Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Za wcześnie, za wcześnie, za wcześnie! A smutku i tak nie da się wyrazić. Przynajmniej nie teraz.
Skąd ono?
Tak, dobry jest ten Miłoszewski. I język dobry, i obserwacje typów społecznych, stosunków w małym mieście. Wstrząsające wręcz to, co dotyczy antysemityzmu! A intryga też niezła. Zasadzam się na jego najnowszą powieść "Bezcenny", mam nadzieję, że trzyma poziom. Jakościowo bardzo dobrze, Kapuściński zaskoczył mnie swoimi wierszami. Są takie dojrzałe. A ilościowo może będzie lepiej w następnym miesiącu. :)
Książki podnoszące na duchu
Po prostu razem
Październik zaczął mi się świetnie, bo od Oswajanie świata Jedyne nieszczęście w tym, że nie mogę zaraz sięgnąć po kolejne książki tego autora; bardzo mi odpowiada jego sposób opisywania świata poznawanego w podróży. Żadnego zadęcia, żadnego turystycznego dystansu, ale też żadnego silenia się na bycie ach! takim zaprzyjaźnionym z tubylcami. Charlotte Brontë i jej siostry śpiące - przeczytałam. Trochę zgrzytałam zębami nad niepotrzebną egzaltacj...
Ale... Ale jak to tak? :( Jak sobie przypomnę jego konkursy - o mamucie, o rododendronach - to aż się łezka w oku kręci... Będziemy pamiętać.
Gringo wśród dzikich plemion Harry Potter i kamień filozoficzny + kolejne części. Przyjaźń głównych bohaterów magnetyzuje. Hobbit czyli Tam i z powrotem Koniec jest moim początkiem Łuk Triumfalny Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana
Moje październikowe przeczytanki: 1 Ciemno, prawie noc - 4+ - jest recenzja 2 Opowiadania z Doliny Muminków (powtórka) - ocena z 5 na 6 - jest recenzja 3 Spokolenie czyli Gniew - 4 - recenzja ukaże się w Literadarze 4 Opium w rosole (powtórka) - z 6 na 5+ - jest recenzja 5 Patrz na mnie, Klaro! - 5 - dziękuję, Jelonko 6 Niebko - 4 7 Danielle Steel: Sława, mit, kobieta - 2 - jest recenzja 8 Czas - 4 9 Inne zasady lata - 4+ 10 Trauma - ...
Drugi średni jakościowo miesiąc, chociaż mini poprawa względem września. 12. (z półki) Cienie nad Akropolem: Dzieła sztuki w niebezpieczeństwie Tu detaliczne historie, ale jakie to smutne czytać o palonych obrazach i oblewaniu kwasem(4) 11. (z półki) Odkrywcy i rabusie starożytności: Rzecz o wykopaliskach Sporo ciekawostek, ale wolałabym bardziej szczegółowe opisy, nie tak ogólnie (4) 10. (z półki) Sztuka kochania bardzo się starałam oceniać...
Boże, Sherlock nie żyje... Kiedyś bardzo mi pomógł z trudnym przetłumaczeniem tekstu, bezinteresownie. Szkoda człowieka.
Dziękuję za zwrócenie uwagi na Cossery'ego.
1. cichutko (*) 2. policzdobraczas (*) 3. Dominika. (*) 4. miłośniczka 5. ja_szczura 6. Arribeth 7. carolotta 8. Małgorzata_naTrzecimPoziomie 9. LapisLazuli 10. JagaMi 11. Olinka 12. Wiridiana 13. Buchling 14. mamuśka 15. ACM(ona) 16. evuś :) 17. espinka 18. R@dzio 19. Agulina nieopierzona 20. Azileas 21. sydney
Jabłonko Droga - no ja nie wiem, czy ten opis mnie zachęca. Muszę się zastanowić. Takie oniryczne dla mnie racjonalistki?
Po takim opisie, to na pewno nie sięgnę. Owszem, czytam czasem złe rzeczy. Ale tylko dlatego, że myślę, że będą dobre. A o Waszych gniotach, szczegółowo tu omawianych wiem tyle, że nie mam żadnych złudzeń...
Ty mnie nie strasz Tajemną historią, bo do niej nie wrócę. Na razie czeka sobie na boku. A Miłoszewskiego lubię coraz bardziej, właśnie czytam Ziarno prawdy, za język, dowcip, dystans, talent do krótkich charakterystyk. W klasie kryminałów czy sensacji - bardzo dobre.
[*]
Może mało, ale za to jak dobrze... Ja ostatnio mam jakoś pecha do książek, dużo słabych ocen. Za dużo eksperymentuję chyba. A dziś zaczęłam Ziarno prawdy - muszę odpocząć po 3 dniach w Warszawie - całkiem niezłe. Lubię Pana Miłoszewskiego za styl i wtręty, pewnie nawet bardziej niż za intrygę. No i za to, że nie jest poprawny politycznie:) - nie wieje od niego nudą poprawności...
Mój czytelniczy październik wyglądał następująco: ~ Cień szansy 3,5 ~ Szyderstwo i przemoc 5,5 ~ Idealne matki 4 ~ Kongres futurologiczny (powtórka) ~ Abchazja 4,5 ~ Odrodzona: Dzienniki: Tom 1: 1947-1963 4 ~ Drut kolczasty 4,5 ~ Przybysz 5 ~ Piaskowa Góra 4,5 ~ Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 3 ~ Wierszyki domowe: Sześć i pół tuzinka wierszyków Rusinka 4,5 ~ Ostatnia przygoda detektywa Noska 4
Większość października no i cały wrzesień poświęciłam na: Nędznicy, zdecydowanie było warto! Moja ocena 5,5. Poza tym : Trafny wybór - ocena: 3,5 - nie przemawia do mniej ten rodzaj literatury Wychowanie bez porażek: Rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmi
Działanie jest chwalebne, ale ten dobór tytułów... W kolejce czeka cały dorobek powieściowy Witkacego, sporo Boya-Żeleńskiego, mnóstwo Dołęgi-Mostowicza, a tym czasem ważniejsze są zagraniczne ramotki: Hebbel, Hoffman, Kleist. I nagle też pojawiły się teksty po niemiecku, a przecież to poniekąd dublowanie projektu gutenberg.org. Plusem są na pewno różnorodne formaty plików do pobrania, ale dlaczego przypisy opracowuje sie w wersji dla debili czy...
Październik Kamieniarz (4) (audiobook czyta Marcin Perchuć)/KwP Kapitan Blood: Powieść o korsarzach siedemnastego wieku (6) Szkoła żon (5) Pan Wołodyjowski (4,5) (audiobook czyta Zdzisław Wardejn)/KwP Dwukropek (5) Szczęśliwe zakończenie (5) Zagadka Błękitnego Ekspresu (5)
Ciotka Julia i skryba
Inferno
Łoj, jakoś coraz mniej czytam... Inna rzecz, że Ozem delektowałam się jakieś dwa tygodnie, a jest to 600 stron, pokaźna cegła. Ziarno prawdy (5) Opowieść o miłości i mroku (5,5) Wiersze zebrane (5) Krąg (5)
Mój październik: Hannibal (5) Przerwana lekcja muzyki (4) Księżniczka z lodu (5) Małe kobietki (4,5) Ofiara w środku zimy (3) W drodze (3) Dziesięciu Murzynków (5,5)
Ch.E.Hitchens "Bóg nie jest wielki.Jak religia wszystko zatruwa" (5,5) A.Munro "Miłość dobrej kobiety" (5,5) J.E.Stocke,A.Brenner "Romans z Turcją" (3) A.Ikeda "Życie jak w Tochigi" (4) D.deVigan "No i ja" (3) H.Nesser "Powrót" (3,5) S.Barry "Tajny dziennik" (4,5) P.Hauck "Uspokój się" (4) D.Chamberlain "Zatoka o północy" (5) N.Lewis "Grobowiec w Sewilli. Podróż przez Hiszpanię u progu wojny domowej" (4) Ch.Ransmayr,M.Pollack "Pogromca ...
Czy można jeszcze dopisac się do listy?
1. cichutko (*) 2. policzdobraczas (*) 3. Dominika. (*) 4. miłośniczka 5. ja_szczura 6. Arribeth 7. carolotta 8. Małgorzata_naTrzecimPoziomie 9. LapisLazuli 10. JagaMi 11. Olinka 12. Wiridiana 13. Buchling 14. mamuśka 15. ACM(ona) 16. evuś :) 17. espinka 18. R@dzio 19. Agulina nieopierzona 20. Azileas (proszę bardzo ;)) Sama jestem ciekawa czy się uda :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)