Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
S.Fleszarowa-Muskat "Pozwólcie nam krzyczeć" (5) A.Tuszyńska "Tyrmandowie.Romans amerykański" (3,5) Z.Pluhar "O szóstej wieczór w Astorii" (5) G.Delacourt "Pisarz rodzinny" (4,5) T.Fowler "Souvenir" (3) P.Roth "Konające zwierzę" (4) P.Roth "Oszustwo" (3) w.Styron "Dotyk ciemności" (4,5) A.Jokai "4447" (4) J.Briskin "Nagie serce" (4,5) R.Goddard "Bez śladu" (4) R.Goddard "Pożyczony czas" (5) P.Pezzelli "Dom w Italii" (3) R.Dahl "Matyl...
Zbójnico, czy Syn człowieczy jest jeszcze u Ciebie?
Czy mogę się wcisnąć na listę ?
"Miłość z kamienia" - do schowka!
Ależ tej 'Miłości z Kamienia' Ci zazdroszczam... hej! ;)
A ten Mankell nie jest dobry? Nie polecasz? Pytam, bo mam słabość do Mankella, ale może tego nalezy omijać? Jest tam Wallander?
1. Olimpia 2. Mara Galli 3. Mamuśka 4. Kliva - aktualnie czyta 5. Anek7 6. Panterka 7. evuś:) 8. chuda 9. melania35
Jutro w telewizji (1.02): - "To nie jest kraj dla starych ludzi" - film obsypany nagrodami (29 wygranych i 29 nominacji), reż. Ethan i Joel Coen, grają m.in. Tommy Lee Jones i Javier Bardem, na podst. powieści Cormaca McCarthy - TVN, godz. 0:00 (z 1 na 2 lutego)
Wielce udany styczeń: Cyberiada [1998] 5,5 Ksiązka wielokrotnego czytania, w całości, i we fragmentach też :). Miłość z kamienia: Życie z korespondentem wojennym 5,0 Ostatnio mam lekki skręt w stronę literatury faktu (niezamierzony), i tę książkę też niechcący zupełnie przeczytałam. Oceniałam na świeżo po lekturze, teraz pewnie nie byłoby tak wysoko. Mocna, dająca do myślenia opowieść, ale nie wiem czy lubię taką dawkę intymności. Trochę tak, j...
Kochani, właśnie dostałam pocztówkę od Was i tak się śmieję, że aż mi się makijaż rozmazał. Szalony koń Cirilli będzie mi się śnić po nocach, skutkiem czego będę się budzić z obolałą przeponą. Wszystkie zwierzęta (oraz kopalnia!) są rozkoszne. Kto narysował dinożarła i i się pod nim nie podpisał? Ściskam Was gorąco i idę się dalej zaśmiewać.
Wyjątek (5,5) Książka bardzo dobra, polecam, mimo dużych emocji, które wzbudza, a powodujących np. u mnie ból głowy podczas jej czytania. Rzecz dzieje się głównie w kręgu czterech kobiet pracujących w Duńskim Centrum Badań nad Ludobójstwem. Książka zawiera teksty o zbrodniach ludobójstwa, eksperymentach psychologicznych, rozważaniach nad złem; ale jest przede wszystkim doskonałym i wstrząsającym studium mobbingu. Niezapomniana lekcja życia: Wtor...
Przeczytane w styczniu: 1.Dom sióstr (5) 2.Cios; Szczelina(3,5) 3.Oblężone: Piekło 900 dni blokady Leningradu w trzech przejmujących świadectwach przetrwania (3,5) 4.Houston, mamy problem (5) 5.Róża z Wolskich (4,5) 6.Gosposia prawie do wszystkiego (4) 7.Entliczek pentliczek (3,5) 8.Dom nad rozlewiskiem (5) 9.Piękna pokora (3,5) 10.Agatha Raisin i nawiedzony dom (3) 11.Noc pod Alpami (4)
Styczeń 2013: 1. Jackson Vina (pseud.)- "Osiemdziesiąt dni niebieskich" (5,5) 2. Hocking Amanda - "Wybrałam ciebie" (3) 3. Michaels Fern (właśc. Kuczkir Mary Ruth)- "Cztery pory życia" (6) 4. Michaels Fern (właśc. Kuczkir Mary Ruth)- "Brzydkie kaczątko" (5) 5. George Catherine - "W słońcu Toskanii" (4) 6. Carrie Jones - "Pragnienie" (4,5) 7. Singh Nalini - "W niewoli zmysłów" (5,5) 8. Cabot Meg (Cabot Meggin; pseud. Carroll Jenny lub Cabo...
Dobry miesiąc. I bardzo obfity. Jak u Jabłonki - pod kocem i z herbatką w ręce czytałam książki. Co można innego robić, skoro w Krakowie słońce pokazało się tylko w 2 dni? czyli ponad 90% stycznia było szare i ponure. 1. Starożytność odległa i bliska, ocena: 5 Ładna opowieść o miłości do antyku i jakże jest on ważny. Jest i kalendarz, i Sokrates z Platonem, dzieła historyczne, sennik. A na koniec – kawałek historii alternatywnej: cesarstwo zach...
Nie oddaję głosu na tą książę, bo nie przeczytałam jej w polskim tłumaczeniu. Zdołałam raptem przeczytać trzy rozdziały... wcześniej przeczytałam ją w całości po angielsku i całkiem mi się podobała, dlatego wróciłam do niej. Nie przypuszczałam, że tłumacz może tak pokpić sprawę. Jeśli więc sięgacie po tą książę radzę w oryginale.
Język Trolli - 6 Sprężyna - 6 Podróż "Wędrowca do Świtu" - 5 Gdzie teraz jesteś - 5 Cicha noc - 4 Ścianka działowa - 2 Kocie worki - 4 Zbieg okoliczności - 3,5 Dom nad rozlewiskiem - 4 Morderstwo odbędzie się... - 5 Śmierć na Nilu - 4 5 1/2: Dramaty - 4 Wyjątkowo długa linia - 4 Spokojne niedzielne popołudnie - 3,5 Gdyby... Całkiem inna historia Polski - 3
Wpisujemy pięciu swoich ulubionych reżyserów, a na koniec, jak się temat zakończy tzn. jak już nikt nie będzie odpowiadał, to pozliczam wszystkie punkty i dowiemy się, jacy są ulubieni reżyserzy użytkowników Biblionetki. 1.miejsce- 5 pkt 2.miejsce- 4 pkt 3.miejsce- 3 pkt 4.miejsce- 2 pkt 5.miejsce- 1pkt 1. Ingmar Bergman 2. Stanley Kubrick 3. Clint Eastwood 4. Martin Scorsese 5. Christopher Nolan A jakie są wasze typy?
Dziękuję wam bardzo :*
Pan Tadeusz 3 - początek spoko, potem nudy, koniec w porządku :D Jestem tym, co zjadłem... i jestem przerażony!!! Oraz inne dygresje mistrza komedii 2 - Nieśmieszne, nudne, ale można się czegoś dowiedzieć(niewiele, ale można) Nocny pociąg do Lizbony 4+ - Książka dobra dla każdego, kto choć raz chciał wszystko zostawić, wyjechać i zacząć nowe życie :) Pascal Mercier zawarł tu wiele ciekawych i cennych myśli :)
Bardzo Ci współczuję, nie miałam nigdy psa, ale koty tak i wiem jak to boli, kiedy trzeba się pożegnać z ulubionym przyjacielem. Jeszcze większe cierpienie (przynajmniej u mnie) wywołuje widok chorującego zwierzaka i ta towarzysząca temu bezradność, kiedy wszelkie dostępne metody lecznicze zawodzą... jest niemal nie do zniesienia! Trzymaj się!
A ja melduję, że już dotarła:)
Bardzo Ci współczuję. Wiem, co to znaczy stracić psiego przyjaciela :-(( Ściskam Cię mocno.
Myślałam, że interesuje cię wymiana, skoro pisałaś w moim wątku na forum, dotyczącym wymiany.
Lekko odstaje niestety, mógł być krótszy, na dobre by to wyszło. Poczytaj na blogu, tam jest dokładniej. Bardzo. Nie ma sensu czytać w oderwaniu, bo to jest jedna długa historia. A po dwóch latach to już mało pamiętałam z pierwszych trzech.
Ograniczyłam spędzanie czasu w Internecie i oto, co z tego wyszło: Listy – 5,0 Spalona róża – 1,0 Pociągi pod specjalnym nadzorem – 3,0 Zostało z uczty bogów – 4,5 Pamiętniki – 5,0 Zapiski oficera Armii Czerwonej – 4,5 Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy – 5,5 W stepie, ostach i burzanie i inne opowiadania – 6,0 Opowieści tajemnicze – 3,5 Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości – 5,5 Nieśmiertelny – 5,0 Życie i niezwykłe sprawy żołnier...
Ostatni tom 'Pana Lodowego Ogrodu' najsłabszy? Hmm... powinnam też zrobić powtórkę pozostałych, jak myślisz? Bardzo są powiązane?
Och, aż i mi się smutno zrobiło :( przytulam ogromniaście...
Mój styczeń: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (powtórka) - 5,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (powtórka) - 5,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (powtórka) - 5,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 (86%) - 5 Przyłbice i kaptury (powtórka) - 5 Nagie ostrza (powtórka) - 5 Duchy dżungli: Opowieść o Yanomami, ostatnich wolnych Indianach Amazonii - 4,5 Korrida: Taniec i krew - 3,5 Fiolet - 4 Powrót Czarnego (powtórka) - 4,5 Synowie Czarnego (powtórka) - 4,5 Letni...
Dwa tygodnie temu, po 16 wspaniałych latach, umarła moja psinka. Miała wylew i trzeba było ją uśpić. Książki poprawiają humor, ale na chwilę. Uczucie smutku jest, niestety, dużo głębsze i wygląd na to, że na razie ze mną pozostanie.
Przeczytane: Zwarcie - 5 Za linią frontu - 5 Ondraszek - 5 (przykurzątko) Martwe Jezioro - 5 W trakcie: Gobi Performens Morderstwo w Orient Expresie
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)