lutka" Barbara Sudoł. Paczuszka zawierała też mnóstwo zakładek i pierniczek. Bardzo dziękuję!
Dzięki :) Lubię Ugresic, a na tę książkę mam chrapkę juz od dłuższego czasu :).Lecę czytać recenzję :)
Bądź moim Bogiem - Remigiusz Grzela jeśli można do tego zaliczyć książkę, którą zaczęłąm czytać a nie dałam rady skończyć to również - 'Zupa z ryby fugu' Moniki Szwai
u mnie najlepiej wypadły : 1. Szklany klosz - Sylvia Plath 2. Poniedziałkowe dzieci - Patti Smith 3. Na marginesie życia - Stanisław Grzesiuk 4. Magiczna chwila - Kristin Hannah 5. Podpalacz - Wojciech Chmielarz i to wszystkie były wędrujące :D wciągnęło mnie także przez ostatnie dni strasznie w 50 twarzy Greya, mimo wszystkich negatywnych opinii :)
Przepraszam - dwa razy jest "Matka Królów", a miało być to: Nędznicy [i ten dopisek za pomyłkowym linkiem dotyczy "Nędzników".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)